Hozzászólások
Németország: "ez de király"
Magyarország [mondjuk Hajdúszoboszló - Nádudvar párszor oda vissza]: szavak nélkül
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
99%-ban városban járok az autóval és Győr nem Budapest, ahol akkora árkok vannak, hogy egy autó kompletten el tud tűnni benne.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindenki magából indul ki, így én Debrecent veszem alapul. felénk siralmas a helyzet, nekem két hét alatt szétverne mindent - mondjuk az autó 1.3t üresen.
én pont azon dolgozom, hogy a gyári 16-os nyári is 15-re változzon, a télinek megfelelően.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglátjuk hosszútávon mennyire válik be. A gumikra van kátyúgarancia, a felnikre nincs semmi. Ha nagyon problémás lesz, akkor megy az apróhirdetésbe.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komikusan hat a miniatűr tárcsafék a hatalmas felni mögött :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a komikus, hogy az az apró szar úgy fogja meg az autót, hogy első alkalommal majdnem kinéztem a szélvédőn :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A modern autók átka, nekem 15 éves a kocsim és nem fog ilyen jól a fék, mondjuk azért megállni elég. Nyilván az is segít hogy a Polo nem olyan nagy autó.
(Nem úgy volt hogy Dustert veszel?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dustert néztem, nyílt napon is voltam, vitt vele terepralis versenyző is terepen. Nagyon meggyőző volt, amit tudott. Sajnos az összeszerelés minősége, a komfort az kicsit "szocialista" benyomást keltett még a fullra extrázott verzióban is.
Közben arra is rájöttem, hogy mivel városban kis távolságokat járok, viszont oda szeretek gyorsan eljutni, valami dinamikus kisautóval jobban járok. Sokat megnéztem, sokat kipróbáltam és végül a Polo mellett döntöttem. Egyelőre nem bántam meg.
Ráadásul olyan autó kellett, ami befér a garázsomba a motor + 3 kerékpár mellé. Ez fontos szempont volt.
Szóval maradt a VW, benzin, kis össztömeg, kis hengerűrtartalom, turbo, 90LE. A fogyasztás jó, a dinamika OK, a kényelem elég, az összeszerelés minőségére és a felhasznált anyagokra nem lehet panaszom.
Hogy hosszú távon jó döntés volt-e az majd elválik.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"komfort az kicsit "szocialista" benyomást keltett"
szőr mentén: volt alattam új Vitara. ez az új cucc bazz annyira de annyira igénytelen belülről, hogy nagyjából ilyesmi érzés csak kínai utánhúzással keverve. ehhez képest az árán nemigen látszódik - a Duster árában viszont visszaköszön az igénytelenség.
[nem szoktam Suzukit köpködni. alapvetően egy megbízható és kiváló brand, nekem is volt, szerettem.]
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a Vitara kívülről SEM tetszik. Egyik kollégámmal flameltünk róla eleget. Neki nagyon bejön, nekem nem. Reklám az van róla doszt. Van, hogy egy óra alatt 4-5-ször is látom a TV-ben.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ízlés dolga, de én nem vettem volna turbóst. Pláne városba nem. Gyűr meg még kisebb is, mint Bp, vagy Bécs, gondolom nem mész egyszerre sokat - van ideje bemelegedni?
--
„Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemigen van már olyan, hogy nem turbos. Az sem az ördögtől való, oda kell rá kicsit figyelni. Amennyit az autó nálam lesz (az előzőt 83 ezerrel adtam el), annyit a turbók vígan kibírnak.
"van ideje bemelegedni?"
Az utca végére (1000-1200 méter) már üzemi (90 fok) hőfokon van a motor. Pont ezért vettem 1.2-es motorral.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bakker, neked lendkerekes autó kell. Fent elindulsz, mire leérsz, bepörög, aztán azzal este lazán felkaptatsz, és még a höri is mehet vele pár kört.
Mikor a Bükkszentkereszt-miskolctapolca távon ingáztunk gondolkoztam azon, hogy oda milyen fasza lenne egy plugin hibrid/elektromos.
Lefelé teljesen feltöltöd, visszafelé meg akkuról gurulsz.
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem lennének olyan kurva drágák az elektromos autók, akkor vennék simán azt. Sajnos egyrészt drágák, másrészt én nem hiszek ezeknek az akkumulátorában. Pontosabban abban, hogy ezek az akkuk értelmes ideig tudnak ugyanolyan szinten működni. Az meg egy kicsit vicces lenne, hogy 2 évente akkupakk csere.
(Van a családban elektromos motor, abban én cserélgetem az akkukat. Nagy szar az egész. Ha az autók is "frankók", akkor baj van.)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idővel olcsóbbak lesznek, a következőnél szerintem már reális alternatíva lesz.
BTW, a Toyota a hibridek akksijára 10 év garanciát vállal, a feltétele 15 ezer km-enként, vagy évente egy átvizsgálás (4750 forint, ha együtt végezteted a többivel, amúgy talán 9k).
Én jobban aggódom a szar utak miatti futómű- és gumihibák miatt... Mondjuk nem egy tükörsimára aszfaltozott városban közlekedek vele (szerencsés vagy :), hanem Magyarország pár top10-es "leggazdagabb" településén keresztül ingázom...
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A japánok még nem adták fel a nem turbós benzines fejlesztéseket. Lásd Mazda új SkyActiv-G 1.5-ös benzines motorja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos vannak kivételek, de nem értem, hogy miért akkora mumus a turbo. 200 e kilométer körül lelettyen, 2 kiló, kicserélik. Vannak ennél jóval nagyobb tételek is szerintem.
De van haverom, aki egy Toyota Yaris-szal jár, 0 kilométeres korában került hozzá, most 400 ezer van benne és nincs semmi baja a turbonak.
Városban jól tud jönni a turbo szerintem.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"már üzemi (90 fok) hőfokon van a motor" - esetleg a hűtőfolyadék melegszik fel olyan gyorsan, a motor nem hiszem.
-
L.D.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzátartozik, hogy fűtött garázsból, tehát 18 fokról indul adott esetben, nem 1-ról vagy mínuszról, illetve amíg a garázsajtót bezárom és elindulok, az még plusz még 1-2 perc, addig alapjárat.
Vesd össze mondjuk egy nagy dízellel, ami mondjuk 10-szer ennyi idő alatt van kb. ugyanitt.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én csak annyit mondtam, hogy ne keverjük a motor hőmérsékletét a hűtőfolyadékéval vagy a kenőanyagéval. Azok alma, barack és körte, csak egymás mellett vannak a zöldségesnél. :)
Természetesen előnyben van a kis méretű, kis hatásfokú motor a felmelegedésben, főleg ha a Tˇ0 is magasabb.
-
L.D.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vigyázz, a Volkswagen csoport termékeinél (és ez az előző Fabia-dra is igaz volt) a vízhőmérő szintetikus értéket mutat, gyakorlatilag 75-110 fok között fix 90 fokos középállásban van.
75 fokot pedig kb. 53 fokos víznél mutat. A computerből ki lehet olvasni a "valódi" vízhőmérsékletet. (Az új Polo-t nem ismerem, nekem az Octavia-n a Climatronic kijelzőjén szervíz menüből kiolvasható)
Magyarul, ha elérted a hőmérő szerinti "üzemmeleg" motort, akkor menj még legalább 5 percig, és utána hidd azt, hogy meleg.
Ugyanez a csalás van a kilométerórában is, ott is a computerből ki lehet olvasni az "Uncorrected speed" értékét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja. Bár azon kívül, hogy lehetőleg kisebb motorral szerelt benzinest választottam, nem nagyon foglalkoztat ez a kérdés, az előző autóval 13 évig ugyanezen a távon jártam 1.4-es motorral és a soha semmi bajom nem volt vele. Olajcserén kívül (aminél mindig betartottam az éves cserét) semmit nem kért a motorja.
Dízellel nem biztos, hogy így jártam volna.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nagyon remelem hogy nem a vizhofok kijelzorol allapitod meg ugyanis az koszono viszonyban sincs az olaj hofokkal.
Bar nagyon kis motorja van de unlikely hogy egy turbofeltoltos auto 1km -en bemelegedjen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összehasonlításként írtam az előző autóhoz képest. Az előző 1.4-es ugyanezen a távon jóval kevesebb fokot mutatott. Azt akartam érzékeltetni, hogy ez a motor már kis távon is melegszik megfelelően.
Az olaj majd bemelegszik a többi kilométeren. Nyilván az lenne az ideális, ha 50 kilométereket mennék naponta vele egyenletes terheléssel, egyenes úton, folyamatosan és akkor az olaj is jól érezné magát, de lássuk be, az autókat nem azért tartjuk, hogy ideális körülmények közt menjenek kizárólag. Az autó van értem, nem én az autóért. Sokan azért ezt hajlamosak elfelejteni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni