Éneklés oktató program

Fórumok

Hello,

Olyan programot keresek, amivel a tisztán éneklést (skálázást) lehet gyakorolni. Annyi elég lenne, hogy egy tetszőleges dalt vagy hangsort elénekelve lehessen látni, hogy helyén volt e minden hang.

Köszi!

Hozzászólások

Ha ez így lenne rendjén, akkor kidobhatom a diplomáimat! :)
Ajánlom -> Kodály: 333 olvasó gyakorlat :) [de függ az életkorodtól is :]

A mutálással a fiúk szenvednek jobban, hangjuk 10-14 éves korban válozik (vagy elkezd változni), egy oktávval mélyebben fognak énekelni. Relatív, hogy mi az idősebb. Nekem az 50-60 éves az idősebb. És fordítva. A nők felfelé, a férfiak lefelé. Ha a mama-papa korra gondolsz, az más. A mutálás hangváltó szakaszait később "tudatosan" kijátszva lehet jódlizni. :) Hallali-hallali-hó !

Lehessen _látni_? Szerintem ha önálló gyakorlással próbálsz az intonáción javítani, akkor (legalábbis eleinte) ülj le egy zongora mellé (akár virtuális zongora mellé), és pötyögd magadnak a dallamot, vele együtt énekeld. Egészen biztosan hallod, hogy hol vagy hamis, és addig nem mégy tovább, amíg az adott hangot ki nem tisztítottad. És ezt végtelen ciklusban. Aztán már csak a nehezebb ugrásoknál kell a mankó, és így tovább, szépen fokozatosan. De hogy a kérdésre is adjak némi választ, a GnuSolfege kiváló szolfézs gyakorlásra, pl. hangközöket hallgatni, felismerni, visszaénekelni. És ha tényleg hosszútávú fejlődést és elmélyülést tervezel, akkor pusztulatosan sokat szolmizálni. :)

A hangszer utáni dallam tanulás biztosan jó!
A lányom (aki már 21 éves) általános iskolai másodikos korában énekelgetett a szobájában, de nagyon hamisan.
Átmentem hozzá és megkérdeztem, hogy mit csinál? Azt felelte, hogy ezt a dalt holnapra meg kell tanulnia mert kikérdezi tanítónéni és ő szeretne 5-ösre felelni. Én mondtam, neki, hogy anya (a feleségem, aki általános iskolai ének-zene szakos tanár) 1-2 órán belül hazaér és segít majd neki, mert ez ahogy most ő gyakorolja nagyon hamis! Jobb lenne ha nem ez a hamis dallam menne a fülébe. Erre elkezdett sírni, hogy akkor már nem lesz ideje gyakorolni és ő mindenképpen 5-öst akar! :-)
Mivel akkor már több mint egy fél éve tanult zeneiskolában furulyázni és szolfézst is, ezért kitaláltam, hogy vegye elő a furulyáját és az énekkönyvből a dal kottáját játssza le néhányszor és figyelje a dallamot. Így is történt, mire a feleségem hazaért a lányom nagyon szépen énekelte a dalt! :-)

--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

A furulya nem hiába jó hangszer, látványosan (azaz hallványosan) javul a gyerekek hallása, intonációja tőle. És nem utolsó sorban egy "sikerhangszer", mert nagyon könnyű rajta játszani a tananyag dallamait és hamar sikerélménye lesz! Ez fontos szempont!
A fentebb említett zongora is jó, alapszinten. A profiknak meg azért nem ajánlott, mert temperált hangszerről van szó. Tehát igazából nem tiszta hangszer. Vajon miért nem tudnak a tanuló _zenész_ zongoristák és orgonisták az esetek 70%-ban tisztán énekelni..?!

És még a jobbik eset, ha temperált az a zongora, általában inkább össze vissza van csúszva, tíz éve nem hangolták stb. Bár én nem ennek a számlájára írom, hogy hamisan énekelnek a zongoristák, hanem arra, hogy senki sem tanítja meg őket... Zenesuliban lasszóval fogni mindenkit aki él és mozog, mindegy ha síkhülye csak legyen. A konzi ebből az alapanyagból "válogat", meg ott már amúgy sincs idő dalolászni.
--
zsebHUP-ot használok!

Nem értem miért furcsa. Egy átlag ember -mint én- el nem tudja képzelni mit fog kezdeni egy zenei végzettséggel. Bizonytalannak látja jövőjét. Nem mindenkinek adatik meg, hogy ismert legyen. Inkább keres olyan képzést, amiről úgy gondolja, hogy jobban profitál majd belőle.

Azért furcsa, mert zenét nem feltétlen azért érdemes tanulni főleg alapfokon, mert a képzettséggel akar valamit kezdeni az ember, meg nem azért, hogy ezzel biztosítsa be a jövőjét vagy ismert legyen, hanem mert sok mindent hozzáad az életéhez. Nem kéne mindent kilóra mérni már 8 évesen.

Lehet, félreérthetően fogalmaztam, de én arra reagáltam, hogy nehéz összeszedni a gyerekeket, akik egyáltalán előképzőbe szeretnének menni. A zeneművészetit kontra írtam, hogy még ott sem kellett lasszóval fogni az embereket (max a hegedűsöket :)), mert túljelentkezés volt annak ellenére is, hogy igen komoly volt a felvételi követelmény.

Akkor elbeszéltünk egymás mellett. Nálunk se volt nagy érdeklődés a zene iránt, bár mindenki dudorászott meg énekelgetett a maga módján, de nem volt olyan szakember a közelben, aki fel tudta volna kelteni az érdeklődést komolyabban a zene iránt. A gyerekek játszani szeretnek a legjobban, ha innen közelítenék meg a kérdést, akkor valószínűleg többen foglalkoznának a zenével. Nálunk a játékot rosszalkodással tették egyenlővé. Engem pl. azért írattak zeneiskolába, hogy napközi után ne gyömöszöljem gyufásdobozba az árokparton összefogott apró békákat, mert nem örültek neki, mikor azok szétugráltak a gáztűzhelyen kávéfőzés előtt. Nem vált be. Untam a napközi utáni padban ülést meg a ritmusra tapsikolást. Viszont később én kértem, hogy hadd járjak néptáncra, mert a kultúrház művészbejárójáról nekifutva és a színpadról leugorva, remekül végig lehetett csúszni a nézőtér parkettáján. Igaz táncoktatás is volt, de csekély áldozatnak minősítettem egy jó kis csúszkálásért. :-)