Autósok

Komolyan érdekelne, mitől olyan fáradtságos időben kitenni azt a retkes irányjelzőt. A mai nap kedvence az a BMW-s aki elkanyarodott a kereszteződésben, a zebrán indexelt egy nagyot, majd zavarodottan elporzott.

A hét másik tanulsága egyébként, hogy a legnagyobb pofájú autósok a legbénábbak, mentem ma egy ügyféllel helyszínre - aki nem bír úgy vezetni, hogy ne gyűlölné és kommentálná a többi szereplőt(Mit csinááálsz, mi a kurva anyádat csináálsz...) - szóval sikeresen rá is fordultunk a zöldnél a szembe forgalomra, mert hát zöld volt.

Hozzászólások

aki nem bír úgy vezetni, hogy ne gyűlölné és kommentálná a többi szereplőt(Mit csinááálsz, mi a kurva anyádat csináálsz...)

az anyosulesrol meg gazabb lenne. Btw. idonkent belolem is kicsalnak idonkent egy 'mi lesz ebbol, belam?' kerdest. Csak azert nem szoktam a fejem fogni ilyenkor, mert a rollert 2 kezzel kell fogni.

szóval sikeresen rá is fordultunk a zöldnél a szembe forgalomra mert hát zöld volt.

azt a k!

--
"dolgozni mar reg nem akarok" - HZuid_7086 'iddqd' zoli berserk mode-ba kapcsol

Amelyik sofőr nem káromkodik vezetés közben, az nem is figyel igazán az útra! ;-)

BMW-ben és Audiban NINCS irányjelző. Megcsillanó napfényt láttál.

Kb. 10 éve az akkori főnökömmel - ő vezetett - voltunk fenn Pesten a VH-ban. Visszafele valamiért át kellett ugrani a budai oldalra. Ott volt valami 2x2 sáv, záróvonal, talán 70-es szakasz. Haladtunk a belső sávban. Az előttünk haladó autós hirtelen, irányjelzés nélkül nyomott egy "forduljunk meg egy íven"-t.

Úgy vettem észre, hogy a körforgalomból való kihajtáskor is luxus kitenni időben az irányjelzőt.

Talán amiatt, hogy Franciaországban a mai napig él a "régi" körforgalom is: ha táblával jelzik, akkor a nálunk is ismert szabályok érvényesek, ha nincsen jelzőtábla, akkor viszont a klasszikus jobbkéz-szabály érvényes, vagyis a kintről bejövőnek van elsőbbsége.

https://gki.webnode.hu/nemzetkozi-kresz/franciaorszag/

----------
rohamkocka

Nem kell. Lehet. De ráadásul ez sincs benne explicit, csak belefér a "ha jónak látod, és nem megtévesztő, akkor ott indexelsz, ahol akarsz" szabályba.

Illetve, ha nagyon akar az ember kötekedni, akkor esetleg a "a művelet előtt kellő időben megkezdett" indexelés kritériumában egy kisebb körforgalomba már kötelező lehet úgy bemenni, ha jól tudom a bírói gyakorlat 2-3 másodpercet szokott kellő időnek tekinteni. Az más kérdés, hogy egy kisebb körforgalomban ha nem az elsőn mész ki, akkor nem nagyon van mondjuk a három másodpercre esélyed, ha nem az elsőn mész ki :)

Nyilván, de vannak olyan autósok, akikről az utolsó pillanatig nem lehet eldönteni, hogy mit akarnak. Láttam már olyat is - igaz még csak utánfutóval -, hogy jobbra villogott az irányjelző, de balra kanyarodott. Kanyarodáskor látszott, hogy az autón a baloldal villogott.

Én azt figyeltem meg, hogy a magyar utakon még az a külföldi sem tud vezetni, amelyik a határ túlsó oldalán teljesen normálisan közlekedik. :)
A horvát autópályán még rendkívül erős forgalomnál is tudtam használni a tempomatot, Magyarországon mindig van valami gyökér, aki 90-el megy fel a pályára utánfutóval, és persze, hogy az előzés megindulásakor ér mögém villogva 160-al a BMW. :-/
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Néha járok pályán utánfutóval 90-el. Eláruld mi vele a baj, vagy miért ne lenne szabad ezt tennem? Menjek hatalmas kerülővel, hogy a kis kezecskéd/lábacskád ne kelljen annyit mozgatni a gépjármű kezelőszervein?

Kicsit ahhoz hasonló érzés fogott el, mint amikor hazajövetelkor be kell kanyarodnom a teremgarázs kapujához. Az előtte levő területet keresztezi egy bringaút és egy járda, jó nagy gyalogos/bringás forgalommal, és persze frankó növényzettel (sövény, miegymás), hogy véletlenül se lehessen belátni az útról rendesen. A forduló előtt pedig van egy lámpa, tehát amikor zöldet kapok, akkor kb. 50m múlva kell befordulnom. Rendszeresen megesik, hogy ledudálnak, kurvaanyáznak, mutogatnak, hiszen éppen zöld lett, én meg ugye feltartom őket. Megöl a kíváncsiság, hogy mi lenne ilyenkor az elvárt eljárás. Ne menjek haza? Vasaljak ki pár biciklist?

Ne legyünk már ennyire önzőek...

Az nem gyökér, hanem nagyjából betartja a sebességkorlátozást: "...egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel autópályán 80 km/óra, lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra, lakott területen 50 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség".

Ha meg 130-as tempóval kihúzol a belső sávba úgy, hogy nem veszed észre (tükör b+, tükör!!!), hogy jóval gyorsabb tempóban közeledik valaki, akkor ott nem biztos, hogy a gyorsabb a hunyó...

Múltkor itt Németországban villantott le valaki a belső sávról, mert volt pofám kiállni és megelőzni egy lassabban közlekedő teherautót. Szemre több mint 100-al jött 80-as zónában, annyit kellett volna csinálnia, hogy elveszi a gázt, de ő rám ragadt és villogott. BMW, lengyel rendszámmal, tipikus keleteurópai mentalitás.

Aztán ha a ráfröcskölt víz miatt nem lát, és belédduran, akkor neked (is) sz@r lesz. A "büntetlek b+" sofőrök ugyanolyan tuskó bunkó f@..ok, mint azok, akiket ilyen módón szeretnének rendre utasítani. Mondhatni két hülye egy pár...
A helyes megoldás irányjelző jobbra, és az első lehetőségnél kisorolni előle, opcionálisan picit növelni a tempódon előtte. Ja, és 80-as tempónál mielőtt behúzódsz a belső sávba, akár előzni akár más okból, a tükörben lehet látni, hogy jön-e gyorsabban valaki mögötted.

Ja, mert az nem veszélyes, hogy 180 - 200-al megérkezik mögém (mikor a tükörbe nézek, még sehol sincs), majd 1-2 méter távolságból villog rám.
Amúgy erre inkább úgy szoktak reagálni, hogy szépen lelassítanak és kivárják azt a 20-30 másodpercet amíg kimegyek a külsőbe (irányjelző jobbra kint van és a belsőben a minimum (valós) 130-at ilyenkor mindig tartom).
Szóval ez nem "büntetés", hanem önvédelem.

--

Ha te még sosem láttál olyat, hogy már vagy fél (1, 2) perce szabályosan előztél a belső sávban, majd érkezett meg mögéd a tolakodós barom, akkor inkább hagyd ezt a nagymellényes, kijelentő módú "biztos te voltál a hülye" dolgot, mert láthatólag nincs elég vezetési tapasztalatod, vagy belátási képességed, hogy értelmezd, mi történik körülötted :)

Volt ilyen, de mire odaér, már nem csak, hogy tudom, mit csinálok, hanem ki is soroltam előle - vagy épp a sebességemet növelve (nem akkor, amikor a seggembe ért, hanem jóval előbb, amikor láttam, hogy "jön", és nem tudok kisorolni időben) igyekeztem befejezni az előzést. Nagyon sokan nem képesek felmérni a másik jármű (pláne, ha csak a tükörben látja) valós sebességét, illetve "érkezésének idejét" megsaccolni, ez a gond.

Ez ugyan igazán kedves tőled -- magam is szoktam így tenni -- csak épp semmilyen szinten nem elvárás. Ha éppen olyan a szituáció, hogy percekig tart, míg megelőzöd a kamionokat, akkor azt nem kell mindenáron félbehagyni csak azért, mert közben megérkezett valaki, aki gyorsabban haladna. Gyorsítani sem kell. Akkor különösen nem, ha eleve a megengedett maximummal mész, de egyébként ha 110-el előzöd a 80-al haladó kamionokat, akkor sem. Az ugyanis nem kötelező minimum, hanem megengedett maximum. Nyugodtan befejezheted az előzést (igen, az egész sorét is), addig a gyorsabban haladni akaró jóember meditálhat arról, hogy milyen fasza lenne, ha az övé lenne az egész autópálya, és nem tötymörögnének előtte mazsolák. Természetesen megfelelő féktáv tartása közben, hiszen aki ekkora ász, az nyilván fel tudja mérni, hogy mekkora helyet kell maga előtt hagynia, ellentétben a mazsolával, aki nem képes arra, hogy a tükörből megítélje a valós sebességét a másiknak :)

Természetesen elengedheted, ha akarod, de nem a kresz szerint nem kell. És főleg szó nincs arról, hogy ne néztél volna jól tükörbe, ami az eredeti állításod volt.

Hát, pedig ez az egész erről szólt. Arra reagálva, hogy:

> Ja, mert az nem veszélyes, hogy 180 - 200-al megérkezik mögém (mikor a tükörbe nézek, még sehol sincs), majd 1-2 méter távolságból villog rám.

Te nyilatkoztattad ki, hogy:

> Akkor nem jól néztél a tükörbe, illetve nem figyelted _folyamatosan_ a tükröt.

Ami az én olvasatomban azt jelenti,hogy márpedig akkor a kisoroló a hülye.

Én erre hoztam olyan példát, ahol ez nem igaz, a kisoroló teljesen jól viselkedett, el is ismerted, hogy ez így van. Szóval az eredeti kinyilatkoztatásod nem állja meg a helyét. Hát így.

Plusz kisorolasnal meg ha telibevernek 230-al akkor sem te leszel a hibas mivel te joggal feltetelezted ,hogy a kozeledo gepjarmu betartja a szabalyokat. Lasd raccsingolo ket hulyegyerek mikor felkenodott a busz oldalara. Hiaba nekik volt elonyuk 70-es tablanal valami 200+ korul estek be arra a szakaszra mire a buszvezeto rajott ,hogy gaz van addigra mar matricak voltak.

Mondjuk pont a német autópályán (tapasztalat: NRW, nem tudom máshol hogy van) nem szoktak 230-cal beleállni a seggedbe. Inkább az a tipikus, hogy ha közeledsz a kamionsorhoz, és kirakod az indexed, akkor lelassítanak és kiengednek. Az oka az lehet, hogy ha egyszer-kétszer megtapasztalod azt, ami otthon egyébként általános, hogy direkt is beszorítanak, nehogy lassítani kelljen, akkor arra úgy reagálsz, hogy szép nyugodtan végigelőzöd a sort a neked kényelmes tempóban, akkor is, ha éppen van egy hely, ahol el tudnál engedni három versenyzőt, mert ha kimész, beszorulsz. Ott meg kimész, mert tudod, hogy vissza fogsz tudni jönni.

Ha 8ö-as a sebességkorlátozás azért lehetne olyan kedves, hogy nem villog ha az is előzni szeretne aki betartja a sebességhatárt. Nem szokásom kiugrani senki elé, még akkor sem ha a megengedettnél gyorsabban hajt, azonban van eset, mikor eléggé távol van attól, hogy ha elveszi a lábát a gázról még fékezni sem kell és mire utolér már el is tűntem az orra elől. De nem, egyesek direkt csinálják, hogy rádfutnak majd villognak, hogy tűnj már te fasz az utamból.
A hozzászólás többi részével egyet értek, 20+ év vezetés után a legjobb ha hagyod őket, kisebb szerencsével nekifut valaminek és belehal. Ha nem visz ártatlant magával a sírba akkor az ember hálát ad a fennvalónak, egy őrülttel kevesebb futkározik az utakon.

Akadályozod a haladásában? Igen. Ennyike. Semmi közöd hozzá, hogy mennyivel megy, mennyire hágja át a sebességkorlátozást. A direkt rádmászós barommal meg egy dolgot kell csinálni - kimenni előle mielőbb. AKár úgy is, hogy picit gyorsítva hamarabb fejezed be az előzést. A lényeg, hogy semmiképp sem szabad "büntetni", meg önkéntesrendőrködni - az ugyanis ugyanúgy a KRESz megsértése.

Ez az "akadályozod a haladásban" azért nem ilyen sima. Ennyi erővel kulloghatsz végig a külső sávban, mert mindig lesz a belsőben olyan, akit "akadályozni" fogsz.
A legnagyobb probléma, hogy a legtöbb ember agresszívan vezet. Nem tudják, hogyan kell az autópályát helyesen használni. Ezt úgy mondom, hogy naponta az M1-es autópályán járok dolgozni. Volt már pár hajmeresztő szituáció amit láttam, vagy részese voltam. Csütörtök-péntek, Budapest felé, általában beállok egy kamion elé a külső sávban és kamion tempóval teszem meg az utat hazáig, mert a belső sávban nem lehet közlekedni. Hol 160-al mennek, ha meg utolérnek egy kamion sort, ami a külsőben halad, akkor meg satu fékezés a sok külsőből előző és kivágó baromállat miatt.
Valaki más is említette, tempomatot max. a külső sávban lehet használni, szintén kamion tempóban.
Kíváncsi lennék, ha létezik ilyen statisztika, hogy a magyar autópályán történt balesetek okozói milyen nemzetiséghez tartoznak. Van egy olyan érzésem, hogy a legtöbb RO lenne, hiába van az autóján D vagy A jelzésű rendszám.
A kihelyezett sebességmérők semmit nem érnek, a legtöbb szabálytalankodó rendszeresen használja ezt a szakaszt, tudják hol kell lassítani. Erre megoldás lehetne a mások által is említett átlag sebességmérő. A másik, hogy a rendőri jelenlét valóban minimális az utakon. Milyen szépen tudnak pózolni, mikor valamelyik autógyártó cégtől kapnak "elfogó" autókat, de egyet nem láttam még az autópályán.

Sajnos nekem is ez a tapasztalatom, 80-85 kint, vagy 150-160 bent, nemigen van kozotte mas.
A lenyeg, a Csaszarokra (c) (tm) a KRESZ nem vonatkozik, nem koteles 170-rol 140-re lassitani egy gazelvetellel. Helyette 1m-re megy a hatsodban, hogy preseld be magad 2 nyerges koze, es satufekezzel ha mar kint vagy, mert o menni akar. Neki tobb joga van mindenhez IS.

Na erre jo a furgon nagy raccsal, tempomattal, hatad mogotti suttyokat ingnoralva.
____________________
echo crash > /dev/kmem

Indokoltan akadalyozni, zavarni a kresz szerint is lehet - veszelyeztetni nem. (Ertsd: veszfekezes, kitero manover indukcioja. Az enyhe fekezes es a gaz-elvetel a feltetelezett, tukorbol 2-3 pillantassal megsaccolt sebessegkulonbseghez merten szabalyos, pl. elozes, kikerules miatt - ha az biztonsagosan vegrehajthato.)

Hacsak nem valtozott az utobbi ~5evben durvan a kresz fogalmi rendszere. :D

Máshol is megbeszéltük már, hogy nem. Ennyi erővel akadályozod azt is, akinek nincs kedve megállni a stoptáblánál, te meg tapló módon keresztbe mész. Nincs értelme akadályozásról beszélni a nem szabályosan közlekedőkről, mert értelmezhetetlenné válik a szabályrendszer. "A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják." Második mondat.

A játékszabály az, hogy ha barom, és veszélyeztet, akkor igyekszem kikerülni a veszélyt. Az hogy betartok neki, az nem a játékszabályok betartását jelenti, hanem azt, hogy hosszabb ideig fog tartani a veszélyes helyzet, ő idegesebb lesz, emiatt a döntéseiben könnyebben hibázik, hamarabb csinál bajt.

Mivel tartasz be? Azzal hogy a hatsodban villog, mikozben szabalyosan kozlekedsz, el fogod engedni amikor alkalmas lesz, ugyanakkor a nemtetszesednek udvariasan hangot adsz (feklampa villantas, ablakmoso)?

Tan meg alazattal meg is koszonom a Fontosschan Sieto Csaszarnak hogy veszelyezteti az eletem. Ez olyan primitiv egyebkent. Minel nagyobb $BARMI van a birtokodban, es minel agresszivebb vagy, annal tobben felnek toled es annal tobb elonyod lesz. Azt hittem kijottunk az allatvilagbol/feudalizmusbol/kommunizmusbol stb.
____________________
echo crash > /dev/kmem

A féklámpavillogtatás/ráfékezés, az ablakmosó (szarul beállított verzióban!) általi lelocsolás nem az udvarisasan hangot adsz, annál sokkal-sokkal rosszabb és veszélyesebb. Engedd el mielőbb, ez a lényeg, a kisstílű "majdmegmutatomnekedtebaromhogyhogykellszabályosanközlekedni" marhaságot meg engedd el. Ha balereset okoz emiatt, akkor téged is elő fognak rángatni, vagy ami rosszabb (Bár két barom egy pár alapon talán nem is annyira) beléd fog belédcsattanni, és akkor lehet, hogy te leszel a rúdaszpirin szopott végén.

Azt azért halkan megkérdezném, hogy mióta, és mennyit vezettél eddig?

> nem az udvarisasan hangot adsz
Valahogy csak szolni kell neki hogy 140-nel 1m-re jonni mogottem nem az igazi. Rafekezni soha, max. lampa.

> "majdmegmutatomnekedtebaromhogyhogykellszabályosanközlekedni"
Nem akarom en megmutatni senkinek. Nem vagyok rendor se. En szabalyosan kozlekedem. El fogom engedni. Nem fogok kitolakodni. Ha ugy jon ki varok, adok gazt, elveszem a gazt, fekezek. Nem gond. Cserebe semmi mast nem varok el, csak pl. azt hogy:
- Ne jojjon a hatsomban veszelyesen kozel. Erre nem lehet semmilyen ok.
- Ne lopja el a helyes kovetesi tavolsagot elolem, csak mert talalt egy fel kamionnyi helyet jobbrol elozni, hogy betegye a segget elem 20 centivel (a sor amugy halad a kulso mellett, nincs tokoles).
- 160 felett jon (kello tavolsagban) es kimegyek, pikk-pakk 140, ne vegye mar ezt sertesnek.
- Ne varja mar el hogy kivagodjak ket nyerges koze majd satu 90-re, csak mert neki budos varni fel percet, mig egy alkalmasabb idopontban kimegyek.
Apro keresek ezek imho.

> Azt azért halkan megkérdezném, hogy mióta, és mennyit vezettél eddig?
'99 ota vezetek, csak saccolni tudom de 500k kornyeke/felett.
Autot Trabanttol A6-ig, motort Simsontol nagy Hondaig, alkalmi jelleggel nyergest is (MAN, Iveco).

Note: az A6-tol feltek, sokszor veszelyesen vagodtak ki a kulsobe pedig en soha nem toltam senkit. Ertsd: "kitakarodik" mert fel, mogotte a nyerges meg bolint egyet. Feltek, es ez nagyon nem jo igy.
____________________
echo crash > /dev/kmem

Nem kell szólni neki - a lámpával meg ne riogasd - sajnos volt már ilyenből baleset: elöl haladó féklámpát villantott, mögötte a sietős reflexből nyomott egy satut, és szépen el is szállt.
Nekem anno harminc évvel ezelőtt azt monda egy oktatóm, hogy ha túl közel van a mögöttünk haladó, akkor nem biztos, hogy csak ő a hunyó. Ezért is igyekszem elkerülni az ilyen helyzeteket, illetve mielőbb kiszállni belőle.

Egyébként szerintem ugyanazt mondjuk - te (még) a visszajelzéssel együtt, én már ezt kihagyom - fölösleges, és veszélyes is lehet.

A két nyerges között ugye kéne lenni annyi helynek, hogy kiférj (követési távolság...), de ezt nagyon kevés "nagygépes" tartja be, pláne a hazai pályákon (érdekes, hogy olyan környezetben, ahol kamerákkal a követési távolság betartását is figyelik (és büntetnek is, ha túl közel vannak egymáshoz, ott tudnak szabályosan közlekedni...). Aki igen, annak innen is köszönet érte :-)

"mogotte a nyerges meg bolint egyet" - erre szoktam mondani, hogy az "úrvezetőknek" kéne pár óra vezetési gyakorlat C/C+E kategórián is - csak hogy megérezzék, milyen érzés "picit" nagyobb jószágban a forgalom.

Időben nálam az előny, távban meg kategóriában nagyjából egál :-P

Kicsit nehéz elhinnem hogy fél millió km-et lenyomtál, kb. mindennel is. De legyen, elhiszem. Valahogy az nem fér össze, hogy ennyi tapasztalattal miért gondold még mindig azt, hogy egy féklámpázós/lespriccelős büntetés után az A6-osban ülő faszkalap a homlokára csak, és azt mondja, hogy "a csudába! hát nem kellett volna ezt csinálnom, legközelebb majd kétszer is meggondolom!". Vagy ide lehetne képzelni egyéb verziókat is, pl. "annyira felidegesített, hogy ez nem éri meg nekem, legközelebb inkább nem csinálok ilyet!". És még lehetne sorolni, de mindegyik totál scifi kategória.

