Vegyesfelvágott

Hosszas tépelődés után upgradeltem a laptopomat Wheezy-ről Jessie-re. Maga a frissítés eseménymentes volt. Első tapasztalat, hogy a boot lassabb lett, és a ps tele lett [kworker] processzekkel.
Pozitív csalódás, hogy az ócskásoktól, 500 kemény magyar forintért, vett Easy Commander (http://cdn2.bigcommerce.com/server2800/c834f/products/26486/images/8708…) kontroller pöcc röffre ment, és némi kalibrálás után tökéletesen lehetett vele irányítani a különféle, a világ elpusztítására tervezett szerkezeteket. Bónusz, hogy a FlightGear is megy vele.
A negatívum, hogy Wizardpen szupport továbbra sincs Debian alatt. Tehát a Genius tabletekhez reszelni kell drivert. Nosza:


apt-get install build-essential xutils-dev xutils libx11-dev libxext-dev xautomation xinput xserver-xorg-dev autoconf libtool pkg-config
wget https://launchpad.net/wizardpen/trunk/0.8/+download/xorg-input-wizardpen-0.8.0.tar.gz
tar -xvzf xorg-input-wizardpen-0.8.0.tar.gz
./autogen.sh
./configure
gcc van, csak épp nem fordít. WTF?
[code]
which gcc
/usr/local/bin/gcc

Oh, hogy az a jó...


export PATH="/usr/bin:$PATH"

Nah, mégegyszer:


./configure
make
make install

Tablet USB portra dug, és a laptop lemegy suspendbe. WTF2? Powergomb, gép visszatér, tablet megy. Picit egerészek a tollal, de amikor eltávolítom a rajzfelülettől a tollat, megint lemegy suspendbe. Power gomb, megint visszajön minden, megint egerészek, megint távolabb viszem a tollat a felülettől, megint suspend. Belenézek a logokba, és mit látok? Az X driver rendszeresen elcrashel, és ezzel párhuzamosan a kernel rendszeresen újrainicializálja a tabletet. Sanda gyanúm, hogy amikor a tollat eltávolítom a rajzfelülettől, akkor a tábla lemegy suspendbe, mire a systemd okosan leküldi a gépet is. Systemd így szeretlek... Hiába tartani kell "ami működik azt basszuk el" szabályt.
Ha lesz időm, akkor futok egy kört a Digimend driverrel.

A közúti barmok sorozata tovább bővült pár gyök kettessel. Két, kedvenc útvonalam, a 6-os Dunaújváros és Adony közötti szakasza és a Budaörsi út kifelé vezető szakasza. Mindkettő kitermeli a Darwin-díjas faszkalapokat és elmúlt 4 hét termésében volt mindenféle.

Februárban, Rácalmás előtt, előttem haladva, kettős előzésbe kezdett egy, valami régi Lada Szamara vagy Skoda Favorit-ot hajtó okos, és úgy félúton, realizálta, hogy a vele szembe jövők neki villognak. Beleállt a fékbe, félrerántotta kormányt, mire elvesztette az uralmát a kocsi felett és egy csodálatos piruettet levágva, az árok szélétől fél méterre, a forgalommal szemben állt meg. Szerencsére, mikor elkezdte a manővert akkor már két lábbal nyomtam a féket, így 30-as tempónál kellett kikerülnöm a barmát.

Március első napján, öt autós rászaladásos baleset volt a Petőfi laktanyánál. A középső kisautóra az előtte és mögötte haladó szabályosan rágyógyult. Látatlanban is egyértelmű volt, hogy a négy faszkalap nem tartotta a követési távolságot, és amikor az első fékezni kezdett, szépen összecsattantak.

