Amúgy ez jutott a történetről eszembe:
A Medve megy az erdőben, kezében egy papírral, találkozik a Rókával.
- Szia Medve, mi van a kezedben?
- Halállista.
- Ajaj, és rajta vagyok?
A medve gyorsan végignézi, majd rábök:
- Igen, itt vagy.
- Jaj Medve, megengeded, hogy még elmenjek a családomhoz, elköszönni?
- Hát, na jó, rendben.
A Róka másnap halott. A Medve megint bóklászik az erdőben, találkozik most a Majommal.
- Szia Medve, mi van a kezedben?
- Halállista.
- Ajaj, és rajta vagyok?
A medve gyorsan végignézi, másik oldalt, is, majd rábök:
- Igen, itt vagy.
- Jaj Medve, megengeded, hogy még elmenjek a családomhoz, elköszönni? Tudod, nekem ők nagyon fontosak.
- Hát Majom, ha tényleg olyan fontosak, akkor ok, menj!
A Majom másnap halott. A Medve nemsokára a Nyuszikával találkozik.
- Szia Medve, mi van a kezedben?
- Halállista.
- Ajaj, és rajta vagyok?
A medve gyorsan végignézi, a másik oldalt is újra végignézi, és rábök:
- Igen, itt vagy.
- Te Medve, és nem lehetne engem kihúzni?
- Dehogynem.
- locsemege blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 4215 megtekintés
Hozzászólások
Ez biztos? Magentáról van szó, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eljárás szolgáltatófüggetlen. Persze ha bármelyik fél akarja, rendes felmondással élhet...
--
zsebHUP-ot használok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos. Az imént jöttem az ügyfélszolgálatról, friss tapasztalatról beszélek. Piac van. Bepróbálkoztak, sokaknál bejön, keveseknél nem, de a keveseket megtartani is nyereséges, csak nem annyira.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor bizony én is meglátogatom őket. Pofátlanság, amit az emberrel művelnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telenor szvsz.
Szerk.:
De ha nem, ők ezt küldték (a csillagok az én művem):
Díjváltozási értesítésünket kiegészítve tájékoztatjuk, hogy 2015.07.01-től díjainkat kétoldalúan módosítani kívánjuk, melynek elfogadásáról Ön dönthet. Az Ön * díjai elérhetők a díjmentesen hívható 173/* menüpont alatt vagy a telenor.hu/dijvaltozas/* oldalon.
Szolgáltatásunk további, 2015.06.30. utáni igénybevételével a díjmódosításunkat elfogadottnak tekintjük.
Üdvözlettel: Telenor
Az NFH szerint nem úgy megy az...:
A szolgáltató által kezdeményezett kétoldalú módosítási ajánlatot kifejezett magatartással kell elfogadnunk, ami szóban kötött előfizetői szerződés esetén kifejezett szóbeli vagy írásos nyilatkozatot, írásban kötött szerződés esetén kifejezett írásos nyilatkozatot jelent. Fontos kiemelni, hogy fenti nyilatkozatok hiányában a szolgáltatás további igénybevétele nem tekinthető ráutaló magatartásnak, azaz a módosításra irányuló elfogadásnak.
Amennyiben a szolgáltató kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó ajánlatát nem fogadjuk el a fent leírt módok valamelyikén, úgy a meglévő szerződésünk változatlan feltételekkel marad hatályban.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt akartam en is irni, siman meg lehet ezt a reszet nyammogni a dolognak, mert pont most valtoztak az ezzel kapcsolatos szabalyok.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arrol van info, hogy meddig van a "hatarido" panaszkodni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akarok szolgáltatót említeni, mert nincs kedvem barátkozni a jogászaikkal. Nagy nyilvánosság, miegymás, csak egy szót írjak másképp, mint ahogy hallani szeretnék...
Küldtek SMS-t, hogy változnak a feltételek, ha érdekel, hogyan, látogassam meg a honlapjukat. Ott elég ködös a megfogalmazás, abból nem jött át, hogy ez opció. Mivel nálam kiverte a biztosítékot a dolog, elmentem az ügyfélszolgálatra azzal, hogy meséljenek a számhordozásról, mit kell ehhez tennem. Nem ide, innen el. Próbálkoztak egy-két kedvező ajánlattal, de mondtam, nem érdekel, csak ha jelentősen kedvezőbb. Kevés igényem van, és olcsó legyen, nem akarok erre költeni. Kis szolgáltatónál van kedvezőbb lehetőség.
