Telekom - 10.254.49.210 reports: Destination net unreachable.

 ( peta | 2018. szeptember 4., kedd - 11:55 )

Kedves Fórumtársak!

Van esetleg valakinek tudomása róla, hogy KEF-es előfizetésnél milyen technikai korlátozások vannak a mobilnetnél? Elméletileg adatforgalmi korlát nincs, ezt a level 1 support meg is tudja erősíteni. Azonban rendre belefutok a következő hibába. Nagyobb adatmennyiség letöltése után az új kapcsolatokat "tiltja" a telekom. Ilyenkor egy traceroute kimenet így néz ki:

C:\Users\peta>tracert hup.hu

Tracing route to hup.hu [185.43.206.113]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.43.1
2 * * * Request timed out.
3 50 ms 37 ms 34 ms Te0-15-0-10.core0-ip2.net.telekom.hu [81.183.246.32]
4 32 ms 25 ms 30 ms 10.254.49.210
5 10.254.49.210 reports: Destination net unreachable.

Trace complete.

Ugyanez mikrotik routerről (más időben, gondolom azért más az ip)

[admin@MikroTik] > ping hup.hu
SEQ HOST SIZE TTL TIME STATUS
0 10.254.49.226 56 125 26ms admin prohibited

A hiba fennállásakor a már meglevő kapcsolatok nem szakadnak meg, mint például ssh, webrádió, youtube videó, de az új kapcsolatokkal már más a helyzet. Amiken túl sikerült lépni:

  • a mobil eszköz nem szakad le a hálózatról, végig LTE marad sok pálcikás térerővel - nincs mozgásban az eszköz, vélhetően nem ugrik át másik toronyra
  • több USB LTE modemmel is fennáll a probléma
  • az USB LTE modemet routerbe és PC-be dugva is fennáll a probléma
  • fix 3G-re állítva is fennáll a probléma
  • mobiltelefonba helyezve a SIM kártyát hotspot hálózatot létrehozva is fennáll a probléma
  • másik ugyanilyen előfizetés SIM kártyájával is próbáltam - sikertelenül, a hiba tehát nem köthető a SIM kártyához

Level 2 supportig egyszer sikerült eljutni, akkor a Telekom munkatárs távolról leresetelte (vagy valami ilyesmi) a SIM kártyát, de hamar újra előjött a tiltás.
Level 1 support egyébként nem lát hibát. Állításuk szerint nincs tiltás, hogy pl. csak telefonban menne a mobilinternet (erre direkt rákérdeztem). Legutóbb azt találták ki, biztosan SIM kártya hiba (amit ugye azóta kiszűrtem, mert másik kártyával is gond van).

A hiba látszólag random idő után szűnik meg. Van hogy segít a le és visszacsatlakozás a hálózatra, van hogy az sem.

Valakinek valami tipp esetleg? Számomra gyanús, hogy a feltételezett warez nem tetszik a rendszerüknek, csak ezt vélhetően nem fogják publikálni.

A válaszokat előre is köszönöm!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Szerintem fogod magad, felcsatlakozol valahová VPN-el, és minden forgalmat erre terelsz.
Ha így működik, akkor egyértelmű az adat milyenségével van bajuk :-)