Én ugyan csak 400k körül járok, és a nyerges nincs benne, de ennek pontosan az ellenkezőjét tapasztalom. És aki az ilyen jellegű visszabüntetésektől azt várja, hogy ezek az emberek megváltozzanak, azt szimplán csak kinevetem. De biztos le kell még nyomni még egy 100-ast, meg csinálni egy C+E-t, lehet hogy ott kinyílik a világ, és valami irdatlan bölcsesség/éleslátás birtokába kerülök :)

> Kicsit nehéz elhinnem hogy fél millió km-et lenyomtál
Autoval ingazas falubol megyeszekhelyre. Autoval kijaros rencergizda maszek ~60 km-es korzetben. 2005-09 motorozas HU es EU keleti szele. 2007-09 negykezes alkalmi maszek a videki szuper IT fizetest kipotolni. Utana BP: autozas munkaba, autozas telephelyekre rencergizdulni, autozas anyosekhoz, havi 2x haza videkre. ~19 ev alatt.

> legközelebb majd kétszer is meggondolom!
Jo, akkor utoljara. En nem akarok se buntetni, se nevelni senkit. Kozel jon, villantom a feklampat hatha lemarad kicsit. Ha megteszi, akkor orulok. Nem varom hogy bolcsebb legyen, vagy doktoraljon kovetesi tavolsagbol, epp eleg ha akkor lemarad egy picit.
Epp eleg ha meguszok egy pl. tegnapi napot: rafutasos az M7-en BP alatt, rafutasos az Eger uton.

> azt várja, hogy ezek az emberek megváltozzanak
Nem varom hogy megvaltozzanak, epp eleg ha akkor nem jon belem.
____________________
echo crash > /dev/kmem

Nem kell tételesen felsorolni, kicsit "költői túlzásnak" szántam az, hogy nem hiszem el... 500e km 20 év körüli jogsival kb. semmi extra kategória, szerintem még anyukámnak is megvolt :) Viszont az idő meg a mennyiség miatt azért jelentős tapasztalat, főleg hogy nyergest is írtál.

Ugyanakkor bocsánatot kell hogy kérjek, mert benéztem egy hsz-t, amit nem is te írtál:

"kaboca - Nem, ez abszolút nem helyes magatartás. Adod alá a lovat. Elérte a célját és így egyre több lesz belőle."

Ennek kapcsán csak azt furcsállottam, ezekből az állatokból kinézi valaki azt, hogy megváltoznak, vagy elgondolkodnak a fékezgetéstől meg a lespricceléstől.

Ennek ellenére nem látom értelmét a dolognak továbbra sem, akár védekezési, akár nevelési célból csinálja valaki. Nem azt mondom, hogy pánikban és kapkodva le kell takarodni előle azonnal, ahogy elvárja, hanem azt, hogy felesleges azzal tovább növelni a vészhelyzet lehetőségét, hogy fékezgetve meg spriccelve oktatjuk. Egyáltalán nem jelzésnek fogja fel, még ha te annak is gondolod, hanem agresszív visszabüntetésnek.

Ja, aztán visszabüntet (mert ezeknél a barmoknál borítékolható), te meg felbaszod magad, és/vagy rátromfolsz. Egyik se jó egy olyan szituban, ahol amúgy is könnyű meghalni, ilyen körülmények között meg pláne. Tudom, hogy még sok százezer km, meg sok tíz év után is baromi nehéz ezeket a helyzeteket higgadtan kezelni (sőt, talán nehezebb mint kezdőként), de egyszerűen meg kell tanulni. Sokkal tovább élhetsz te is, meg a körülötted autózok is, függetlenül attól, hogy neked van igazad az adott szituban, és a suttyó bunkó megérdemli a büntetést.

Ha sétálsz az utcán, és egy gorilla kinézetű faszkalap fel akar lökni, mert ő siet, ott se állsz le visszalökdösni, direkt elé állni, leköpni, akármi. Ha meg mégis, akkor adni fog egy maflást. Az eltérés csak annyi, hogy ebben az esetben igen nagy eséllyel túléled, a másikban meg van rá esély hogy meghalsz, és esetleg visztek még magatokkal mást is.

Dehogy baszom fel magam.
Ahogy látom errefelé az a hülye aki:
- autópályán tartja a megengedett sebességet
- szabályosan előz
- csak a szükséges ideig tartózkodik a belső sávban

Ellenben a 180-al száguldozó, 1 m követési "távolságot" tartó, villogó vadbarmok lelkivilágára nagyon vigyázni kell. Amúgy errefelé egyre kevesebb az ilyen paraszt, a 7-800 EUR-os büntetés azért nekik is fájni szokott.

--

Ezek mindenhol ugyanúgy hülyék. A körülötted autózok szerint is. Menj végig nyáron az M7-esen egyszer, és számold meg mennyi ilyen hülye van, meg mennyi normális. Több nagyságrendi lesz a különbség, csak az előbbieket nem veszed észre (mitől vennéd, hiszen normálisan közlekednek, ahogy te is). Ettől még a hülyeség nagyságához képest persze túl sok ilyen van, szóval nem azt akartam mondani, hogy jelenség nem létezik, mert nagyon is létezik, de az szerintem egyáltalán nem igaz, hogy itthon a közvélekedés szerint az a hülye, aki szabályosan közlekedik.

+1. Szeretnem ha eljonne az az idoszak, amikor az autok tudjak hogy milyen uton mennek, max. mennyivel mehetnek, es a tavolsag valamint sebesseg fuggvenyeben tartjak a biztonsagos kovetesi tavolsagot.

Uncsi hogy allandoan van valami a palyan, es szinte mindig rafutasos baleset a belsoben.
____________________
echo crash > /dev/kmem

Általában akkor nincs se@@bemászás és villogás, ha szabályosan előz (megygyőződve arról, hogy őt nem kezdték meg előzni, autópályán/több sávos úton arról is, hogy nem jön mögötte nála gyorsabban haladó jármű), és nem akadályozza a többi közlekedőt a haladásában.

> Általában akkor nincs se@@bemászás és villogás
Altalaban -sajat tapasztalat- ha 150-el megyek a belsoben es *rogton* kimennek/kimegyek a kulsobe amint azt megtehetem, akkor is van aki letol(na).
Altalaban -sajat tapasztalat- ha kiteszem az indexet idoben hogy en mar most elozni fogom ezt a nyergest 2x1 savos uton, index nelkul kicentizi a szembejovo bal hatso feneket, es hatulrol nagy gazzal annyira kozel jon hogy akadalyoz az elozesben. Ertsd: ha nem cibalom balra a kormanyt 0.1 sec-el a nyerges elhaladta utan, akkor letol(na).

Absurdistanban a Csaszarok (c) (tm) nem tisztelnek se embert, se istent, se torvenyt. Ezek ellen csak a passziv betonfal hasznal. Kollega ingazik, vett egy Mitsubishi L200-at. Tempomat 130, jelszo: gyertek. Meg nem mentek bele :)
____________________
echo crash > /dev/kmem

http://napirajz.hu/?p=2168

---
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.

Napi kis színes a témához:

https://index.indavideo.hu/video/aimotive_onvezeto_auto

04:20-tól :))

A legnagyobb kérdőjel nekem az, hogy miért csinál valaki ilyet egy olyan autó mögött/mellett/előtt, ami a sok kamerától úgy néz ki mint egy sündisznó :) A srácok szerintem 3D-be is le tudnák rendelni a fickó arcszőrzetét.

A kisebb kérdőjel: kicsit úgy tűnik, mintha öncélúan mentek volna be a belsőbe, a videón látható, hogy a furgon amit előzni akarnak, már régen kisorolt jobbra, illetve mintha ott is ragadnának a belsőben. Persze vélhetően arról szólt az egész, hogy ha már belekezdtek a bemutatóba, magyarázatba, akkor a forgatás miatt meg is csinálták, ez a seggükbe érkező bunkót nem mentesíti.

A kisebb kérdőjel: kicsit úgy tűnik, mintha öncélúan mentek volna be a belsőbe, a videón látható, hogy a furgon amit előzni akarnak, már régen kisorolt jobbra, illetve mintha ott is ragadnának a belsőben.

Én nem teljesen így látom. Amikor elkezdik a manővert, akkor kezd el kihúzódni a furgon és még kb. a sávváltás felénél vannak, amikor nagy tempóval már a fenekükbe ér a BMW-s és azonnal el is kezdi őket jobbról előzni.