Sziasztok.
Gondolom megosztom tapasztalatom:
Sajnos az elmúlt 1 évben több laptopot is szervizbe küldtem garanciában. De ami a legjobban szemet szúrt, hogy ebből 2 laptop asus márka volt, amelyben mindkét esetben a merevlemez volt a hulladék.
Eseteinkben a szokásos asus procedúrával lettek beküldve, teljesen időben elhatárolódva egy mástól az 1 éven belül. kb. fél év eltéréssel.
A szerviz gyorsan le is reagálta a dolgot, hogy igen ténylegesen hibás, cserélni kell, majd visszaküldte azt elvileg megjavítva. Kibontás, indítás, egy két teszt programmal megvizsgálva látom, hogy a javított merevlemezek, amiket elvileg cseréltek, nem újak, jó használtak a smart adatok szerint is.
Az első gépet felháborodva vissza is küldtem, ami második útjáról visszaérve tényleg kapott egy új merevlemezt is.
Azóta boldogan használva is van.
Viszont a második ezen a héten történt...
Visszaút után látom, hogy indítva a merevlemez több mint 6000 szer volt, jó pár nap működési idő a logokban. Meg sem lepődtem az előző tapasztalatom óta.
Kérdéseim:
Jogosan fordulhatók hivatalos szervezethez panaszért, hogy a szerviz valótlant állított a munkavégzéssel kapcsolatban? (fogyasztó megkárosítás)
Mennyi ember kerülhetett eddig felültetésre? (gondolok itt csak mezei felhasználókra)
Talán kvótára dolgoznak a szervizben?
Meg van mondva nekik "Minél kevesebb legyen a további kidobott pénz"?
A szervizben lenyúlják a merevlemezt?
Felháborodva, idegese hangvételben megint indítsam el a visszaküldösdit?
Köszönöm.
- 1682 megtekintés
Hozzászólások
a kérdés, hogy pontosan miért is kellene új eszközzel javítani a használt cuccot? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valld be, hogy civilben autószerelő vagy!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, nem vagyok. Az első zsigeri gondolatom nekem is az volt, hogy anyátok, aztán viszont végig gondoltam, hogy ez itt nem csere, elromlott a laptop, javítják. Ha bevállalják a használtra, hogy újraindul rá a gari, akkor hajrá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy aztán 3-6 havonta 2-3 hétre ne legyen géped. Nem hiszem hogy ez a szerviznek megéri amúgy, de hogy $user-nek nem éri meg, az tuti. Évekkel ezelőtt volt Asus laposom, soha többé.
____________________
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem mondtam, hogy jó, viszont egyrészt azt sem gondolom, hogy minden diszk meg fog állni 3-6 havonta, másrészt meg az első ilyennél nyilván jelezném a szervíznél, hogy használttal egyszer már próbálkoztatok, harmadrészt meg az van, hogy valóban nem feltétlen kötelező új alkatrészekkel javítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Középiskolában a tankérem lecserélte (szerencsére a kidobásig nem jutott el) a C16-osokat Videoton TV Computerre, amely nem csak paramétereiben volt jobb, de teljesítette a tévéreklámokban meg is fogalmazott ígéretet, hogy "állandó szervíz- és alkatrészellátottság" - nem semmi szempont volt a vasfüggönyön innen.
A probléma az volt, hogy azt a szervízt igénybe is kellett venni. Mármint nem hébe-hóba, hanem feszt. A bedobozolt C16-ok visszakerültek az asztalra, a tankérem (akinek akkori énjéhez képest Raikönnen egy hiperaktív hisztigép) pedig írt egy levelet a gyártó-forgalmazónak azzal, hogy a szervíz lehetősége tényleg fontos, de neki mint tanárnak az volna az elsődleges célja, hogy a terméket rendeltetésszerűen használni, nem pedig akármennyire jó feltételekkel, de inkább csak javíttatni lehessen.
Pedig az csak egy iskola volt és szocializmus, ahol az időt diszkontáron számoltuk (mármint azt hittük).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, viszont akkor az a gond, hogy az asusnak folyamatosan döglődnek a diszkjei, és akkor meg azzal sem vagy előrébb, ha használt helyett újat adnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A készülék üzemképességének a helyreállítása a javítás célja. Az esetlegesen kicserélt fődarabokra a garanca a beépítéstől kezdődik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg mindig jobb, mint a Lenovo szerviz aki torve kuldte vissza ismerosomnek a laptopot. Mondjuk a TMX mobilos javitasai is allando tema a homaron.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 kijelző csere után a fedlap és a kijelző keret között rés van mint kiderült az összes pöcköt sikerült letörni és kétoldalas ragasztóval próbálták ezt eltüntetni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én Dell gépeket is kaptam már vissza használt merevlemezzel javítva. A garancia arról szól, hogy az időtartama alatt jelentkező hibákat elhárítják. Ha a használt lemez meghibásodik a lejárta előtt, akkor megint cseréltetem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ezért kell kifizetni a prémiumot a nagyobb márkáknál. Consumer gépnél nem tudom, business kategóriában nem találkoztam garanciában cserélt használt lemezzel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, ott jobb biznicc eladni refurbishednek :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legjobb tudomásom szerint sehol nincs törvényben leírva, hogy a garanciaidő alatti javítás új cserealkatrésszel kell, hogy történjen.
Sőt mondok neked jobbat. Anno megállt a WD Raptorom. bőven garancia időn belül. a számlát és a garjegyet elszórtam. Így maradt a hivatalos WD RMA. A WD-nek kiküldtem Németországba, ahogy kérték, pár napon belül jött egy ugyanolyan 74GB-os HDD, mint amit beküldtem. De más hardver verzió volt, mint az enyém. Rajta volt egy cimke, hogy "factory repared". És annak lekérdezve a gyári számát ismét ketyegett az x év garancia. Hozzáteszem, hogy ez a diszk azóta is működik, semmi baja nincs. Pedig ez már jó sok éve volt.
-elromlott?
- Igen.
-garanciában, térítésmentesen javították?
- Igen.
-teljes értékűen működik, ugyanúgy, mint a régi?
- Igen.
Hol itt a felültetés/átverés? Szerintem sehol, senki nem mondta, hogy ha elromlik, akkor új alkatrészre cserélik. Max. annyit vállalták, hogy JAVÍTJÁK, hogy ismét működjön és tudd használni.
Az amit te szeretnél (elromlott, használt HDD újra cserélése) azt úgy hívják, hogy káron nyerés. Ezt senkinek nem kötelessége benyelni, hogy egy hibán neked anyagi hasznod legyen. (egy új HDD nyilván többet ér, mint egy használt, emiatt adott esetben a gépet is többért lehetne eladni, mint a hasonló árú használt darabokat)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban az esetben, ha én egy 6000 üzemórás HDD-t adok le és egy 26000 üzemórásat kapok vissza, akkor kár ért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a 26000 órásra újraindul a gari, akkor az mégis előny, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Változó, mert eltérően értelmezik.
Ha nem hosszabítja meg az alkatrész gariját és a géppel együtt lejár a garim, buktam.
Ha 1 év garit ad a HDD-re, mondván, hogy alkatrész, akkor is buktam, mert 1 vinyó tovább él(ne). Ő meg kicentizi nekem, hogy 1 év 2 nap után haljon meg.
Ha 3 évet ad a HDD-re, egy fokkal jobban vagyok, de ez ritka.
Azért csípi az ember szemét egy használt csere alkatrész, mert totál más lehet az előételete. SSD-nél pl. hülyére írták, te meg vigyáztál rá és TBW szerint sokkal tovább bírná (bírta volna, ha nem fogsz ki egy hibásat). Értékben nem egyenlő. Oké, nehezen talál a szervíz ugyanolyat. Ezért az én szerencsés tapasztalatom az, hogy ilyenkor újat adnak., ilyen-olyan garival, de újat. Így remélheted, hogy mégegyszer nem nyúlsz bele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megkerestem Őket, mire azt mondták küldjem vissza és akkor természetesen kicserélik. A szokásos elnézést a kellemetlenségért szöveg kíséretében.
Röviden:
Jelen esetben egy sokkal használtabb vinyo jött vissza...
Kicsit csúnya hogy pár hónapos gép de a vinyo 6000 nél is többször bekapcsolva, több üzemidő mint mióta megvan...
Legalább a gyerek hozzátette, hogy pssszt mindenkinek így cseréljük felújítottál, de ha van valaki aki megreklamálja akkor cseréljük.
Véleményem:
---------------------------------
Magyarán ha hülye vagy hozzá átbaszunk, te meg örülsz hogy jó van az így. Persze ne is csodálkozzak ha a garancia idő után behal...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni