Telefonközpont kiváltása

Fórumok

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni. Van jelenleg egy kisebb cég, ahol van egy telefonközpont, aminél folyamatosan "sz@rakodik" mint a T mind pedig maga az alközpont. A cél az lenne, hogy a központot VOIP alapon kiváltsuk, a következő feltételekkel:
- több vonalat tudjon kezelni
- normál vonalas telefon készülékekkel lehessen kezelni
- tudjunk egymás között átkapcsolni, hívást átvenni
- egymás között beszélni (irodán belül, egyik szobából a másikba)
- rögzíteni kell a hívásokat (ügyfélszolgálat)
- jó lenne valami üdvözlőüzenet és menü is (hogy megfelelő munkatárs tudjon segíteni)
- mobil irányba is mennének a kimenő hívások, itt még tanácstalan vagyok, mert most mobil kártya van benne, de itt is ó lenne esetleges mobil irányba is "olcsó" voip

Az ephone-t nézegettem, de nem mentem bele a részletekbe.
Alternatívának egy asterisk-en is gondolkodtam.

Ti mit javasoltok ?

Előre is köszi.

Hozzászólások

A cég mérete, mellékek és fővonalak száma nagyságrendileg?

Olcsó nem lesz. Asterisk appliance nyilván, media gateway-ekkel és SIP trunk-okkal.

De egyszerűbb lenne a telefonokat is VoIP irányba vinni (középtávon legalábbis), ahoz adott az infrastruktúra (L2 managed lehetőleg PoE környezet)?

asterisk egy raspberryre
bejövő vonalakat sip trunk-osítani és akkor nem kell a bejövő vonalra hardware és még olcsóbb is a percdíj
és 6db linksys pap2t-vel, de én is lecserélném a telefonokat.

Ephone nem tud ilyet, ket hete leveleztem veluk irodai voip kiszervezese (cloud-ba) ugyeben. Csak voip vonalat adnak, nincs menu, ivr, rogzites.

Marad a helyi szerver. Vnm nevu ceg telepitette, rajta egy nem frissitheto ubuntu...

-------------------------------
www.symbolcloud.hu

Ha meg aktualis keress meg privatban es adunk egy ajanlatot.

<= Powered By Ubuntu & Gentoo Linux =>

'Software is like sex: It's better when it's free!'
By Linus Torvalds

Ha barkácsolnál akkor elastix akár egy VM-ben és nem csak asztali készülékkel hanem mindennel fog működni. Azért nem egy kis extra, hogy egy vezetékes számot az internet bármely pontjáról és eszközéről el lehet érni és át is lehet oda irányítani ... de persze ez csak akkor működik ha van internet.

A lenti panasonic okosság jó lehet de csak lehet.

Olcsó telefon a Grandstream, ugyan egy készüléke annyiba kerül mint egy dual ATA, de hosszú távon kifizetődő a történet.
A probléma, hogy Analog<->Ata<->SIP szép és jó, de több lesz benne a szívás mint előny.
Javasolnám a telefonok cseréjét. Nem akkor varázslás az Asterisk.
http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+GUI

Én több cégnél is csináltam már freepbx alapra központokat. A legnagyobb szívást is meg lehet vele csinálni és mindenhova grandstream készülékeket vittünk igényeknek megfelelően. Én mondjuk azóta elhagytam az országot, de a managelést továbbra is csinálom távolról.

A fonio.hu-t nézted már?
Feltöltős, és szerintem a kívánt telefonközpont szolgáltatások "ingyen" benne vannak az előfizetésben.

Úgy 7-8 éve raktam egy ilyet össze. Gyakorlatilag pontosan ugyanezek voltak a feltételek annyival megbolondítva, hogy FAXot is kellett tudni küldeni.
Megoldás egy Asterisk volt (bár a freeswitch vagy hogy hívták lehet jobb választás lett volna) egy sima PC-n először, aztán már KVM meg Xen alapon egy clusterben (amikor megszűnt az igény a modemes FAX-ra, akkor tettük át a clusterre).
Ha jól emlékszem úgy 2 nap volt konfigolni (akkoriban nulla asterisk tudással) és talán még két hétig voltak kisebb problémák.

FathoM

Engem valamivel nagyobb mértékben, 5 telephelyen, összesen olyan 1.000 végponton érdekelne, amolyan proof of concept szintjén.
A mostani támogatás nélküli, lecserélésre váró PBX rendszerre digitális, IP és analóg telefonok csatlakoznak, a telephelyek között voip kapcsolat van.

Érdeklődésképp: nincs olyan megoldás, ami eliminálja az asztali telefont a vezetékekkel együtt és az egész dolgot mobilra költöztetni? Aztán ha van Wifi, akkor azon megy a VOIP, ha nincs, akkor meg az adatkeretből?

Megelőztél, én is ezt akartam javasolni :) Nálunk ez megy néhány hónapja. Fenntartó döntése volt, nem a mienk. Bár nem 100% ugyanaz, mint a saját alközpont, de vannak előnyei, pl a mobilitás: lehet asztali készülékeket használni, de nem kell a vezetékezéssel bajlódni.