Mikor érkezik meg biztosan egy levél?

Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy ha ezt látom a logban a levelező szerveren küldéskor:
status=sent

akkor biztosan belepottyant a fogadó postaládájába vagy utána még lehet spamszűrés? (Kliens oldali szűrést most ne nézzük)
Vagy még az utána levő zárójeles rész is adhat valami infót?
(250 2.0.0 OK 1465439247 185si35150202wmx.103 - gsmtp)

A fenti levél pl egy gmail-re küldött e-mail postfix szerverrel.
A gmail kliens oldalon szűr, vagy ez szerver oldali és visszajelezz a küldőnek (szervernek), hogy valami nem stimmel?
Szerencsére nincs semmi konkrét probléma, csak szeretnék tájékozódni.

üdv: redman

Hozzászólások

Ez azt jelenti, hogy a te szervered sikeresen átadta a levelet "valakinek". Ez a "valaki" lehet egy MDA (mondjuk dovecot helyben), lehet egy content filter (pl. egy amavis), és lehet egy másik smtp server is (esetedben a google egyik szervere).

Hogy ott mi történik vele, arra neked már nincs ráhatásod. A levél simán eldobható anélkül is, hogy erről akár a címzett, akár a feladó, akár a küldő postfix üzemeltetője értesülne.

Kiegészítve annyival, hogy az SMTP protokollban eleve NINCS semmilyen lehetőség hogy kiderítsd megkapta-e a címzett a levelet.

Vannak rá csökevényes megoldási kísérletek, de is azok leginkább csak zárt rendszeren belül működnek, world-wide szinten biztosan nem.

--
zrubi.hu

Ezért kell a tényleg fontos levelet tértivevényesen küldeni. Ha a túloldal levelezőkliense előtt ülője rávágja a nyugtát, akkor megkapta, egyéb esetben újraküldeni neki és ha ezután sem nyugtáz, felhívni telefonon és megkérdezni hogy megkapta-e?

És persze ne feledjük, hogy az email technikailag nem tartozik a realtime szolgáltatások csoportjába, ellenben az "azonnali üzenetküldővel". Ez annak ellenére így van, hogy ÁLTALÁBAN rövid időn belül megkapja a címzett.

levelezőkliense előtt ülője [ie. ember] rávágja...

ha a levelezőmtől jövő "Mondjam a feladónak hogy megkaptad/elolvastad?" kérdésre rákattintok, akkor az azt jelenti, h tudatni akarom a feladóval h megkaptam/elolvastam.

továbbá a válasz írása se jelenti azt hogy elolvastam :D

~~~~~~~~
deb http://deb.uucp.hu/ wheezy yazzy repack

Soha se "nyugtáztam" még ilyen tértivevényes vacakra. Elvből nem.

És ha felhív telefonon hogy megkaptam-e, ekkor nem veszem fel a telefont. Ha felhív másodszor, ekkor hangulattól függően vagy kinyomom vagy hagyom csöngeni, ha harmadszor is hív akkor átirányítom egy lelkisegély szolgálat számára.
Ha központi számon keresztül hív akkor a titkárnőt megkérem arra, hogy tagadjon le és kérje tőle hogy írjon nekem email-t.

Ugyan nem ő válaszol, de mivel én is ugyanúgy vagyok ezzel, mint ő, gondoltam leírom: HA tényleg kritikus az információ és az, hogy nyugtázzam az értő olvasást (a legritkább eset, többnyire a gizike beböki a gombot meg a sürgős-de-azonnal-prioritás-izé gombot, mert azt hiszi, az e-mailt is a magyar posta működteti és így kisebb eséllyel hagyják el vagy nem tudom, még akkor is, ha egyébként csak egy tranzakció lezárásaként egy köszit küld), akkor a feladó nincs kisegítve azzal az információval, hogy 1-3 másodpercig nyitva volt előttem az e-mailje (olyan mail klienst meg még nem láttam, ami pl. a szemem követésével döntené el, hogy mikor értem a levél végére).

HA tényleg kritikus az információ és kell ACK az értő elolvasásáról, akkor miután elolvastam és értelmeztem a levelet, megválaszolom a kérdését, vagy legalább visszaírom, hogy dolgozom rajta.

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

Igen, valahogy hasonlóan vagyok én is ezzel.
Van ami tényleg kritikus, amikor áll valamilyen szolgáltatás, az nyilván más téma. Arról általában nem is email jön hanem egyből telefon, illetve sok esetben már az előtt jön alert email, hogy a user egyáltalán észrevette volna a hibát.

De van az a típus, aki 2 napig (néha hétig) kotlik egy egy 3 szavas válaszon (Szia igen kösz / Szia nem kösz), de amikor ezt megírja akkor rögtön tudnia kell hogy megkaptam-e azonnal a válaszát - amit egyébként másnapra majd meggondol és teljesen mást akar majd.
És nyilván azt is akarja, hogy azonnal minden essen ki a kezemből és az ő vackával foglalkozzak és legyen kész minél előbb. Mert az SOS, ASAP, SÜRGŐS, sőt SÜRGŐS!!!, mert amúgy tegnapra kellett volna természetesen, csak ugye neki eddig jobb dolga is volt mint ezzel foglalkozni. Hát most meg nekem van...

Amúgy nálam az SOS, ASAP, sürgős és hasonló szavak a levél subject-jében általában ellentétes hatást váltanak ki, hasonlóan a "high" prioritással érkező levelekhez. Mert 10-ból talán 1 az ami tényleg sürgős, és sokszor az is azért az mert mások addig vakarták a valamilyüket, hogy tényleg sürgős lett...

Szia,
Alapvetően a megerősítésnek is ugyanez lenne a célja, csak nem kell neked megírnod az ACK levelet. Sajnos, abban igazad van, hogy sokan rosszul használják, és emiatt sokszor inkább idegesítő.
Személy szerint csak és kizárólag akkor használom, amikor értelme is van. Megerősítés arra, hogy megkapta az illető az üzenetet. Nem sürgetésre, vagy azt jelezni, hogy mennyire fontos dolog. Ez utóbbit úgyis az üzenet fogadójának kell majd értékelnie ;)
De néha adódik olyan felállás, amikor esélyes, hogy a fogadó félnél a levelet egy jól felkonfigurált trükkös smtp megfogja (csak gondolj arra, hogy az itt használt nickemre a s/sex/gi mit adna :) ), nekem pedig tényleg lényeges lenne, hogy legalább megkapja az illető amit írtam neki. Ezzel nem azt akarom sugallni neki, hogy dobjon el mindent és a levelemmel törődjön, csak egy neki is elvileg kényelmes módon adjon visszajelzést, hogy megérkezett.
Remélem, így már érthetőbb, mire gondolok, és mire használható szerintem :)
Üdv,
LuiseX

Hát így rendben van, rendben lenne.

Nekem van egy "partnerem", akiknél valami nagyon el van konfigolva, mert nem szokott tőlük válasz jönni a küldött levelemre. Pedig semmi extra nincs benne, csak szépen megfogalmazva hogy adott berendezés rendszeres karbantartására kérek egy időpontot és egy árajánlatot, amit persze mindig elfogadunk de ez a céges elvárás. Nálunk a postfix is normálisan be van konfigolva, legalábbis nem tudok ezen kívül más problémáról.
És ez sok éve fix probléma, szóval már tudom hogy úgyse kapja meg, ezért mindig felhívom és elmesélem hogy küldtem email-t és várom a választ, megemlítve a körülményeket, persze kölcsönös bocsánatkéréssel, én a zavarásért, ő a levelezésükért :)

A levél simán eldobható ...

ha úgy érted, hogy az átadó MTA-nak nincs hatáskörében az email (ezen példányának) további életútja, akkor oké.
ugyanakkor van az a konvenció, hogy emailt nem hagyunk kézbesítetlenül (x napig), azaz vagy a címzett, vagy a feladó, vagy a postmaster kapja meg.
most nem tudom beidézni ezt az irányelvet, de ha veszem a népszerű MTA-kat, akkor megfigyelhető ez az alapvetés.

~~~~~~~~
deb http://deb.uucp.hu/ wheezy yazzy repack

A legtöbb helyen a spam szűrés is tekintettel van erre:
- ha (szinte) biztos hogy spam akkor REJECT, tehát a feladó MTA-nál marad, -> vissza a feladónak
- ha csak valószínűleg spam akkor kézbesíti a kliensnek külön mappába, esetleg megjelölve -> megkapja a címzett ha keresi
Az hogy "csak úgy" DISCARD-olunk, nem tipikus eset.

Persze, ettől még én sem építenék arra hogy valaki biztosan megkapja a levelet...

SMTP nem tartalmazza a végigkövetés lehetőségét (végigment-e az SMTP láncon).
Ha marketing szempontból kérdezed, akkor "szoktak" olyan URL-eket beletenni (és a tartalmat azon keresztül elérhetővé tenni), amelyek naplózzák, hogy ki/mikor/honnan nyitotta meg.

--------------------------------
www.symbolcloud.hu

Ezek a technológiák alapvetően sechole-nak számítanak.

Rendes levelező semmilyen külső url-t sem tölt le automatikusan (img src és társai), és épeszű ember nem is kapcsolja ki ezt a védelmet. Ha feltétlenül kép kell a levélhez, akkora rakják attachmentbe.

Sima linkként (a href) lehet küldeni dolgokat, de azt vagy megnyitja a delikvens, vagy nem. Ha nekem valaki ismeretlenül linket küld, akkor 99%, hogy azt én nem nyitom meg, ha pedig láthatóan id-t tartalmaz a link, akkor 100%.

Akkor érkezett meg biztosan, ha válaszoltak rá.

SMTP nem tud ilyet.
X.400 tud (ott volna, ha nem aranyárban nyomják a termékeket)