Múlt héten szombaton, Kulcs magasságába egy BMW-s ért utol 100 km/s-s sebességnél. Neki nem volt elég a gyorshajtás szélén ingadozó sebesség, mindenáron előznie kellett, különben beállt volna a péniszsorvadása. Bölcsen, emelkedő alján olyan 100 méterre belátható szakasznál kezdte a manővert. Én meg megelőző céllal elkezdtem nyomni a féket a BMW-s mögött haladó Opeles, szintén ólomlábú faszkalap nagy örömére. Mit ad isten, jöttek szemből. A BMW-s taplókám, valószínűleg áldotta német technikát, az acélos reflexeit, és a csodás vezetéstechnikai tudását, hogy milyen precizen sikerült bekormányoznia magát a pöcsköszsörű Alto elé. Érdekes módon az Opeles kollégának ezután már nem volt annyira sietős a dolga, és képes volt megfelelő távolságot tartva kivárni, míg egy belátható szakaszon megelőzhetett.

Végül, ma, reggel hétkor, a Budaörsi út és a Nagyszőllősi út elágazásánál egy fehér szedán hirtelen, a forgalomtól elzárt területen keresztül próbált a Nagyszőllősi útról visszajutni a Budaörsi útra. A Budaörsi úton haladó, sötétszürke kocsi vezetője satuzott, mire a mögötte haladó furgon is, a furgon mögött haladó kocsi már nem tudott megállni, és felugrott a furgon vonóhorgára. A kavarodásban a fehér kocsi elporzott, a furgon, meg a pórul járt kocsi félreállt az elzárt területre, elmélkedni a követési távolságok és fékutak kérdésköréről.

Van egy idősebb munkatársam, aki így ötven fölött, képes folyamatosan hozni a múlt rendszer korszellemét. A világbeli ténykedései, ügyködései az érzékenyebb emberekben instant szocialista retró érzést vált ki. Utóbbi időben, a súlyosan leromlott állapotú édesanyjának otthonban történő elhelyezését próbálja intézni, nagy örömünkre. Csakhogy, mint minden ilyen intézmény, súlyosan túlterheltek az itteniek is, de ez nem akadályozza a Kádár rendszerben szocializálódott hősünket, hogy minden és mindenki megkenésével próbálja célját elérni. Ez aztán néha kínosan humoros telefonbeszélgetésekhez vezet, mint pédául az alábbi párbeszéd is:
Munkatárs: Hogy lehet magukhoz bekerülni?
Otthonvezető: Felkerül egy listára és mikor megüresedik egy hely, akkor értesítjük a jelentkezőt.
Munkatárs: Milyen gyakori az üresedés?
Otthonvezető: Ez változó, kihalásos alapon megy.
Munkatárs, gondolkodás nélkül, kenőfokozatba kapcsolva: Nem lehetne meggyorsítani ezt a folyamatot?

Természetesen, ő ebből mit sem vesz észre.

Stay tooned...

Hozzászólások

Kb. másfél éve van jogsim, nem mondanám, hogy tapasztalt sofőr vagyok. Amit emberek művelnek az utakon... az ilyenek ne járművet vezessenek, hanem áramot.

> Otthonvezető: Ez változó, kihalásos alapon megy.
> Munkatárs, gondolkodás nélkül, kenőfokozatba kapcsolva: Nem lehetne meggyorsítani ezt a folyamatot?

...meggyorsítani!
:DDDDD

---------------------------------------
Devmeme - fejlesztői pillanatok

Na akkor itt is egy: ma délután hazafelé tartok az M1-es autópályának nevezett libalegelőn. Kb. 10 kamionból álló konvoj szépen halad a megengedett 90 km/h-ás sebességgel a külső sávban. Gondoltam szépen elhaladok mellettük. Gondoltam én, ha ebben nem akadályozott volna egy 92 km/h-ás sebességgel haladó városi terepjárós ökör. Mondanom sem kell, mire ezzel a tempóval leelőztük a konvojt, mögöttünk kb. másfél kilométeres sor torlódott fel. Még én éreztem magam kényelmetlenül a mögöttem ficánkoló BMW-s fószer miatt, mert Ő is, meg még az nem tudom hány szerencsétlen azért haladt volna.