Mondja ügyfélszolgálatos, mivel kétoldalú szerződésmódosítás, rögzíti azt a tényt, hogy nem értek egyet a módosítással, így a korábbi feltételekkel szolgáltatnak tovább. Papírt aláírtam, eljöttem.
Ettől függetlenül valószínűleg számhordozok majd.
Ja, és az idő. Még egy hét.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez inkább egyoldalú lesz, ugyanis kétoldalú módosítási ajánlatot kifejezett magatartással (szóbeli/írásbeli nyilatkozat) kell elfogadni, ennek hiányában a szolgáltatás további igénybevétele nem tekinthető ráutaló magatartásnak, azaz a módosításra irányuló elfogadásnak (nfh, 2015)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, kétoldalú. Számlás esetben tényleg az van, hogy ha nem mész bele, akkor marad a régi ár:
Amennyiben az előfizető az ajánlatot a fent írt módok egyikén nem fogadja el, az előfizetői szerződés tekintetében a fent írt változások 2015. július 1. napjával nem lépnek hatályba.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ha a szolgáltató szolgáltat, akkor szerződésben álltok.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván, de szerintem én nem állítottam az ellenkezőjét, meg hangsúlyosan ezt sem. Szóval hogy jön ez ide? Az ég kék, a fű meg zöld. :)
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az NFH nem bontotta le kulon a dolgot szamlas es nemszamlas ugyfelekre. Amikor megvetted a kartyas elofizetesedet, ugyanugy kotottetek egy nyuves szerzodest, amit te is es a szolgaltato is ellenjegyeztetek. Legalabbis nalam igy volt. Ha nem lenne koztetek szerzodes, akkor ugyanis a szolgaltatonak nem lenne jogalapja semmilyen penzugyi kovetelesre iranyodban, marpedig egy kartya siman at tud fordulni negativba.
A masik pedig az, hogy a kartyas feltoltes is legfeljebb rautalo magatartasnak minosulhet, hiszen a feltoltessel nem letesul uj szerzodeses kapcsolat kozted meg a szolgaltato kozott, meg csak meg sem ujul a regi, hiszen annak nincs lejarata, ezert nem is szukseges azt megujitani. Ezert nem is igazan ertem, hogy ezt konkretan hogyan gondoltak.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem is kártyás és számlás előfizetés között az nyilatkozattétel szempontjából nincs különbség.
--
https://www.digitalocean.com/?refcode=7504fb2af065
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sem, de nézd meg, mit írnak az oldalon, amit linkeltem.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, melyik linkre gondolsz nagy hirtelen, de a szolgaltato azt mond, amit akar, akkor is a torveny szovege lesz az erosebb. Panasszal kell elni, fogyvedelemhez fordulni, csapni az asztalt, amig oda nem figyelnek rad. Nem ok dontik el, hogy mi szamit elofizetoi szerzodesnek es mi nem, ezekre a dolgokra egeszen konkret szabalyozasok vannak a torvenyben.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább bemásolom újra a tartalmat, erre gondoltam:
Kártyás előfizető esetén, ha a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó ajánlatot nem fogadta el, a megváltozott feltételek az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 134. § (16) bekezdése alapján a 2015. július 1. napján vagy azt követően történt első előfizetői egyenlegfeltöltéssel kezdődően lesznek irányadóak. Esetükben az előfizető általi egyenlegfeltöltés a jogszabály szerint új határozott idejű szerződés ráutaló magatartással történő megkötésének minősül, az egyenlegfeltöltéssel az előző határozott idejű szerződés megszűnik, de az előfizető hívószáma változatlan marad.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, erre gondoltam en is, de nem pont ez a jogszabaly valtozott meg mostanaban, hogy mar nem lehet ilyen modon hat. ideju szerzodest elfogadni?
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon úgy tűnik, hogy nem:
(16) Az előre fizetett díjú előfizetői mobil rádiótelefon szolgáltatások esetében a (14) és (15) bekezdés nem alkalmazható. E szolgáltatások esetében az előfizető általi egyenlegfeltöltés új határozott idejű szerződés ráutaló magatartással történő megkötésének minősül. Az előfizető általi egyenlegfeltöltéssel az előző határozott idejű szerződés megszűnik azzal, hogy az előfizető hívószáma változatlan marad.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt pont az a lényeg, hogy a törvény szerint arról is kell nyilatkozni, hogy a kétoldalú szerződésváltoztatási ajánlatot az ügyfél elfogadja. A szolgáltatók gyakorlata viszont az, hogy ha valaki a rendelkezésre álló 15 napon belül a módosításra nem reagál, akkor azt ráutaló magatartással elfogadottnak tekintik, de ez a jogszabállya szembe megy, ami eddig is az ügyfél tevőleges magatartását írta elő. Elvileg most ezt is vizsgálja a hatóság, és ez ügyben egyeztet a piaci szereplőkkel, nem csak azt az esetet, hogy nem teszik lehetővé, hogy az előfizető a szerződésváltozás elutasítása esetén változatlan feltételekkel használhassa tovább az általa igénybe vett adott tarifát.
--
https://www.digitalocean.com/?refcode=7504fb2af065
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számlás [...] kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó [...] ajánlat akkor tekinthető elfogadottnak, ha azt az előfizető [...] kifejezett, tevőleges magatartással elfogadta, vagy [...] az előfizető a nyilatkozattételt 2015. június 30. nap végéig elmulasztotta.
Amennyiben az előfizető az ajánlatot a fent írt módok egyikén nem fogadja el, az előfizetői szerződés tekintetében a fent írt változások 2015. július 1. napjával nem lépnek hatályba.
Ez szerintem jogsértő, hiszen a nyilatkozattétel elmulasztása esetén is érvényre jutnak az új, megemelt árak. A kártyással meg ez a bajom:
Kártyás előfizető esetén, ha a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó ajánlatot nem fogadta el, a megváltozott feltételek az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 134. § (16) bekezdése alapján a 2015. július 1. napján vagy azt követően történt első előfizetői egyenlegfeltöltéssel kezdődően lesznek irányadóak. Esetükben az előfizető általi egyenlegfeltöltés a jogszabály szerint új határozott idejű szerződés ráutaló magatartással történő megkötésének minősül, az egyenlegfeltöltéssel az előző határozott idejű szerződés megszűnik, de az előfizető hívószáma változatlan marad.
Itt meg ugye az van, hogy ha nem szólsz, akkor már július 1-jétől az új díjakat alkalmazzák, ami szerintem ellentmond az előfizető kifejezett egyetértése követelményének, de ha jelzed, hogy nem kéne, akkor is csak a kártyahasználat végéig igaz a dolog, a következő feltöltéssel már elfogadod az új feltételeket. Számhordozás lesz ebből...
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ez a kéthetes hír nem igaz?
http://hvg.hu/kkv/20150611_telekom_telenor_aremeles_nmhh
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a cikket most olvastam először, köszi a linket. Vagy nem igaz, vagy csak lesz.rja a szolgáltató.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Friss és ropogós hír, amitől sajnos nem leszünk okosabbak: http://inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-737111
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://hvg.hu/kkv/20150611_telekom_telenor_aremeles_nmhh
Az NMHH ugyanakkor fontosnak tartja azt is, hogy a jogszabályok szerint az előfizetőknek a kétoldalú szerződésmódosítás esetében lehetőségük van úgy is dönteni, hogy az ajánlatot nem fogadják el, és ebben az esetben a szerződésük a korábbi tartalommal marad hatályban – ezt nem hangsúlyozták ki a szolgáltatók.
http://inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-737111
Az NMHH a közleményben emlékeztet arra, hogy kétoldalú szerződésmódosítás esetén az előfizetőknek lehetőségük van a szolgáltató ajánlatának elutasítására, de ehhez nyilatkozniuk kell a tájékoztatásban szereplő határidő végéig.
Ma megkérdeztem az Allee-ban, a bejárattól balra, prepaid ügyfélként, mi a pálya. Nagyjából a fentieket mondtam el. Elhajtottak a retekbe. Azt mondták, annyit tesznek, hogy aki az áremelés miatt a postpaid hűségszerződéséből kilép, annak elengedik az egyébként ilyenkor alkalmazandó kötbért.
Köpni-nyelni nem tudtam. A prepaid szolgáltatásról van szerződés, amely tartalmazza a díjszabást. A szerződés határozatlan idejű. Ha nem fogadom el a módosító javaslatot, akkor a szolgáltató legfeljebb annyit tehet(ne), hogy rendes felmondással felmondja a szerződést -- ha a régi áron már nem éri meg neki szolgáltatnia. Nem?
