Sírjak vagy nevessek?

..., avagy a Honda és a csatlakozó meséje.

"Alonso autójában az ERS egy csatlakozója rázódott le a helyéről, és a javításra már nem maradt idő."
Végül a sportbírók segítségével tolhatta be a kocsit a boxutcába abban reménykedve, hogy még elindulhat. De mint később kiderült ezt a szabályzat sem engedi, ráadásul idejük se lett volna kijavítani a hibát. Néha megsajnálom őket, de aztán eszembe jut hogy mekkora arccal tértek vissza a Forma 1-be. Mi lett volna, ha nem engedélyeznek a Hondának plusz két motort az idényre?

Hozzászólások

"A Forma-1-ben túl keveset tesztelhetünk, és ezeket a gumikat, a sok korlátozást, és a jövő évi (21 futamos) versenynaptárat figyelembe véve egyre csábítóbbnak találom a többi kategóriát. [...] Korábban volt némi szabadságunk, mert tesztelhettünk, és így javíthattunk az autónkon. [...] A szezon végére akkor is felzárkózhattunk, ha az idény első negyedében nem voltunk versenyképesek. Most viszony annyira megkötik a kezünket, hogy az egész idényben küszködünk." (F. Alonso)
Erre talán jó a Honda vergődése. Be kellene látnia az illetékeseknek, hogy nagyon nem jó a jelenlegi szabályozás. Gyakorlatilag évekre bebetonozzák az erőviszonyokat, így elég megnézni egy futamot és láttad a következő 50-60 futam eredményét.

Azt hiszem, a tesztelés tiltása a legnagyobb probléma - mondván, így segítik a kis csapatokat, akiknek nincs pénzük tesztelni. Bár, tesztelés nélkül is, a szezon közbeni autóknak már közük nincs az év elejihez, Perez balesete nem történt volna meg, ha ki tudják próbálni az új futóművet.

Bár, ha arra gondolok, hogy a Schumacher-érában szarrá tesztelhették az agyukat, aztán csak a gumiszabállyal sikerült kiütni a Ferrarit, a franc tuda.

------------------------

A sok tesztelés is lehet problémás, hiszen az élen álló csapat is sokat tesztelhet, de mégsem az a megoldás, hogy jönnek az új szabályok, aztán aki beletalált, az végig nyer mindent, a többieknek meg esélyük sincs utolérni őket. Mint a korábban a Red Bull, vagy most a Mercedes (bár azért a Red Bull-os időszak kicsit izgalmasabb volt a mostaninál).

Egyébként nem értem, hogy miért szerepel a Forma 1-ben az, akinek nincs pénze rá. Annyi más széria van... Szerintem ez is közrejátszik abban, hogy pl. a VW konszern nem akar indulni, pedig jó lenne a nagy gyártókat bevonni.

szerk.: a McLarenen talán az is segítene, ha a pilótájuknak kifizetett rekord fizetés helyett felvennének néhány mérnököt, akik tudják is hogy mit csinálnak.