Autóvezetés - lehet NEM szeretni?

Kicsit késve, 28 éves fejjel kezdtem el a B kategóriás jogosítvány megszerzését. Jan. 11-én beiratkoztam, feb. 4-én sikeres KRESZ vizsgát tettem (erről mondjuk megint lehetne egy sort beszélgetni - mármint a kérdések és válaszok félreérthetőségéről, de most nem ez a lényeg). Azt hittem, hogy ezzel túl is vagyok a nehezén.

Az első gyakorlati órán (2x50 perc) kimentünk az iskola melletti pályára gyakorolni, elindulás, megállás, kanyarodás, szlalom, jobbra tolatás padka mellett. Viszonylag jól is ment, de még nem teljesen éreztem rá hogyan kell helyesen kezelni a pedálokat és a legmagasabb sebességfokozat is csak a második volt.
A második óra ugyanígy kezdődött, azonban úgy 30 perc után azt mondta az oktató, hogy hajtsunk ki a pályáról. Először be akart parkoltatni az iskola előtt fenntartott parkolók egyikébe, azonban az irányjelző kirakása után meggondolta magát, menjünk egyenesen. Ki a 2x2 sávos főútra. Ekkor még nagyon rövid szakaszon mentünk itt, mert az első kereszteződésben jobbra fordultunk, átmentünk egy szomszéd településre. Ez még valamennyire tetszett is, bár a vasúti átjárókat és körforgalmakat még kihagyhattuk volna, de egye fene, ennyi belefér. Visszafelé viszont elég sokat kóringyásztunk a városban. Ez már nem annyira tetszett. Valahogy annyira stresszelt, mint eddig még semmi más. Erre az is rásegített, hogy félre kellett állnunk, mert egy hülyén kihelyezett táblát, ami a megfordulást tiltja "félreértelmeztem" (számomra nem volt egyértelmű, hogy az a kis útszakasz, ami szintben is eltért attól, amin mentem most feloldja-e vagy sem). Az mondjuk plusz, hogy végre megtanultam a forgalom alatti nyomásban nagyjából jól kezelni a pedálokat és a váltót.

A lakott területen kívüli vezetés még csak-csak tetszett, viszont az óráról úgy távoztam, hogy nem biztos hogy szeretni fogom én a vezetést.
Vajon létezik olyan, hogy valaki kimondottan utál vezetni? Vajon el fog ez múlni később?

Hozzászólások

A vezetéssel mint cselekvés-sorral csak addig foglalkozol, amíg nem tudsz vezetni. Ha megtanultál, akkor kézségszinten megy, akárcsak a járás. (Sétálás közben sem foglalkozol azzal, hogy bal- vagy jobb lábadat kell éppen mozdítani, és mennyit.)

Ennek legjobb tipikus példája az az egyébként baromi veszélyes szituáció, amikor az ember olyan fáradt, hogy szinte félálomban vezet hazafelé munkából, vagy neadj'Isten pillanatokra el is alszik vezetés közben. Az ember úgy érzi, hogy az autó szinte "hazatalál magától".

A járás hasonlat abban is jó, hogy ezt sem lehet megtanulni könyvből. Járáshoz járni, vezetéshez vezetni kell hozzá.

Ebben lehet valami.

A héten már változtatok a "programon" is, mert ez a két óra egymás követő napokon volt, és úgy tudok járni vezetni hogy előtte/utána ledolgozom a munkaidőt. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy fél 7-re bemegyek az irodába, 12-től 2-ig vezetek, aztán fél 6-ig dolgozok megint. A második nap már nagyon fáradt voltam. Most kipróbálom azt, hogy a két vezetés között elteljen 2-3 nap, hátha így jobban tudok figyelni és nyugodtabb leszek.

"Na igen, de az ilyenek miatt lehet Mo.-n úgy közlekedni, ahogy..."

feltehetőleg a fentiekkel arra akart utalni, hogy meg lesznek benned azok a rutin eljárások az idő múlásával, hogy pl kuplung, pedálok, irányjelző, tükröt nézed, stb.
Végülis.. ha ezekből azt a következtetést vonod le, hogy "úgy lehet közlekedni ahogy".. Hát az érdekes meglátás. :)

Van,igen.Haverom neje például pont ez a kategória.Jól is vezetne meg szabályosan is,de útál vezetni.Csak a legszükségesebb esetekben vezet.Ez még a jobbik eset,mint az ellenkezője.Amikor valaki szentül meg van győződve,hogy mennyire jól vezet és közben meg nem.
Bár ez függ attól is,hogy milyen intenzitással űl az ember autóban.Más az amikor csak hétvégén rövidebb időre "A" pontból "B" pontba viszonylag ingerszegény környezetben.Vagy pedig napi rendszerességgel városi nagyforgalomban és különböző időpontokban,továbbá hosszútávon autópályán.
A lényeg,hogy nem szabad az embernek elbízni magát,mert mindig jöhet egy olyan forgalmi helyzet amilyen még soha nem volt,de muszály biztonságosan megoldani.Szóval úgy kell beülni az autóba,hogy bármi jöhet,mindig kell figyelni minden felé.A vezetési rutin és a figyelőkészség a megtett km-ek számával fejlődik.Az iskolában csak a sikeres vizsgához elegendőt tanulod meg.
Az igazi tanulás az után jön amikor már egyedül fogsz a forgalomban vezetni.
Higgadtság,figyelem,fegyelem.

Nem nagyon tervezem egyébként, hogy sűrűn vezessek. Igazából vonat/busz kiváltására kell a jogosítvány és kocsi, valamint mikor valami nagyobb terhet kell vinni a város egyik végéből a másikba, egyéb esetekben bőven megvagyok a kerékpárral/helyi járattal. Esetleg annyi pluszt ad majd, hogy átszervezem a vásárlási szokásaimat és nem minden nap vásárolok, hanem mondjuk csak hetente, de akkor sokat.
Sajnos mikor hazautazok (Pécs-Tiszakécske), az egy fél napos program. 320 km-t kell megtenni vonattal, ami még IC-vel sem 10 perc sajnos. Az utazási idő lerövidítése, valamint az időbeli rugalmasság vonzott a jogsi felé (arról nem is szólva, hogy nem nagy különbség van a jegyár és a benzinköltség között).

Az iskolában csak a sikeres vizsgához elegendőt tanulod meg.

Ez is egy érdekes dolog egyébként.

Ez most valószínűleg a mélyvízbe dobás esete volt,ezért is gondolhatod így.Megcsinálod a jogsit,aztán majd kialakul a viszonyod az autózáshoz.
Annyit biztos megtanítanak az autós iskolában,aminek birtokában sikeres vizsgát tehetsz.Ezt látja az oktatód és ha nem elég az alapóraszám akkor még nem enged vizsgára.

Kétszerre futottam neki a jogsinak.Először huszon éves koromban,minden ment elsőre,de a forgalmi vizsgán mind a háromszor megbuktam.Stressz és figyelmetlenség miatt.Abbahagytam mérgemben.Majd 10 év mulva megint elkezdtem,mindent újra fizettem,elsőre meg is csináltam.Csütörtökön megjött a jogsim postán,vasárnap este indultam Németországba egyedül szűz jogsival 1éves hiteles autóval.Azóta vezetek mindennap,vegyesen,jobbára külföldön,nagyon sokat autópályán.Vidéki vagyok,de például Pest-től a hidegráz ha be kell mennem.

arról nem is szólva, hogy nem nagy különbség van a jegyár és a benzinköltség között

Viszont egy gépkocsi fenntartása nem csak azt jelenti, hogy időközönként tankolsz bele egy kis naftát. Néha műszaki vizsga nem árt, műszaki vizsgára való felkészítés, gépjárműadó, nyári- és téligumi, karbantartás, javítás. Ezek mind-mind pénzbe kerülnek, míg a vonat/buszjegy árában ez már eleve benne van.

Persze, az ilyet mindig érdemes jól átgondolni. Pl. esetemben csak a jogosítvány (tervezett) költsége 16 oda-vissza utazást fedezett volna (ami kb. 2 évre elegendő), a kocsi vételáráról meg nem is beszélve. Csak most télen is (pont a legnagyobb hidegben) volt egy alkalom, mikor vasárnap a Keletinél éjszakáztam, mert gázolás történt a vágányon és mindkét irányban lezárták, így lekéstem az utolsó Pécsre induló vonatot is (plusz a folyamatos késések, rohanás egyik vonattól a másikig sem túl vonzó), így összességében jobban járok, még ha több is lesz a kiadásom.

Kb ugyan ebben a cipőben vagyok most én is, csak én 30 évesen :)
Az első alkalommal amikor kivittek a városba (úgy a 4. óra körül) szabályosan remegett a kezem, fogalmam nem volt mit, mikor és hogyan csináljak, és az oktató folyamatosan leszólt, hogy nem azt csinálom amit mond (persze, mert még a kettővel ezelőtti utasításának végrehajtásán járt a fejem).
Most tartok a 20. óránál. Lassan az ember megtanulja úgy irányítani a járművet, mint a biciklit (ergo nem tudatosan vezet, hanem már-már reflexből tudja, hogy mit is kell tennie, hogy az autó tényleg azt csinálja amit ő is szeretne), és nem azon kezd el gondolkodni, hogy meddig kell a kuplungot felengednie, hogy már nyomhassa is a gázt (és ne feleslegesen pörgesse a motort), de ehhez tényleg kell az, hogy az ember kicsit beleessen a mély vízbe, és magától rájöjjön "azokra a kis dolgokra".
Amúgy azt tapasztalom (főleg az elején), hogy nagyon nem szereti az ember az oktatóját, mert 30 órán belül kell egy olyan szintet elsajátítani, ami korán sem biztos, hogy menni fog, az oktató viszont folyamatosan próbálja majd tágítani a határaidat, ami akaratlanul is konfliktust szül majd, így érdemes az ilyen problémákat már az elején megvitatni az oktatóval és a tanácsát kérni, hogy mi lehet az amivel egyes hiányosságokat javítani lehet. Persze ehhez viszonylag megértő oktató is kell, mert ha csak hajt, de nem veszi figyelembe, hogy neked esetleg nem megy olyan jól a vezetés, akkor tényleg csak kínszenvedés lesz az egész.
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Csatlakozom +1 :) És egy kis kiegészités.

Nem mind1, hogy milyen oktatót sikerül kifogni. Nekem szerencsére anno (~7 éve tán) sikerült egy nagyon jó fej fiatalos oktatót kifogni. Laza volt minden téren, városban is inkább próbálta oldani a feszültséget. Persze az első forgalomba kimenetel nekem is para volt. De második harmadik alkalommal a para eltűnt és inkább tudtam koncentrálni a vezetésre magára. Végülis nekem elsőre meglett mind az elmélet mind a gyakorlat. Vizsgán jön majd még +ba egy kis para :) De ott talán már nem is a forgalom + vezetés miatt parázol, hanem hogy minél kevesebb dolgot csessz el + azért mégis csak egy extra feszkó ha tudod hogy "igen ez a valaki itt most nézi minden mozdulatod :)"

Amit én alkalmaztam anno mikor már megvolt a jogsi + a kocsi az annyi volt, hogy jópárszor eljött fater mint "utas". Az első ~15-20 alkalomnál igy vezettem. Ez adott számomra is egy kis biztonságérzetet + fater is tudott később tanácsokat adni. (nem menet közben, mert az úgy elég sz.r :) )

Eleinte városba, aztán amikor nem volt konkrét "úticél" akkor kiválaszottam egy tetszőleges kistelepülést és hajrá, lementem. Időztem, visszajöttem.

Most már imádok vezetni, gyakorlatilag teljesen rutin lett, ahogy előttem is irták páran, olyan lett mint a biciklizés vagy a "járás".

Persze létezhet olyan is hogy valakiben ez nem alakul ki. Tud vezetni / közlekedni forgalomban, csak nem szeret.

A folyamatos leszólás azt hiszem a szakma velejárója. :) Nálam hatásos is, mert a lelkemre veszem minden egyes szavát és igyekszek odafigyelni, hogy ne kelljen még egyszer ugyanazt hallanom.
Egy dolgon nem tudok túllendülni, amiről holnap terveztem bevezetésként egy kis beszélgetést: jobbra-balra nézésnél kicsit fordítom a kormányt is, ami nem nem szerencsés. Nem tudom hogyan kerülhetném ezt el. Szerencsére egész normális oktatóm van, kicsit paráztam is előtte tőle, mert sok rémtörténetet hallottam más oktatókról.

Engem az egyik esetben pont ezért meszeltek el,mert a vizsgabiztos szerint nem néztem eléggé jobbra ill. balra.Pedig én láttam mindent,mondjuk a kormányt nem húztam az tény.
Viszont az megfordult a fejemben,hogy nehogy már mint a fülesbagoly fordítsam körbe a fejem.

Engem azert vagtak meg egyszer, mert figyelem: tul ovatosan vezettem :)
Az eset ami utan felreallitott, biciklis az ut kozepen, zarovonal.
Kielozni csak ugy tudtam volna, ha atmegyek a zarovonalon, amire mondta, hogy azt kellett volna csinalnom.
Mondtam, hogy akkor meg azert bukok meg...
Mindegy, utana meglett masik vizsgan, de ezen azert bosszankodtam akkor.

Jelen. Utalok vezetni. Olyan orszagban elek, ahol egy 5 perces vezetoi teszt es egy 40 kerdeses, ovodas szintu teszt sikeres elvegzese utan, 16 eves kortol barki jogositvanyt szerezhet.
Namarmost el tudod kepzelni, hogy mit elek at neha az uttesten, a korulottem "kozlekedo" idiotak, amokfutok, 90 eves soforok, tinedzserek, stb. miatt.

Vajon létezik olyan, hogy valaki kimondottan utál vezetni? Vajon el fog ez múlni később?

Nálam erősen hangulatfüggő.
Van, hogy semmi kedvem vezetni, de mégis egyszerűbb, mint tömgeközlekedéssel. Azonban olyan is szokott lenni, hogy elmegyek csak úgy egy kisebb/nagyobb körre, mert van, amikor kikapcsol.

A következő autóm automata váltós lesz.
Az azt követő pedig önvezető.

Idézve az első mondatodból "kicsit késve,28 éves fejjel",nem vagy elkésve semmivel sem.Nem kötelező egyből 17 év betöltése után máris megcsinálni.A saját esetem is jó példa lehet rá,az első próbálkozás sikertelensége,talán jobb is,hogy akkor még nem lett meg csak 10 évvel később.
Aztán további példa az elszántságra,érdeklődésre.
A lányom 17 évesen már elkezdte,úgy kalkulálta ki,hogy megcsinálja a DSD vizsgáját aztán elkezdi a jogsit.Úgy is lett,kijött a vizsgáról és beíratkozott aztán következő héten már a kresz órán ült.Elsőre megcsinált mindent,azóta vezet.A fiam most 20 éves,eddig szó nem esett jogsiról,autóról,motorról.Nem érdekli egyáltalán.A minap viszont feljött szóba,hogy talán 2 év mulva megcsinálja.Szóval az nem igazán mérvadó,hogy csak most 28 évesen kezded el.

Túl a félmillió kilóméteren hacsak lehet, lepasszolom másnak. Sajnos ritkán lehet.