Ehhez képest (lényegében) annyit kaptam, hogy "ha nem tetszenek az új prepaid árak, akkor lehet másik díjcsomagot választani, vagy nem használni a prepaid kártyát".
Nagyon nagy a kavar. Ha az ügyfélszolgálatosnak igaza volt (szerintem egyébként nem), akkor ennek a doksinak a legvégén szereplő apróbetűnek ugyan mi értelme van? (Hátulról a harmadik bekezdés.) Az ügyfélszolgálatos szerint, mivel az ajánlat elutasításának lehetősége nincs leírva, ezért az ajánlatot csak elfogadni lehet (explicite, nyilatkozattal, vagy implicite, nyilatkozat nélkül). Jeleztem, hogy én szeretném explicite elutasítani, írásban. Azt nem lehetett. Itt egy kicsit elvesztettem a lábam alól a talajt, bevallom, és eloldalogtam.
Szó se róla, ha a szolgáltató azzal reagál, hogy "rendben, akkor felbontjuk a határozatlan idejű szerződést, rendes felmondással", azzal sincs az ügyfél előrébb, de akkor legalább a tájékoztatás korrekt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi az, hogy nem lehet? Kétoldalú szerződésmódosítás, ahol az egyik oldal te vagy, nem? Azért görények, mert semmi sincs a kezedben most, nem tudod bizonyítani, hogy te bizony éltél ellenvetéssel, eljön július elseje, aztán a képedbe röhögnek, hogy időben kellett volna szólni, amivel te bizony nem éltél.
Nem tudom, mi a megoldás, ügyvéddel menni, vagy zárás előtt menni, s ha ki akarnak rúgni úgy, hogy nem adnak arról igazolást, hogy nem fogadtad el az új feltételeket, akkor rendőrt hívni, vagy fogalmam sincs. Esetleg video felvételt készíteni arról, hogy határozott kérésedet elutasították.
Ilyen a világon nincs. Ez a Telekom volt? Abból gondolom - a linkekből már kiderült -, hogy a Telenor adott igazolást, ennyivel jogkövetőbbek voltak.
Vagy holnap ma NMHH-hoz fordulni?
Szerk.: Különben kezd a tököm tele lenni azzal, hogy a jogállam azt jelenti, hogy a nagy entitások érvényesíthetik jogaikat, a kicsik, úgy, mint például magánszemélyek pedig nem. Papíron esetleg, de csak elvi a lehetőség, egy csomó utánajárás, idő, pénz, kockázat, mert el is lehet bukni egy pert. Egy magánszemélyt ez tönkre tesz, míg egy nagyobb cégnek tervezett kiadási tétel csupán.
Aztán, ha a felügyeleti szerv a nyakukon van, legfeljebb nyíltan jogsértők, mint ahogy írtad is. Világosan le van írva, hogy nem kell elfogadnod a feltételeket. Ezt jelzed, de úgy tesznek, mintha ott sem jártál volna. Tanúkkal kell menni.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Link. A lap vége felé a szöveget nézzétek!
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha Telenor, akkor működik a dolog. Kiküldték a paksamétát, asszem 15 nap volt a reklamálási idő, bementem, mondtam, nem oké a dolog, adtak írást, maradt a régi tarifa. Pár nap múlva erre a tarifára elhoztam egy LG G3-at is. Annyi az egész, hogy a hivatkozott ÁSZF-et mindig el kell olvasni. Ezek a g.cik is az apró betűs részbe rejtik el a lényeget.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cégek nem politizálnak a profitért jöttek. Tudod távközlési adó, vezetékadó, fejlesztések. Emellett még kell hogy pénzt is termeljen. Jó sok pénzt hisz ezért tettek bele szintén jó sok pénzt. Az hogy ez ne szálljon el a piac feladata, ha van piac. Ha viszont olyan töketlen csapat alakítja a pályán a feltételeket mint a jelenlegi pénzügyi vezetés és szabályozó testület ilyen pici kínálati piacon ezt fogja eredményezni. Értékelni kell ki hibázott.
Teknősbéka vs. skorpió, víz nélkül. A szolgáltató természetes viselkedése, hogy szolgáltatásáért minél többet kérjen, ha megteheti. A mostani körülmények egyszerűen követelik ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni