Jogsiszerzés 2018 Budapest

 ( neutrino | 2018. február 21., szerda - 13:45 )

Eljött az idő, hogy megszerezzem a jogosítványomat. A "szerencsém" megint utolért, sikerült belenyúlnom egy olyan oktatóba akivel nem tudok együtt dolgozni (részletek lentebb).

Január első hetében kezdtem a tantermi részt, a legnagyobb szopás az volt, hogy pont egy héttel azelőtt volt, hogy költözött volna az iroda másik helyre. 5-kor kezdődtek az órák, szerencsére a melóhelyemtől 50 méterre. 1 hét alatt lenyomtuk, aztán kaptam vizsgaidőpontot. Az iskola is meglepődött, mert átlag 3 hétre előre adnak időpontot, viszont nekünk volt olyan "szerencsénk" hogy a következő hétre kaptunk időpontot. A gond ott volt, hogy a tanfolyam szerdán ért véget, csütörtöktől pedig ment a költözés projekt, ami folyamatos munkát jelentett egészen hétfőig. Kedden pedig volt a vizsga ugyebár, de esélytelen volt tanulni bármit is, szóval az esélytelenek nyugalmával indultam el a XI. kerületnek. Úgy voltam vele, hogy nem is stresszelek rajta, elvégre 4600 Ft a vizsgadij, ennél pedig sokkal többet szedtem össze a túlórával amit a hétvégi meló jelentett, szóval ha meghúznak majd jövök a következőre és kész.

A vizsga viszont sikerült, igy nem kellett ilyemsire gondolni. Vizsga után egyből mentem be az autósiskolába, hogy feliratkozzak az oktatói várólistára. Azt volt a mondás, hogy 2 héten belül kapok egy nevet, telefonszámot sms-ben és mehet a móka. Meg is lett a szám a második héten, felhivtam, megbeszéltük a találkozót.

Kimentem a rutinpályára, emberünk már ott volt (elvégre oktatott), kivártam a soromat...

És itt jön el az a pont a történetben, amire az első sorban utaltam.

Táskát, kabátot berakom hátulra, beülök és oktató jármű lévén a zsanérok már "be voltak járatva", szóval sikerült istenesen bebasznom az ajtót, de annyira, hogy beleringott az autó. Reflexből elnézést kértem, amire a válasz egy ordas nagy lebaszás volt, hogy "az ajtó azért van, hogy be legyen csukva rendesen" a kedvencem "Ha nekem azt mondaná valaki, amikor becsukom az ajtót, hogy "Nem WC ajtó" abban a pillanatban szállnék ki az autóból". Ok, lépjünk túl rajta. Next.
Ezután megbeszéltük kb 5 percben hogy mi a felépítése a programnak. Azután jött 30 perc offtopic ahol annyira fosta a szót a bácsi, hogy már kezdtem elálmosodni. Ekkor megbeszéltük hogy mikor tudok jönni, meg is lett a beosztás 2 hétre. Azt hittem, hogy sinen vagyunk. El is röppent 2 óra, ahol az ember a kb 20 perc mondandóját 5 perces etapokban adta le 25 perces offtopic betétekkel. Akart adni egy Know-how doksit, de sajnos elfogyott a papir az irodában és nem tudta lefénymásolni, majd legközelebb odaadja - mondta.
Ez az "óra" még nem fizetős volt, nem is irta be a vezetési kartonomra (akkor még nem is volt).

Eljött az ehét hétfő, amikor is már nagy reményekkel sétáltam ki a pályára. Beülök, elindul az offtopic, de legalább kezében van már a vezetési kartonom. Részletekbemenően elmutogatta 10 percen keresztül, hogy melyik rublikába mit kell irnia (mert ugye én csak aláirom). Kaptam 10 oldal manuált amit korábban igért (Ellenőrzési lsita, járművezetés elmélete, kormányzás, kuplung ...stb). Na és mi következett? Nem, nem kezdtük el. Offtopic. Jól nevelt gyerek vagyok, nem szeretek másnak (főleg idősebbnek) a szavába vágni, továbbá a story elején még nem tudod, hogy egy nagy vezetői tanulság lesz-e vagy sem. Na hát, itt nem volt semmi tanulság csak offtopic hőbörgés (köcsög munkáltató, köcsög tanulók, köcsög kormány, köcsög komcsik ...stb). 2 óra megint elröppent, a vezetési lapomra 1 óra került (ez nekem jó).

A következő órám tegnap volt, amikor már úgy gondoltam, hogy végre fogunk is csinálni valamit, elvégre beseggeltem a papírjait (amit elmondása szerint csak ő használ mert anno ezt igy szokta meg a "hülye fiatal" oktatók meg nem "baszakodnak" ilyennel, idézet: "50 éve oktatok, nekem ne mondják meg hogy csináljam"). Ontopic téma nem volt egészen 40 percig (45 percesek az órák), amikor is azt modja hogy elmegy WC-re és utána elkezdjük az ellenőrzést átvenni ("Kiszállni nem fogunk a kocsiból mert hideg van most meg esik ez a gedva"). Visszaért a budiról, 2 mondatban elmondta hogy kell a kormányművet ellenőrizni és na, na mi jött? OFFTOPIC. Ekkor "eldurrant" az agyam és a következő párbeszéd zajlott:

-Elnézést XY úr, a legnagyobb tisztelettel szeretném előre leszögezni, hogy emberileg nincs semmi problémám, szimpatikus is, viszont kérem a jövőben hanyagoljuk azt, hogy 3500 Ft-os óradíjon nem a vezetésről beszélünk.
-Ami itt elhangzik az mind fontos! Nehogy azt képzeld már Tom, hogy minden egyből megy. De jól, van akkor csináljuk igy, gyerünk! Na, kezdjünk akkor neki! Itt mindenki azt hiszi hogy idejön és aztán ő itt a főnök. Tom, mikor is szereztél oktatói jogosítványt?! Mindenki azt hiszi, hogy idejön és 30 óra alatt megtanul vezetni, miközben az csak egy minimum! - Mindezt 75% hangerőn (ahol 100% a hangszálaid által kiadni képes maximális hangerő)
-Xy úr, még most kerüljünk vissza normális hangnembe, mielőtt még elharapózik a helyzet. Kulturáltan elmodntam a problémámat, nem pedig szaladtam az iskolához bemószerolni, hanem próbálok megoldást találni a helyzetre, kérem próbálja meg ön is.

Visszább vett az arcából, de tovább folyt az oltogatás:
-Na ,akkor majd amikor legközelebb jössz akkor már gurulni is fogunk annyit hogy meg fogod utálni. Az ellenőrzést meg akkor legközelebb te csinálod EGYEDÜL ha ilyen okos vagy, majd megtanulod a papirból amit adtam.
-XY úr, azért mert közöltem a fenntartásaimat még nem kell megsértődni, felnőtt emberek vagyunk, úgy gondolom meg tudjuk beszélni.
-Én nem vagyok megsértődve! Na menjünk, csináljuk - Nem a faszt nem, kb mint a durcás kisgyerek, csak nem ezt várnám egy 70 éves férfitól.
-XY úr, 5 perc van hátra, ezt maga sem gondolja komolyan...

30 perc szófosás (mivel pont a "vita" után hivta fel a következő tanuló és mondta le az alkalmat) megint, alig birtam megszabadulni.

Szóval a dilemma:
Adjak e még esélyt az öregnek hogy hátha megváltozik a 3. órára, vagy pedig menjek be az iskolába és kérjek másik oktatót (még "csak" 7000 Ft ment a levesbe)?

Ennyit ültem az autóban:
5,5 óra

Számvetés arról, hogy mit "tanultam" eddig:
-70 éves és már 50 éve oktató
-20 évet amerikában lakott (ez nagy kedvence, kb 15 percenként legalább 1x elmondja)
-hajóácsként is dolgozott
-6 unokája van
-az egyik unoka ifi EB párbajtőrös
-a hétvégén meglepetés bulit szerveznek egy barátjának, akinek elszerette a csaját még gimiben
-sok az elkénxeztetett hercegnő és királyfi, akit papa/mama hoz vezetni és közben segghülye mind
-kurva Orbán/Gyurcsány/főnök/etc --- ez nagy kedvence: "Nézz körül Tom, ilyen ország ez!"
-NY-i rendszámmal sose vezess New Yorkon kívül, mert megszopatnak
-nem az oktató, hanem a tanulás felé kell tiszteletet és alázatot mutatni (baszki, ilyet középiskolában hallottam utoljára)

Related:
-egy fél ellenőrzési lista: gumik, kormány

A motor még be sem volt inditva, kivéve fűtést....

TL;DR
Váltsak oktatót vagy sem, szerintetek?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Azonnal kérdés nélkül válts.
Mit gondolsz mitől, miért változna meg??
Menekülj!

Feltételeztem benne annyit, hogyha valaki "bekeményít", akkor észbe kap.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

70 évesen? Ugyanmár :)

Mennyi duma :D

Vezetésen imho vezetni kellene - 580km vagy mennyi amit le kéne minimum gurulni, én az első 20 perc után mondtam volna egy a sohaviszontlátásrát.


No rainbow, no sugar

subs (10-én megyek kresz vizsgára)

Ha a Vas Gereben utcába kell menned, akkor készülj fel arra, hogy 15 colos nyomásérzékeny LCD-n kell vizsgázni, ami ráadásul lassú és régi (gyk.: nyomni kell mint a barom). Konkrétan laggol is, a hibapontjaimat meg se néztem a végén mert kb fél perc volt betölteni 1 kérdést.
A flash videók minősége kritikán aluli, egynémelyik 140p minőség alig birod kivenni rajta hogy a rendőr most feléd néz vagy nem...
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

nem oda megyek, de köszi, felkészülök rá :-)

Gondolom standardizált a vizsgaterem mindkét helyen, szóval ne lepődj meg :D
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Válts!

Nem tudom ez melyik iskola, de én két éve csináltam és az első oktatóm simán nem "hagyott" vezetni. Én elkövettem azt a hibát, hogy a második bukás után mondtam, hogy köszönöm, inkább mással folytatnám. Második oktatómnak is volt beszélőkéje, de a kötelezőt is szépen megcsináltuk, minden részletre kitérve, és a sikeres vizsga is megvolt ( kenőpénz nélkül!!! )

U-dash

En oktatot valtanek.

Amikor en tanultam vezetni, elso alkalommal gurult a kocsi. Te hanyszor voltal ott? Haromszor? Es meg el se indultatok? Ne mar!

Ha igy nézzük, akkor 2x voltam fizetett órán 1x pedig "ismerkedni"
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Első alkalommal fél óra a gyakorlópályán, majd lakott területen kívül, egy közeli faluhoz(szinte semmi forgalom nem volt az úton), majd be a városba, bele az izmosabb forgalomba, végén remegő lábakkal szálltam ki a kocsiból :)

" majd lakott területen kívül, egy közeli faluhoz"

Azért ez is fura. Én rég csináltam már, de úgy rémlik, hogy csak az első X alkalom után hagytuk el a gyakorlópályát, amikor az alap dolgok már mentek.

Ez gondolom oktato lazasag fuggo. En legelso alkalommal nem a tanpalyan, hanem az irodajanal talalkoztam az oktatommal, setalunk a kocsijahoz, ramszol, hogy "ne ahhoz az ajtohoz". Nezek nagy kerek szemekkel, erre "ulj csak be, megnezzuk hogy megy". (5-10 perces ut a tanpalyahoz, Budapest 13. ker. Nem nala csinaltam a kreszt, ugyhogy az eloeletemrol sem tudhatott sokat, plane hogy nem is volt. Es igen, bar be voltam fosva, nagyon elveztem. :) )

Gondolod, hogy lazaság kérdése egy tanulót kivinni éles forgalomba, aki potenciálisan még soha nem is ült kocsiban, nulla rutinja van, az autót se ismeri. Én balesetveszélyes felelőtlenségnek hívom.

Mitől lenne ez felelőtlenség?

Az oktató a felelős azért, hogy mi történik az autóval. Vannak pedáljai, vannak tükrei, eléri a kormányt, van gyakorlata és figyel.

Mi lehet a legrosszabb? Az oktatott valamit nem vesz észre, valamit rosszul csinál.
Mit csinálna ilyenkor az oktató? Átveszi az irányítást.

Miért vinnéd ki egy stresszes környezetbe rögtön az első órán? Amikor potenciálisan még a pedálokat se tudja kezelni, és egyáltalán nem "érzi" az illető az autót. Csak egy idegeskedéssel teli csalódás lesz, mert ott fogsz bénázni, semmit se csinálsz jól, és a forgalom többi résztvevője szépen ledudál. Hacsak nincs valami előismereted, maszek gyakorlatod, vagy csak simán élvezed az ilyen helyzeteket. Az más. De nem mindenki ilyen.

Ha jól értem most már nincs rutinvizsga. Vicces. Amikor én tanultam még volt. Akkor első körben a rutinpályán, biztonságos környezetben megtanultad kezelni az autót, hozzászoktál az irányításához, elsajátítottad az alap manővereket, és akkor mentél ki forgalomba, ha már legalább ezek miatt nem kell aggódnod.

Ne már, hogy ne ez legyen az ésszerű. A fokozatosság.

Az pedig, hogy ott az oktató. Remek. Tud korrigálni, ha épp balesetet okoznál. Aztán mi van, ha nem? Nem volna ésszerűbb úgy odamenni, hogy ne emiatt kelljen aggódni?

Amikor már megvolt a jogsim, és pár hónap gyakorlás után először autóztam Budapesten, akkor jobban be voltam parázva a végére, mint az első forgalmi óra végén :)

"...ott fogsz bénázni, semmit se csinálsz jól, és a forgalom többi résztvevője szépen ledudál..."

Tényleg vannak ilyen gyökerek?

A elsőbbségi szabályok órán az volt az első mondat, hogy "Elsőbbséged csak akkor van, ha megadják". Továbbá ez Budapest, itt nincs sárga lámpa :D
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Szerintem arra gondolt, hogy ha a T betűs autó bénázik, akkor nem szokták ledudálni.

Egyértelműen igen a válasz. Első alkalommal mentünk ki a pályáról, de amúgy rendszeresen agresszív viselkedést tapasztalok a többi autóstól. Villog, dudál, nagy gázzal kikerül, de még ordibál is közben... Ilyeneket kaptam eddig tanuló vezetőként a többi autóstól.

Nem latom a problemat. Pontosan ugyanazt kell csinalnia az oktatonak, mint barmikor maskor forgalomban oktatas eseten: figyelni es ha hulyeseget csinalna a tanulo, beavatkozni. Lent azt irja valaki, hogy ez ma mar a normal ugymenet, ugyhogy ugy tunik a megfelelo szervek is igy latjak. Ha jol tudom mar nincs is kulon rutinpalya vizsga.

Ez jogos.

Igazából én inkább a tanuló szempontjából nézem, neki biztos nem mindegy, hogy mennyire fokozatosan kell megbirkóznia az újdonságokkal (már ha azok neki).

Végül is, ha működik így, akkor működik.

Amiban igazad van, viszont mondani ezt mondtad: "Én balesetveszélyes felelőtlenségnek hívom.", uh. erre reagáltak az emberek.

Ez jogos, tényleg ezt mondtam, és őszintén nem vagyok meggyőzve. De az a helyzet, hogy nem tudom, ez csak egy megérzés.

Azért gondolom ezt, mert a kezdő szimplán többet hibázik. Sokkal többet. Sokkal kiszámíthatatlanabb módon. És persze ott van az oktató, de neki se mindegy, hogy pár kritikusabb helyzetre kell figyelnie, vagy az elején folyamatosan korrigálni.

Na de ez csak egy erős SZVSZ.

Az abszolút kezdő örül, ha meg tud indulni lefulladás nélkül, tipikus hibája, hogy minden manővert annyival csinál, amennyivel megy a kocsi kettesben alapjáraton, illetve hogy nagyot fékezve 5-ről lefullad. Szerintem sokkal veszélyesebb, aki már túl van néhány órán, és eléri a 40-et :)

Régen a rutinig volt kötelező tanpályás óra, ez ma már nincs, ki lehet vinni a delikvenst a forgalomba egyből.

Mondjuk mi autoval a rutint is egy parkoloban toltuk, egy csomo masik auto kozott. Persze a parkoloban mindenki mas is lassan ment, de nem egy zart tanpalya volt, mint amikor motorral rutinoztunk.

Hát, mit mondjak, az oktatók már régen is válogatott banda voltak...

Azt hiszem az ilyen emberek miatt szuletett meg a “nyugger” kifejezes.

Valts. Az oktaton rengeteg mulik, es ha mondjuk ilyen durcis hulyegyerek, akkor meg is szivathat. Te oda jogsit mentel letenni, es nem a nyomorat meghallgatni.

Ha nem szórakoztat a dumája, akkor válts, nem is kérdés. Ha szórakoztat, akkor poénból eljárogathatsz hozzá is, meg valaki máshoz megtanulni vezetni. Szerintem annyit te is elbasztál, hogy nem szóltál az első 10 perc után, és amikor szóltál, akkor is hivataloskodva. Ezt érthető módon nem szeretik az emberek.

A legfontosabb, hogy amennyit lehet vezess, mert egyedül a gyakorlat ér valamit. Mármint ha az elméletet már betéve tudod :-). Ha volt hibapontod, akkor azokat is nézd át újra.

Nekem jófej oktatóm volt, a legnagyobb para az volt, hogy bealudt mellettem :-). Szerencsére addigra már nem voltam életveszélyes, és csak dugóban araszoltunk.

Ja persze ezt belátom én is, viszont egy 70 éves embert nem tudsz úgy kezelni mint egy korodbelit. Ebből volt a "hivatalos" hangsúly, elvégre nem haverok vagyunk és még a disznókat sem együtt őriztük.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Ez ingoványos talaj.
Gyakorlat kérdése, ezen belül főleg a hangsúlyozásé.* Ilyen esetben amikor nem tudom eldönteni, hogy magázás/tegezés viszonyból mit kell adni, akkor a rég elfeledett önözéshez nyúlok. Viszont magánéletben nagyon kell vigyázni, hogy ne legyen cégszerű/hivatali hangod. :)

*55-65+ korosztály általában imádja ha megadod a tiszteletet a korának, és nem félsz nem őskövületnek tekinteni őket. Azt nem szeretik ha dinoszaurunak nézik őket. Pár esetben meg is kellett beszélni, hogy a kor nem érdem, hanem állapot, de összességében sok embert magázok, és semmi ban nincs ezzel. :) De mindig kerülni kell a céges hangsúlyozást, és hasonlóakat. Viszont mintha idegen nyelv lenne meg kell hozzá tanulni, be kell gyakorolni, hogy akár magázva is tudj trollkodni ha az a szükséges.
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Az igen! Amikor én tanultam vezetni, akkor úgy csináltuk, hogy az irodáig lejött az oktató, onnan fel a rutinpályára és ment a tolatás, bójázás meg minden, szünetek gyanánt pedig mindig átnéztük az autó ellenőrzését. Mondjuk a rutinpályán volt egy kis csalás, mert az egyik oktató nagy furfangosan leültetett egy fát a kapubeállós feladat közelében és ha pont akkor tekertük alá a kormányt tolatásnál, amikor a tükör egyvonalba ért vele, akkor tökéletesen középre sikerült beállni. :D Azt még máig nem sikerült megfejtenem, hogy a vizsgabiztosoknak ez feltűnt-e, de szerintem tudtak róla ők is.

Végül is rutin vizsgának hívják, akkor azt kell megmutatni, hogy rutinból megy-e valami nem? Azt meg egyébként is úgy csinálja az ember, hogy már pontosan tudja, hogy mit hol kell kezdeni :D

Végülis, igen. :) Csak azt sajnálom, hogy az oktatás alatt nem sikerült megtanulnom jól tolatni, mert nem tudta az oktatóm elmagyarázni, hogy mit kellene nézzek, hogy szépen középre tolassak be a két vonal közé. Ugyanez volt városban a párhuzamos parkolásnál is: Összeszerencsétlenkedtem ott mindent, aztán miután levizsgáztam és megnéztem youtubeon egy videót a technikáról, akkor kaptam a fejemhez, hogy te jó ég ez mennyire egyszerű!

20 éve kis hülyegyerekként nekem pont fordítva ment: 1 órát vezettem, és 2-t íratott alá. Ill. rendszeresen ebédidő környékén voltam beosztva, és ilyenkor mindig haza kellett vinnem, ültem a háza előtt a kocsiban, amíg ő bent 20 perc alatt megkajált.
Mai fejjel totál hülyének érzem magam ahányszor eszembe jut ez a sztori.
--

Válthatsz, de szinte alig érnek valamit az oktatók. Másik kedvenc típusom a telefonozós-facebookozós köszönős-majd-telibeszarós "oktató", mint a másik véglet.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

a motoros jogsinal kovettem el a hibat, hogy kertek toltsek ki egy elegedettsegi kerdoivet.

A rutint mar masik iskolaban csinaltam...

Mondtam neki, hogy a toknek kerdezik, ha nem kivancsiak ra.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Engem az első órán megkérdezett az oktató, hogy tudok-e vezetni, mondtam, hogy a garázsból ki tudok állni, meg be is egyedül, meg egy y is simán megy. Erre kivitt a városon kívülre egy közútra, hogy menjünk egy kört. Ez egész jól ment (nem volt halálfélelmünk :) ), a többi rutinpályás órát inkább csak átbeszélgettük, mert mondta, hogy ezek a feladatok úgyis nagyon mennek.

Rutinvizsga után (van most még ilyen?) már kicsit nagyon szívás volt, a nagyvárosi forgalom elég kemény, a vizsga sem volt egy álom..

Erről az jut eszembe, hogy amikor a motoros jogsit csináltam, az oktató megkérdezte a bagázst (kb. 5 fiú és 3 lány), hogy mindenki tud-e motorozni.

Nagyot nézett, amikor kiderült, hogy az egyik lány nem tud. Látszott rajta, hogy erre nem volt igazán felkészülve. Nekünk elmondta, mi az első feladat és mondta, hogy gyakoroljuk be.
A lánnyal meg egy motorral félrevonultak, aztán némi fejvakargatás után kitalálta, mi lesz, és megmutatta neki, hogy kell elindulni aztán pár méter egyenes után megállni.
A lány ezt gyakorolgathatta aztán egy órán át.

> Rutinvizsga után (van most még ilyen?)
nincs

Köszi, akkor jól rémlett, hogy ez már megváltozott.

Én itt Miskolcon bementem egy ótóiskolának a standjához. Ott volt egy középkorú nő és egy idősebb férfi.
Kérdeztem néhányat, a dolgok menetéről, mikor vannak előadások és a gyakorlati részek. Erre ott az idősebb férfi elkezdett hőbörögni, hogy miaz, hogy én akarom kitalálni, hogy mikor akarok vezetni tanulni akkor megyek amikor ők megmondják.

Ekkor megkérdeztem, hogy ez az úr is-e egy gyak oktató? A válasz igen volt. Én pedig elköszöntem és eljöttem. :)

(azóta sincs jogsim :D)

32 éve csináltam a jogsimat... »:-»
SEMMI sem változott!!! : - D T.i. vendéglátós komámtól tanultam meg azt, hogy "Bő mérésből haszon nincsen..." ;-)
(Ha esetleg nem jött volna le: amig az idős "magyaráz," nem kopik a benzinpénze... :-P )

Azonnal váltsál, főleg ha a pénzt nem szarod, hanem túlórákból szerzed. Ez az ember meglop téged, kőkeményen.

Én úgy kerültem oktatóhoz, hogy nem tudtam vezetni. Azt se tudtam hogy működik a kuplung. Mégis gyakorlattal kezdtük, persze a tanpályán (ha BP-n tanulsz akkor valszeg te is az Írottkő parkban tolod). Első órán annyit csináltunk, hogy elindulsz, megállsz, elindulsz megállsz. Ez ment végig, hogy megtanuljam a kuplungot.

Párom is most tanul vezetni. Ő is azonnal nekiállt gyakorlatozni, nem volt fölös duma. Mondtam is neki, hogy nehogy az legyen, hogy 2x45 perc alatt csak magyaráz majd a csávó, hogy mi micsoda.

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy az oktatód meglop téged. Spórol a munkán és spórol az üzemanyagon is.
Ha normális a suli, akkor szó nélkül ad másik oktatót. Ha nem normális, akkor lehet jobb ha sulit is váltasz, akkor is ha rá kell fizetned kicsit. Melyik suli ez?

Tegnap voltam bent az iskolában, ahol a következő zajlott:

(Unott picsa az asztal mögött)
-Szia, XY vagyok és a január 9. tanfolyamon kezdtem nálatok. Szeretnék oktatót váltani
-Van megbeszélve az oktatóval időpont még a héten?
-Igen van, péntek 4.
-Rendben, akkor óra után gyere be és a kolléganővel megbeszélheted, név, telefonszám?
-Oké, de ezt me mondd az oktatónak pls, mert akkor a 3. órám is borítékolhatóan megy a levesbe a másik kettő mellé.
-Ok.
-Tessék, köszönöm. Szia

(Igen, köszönés csak az én részemről hangzott el.)

Meg se kérdezett, hogy ugyan miért szeretnék váltani, mi a probléma.

Két lehetőséget látok körvonalazódni:
-Tudják hogy az öreg ilyen és bepróbálkoznak pár emberrel, hogy hátha kijönnek vele
-Nem tudják, hogy az öreg ilyen, viszont cserébe vastagon leszarják, ha valaki pampog majd adnak neki másik oktatót (intézményesített lehúzás)

Én az utóbbit látom esélyesebbnek.

Már látom, hogy ott basztam el, hogy a szerződéskötés napján leraktam az asztalra a teljes díjat.

Az iskola nevét egyelőre még nem dobnám be, de maradjunk annyiban, hogy a 13. kerületben van tanpályájuk, igy aki ismerős erre, az tudja.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Legalább két iskolát tudok, akinek van a Duna Plaza mögött tanpályája. (egy gyors kérdéssel megvan a harmadik)

Nekem az az érzésem, hogy mindenki ugyanazon a 4 tanpályán tanít pesten :-)

Ta*** kezdetű az iskola neve? Én is most csinálom a gyakorlati részt... Nekem mondjuk másképp rossz. Első alkalommal tisztáztam az oktatóval, hogy én még a büdös életben nem vezettem autót egyszer sem. Soha, se nagybácsi, se unokatesó autójával nem álltam, ki meg be, meg elhagyott helyen játékból sem...semmi. Oké, megértette. Duna Pláza mögötti tanpályának nevezett parkolóban már elsőre volt gurulgatás, szóval nagyon gyorsan kukázd ki azt az oktatót mert csak elviszi a pénzed...

Én ott szívok, hogy nekem meg alig mond valamit. Mintha mindent magamtól kellene tudnom... Ez a gyakorlatban úgy jön ki, hogy hibázok aztán satufék. És akkor megkérdezi, hogy itt mi volt a gond. Vagy csak néz... Aztán nem értem mi a gond...
30 óra lement amikor kiderült, hogy autócsere lesz...Na azután realizálódott bennem, hogy az előző kocsi egy szar volt. Mindig küzdöttem azzal, hogy a gázpedál hülyén reagált. Egyszerűen nem tudtam kitartani egy fix 1500-ös fordulatot...csúsztatáshoz induláskor sokszor kellett. A kulpung is folyton máshol fogott... Érdekes módon az "új" autónál ez egész jól ment már elsőre...
De van egy rossz szokása, amiért már szóltam, de nem vette jó néven. Folyton nyomkodja kuplungot. Nyomott lábfékes indulás lejtőn. Engedem fel, de nem jön a pedál... Aztán leugrik róla, és hirtelen lefulladok... És akkor én vagyok a hibás, hogy túl gyorsan engedem fel...
50 óránál vagyok, de még mindig van pár hibám elég vegyesen teljesítek. Egyik órán jól megy. A másikon, sokat hibázom. Nagyon zavar, de már rég nem is vagyok lelkes a témával kapcsolatban. Nem tudom, hogy tudnám gyakorolni anélkül hogy elégetnék 4500Ft/50perc-et. :(

Nem a T-s, hanem aminek a röviditése már a 2. VH-ban is felmerült német részről :)

-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Vegyel egy olcso bontoszokevenyt ~1 ev muszakival, keress olyan helyet ahol nem utsz el senkit (pl. varos szeli bevasarlo kozpont), kocsiba par bolyanak latszo targy, pallo ilyenek. Tomegkozlekedessl kijarsz oda, ellopni nem fogjak, ha meglesz a jogsid utana jo lesz elso autonak lezuzni.
____________________
echo crash > /dev/kmem

Ha meg arra jár vmi ráérő f*sz rendőr, akkor megbüntet jogosítvány nélküli vezetésért. Ismerőst (egy vidéki nagyváros) jópár éve vmi kieső parkolóban b*szták meg emiatt a kékek, mikor a lányát tanította vezetni (nem, nem veszélyeztettek senkit, nem, nem volt anyagi károkozás, nem nem volt nagy forgalom, igen, ráérős rendőrnek nem volt jobb dolga mint a könnyű baszogatás).
--

hunsh1t st0ry, egyeb kerdes? :) /Meg igy is megeri, btw./
____________________
echo crash > /dev/kmem

eddig se kérdeztelek, szóval tipli
--

Mi fajt?
____________________
echo crash > /dev/kmem

Oktató -> kuka! Én nem a nagyfaluban tanultam vezetni, nem tudom ott mi a szokás. Mikor beültem a kocsiba, előtte sosem vezettem, fogalmam sem volt hogyan kell kezelni az autót. Kb. a 20. percben elindultunk az autóval a rutinpályán, majd háromnegyed óra múlva elhagytuk a rutinpályát és egy kis forgalmú útvonalon el és vissza rutinpályára. Soha egy percet nem vesztegetett az oktató a kifizetett vezetés órákból! Olyan volt, hogy a feleségét vittük el bevásárolni, vagy a lányát suliba, de ezalatt is mind én gyakoroltam.

Lol
Azonnal valts!

Masodik alkalommal annak dacara hogy meg csak rutinoztunk mar hazavezettem a rutinpalyarol forgalomban. (Anno rakospalotan laktunk)

Nem is kérdés, hogy válts-e. Első óra felében voltam annó a rutinpályán, aztán, többet sem. Először gyér forgalmú úton, majd a második óra végén ki a forgalomba... Bakker, milyen kemény volt! De jófej volt az oktató és türelmes is. Sokat magyarázott, de mindig mindent gyakorlatban csináltunk!
Azóta sok-sok kilométert vezettem, de néha még mindig vissza-visszajönnek hasznos okosságok.
Úgy tűnik nagyon szerencsés voltam az oktatómmal. Mondjuk ő egy lelkes fiatal, komoly srác volt.

Az de komoly. En halalra rohogtem volna magam, ha 50+ oktatot kapok anno.

Elbasztal eletedbol 6-7 orat + extra es meg nem gurultal egy centit sem ? Az komoly.

0. oran beultem az oktato melle, beroffentettem a golfot, ralliztam egy kort a nyomin, majd azt mondta, hogy , most elmegyunk az "XY" utcaba. Az kb a varos masik vege, ott feldobtunk egy utanfutot, kiszaladtunk "falura", feltettunk ket crossmotort a "szerelotol" a platnira a hetvegi versenyhez. Majd hazahoz guritottunk, ott leraktuk a motorokat, vissza lerakni az utanfutot, majd szegenyseg jelzo leven kimentunk a "tankestellere" ahol "felontottek 2 kannaval a tankot, meg meg 5 bekerult a csomagtartoba. Majd jeleztem, hogy nekem "randim" van, es oktato autoval gurultunk le a mozihoz, ahol kipattantam, koszontunk. Majd megbeszeltuk, hogy kovetkezoleg majd kezdjuk a tanulast, hogy erezzem a kozelekedest. :D

Szoval, szerintem egy vezetoi oktatas, az igy zajlik.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Valószínűleg ez sem az átlag, de ja, ez a pár óra akkor is rohadt kevés ha végig vezetsz, nemhogy akkor ha el sem indulsz.

Azért ez humoros. Ahhoz képest, hogy ennyire töketlen vagy...