Készülök a Telekom Maratonra

Nem futni akarok, hanem a Maraton díjcsomagra fenem a fogam. :-) Egy kis esettanulmány, hogy az egyszerű dolgokat hogyan lehet megnehezíteni. Kicsit hosszú lesz, de hátha segít valakinek.

Eddig Blue Mobile-os voltam. Elég keveset telefonálok, így az előfizetés nem éri meg. Az internet használatom is igen érdekes. Van olyan hónap, amikor az 1 GB nem fogy el, máskor pedig a 2 is kevés. 30 nap letelte után a fel nem használt adatmennyiség elvész, ez pedig nem túl gazdaságos. Így aztán úgy gondoltam, hogy a Maraton díjcsomagot nekem találták ki.

Már hónapok óta figyeltem, hogy a feltöltött pénz mikor fogy el a Blue Mobile kártyáról. Most elérkeztem oda, hogy kb. 200 forint van rajta, így alkalmasnak láttam az időt arra, hogy számhordozással szolgáltatót váltsak. Kiderült, hogy ha Blue Mobile-ról akarok számhordozást a Telekomhoz, akkor ehhez személyesen be kell mennem egy ügyfélszolgálatra. Ami azért is érdekes, mert egyszer kértem a Blue Mobile-tól papír alapú számlát is, és az bizony telekomos fejlécű papíron érkezett, pont úgy nézett ki, mint egy normál Telekomos számla. Tehát nem csak a hálózatot használják, hanem mindent a Telekom csinál. Azaz, – kis túlzással, – a Telekomtól hordoztam el a számomat a Telekomhoz.

Ritka állatfajba tartozhatom, mert az ügyintéző még nem csinált ilyet, de a kollégái is csak tippelni tudtak. Ezért aztán kétszer is telefonon kért segítséget a központtól. Egyébként az ügyintéző kedves volt. A „pornép”, azaz az összes előfizető megnyugtatására: Nem csak az előfizetőket szopatja a Telekom a telefonos ügyfélszolgálatra való várakozással, hanem a saját ügyintézőit is. Az „én ügyintézőm” először kb. 10 percet, másodszor pedig kb. 5 percet várt, amíg fogadta a hívását valaki.

Viszont amikor végeztünk, akkor ígéretet kaptam, hogy 10-15 perc múlva aktív lesz a kártya. Kb. 30 perc múlva értem haza, és tényleg aktív volt már az új kártya. Legalább ebben gyorsak voltak.

Mivel a végső cél a maraton díjcsomag, így töltöttem fel némi pénzt a kártyára. Majd rákerestem, hogyan tudom aktíválni a Maraton díjcsomagot. 3 módszer is van, így aztán menni fog ez gyorsan. Vagy nem. Az első módszer, hogy a meglévő előfizetéseim (TV, telefon) mellé új előfizetésként felveszem a webes felületen. Hát ez egyszerű lesz: telefonszám, jelszó. Milyen jelszó? Megpróbálom a telekom fiók jelszavát, az nem jó. Van egy link, arra az esetre, ha nem ismerem a jelszót. Email cím, captcha, új email, link az új jelszó megadásához. Hohó. Ez a Telekom fiók jelszavát akarja megváltoztatni. Állj.

Némi keresés után kiderül, ha nincs még dominó jelszavam, akkor azt a 1777-es számon, menükben bóklászás után beállíthatom. Na ez jó lesz. A rendszer felismeri, hogy nincs még dominó jelszavam, és meg tudom adni a jelszót. Inkább nevezzük PIN-nek, mert csak 5 számjegy lehet. Végre valami úgy működik, ahogy kell. Ha már itt járok, akkor az is beugrik, hogy a Telekom honlapja szerint a 1777-en is meg lehet rendelni a Maraton díjcsomagot. Gyorsan körbenézek a menürendszerben. Van ott minden, de a Maraton díjcsomagot nem találom. Ha van ott ilyen, akkor azt valamelyik olyan almenüben dughatták el, ahol ember nem keresi. Hát ez zsákutca volt. De sebaj, mert van már dominó jelszavam, amivel aztán jól hozzáadom a dominó szolgáltatást a meglévő Telekom fiókomhoz, ott aztán már minden menni fog.

Vissza a számítógép elé. Telekom fiók, előfizetés hozzáadása, telefonszám, jelszó. Azt mondja, hogy nem jó a jelszó. Na ne.

Pihenés gyanánt. A harmadik lehetőség a Maraton díjcsomag megrendelésére a Telekom alkalmazás telepítése, és ott történő kijelző bökdösés. Alkalmazás fel, elindítom, bejelentkezem, testreszabás, új előfizetés hozzáadása. Gyanús, pont ugyan olyan, mint a webes felületen. Egy próbát megér: telefonszám, jelszó. Hibás jelszó. A különbség annyi, hogy itt már a Telekom fiók jelszavát be sem engedi írni, tehát egyértelműnek tűnik, hogy a dominó jelszó kellene, de az nem jó neki.

Felmerült benne, hogy mi van akkor, ha az öregkori elbutulás miatt rosszul emlékszem a jelszóra. Egy próbát megér a dolog. 1777-et hívom, menüben bóklászás után jelszó megváltoztatása, régi jelszó megadása. És lám, mégsem – csak – az öregkori elbutulás tehet róla, mert elfogadja a jelszót, ami máshol nem volt jó, és kéri az új jelszót. Megadom, megismétlem. Ok.

Ha már a telefon a kezemben van, akkor megpróbálom a Telekom alkalmazásban az előfizetést hozzáadni a Telekom fiókhoz. Az új jelszót sem fogadja el. És akkor jött a kisördög. Megpróbáltam a régi jelszót, amit kb. 1 perce változtattam meg. Csoda, a régi jelszót elfogadta. Azért óvatosra vettem a figurát, és még nem bontottam a pezsgőt. Az előfizetés testreszabása menüben megtalálom a Maraton díjcsomagot. Hallelujah. A tippem az, hogy a 1777 más adatbázist kezel mint a webes, illetve telefonos alkalmazás, és a kettő közötti adatáramlás kicsit lassú. Vagy teljesen más oka van, de most már nem számít, mert már látom a célvonalat.

Megrendelem a Maraton díjcsomagot a Telekom alkalmazásban. Aktiválom. Aktiválod? Igen. Hiba. Anyád.

Megírom ezt a bejegyzést, és a végén újra megpróbálom az aktiválást az alkalmazásban. Most már tényleg hallelujah. Már a visszaigazoló SMS is megjött.

Tanulság: Ha csinálsz valamit a Telekomnál, akkor minden lépés után állj meg, és pihenj egy kicsit. Vagy sokat. És egy idő múlva sikerülni fog az is, ami korábban hibaüzenetet eredményezett.

Már csak egy kérdésem maradt: Most akkor a dominó jelszavam az még mindig a régi, vagy már az újat kell majd használnom?

Hozzászólások

Az első gondolatom nekem is az SMS volt. Először arra kerestem rá, hogy milyen üzenetet kell küldenem a Maraton aktiváláshoz. De ilyet nem találtam Nekem úgy tűnik, hogy inkább a Dominó Net csomagokat próbálják meg előtérbe tolni. A Maraton díjcsomagok még csak néhány hónaposak, és úgy látszik ennyi idő még nem volt elég, hogy az SMS-en rendelhető szolgáltatások közzé, valamint a 1777-es menürendszerébe integrálják.

Egyébként ügyintéző kapcsolása szintén nem volt a választható lehetőségek között a 1777 menürendszerében.