TdH

Tour de Hongrie

Ma volt az utsó szakasz, befutó Budapesten a Várkert bazárban. Előtte még tettek néhány kört a várban.

Én még sosem láttam ezelőtt bringás versenyt élőben, de gyanítom, h ez a verseny nem "szokványos" verseny lehet, értem ezalatt, hogy a szervezettség, a felhajtás igazán lenyűgöző volt. Igazából csak most szembesültem azzal, hogy micsoda összehangolt meló van abban, h végigvigyék a mezőnyt napokon és sok száz km-en keresztül biztonságban. Oké, nyilván azt mindenki gondolja, h majd le kell zárni ideiglenesen az utakat, de ez nem csak annyi h szólnak rádión kovácskettőnek, hogy akkor most tegye ki a kordont, hanem több tucat rendőrautó és motor jelenik meg vagy 20 perccel a mezőny előtt, villámgyorsan leparancsolnak mindenkit az útból, lezárják a bekötő utakat, aztán megjelennek az útbiztosító motorosok, akiknek az [is] a szerepük, h az útakadályokra síppal meg zászlóval felhívják a versenyzők figyelmét. Elfoglalják a helyüket - valószínűleg nincs arra terv, h melyik hol fog állni, hanem ott rögtönöznek az útviszonyoknak megfelelően -, aztán jönnek kisebb nagyobb autók. Pl gondolva van arra, hogy a közönséget is informálják. Elment egy kocsi amiből hangosbeszélőn közölték, h 5-6 perc múlva ér ide a mezőny és h három kört fognak tenni, meg h hol lesz a befutó. A következő kocsikból szponzor ajándékokat hajigáltak a nézők közé pl. baseball sapkát. Nekem egy ilyen felfújható Festina feliratú tapsikoló rúd jutott [kép] :-), de odaadtam egy lengyel kiscsajnak. Orvosi kocsi, "Jury" feliratú motoros. Amikor csapatautók tűntek fel, már mindenki készítette a fényképezőt. És...már kiabálják a másik oldalról "jönnek, jönnek" [kép]. Tényleg az ember csak pislantott és már el is húztak a "szökevények". Hárman voltak vagy négyen? Ki volt elöl? ment a tanakodás. Kis szünet. További csapatautók, juryk, aztán vagy 1-2 perccel később odaért a boly [kép]. Igazából a motorosokhoz képest érthetően kevesebb dinamikával jöttek, de aki komolyabban bringázik az látja, h nagyon gyorsak és a kanyarban igencsak az eséshatáron vannak. Volt aki előttünk csúszott ki. Szegény fájdalmasan feltápázkodott, egy néző akart a segítségére sietni, de egyből ráfütyültek a biztosítók, h menjen le a pályáról. Mert nehogy elüsse valaki az épp odaérő versenyzők közül. Így hát szegény visszakullogot a padkára, a bukott versenyző meg önerőből volt kénytelen boldogulni, működőképesre pofozni a bringáját. Kicsit béna volt a jelenet.

Aki tv-n nézi a versenyt, annak kicsit vontatottnak tűnhet, de élőben nagyon más, sokkal pergőbb az egész. Amikor a harmadik kör végén az útsó versenyző is elment, és biztosítok engedték akkor, h a befutóhoz menjek nézelődni, én is legurultam azon úton ahol mezőny ment. Amúgy ez kicsit poénos volt, mert még az út le volt zárva a forgalom elöl, a sok bámészkodó pedig azt hitte h még tart a verseny és én is versenyző vagyok :). De pont azt akarom írni, h én közel sem tudok olyan sebességgel gurulni lefele, mint a versenyzők. Nem tudom olyan ügyesen kezelni a bringát, nagy tempóval bevenni a kanyarokat stb. Amikor úgy érzem, h már az eséshatáron vagyok, akkor az még csak kb a fele annak a tempónak amit ők mennek lefele. Eléggé kamikaze dolognak látom amit ők művelnek.

A Várkert bazárnál, ahol a cél volt, épp elkezdődött egy bringás ügyességi műsor, ahol a levegőbe ugratva mindenféle kunsztokat csináltak. De az engem különösebben nem kötött le, meg borzasztó hőség volt, úgyh nem is vártam meg az eredményhirdetést. Este lesz róla összefoglaló az M4 sport tv csatornán.

Hozzászólások

Nem követtem figyelemmel. Csak határon belül mentek? Mert pl. egy Erdély/Felvidék kikacsintás izgalmas lenne.

Csak belül mentek. Itt van részletesebben: http://www.tourdehongrie.hu/
De a célnál beszéltek a verseny történetéról is, ahogy emlékszem ~90 évvel ezelőtt volt először, és ez a ~30. verseny. Kicsit bonyolult h mikor ki szervezte, de az rémlik h mondták, h az egyik szervezésből lett később Közép-európai nemzetközi verseny, tavaly felvidéki szakasszal: http://velo.hu/jovo-heten-rajtol-a-kozep-europai-nemzetkozi-kerekparos-…

De gyanítom, h nagyságrendekkel komplikáltabb szervezést igényel a több országon végigmenő verseny.

Ma tekertem velük szemben Fót mellett. Engem zavart, hogy túlzásba vitték a félreállítást.

Itt voltak perlekedős jelenetek. Kiszállt az autós jézusmáriázni a biztosító motorosnak, az meg próbálta csitítani, h rögtön el fogja engedni ha teheti. Egy félmeztelen izomagyú járókelő meg azt panaszolta a másik biztosítónak, h a bunkó biciklis majdnem hozzávágott egy kulacsot. Többen próbálták az értésére adni, h ilyenkor eldobálnak minden feles súlyt a versenyzők, de feszt nem akart napirendre térni a dolog felett. A harmadiknak meg az fájt, h nem _megkérték_ h ne járjon tilosban, hanem _utasították_ a rendezők. Nah, szóval meleg volt :-) És gondolom a staff, meg a motorosrendőrök idegei sincsenek kötélből - bár én nem tapasztaltam bunkóságot a részükről.

Embertelen nagy turelemmel rendelkeznek, iszonyatos mennyisegu hasonlo hulye van mint akiket leirtal es ezek meg a szolidabbak voltak. Nemelyiket majdnem kenyszerrel kell/ene/ kezelni.
Hogyan lehet ennyi, "csak en szamitok, mert" fasz szabadon, ez is olyan amit nem fogok/akarok megerteni.

Pampogosoknal kiprobalnam, hogy mit pampogna akkor, ha nem kuldik le, es az egyik telibeveri 50 koruli tempoval...

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.