------------------------

"Vajon létezik olyan, hogy valaki kimondottan utál vezetni?"

pl: sok éves jogsival huszonévek közepe tájékán felcsüccsensz furgonra fuvarozni ajrópa útjain (mert jó muri, lehet kujtorogni). csinálod pár hónapig, esetleg egy-két évig, aztán kurvára eleged lesz egy-egy budapest-münchen-karlsruhe-amsterdam kanyarból, vagy egy venlo-párizs-hannover-grác túrából. mindezeket értelemszerűen 13-16 óra leforgása alatt. aztán esetenként még háromszáz km-t gurulsz üresen a másnapi felrakóra. igen, van az amikor eleged lesz belőle. ez egy szélsőséges példa, amikor a 24 órából 4-5-6 jut alvásra, az sem biztos hogy egy kupacban.

"Vajon el fog ez múlni később?"
nem. pont fordítva: később fogod kurvára megunni. én pl szeptemberben ültem vissza teherautóra, de már harmadik hete zsibbadok az egésztől, adabszurdum volt olyan hét hogy minden áldott nap. igaz csak 9ezret gurulok havonta (lehetne akár 11-et is), tachográf szabályozza a munkaidőmet (meg én osztom be), de van az az életkor, lelki állapot, külső körülmények tömkelege, amikor befejeznéd az iparszerű autózást...
egyébiránt azért érzel így (és tévesen), mert még nem állt rá az agyad a témára.

szerintem nem (vagy te sem) a városi bohóckodást fogod megunni, vagy a munkába/munkából meneteket, hanem sokkal inkább a hosszabb túrákat. nyilván nem mostanában, hanem majd tizenakárhány év múltán.

vezetés közben ne stresszelj, abból mindig csak a balhé van. nyugodtan, tervezetten, szervezetten, felvenni és követni a forgalom ritmusát. azon túl pedig mindig tudd, mi folyik körülötted, ne csak előre nézzél és ne csak pár métert. lássál. ahol meg van külső sáv, azt használd egészséggel, embert még nem evett.

jó szerencsét o/

--

Igen, mondjuk egyhuzamra levezetett 700+ km után általában én is unom a dolgot, de ez jellemzően max. 2 nap után elmúlik :)

Meg aztán persze vannak olyan útvonalak és országok, amitől herótom van. De ettől nem a vezetést utálom, hanem az adott utakat és odavalósi közlekedő partnereket.

Hehh, ne gondold, h más nem így volt vele! De belejössz majd, mint kiskutya az ugatásba. Aztán már szinte pihenésként, kikapcsolódásként fogod megélni.

Saját sztori, még érettségi előtt, valamikor egy őszi reggelen volt az első gyakorlati óra vezetésből. Reggel 6-ra mentem, hogy suli előtt végezzek; az adott héten az oktatómnál épp a teherautó volt, úgyhogy az Avia-val vágtunk neki... Miskolc reggeli forgalmának. A cél egy panelházak közötti ABC csücskébe eldugott büfé volt - ott szerettek ugyanis kávézni reggelente, utána meg jó nagy kanyargással vissza a rutinpályára.
Nem, nem utáltam meg a tanfolyamot, a vezetést - '87 óta pedig lett volna rá lehetőségem :-P

Úgy utáltam vezetni tanulni, mint a szar. Az oktató akkor vett új autót, egyébként is ideges volt mindenre, gyűlöltem. Már előtte levő nap gyomorgörcsöm volt.

Magával a vezetéssel nem volt gondom szeretet szintjén. Szerencsére sokat mentem a családból valakivel (tanulás alatt is elhagyatott területen), jogsi szerzés után is. Szóval igazából nekem csak az oktatóval volt gondom, de ezt már akkor is tudtam, vezetni szeretek.

Nyugi, elmúlik idővel ;) Ahogy egyre több rutint szerzel, már nem fog stresszelni. Én elmúltam 30, mikor megszereztem a jogsit. Szerintem nem maradtam le semmiről, egyre jobban szeretek vezetni. Csak a sok baromarcút nem csipázom, aki a seggembe jön, meg villogat az autópályán, holott előttem is kocsisor van, de neki tolakodnia kell. Vagy akik nem tudják, hogy hol az index, főleg körforgalomból kifelé. Említhetném még a pofátlanul elhúz a kocsisor mellett, aztán kuncsorog és bevág eléd, mert neki elfogyott a sáv. Szerintem lehetne folytatni a sort. Egyszóval siralmas az itthoni közlekedési kultúra.

El fog múlni, csak félsz. Majd ha sikeresen megtanulod magabiztosan irányitani az autót és minden szokásos forgalmi helyzetet ismersz, meg fogod szeretni.

--
arch,debian,openelec,android

Én 21 évesen tettem le a jogsit, úgy hogy előtte is imádtam az autókat és az autóversenyzést.
Sajnos ezt gyakorlatban maximum Need for Speed-ben élhettem át, de abba kemény órákat öltem bele.

Aztán városi vezetésben, az NFS-ben megszerzett skilleket akaratlanul is átültettem a való életbe, aminek az oktatóm nem igazán örült: Átrongyolás stop táblákon, besorolás körülnézés nélkül, sáv jobb, vagy bal felén haladás, de semmi esetre sem középen :D
Halálfélelme volt szegény oktatómnak, aki a végén már azt mondta, át kéne gondolnom, hogy valóban akarok-e jogsit. Meg, hogy ilyen tanítványa mint én még nem volt. Noh ezen a ponton talán kicsit megutáltam a vezetést.
Persze nem adtam fel és eljött a vizsga ideje. Szerencsére átmentem és megkaptam a jogsit 1-2 héten belül.

Aztán megtaláltam életem autóját is, ami a vezetés szeretetéhez szerintem elengedhetetlen. Nagyon nem mindegy mit vezet az ember!

Idén 10 éves az én drágaszágom és minden egyes csavarját imádom! :)
Vezetni pedig szintén imádok és az NFS-es skillek csak akkor jönnek ellő, ha akarom. Pár évig pont ezért jártam szlalom és drag versenyekre, de ezzel a sporttal tavaly felhagytam. Ez csak annak köszönhető, hogy sok optikai tuningot kapott a verda és most inkább vigyázok a szépségére és főként tuning talikon veszek vele részt vele. - Ezeknek az eseményeknek is megvan a hangulata!

Viszont ha 1 hétig nem vezetek, akkor már hiányzik, sőt elvonási tüneteim lesznek!
Ilyenkor fogom magam és elmegyek körözgetni kicsit a városban.
Jobb kikapcsolódás nincs is mint hallani a motor duruzsolását, a kipufogó pöfékelését, és pakolni a fokozatokat gyorsítás közben, és benyomni valami ütős zenét. Néha beleborzongok is 10 év után is, persze jó értelemben, hogy milyen jó is vezetni. Ennél talán már csak a repülés lehet szabadabb érzés! :)

Én régen szerettem, már az oktatás alatt is, de azóta megutáltam, ha csak tehetem bringával járok. A dugók és a lehetetlen parkolás amiből elegem lett, a többi közlekedővel semmi bajom. Budapest.

Egy tonnas szekerrel docogsz lefele a domboldalon. Lehet nem szeretni?
En azutan kezdtem kicsit megkedvelni a vezetest, hogy megtanultam sielni.

Mindenki stresszel az elején, ne aggódj, ez normális. Ahogy vezetsz, gyakorolsz egyre többet, meg fogod szokni. A stressz oka részben az, hogy autóban felgyorsulva kapod az információkat, nem gyalogostempóban és ehhez hozzá kell az agynak idomulnia, hogy kiszűrje a "zajt".

Ha jól értettem, Pécsett tanulsz vezetni, ugye? Majd autózz át Budapestre és át fogod értelmezni a stressz fogalmát. :)

De Magyarországon sajnos szinte mindenhol rettenetes vezetni. Budapest különösen rossz. A magyar sofőrök egy jó része normális, de még ők is sokszor türelmetlenek, figyelmetlenek és minimális előrelátásuk van. Ennek részben az az oka, hogy egyszerűen nem gyakoroltak eleget, illetve az oktató sem verte eléggé beléjük, hogy pl.
- gyalogosra kiemelten figyelünk és mindig átengedjük,
- az indexet mindig használjuk, mert a többi autós nem gondolatolvasó,
- autópályán 130-nál nem megyünk rá 3m-re az előttünk haladóra, mert veszélyes.

Aztán ha valaki mégis szól, hogy normálisan kéne vezetni, akkor még neki áll följebb. Az alapból agresszív tuskók persze még rosszabbak.

3,5 év Ausztria után őszintén szólva nem szeretek az országból kimenni autóval. Itt még valahogy a sportkipufogós, ültetett BMW-s huszonéves exjugó suttyó is át tud mindenkit engedni türelmesen a zebrán, sok magyar "veterán" sofőr tanulhatna tőlük.

Amit én még tapasztaltam:
- a csehek majdnem olyan állat módon vezetnek, mint a magyarok, talán kicsit szabálykövetőbbek
- a németek szabálykövetőek, de nem olyan nyugodtak, mint az osztrákok. Az autópályán meg eszement módon nyomják sokszor (mert szabad), de úgy, mintha rájuk nem vonatkozna a fizika.
- a spanyolok is nyomják, mint az idióta, de ők nem agresszívek egymással.

--
„Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!”

Fentebb írta valaki, hogy talán a mélyvízbe dobás miatt stresszeltem és gondoltam azt, hogy ez nem fog tetszeni, amiben lehet valami. Az van, hogy pl. buszon ülve figyelve a forgalmat simán tudom, hogy mikor mit kell csinálni (és magamban nyomom a dudát a sok idióta miatt :D ), viszont élesben nagyon sok volt, hogy figyelni kell az autóra, a körülöttem lévőkre, a táblákra, a gyalogosokra.

Valóban szörnyű a közlekedési morál sajnos, ezt mindenki megtapasztalhatja, akár vezet akár nem. :( Dunaújvárosban volt sorozatosan olyan, hogy mikor közelítettem a zebra felé (vagy ne adj Isten leléptem rá) nem hogy lassítottak, megálltak volna az autósok, hanem még rá is gyorsítottak. Itt Pécsen ez sokkal jobb, azonban itt is volt már olyan, hogy vissza kellett lépnem kettőt a zebrán, hogy ne üssenek el. Idióták mindenhol vannak.
Én magam szabálykövetőnek tartom és úgy gondolom, hogy ez a közlekedésben sem lesz másképp, csak ugye hiába vagyok én vétlen, ha valaki belém rongyol 80-nal lakott területen.

Hm. Csak én kezdtem az első gyakorlati óra első percében a forgalomban? :) Na jó, csak kb. 2km-t mentünk a tanpályáig, de akkor is :)
Szerintem aki utál vezetni az nem tud, vagy csak nem biztos magában, és ezért ódzkodik tőle. Jó, én sem szeretek a Hungárián vezetni reggel 8-kor, de azért ez messze van az utálattól.

Én sem szeretek vezetni, a jogsit gimnázium alatt megcsináltam, akkor még könnyen szakít rá időt az ember, minden pöpecül ment: kresz, rutin, forgalom, kenőpénz nélkül elsőre. Magabiztosan elviszem a járművet A-ból B-be, de nem szeretem. Nem tudom miért alakult így, talán a túl nagy felelősségérzet? De ezt sem mondanám, mert a munkámban sem kicsi ez. Talán az élethez kötődik, hogy egy autóval könnyen elvehetem másét, még ha nem is az én hibám. Fene tudja.