A király új ruhája

(Andersen után szabadon)
Mi történt az autóverseny királykategóriájával, nevezetesen a Forma 1-gyel? Lehet, hogy csak nekem éles a váltás, mert tavaly egy futamot se néztem, de ez a verseny szerepelhetne az "unalmas" szó definíciójaként a szótárban.
Az nem verseny, ahol nem lehet kettőnél több autót egyszerre látni. De tényleg, mi volt ez? Megy elöl a 2 Merci, aztán fél percig semmi, jön egy Vettel meg 4 másodpercre tőle egy Massa, aztán egy percig megint semmi. Még hátul sem volt semmi izgalom, ott is töredezett volt a mezőny. Egyedül azért lehetett izgulni egy picit, hogy a kedvencünk alatt meg ne álljon a technika, vagy hogy le tudják cserélni a kerekét (mi volt ez az oltári bénázás kerékcsere néven?).
De hogy ne csak panaszkodjak, legalább Button megszerezte a 11. helyet a McLarennel. Ja, és aranyos üzenetek is voltak, pl. "Well done, buddy! Push!" egy ritka unalmas előzés után (melyek számát nagyjából egy kezemen meg tudtam volna számolni), valamint a "Ron, I will miss you. Bernie."

Hozzászólások

Én eddig sem értettem, mi lehet benne izgalmas. Mármint nézőként.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Tavaly is ugyanilyen unalmas volt.

Ez kemeny verseny volt, asszem ez volt az, amikor Schumi 50 masodperccel vezetett (esoben eselytelen is volt vele barmit is kezdeni), aztan elszamolta magat, mert nem hitte volna hogy Coulthard olyan lassu, amilyen eppen volt korozeskor, es 3 kereken haladva kenytelen volt kiallni. Aztan par korrel kesobb Fisichella megmutatta, hogy nem csak egy elso kereket lehet am kitorni a kocsibol, az o autoja a tores utan leginkabb egy raketara hasonlitott.

Azon evben Kanada volt meg hasonloan vicces.

Minden evben nagy lekesedessel huztam fel az orat, hogy el ne szalasszam az evnyito futamot. Az iden ez mar kimaradt. Lassan a Forma 1, a labdarugashoz hasonloan, nem szol masrol csak a penzrol es a pilotak nem a tudasuk, hanem a frizurajuk alapjan kerulnek a kormany moge. Ha nem fogjak a sok elektronikat eltavolitani az autokbol, nagy jovoje nem lesz ennek a sportnak. Par arab persze orvendeni fog, hogy eljutott hozzajuk a nagy cirkusz, de europai szinten egyre kevesebb embert fog erdekelni a sportag.
Masik dolog: a megujult formula1.com egy kalap szar. Tegnap meg azt sem tudtam rajta megtalalni, hogy ki lett a kvalifikacio gyoztese.

--
FeZo

Nem is annyira az elektronikával van a baj, vagyis ez inkább okozat mint ok, hanem a takarékossági szabályokkal meg tesztelési korlátozásokkal.
A takarékossági szabályok részeként jött ez a remek v6 turbó hibrid, amivel igazából nem lenne baj - vagyis csak az, hogy állítólag olyan drága, hogy csődbe viszi a kis csapatokat - sokkal inkább az, hogy minden korlátozva van: üzemanyag, alkatrészek, stb. Ezért annyi mindent kell folyamatosan követni, hogy a versenyző már nem tudja egyedül vezetni az autót, be is bukott a tavaly ősszel felvetett ötlet, hogy a rádiózást tiltsák be (pedig ez sokat segítene a versenyek nézhetőségén szerintem), meg sokszor nem is engedik menni a versenyzőket (pl Massa most szerintem ezért nem is nagyon próbálkozott Vettellel).
A tesztelést meg eredetileg azért korlátozták, mert a kis csapatoknak nem volt rá pénze, és a ferrari-mclaren nagy előnyt csinált belőle - csak épp túlzásba vitték. A kiscsapatok pedig most más miatt, a túl drága motor miatt mennek csődbe.
A motor meg talán nem is az előállítása miatt drága, hanem mert csak 4 motorszállító van, és egyiknek se igazán érdeke, hogy a gyári csapatán kívül másnak is adjon motort, de azt hiszem szabályok kötelezik őket.
Meg még van egy-két teljesen érthetetlen szabály, pl hogy a szezon alatt csak egyszer lehet állítani a fokozat arányokon, ez nyilván a nem átlagos pályákon nehezíti az előzést.

az unalmas jelzőnél erősebb, hogy mennyire szánalmasak, így sorjában:

-Red Bull rinya. és rinya. és rinya és rinya. rinyaaa és rinya b+ rinyarinyarinya unalmas'szánalmas'rinya elfelejtve az előző éveket :S
-Manor szopás és szopás, no meg szopás. valami trükk mégiscsak lehet mögötte, de szo-p-p-p-ás.
-Alonso misztikus baleset és kihagyás, valami trükk és trükk és trükk és trükk, de végeredményben napi szinten szimpla hazudozás.
-McLaren továbbra is: "győztes -->:DDD && menten behugyozok<-- autó", ismét győztes autó és szépítés, kurvanagy pofa már sehol, de semmi korrekció kontra korábbi hype. szal' győztes autó, jó itt lenni, lehetne rosszabb, ezt vártuk, megmondtuk előre, japán mentalitás. aaaaaaaaaahahaha.
-a fél mezőny hiányzik/kihullik by technikai ko.
-Arnoldot kell bevetni a végén :S
-[kiegészítés] a közvetítésben és felszopóműsorban racer overálban mindenféle tiniket -> csaknem általános iskolás gyerekeket látok. b+ /o\ ez látni még siralmasabb, mint azt előre gondoltam. szerintem valakinek le kell nyomorodni, hogy menjenek a faszba.

2015 elejére nekem ez egy kicsit sok. a negyedénél visszafeküdtem.

idén a nagyok közül Rosbergnek szurkolok, a kevésbé nagyok közül Massanak, a kicsik közül a komplett Saubernek. Buttont és Ricciardot sajnálom, Sir-King-Star-Über'Alles-DaBeszt-Warrior-Pro'Thunder Alonson röhögök. a többire egyelőre teszek.

ezzel talán össze is foglaltam mindent: közvetítésünket olvasták, köszönjük a figyelmet, viszontlátásra novemberben!

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS