"aircraft maker that said it cleans the cockpits of its planes every week of malware designed for Android phones. The malware spread to the planes only because factory employees were charging their phones with the USB port in the cockpit."
- 6172 megtekintés
Hozzászólások
Fura. Egyáltalán miért van erre lehetőség? Az úgy nem megy, hogy aminek zártnak kell lenni, az zárt rendszer?
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek utan meg panaszkodnek a sajat tapasztalataimrol, de minek? Ennel azert nem rosszabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, kevés az információm, de innen nézve törném le a kezét a pilótának is, de legfőképp a karbantartó személyzetnek.
Zárt rendszer esetében senki, ismétlem, SENKI nem tud rá jelentkezni a gép rendszerére. Értem én, hogy király a tableten nézni a radarképet, csak éppen életveszélyes.
"Értem én, hogy villanyos autó, de mi hajtja?"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Par legitarsasagnal atalltak arra, hogy az eddig a pilotaknak papiron kinyomtatva adott mindenfle doksi helyett tableten adjak oda nekik az infot. Olcsobb es kornyezetkimelobb, meg meg kenyelmesebb is nekik. Viszont ha lemerul, akkor tolteni kell, ehhez meg ezek szerint nem alakitottak ki nekik csak toltesre alkalmas csatikat (GND es VCC, kikotott vagy ellenallassal osszekotott D+ es D- csatikkal).
--
Is that a banana in your pocket, or are you just happy to see me?
Neither, it's my new iPhone.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bármilyen secondary system megfelelne erre. Komolyan nem értem azokat a mérnököket akik ilyenre tervezik a rendszert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat igen. A kenyelmet megint a biztonsag ele helyeztek. Gondolom itt is olyan ember hozta a dontest, akinek lovese sincs a kockazatokrol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a zárt rendszer nagyon jól hangzik, csak a valósághoz köze sincs. Az, hogy a repülésben használ IT megoldások "biztonságosabbak" csak egy mitosz. Nyilván sokaknak érdekében áll ezt fenntartani, és rizikós megmutatni hogy a valóságban ez nem így van.
Hajtómű adatokat pl leginkább a gyártó kapja/látja. A pilóta már csak egy "könnyített kivonatot" kap ezekből. Hasonlóan ahogy a nagyobb autógyárak esetben is működik.
Amint egy járművet számítógéppel szerelnek fel, onnantól rendelkezik ennek minden előnyével és hátrányával egyaránt. Sőt, mivel ezeket nem tegnap tervezték, gyakorlatilag IT szempontból durván elavult techológiákról beszélünk...
Disclaimer: I am not speaking on behalf of my employer, this is my personal opinion
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van pilóta ismerősöm jelenleg bázisparancsnok, a fentieket csak megerősíteni tudom. Airbusokban már minden automatizált, mindent a számítógépek irányítanak, pilóta nagyon nem tud belenyúlni semmibe.
Boingeknél legalább a kormánymű megmaradt olyannak, hogy a pilóta bele tud nyúlni amikor csak akar és nem csak a számítástecnika viszi az egész gépet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na és a 777, 787? :)
Egyébként a fly-by-wire nem azt jelenti, hogy a pilóta "nem tud belenyúlni", hanem hogy közte és a tényleges control surfaces között van egy számítógép, ami képes "korrigálni" (Pl. a flight envelope-on belül tartja a gépet). Ettől még alapvetően az fog történni, amit a pilóta tesz, néha még akkor is, ha az teljesen hibás (pl. stall során a gép orrának felhúzása).
UI: először magyarul írtam a szakkifejezéseket, de úgy olyan furcsán hangoztak, ezért inkább átírtam angolra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, bar a stall-->ateses meg csak-csak...
--
"You can hide a semi truck in 300 lines of code"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a diszklémert azért kell betenned minden posztba amiket itt a hupon írsz, mert olyan szekjúr helyen dolgozol, h. ha az álnév ellenére megtalál a munkaadód, ne rúgjanak ki azonnal?
--
WP8.x kritika: http://goo.gl/udShvC
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont hogy nincs itt semmi álnév :)
A profilomban megtalálod a CV-met is, abból azt is láthatod, hogy pontosan hol dolgozom.
A disclaimer pont azért kell, hogy mindenki számára egyértelmű legyen, hogy nem a munkáltatóm nevében nyilatkozom. Ennyi.
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ennek kellene az alapértelmezettnek lennie? Onnantól hogy dolgozol valahol nem lehet önálló véleményed? Elég szomorú világban élünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha én egy X cégről szóló cikkbe kommentelek, hogy "én X cégnél dolgozom és szerintem blabla", az kellően nagy cég és kellően szaftos sztori esetén címoldalon köthet ki, mert egyes újságok szeretik a szenzációt. Ezt nekem is szépen megtanították. De ha én Y cégről szóló cikkhez kommentelek, és/vagy nem emelem ki, hogy X cégnél dolgozok, akkor senkit se fog érdekelni az én (nem létező) kötődésem. Én pl. nem is írok ki ilyen disclaimert, pont az lenne gyanús szerintem. (A nagy cégeknek olyan rengeteg egységsugarú dolgozója van, hogy egyszerűen nem is lehet naprakészen követni és lenyomozni, melyik fórumozó melyik cégnél dolgozik, habár nálam se titkos a LinkedIn profil.) Azért van bennem is némi óvatosság, pl. az én X cégemről szóló hírekről mindig van kifejezett véleményem, de komoly (pl. jogi) ügyekben inkább egyszerűen megtartom magamnak, még disclaimerrel se írnám ki (ha meg nem publikus infót is tudok, akkor főleg, nehogy véletlen akár a fogalmazásomból következtetni lehessen).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
stuxnet?
---
Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mellékelt cikk címe: "German nuclear plant infected with computer viruses, operator says"
Elég tág és inkább szenzációhajhászásra alkalmas a fenti cím.
Visszakérdezek: az atomerőmű elsődleges irányítórendszer PC-je vagy az ettől a hálózattól független irodai célú PC érintett a cégnél?
Nem mindegy. Pakson tudtommal például az elsődleges irányítás rendszerében nincs PC. A pulton csak Word, Excel céljára alkalmazzák mint irodai hálózatban levő PC-t. Ekkor pedig mindegy hogy atomerőműben levő irodai PC-ről cikkezünk vagy a saját munkahelyeden levő irodai PC-ről. Ez esetben a vírus egyformán káros.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért "Conficker"-t manapság már csak a múzeumban talál az ember. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láttam, nem is olyan régen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megoldás: be kell szerezniük néhány 5 dolláros konnektor -> usb átalakítót. (És betömni gyurmával a meglevõ USB portokat, de, legalábbis lekorlátozni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni