Home office VoIP ötletelés

Fórumok

Hello,

Felmerült bennem az ötlet, hogyha home office-ban dolgoznék, akkor a központi számunkra érkező telefonok mi módon tudnának anélkül utolérni, hogy az ügyfélnek külön kelljen hívnia mobilon és/vagy a kollégának beírni chat-be vagy emailt küldeni, hogy hívjad már vissza az xyz számot.
Jelenleg _semmi_ nincs meg hozzá még az ötlet is nagyon halvány.
Van egy kx-td612ce alközpontunk, ami ugye ebben a kontextusban nem sokat jelent :). (Eddig nem találtam olyat benne, hogy külső számra lehessen továbbkapcsolni egy bejövő hívást. (Pl. a mobilomra). )
Valamit viszont jó lenne faragni hozzá szóval ne kíméljetek :).

Köszönöm!

s

Hozzászólások

A legbutábbnál egyel okosabb VoIP telefonok bizonyos feltételek esetén át tudják irányítani másik telefonszámra a hívót a helyi központon keresztül. De a központnak is illene ilyet tudnia. Nem ismerem az említett központot, de egy régebbi analóg Pana is csuda dolgokat tudott, csak elég kényelmetlen volt felprogramozni és spéci analóg Pana telefon kellett hozzá.

Ha VoIP akkor SIP klienskent rá tudsz kapcsolódni androidos app-pal. Port forward-ot állíthatók be.

A jelzett Panasonic eszköz manuáljában a 2.5.2-es pontban keresd a hívásátirányítást.

a.) verzió: semmi VoIP, a Panasonic-on beállítod a hívásátirányítást a saját számodra. Előfizetéstől függően valószínűleg kerül valamennyi pénzbe a cégnek, viszont annyira stabil és annyira működik, amennyire a telefonszolgáltató biztosítja. (A vezetékes telefónia általában meglehetősen üzembiztos szolgáltatás.)

b.) verzió: a Panasonic egyik belső mellékére ráakasztasz egy FXO porttal rendelkező VoIP dobozt (tizen-párezer Ft-tól kapható) és onnantól kezdve az a telefonmellék ott van a világon, ahol csak akarod. (A hívás továbbítható bármilyen SIP kliensre)

Ha voip szolgáltatóra állsz át (hordozod a számot), akkor van amelyiknél lehet bérelni központot, vagy van ahol "ingyen" benne van a szolgáltatásban. pl. http://www.fonio.hu/
Abba a központba pedig akárhonnan bejelentkezhetsz klienssel mellékként. ( hogy mit csörgessen, az beállítható)

De lehet csak központot is bérelni, vagy akár ingyen használni pl. https://www1.pbxes.com/

Az IP-Telekomnak van egy megoldása ami teljes mértékben lefedi az igényeidet.

Www.ip-telekom.hu

Nyugodtan meg lehet kérdezni.
Azonban mivel az esetek túlnyomó többségében egyedi igényeket kell kiszolgálni ezért felesleges listaárakkal kábítani az embereket.
Amúgy nem elvadultak az árak.

De sokkal érdekesebb feltenni azokat a kérdéseket, hogy mennyibe került az, ha nem vettem fel egy hívást én nem is tudok róla, hogy ki hívott?
Van-e arculata a cégemnek, amikor felhívnak minket? Hogyan fogadjuk a hívását?
Vagy azt, hogy felépítettem egy marketing startégiát, készítettem egy szép weblapot a vevők odacsalogatására, és nem tudom fogadni őket telefonon az nem gong-e?

Egyelőre nincs mit megkérdezni.
Pusztán kíváncsiságból érdekel, hogy mostanában milyen percdíjak, számdíjak, stb vannak a "piacon". Tényleg pusztán kíváncsiságképpen. Ami igény lesz, az jóval később lesz, még nem tudjuk hogy mi lesz, de a nagyjábóli mozgástér belövésére jó lett volna.

Nyilván egy "valamire" nem fogok ajánlatot kérni, embereket dolgoztatni feleslegesen. Ha valami kattintós, vagy egyszerűtáblázatos valami lett volna, akkor elmolyoltam volna rajta egy fél órát.

Nyilván, abszolút egyetértek azokkal a kérdésekkel, amiket feltettél. Nekünk jelenleg meg van oldva a kérdés. A jövőbeni projekt meg csak körvonalazódik.

6-7 éve használtam ilyet utoljára.
Akkor arra használtam, hogy anyóséknál volt egy SPA3000 abba belement az analóg vonal meg utp.
Egy vps-en futott egy https://www.kolmisoft.com/softswitches/try-mor-m2 SWITCH.
Vagy 6-7 féle SIP providernél volt prepaid fiókom, az MOR -ba fel voltak véve, (útvonalakat kezeln pl. tarifa, minőség szerint)

https://www.voippro.com/calling-rates#letter-H

https://www.future-nine.com/A2BCustomer_UI/rates.php?whichrate=white&called=3650&image16.x=0&image16.y=0

 

DID Logic nál fizettem egy brassói telefonszámot. Anyós anyja Brassóban lakik, anyósék itt magyarországon ugye a nemzetközi hívás meg nem olcsó telefonálni.
A DID szám került havonta 2USD-be (400)huf, dédinek volt 1000 perc ingyenes hívása helyi számra, dédi felhívta a helyi DID számot és a PBX-emen keresztül ment az SPA-ra majd anyós felvette a kagylót és örültek.
Fordítva meg éppen abba az irányba indította a hívást a PBX amerre a legolcsóbb volt a hívás végződtetés. Azóta mindenki átköltözött valami netes csetprogramba.

Fájóan aktuális lett a téma. Azt lenne jó elérni, hogy az analóg központba bejövő hívás továbbításra kerüljön valakihez (SIP), akinek aztán lenne lehetősége továbbítani a hívást egy másik kollégához, ha szükséges. A kollégák természetesen otthon ülnek x,y,z helyen, de az ügyfél ebből ne sejtsen semmit :). Milyen eszközökkel illetve szolgáltatóval lehet ezt így 2020-ban korrekten megoldani ? 

üdv.,FS

Analóg központtal? Fentebb van Mauzi megoldási javaslata, a b. pont. Egyébként normálisan VOIP + VPN, az a fő, hogy a céges háló és a VPN-en túli kliensek közt ne legyen NAT. Az internetkapcsolat a kliensek fele, amin a VPN felépült, természetesen lehet NAT-olt. 

Szerkesztve: 2020. 03. 17., k - 22:46

+1 az SPAXXXX nak. 5 perc konfig és már otthon csörög az analóg vonal.

RPI -re egy PBX és kész is a telefonközpont.