Octavia

a kombi verzió annyira tetszik, hogy tartok tőle, "nem lesz jó vége". mondjuk hitelt biztosan nem veszek fel még egyszer.

Hozzászólások

hát igen, nekem is tetszik, viszont egyelőre maradok a régi kombi passatomnál :D

Fedora 17, Thinkpad x61s

Az autóvásárlás alaptörvénye, hogy első szériás modellt nem veszünk. Majd a következő modellévben tessék venni :)

Ez igaz lenne, ha a Skoda nem a VAG csoport alsó felét képviselné. Nincs új motor/váltó/futómű/padlólemez, jól bevált elemekből épül fel és ezért tud olcsó lenni, de e mellett normálisan össze van rakva. Persze nem ebben lesz 10 sebességes DSG váltó vagy 300+ lóerős v6os tdi.

(Azért azt tudd rólam, hogy a Skoda Orrmotor klub egyik alapító tagja vagyok, jelenleg épp egy Octavia 2 Elegance kombit nyúzok ;))

Az alapszabály márkafüggetlen. Vannak olyan dolgok, amik csak gyakorlatban derülnek ki, tervezőasztalon, és szintetikus teszteken minden egy kicsit másképp fest. Ez igaz a cseh és a német mérnökök esetében is.

A karosszéria-elemek nagy része típusspecifikus. Hogy a márkánál maradjunk, pl. a 2. generációs Octaviánál az első hónapokban derült ki, hogy az egyik hátsó háromszög-kisablaknál fütyül a menetszél. Módosítottak rajta, azóta semmi gond. Vagy, pl. az új (J) Astra esetében a szélvédő alatt volt egy olyan plasztik idom, ami bizonyos esetekben pont a szellőzőrendszerbe vezette az esővizet. Előfordul. Ezeket javítják garanciában, de akkor is sok apró bosszúság forrása lehet.

pontatlan voltam, nem az újat akarom (illetve tervezett lakáscsere miatt az most nem jön képbe), hanem általában tetszik.

viszont mint tulajdonos és tapasztalattal bíró tag segíthetnél nekem: kérlek szánj rám pár mondatot. 2009. 2.félévi 1.6 benzin 102LE szürke kombi (nem volt rendőrautó) Holiday 90.000km-el jó 2 miska padlóárért? magánszemélytől, első tulaj, törésmentes, nincs semmi csicska-""tuning"", nem cigiztek benne, nem hurcoltak benne semmi kutyát-macskát stb. használati nyomok vannak rajta természetesen korának megfelelően, rányitott ajtó, emészthető karcok stb. nem tudhatom biztosra, de szerintem nincs "visszatekerve", szerelőm és hozzáértőm lenne az átvételnél - csak az ár érdekel: ez a 2m végár a "klubban" emészthető?

--
Vége a dalnak, háború lesz...

> pontatlan voltam, nem az újat akarom... hanem általában tetszik...

Jah, oké. Mivel a harmadik generációs Octavia kombit - mint újdonság - pont manapság tesztelik minden autós fórumon, így az időzítésből automatikusan arra asszociáltam.

> 2009. 2.félévi 1.6 benzin 102LE szürke kombi

Ezek alapján ez ugye már a faceliftes modell, abból is a második modellév. Ezeknek az autóknak nincs különösebb tipushibája, amire fel tudnám hívni a figyelmedet. Kiforrott, jó konstrukció.

Ez a motor a kínálat utolsó turbó nélküli motorja. Mindenhol azt olvasni róla, hogy őskövület, ami nem feltétlenül negatívum, sőt: ez a motor - megfelelő karbantartás esetén - a világból is kimegy, persze csak a maga határozottan nem sportos tempójában. Sajnos vezérműszíjas, nem láncos, így jó volna tudni, hogy 90.000-nél cseréltek-e rajta szíjat. Valószínűleg nem, mert ennél a motornál nem előírás 90.000-nél, csak ellenőrizni kell az állapotát, magyarul egyik első dolgod lesz vele a vezérműszíj csere, ami nem olcsó mulatság, ezt kalkuláld bele a vételárba.

Az autó "hétköznapi" használat során nagyon csendes, viszont ez a 8 szelepes motor nem szeret pörögni, 4000-es fordulat felett főként csak a hangereje nő, nem az ereje, ennek megfelelően tartós, rendszeres autópályás használatra nem ideális. (Valós 130km/h tempónál, ami az óra szerint ~140km/h, kb. 4100 körül forog. Ez sok.) Az alulmotorizáltság másik megnyilvánulása, hogy a városi, és az országúti fogyasztás között nagy a különbség. (A városi alatt nyilván nem azt kell érteni, mint amikor vasárnap az üres városon keresztülsuhansz zöldhullámban 6.5 liter körüli fogyasztással, hanem az elindul - halad pár métert - leáll jellegű dugó-abszolválást. Ez ezzel a motorral 10 litert jelent, de ha a klímát is bekapcsolod, akkor lesz az 12 is. Ha kiszabadulsz a dugóból, akkor ez lemegy 9 literre.) Ilyen motorral én az elmúlt 100.000 km-t 8 liter körüli átlagfogyasztással abszolváltam. Ebben minden van, kivéve autópálya, mert az utóbbi 3 évben nem vettem éves matricát. Ha valakit a négy karika megnyugtat: ez volt a belépőszintű motorja az Audi A3-nak, és A4-nek.

> csak az ár érdekel: ez a 2m végár a "klubban" emészthető?

Pff, ebben én nem vagyok túl jó, egy neppert kellene megkérdezni :)

A használt autóval nem életkort és kilométereket veszel, hanem állapotot. Láttam már céges autókat 1-2 évesen, nagyon kevés kilométerrel, borzasztó szakadtan, és láttam már megbecsült autókat 100 ezer kilométer felett, szalon állapotban, illetve többszázezer kilométerrel, jó állapotban.

Ha a konkrét autó rendben van, én szívesen beleülnék egy ilyenbe 2 millióért.

Ez persze intő jel is lehet: az olcsóság is mindig gyanús... :)

"90.000-nél, csak ellenőrizni kell az állapotát, magyarul egyik első dolgod lesz vele a vezérműszíj csere, ami nem olcsó mulatság, ezt kalkuláld bele a vételárba."

A nem olcsó mulatsággal vitatkoznék picit. Pont a motor egyszerűségéből adódóan a vezérlés szett csere nem egy nagy költség (már relatíve, más motorokkal összehasonlítva). Egy jó minőségű komplett vezérlés szett (vezérműszíj, vízpumpa, hosszbordás szíj, feszítő görgő) ~30e Ft, persze ehhez még jön munkadíj. A márkaszervizt el kell felejteni, mert teljesen irreális árakkal dolgoznak, ez sajnos az egész VAG csoportra jellemző.

"Ilyen motorral én az elmúlt 100.000 km-t 8 liter körüli átlagfogyasztással abszolváltam. Ebben minden van, kivéve autópálya, mert az utóbbi 3 évben nem vettem éves matricát."

Én vidéken ugyanezzel a motorral ~7 literes átlaggal közlekedek, mondjuk 70% országút, 25% város és éves szintem elhanyagolható mennyiségű pályázás. Országúton még klímázva is tartható a 6-6,5 liter közötti fogyasztás ~100-as tempóval, tapasztalatom szerint pályán sem eszik sokat 130-140-es tempóval (~7-7,5l). Ami nagyon meg tudja dobni az a város, úgyhogy BP-re sokat dugózni én sem javasolnám.

Azért, mert majomra van pénz/hitel, banánra pedig már nincs. Lásd téli/nyári használt(!) gumi vadászat, legolcsóbb fis-fos kínai csapágyak/görgők/vízpumpák/szíjak/olajak + sok mekk mester aki lusta legalább lemásolni a célszerszám készletet, amivel normálisan ki lehet cserélni egy vezérlést, vicces/szomorú látni mikor csinálsz egy normálisabb autón egy olajcserét és az alsó motorvédő "batman" 68 facsavarral van visszafurkálgatva (ha visszatették), a szíjtárcsák pedig körömlakkal vannak összejelölgetve, pollenszűrő pedig még gyári, mert "bonyolult" kiszedni.

én amikor korábban használt autó(ka)t vettem, tök mindegy mit mondtak (hazudtak) a ~"10e-rel ezelőtt megtörtént" / "megnéztük de még nem kell" cseréről, első dolgom volt cseréltetni. nem óccsószíjjal'. kifejezetten vigyázva, hogy ne nevesincs csapággyal. valamint ne ~"úgy tudom valami olasz vagy spanyol vagy mi, 8ért viheted" :DDD vízpumpával.

szóval végeredményben én is hasonlóan gondolom a "nem lett volna kötelező, de.." dolgot.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Nekem is nagyon tetszik. Én a kombi RS-re leszek kíváncsi, meg a Scout-ra.

Én céges autóként már a harmadik Octaviát használom. Igy kb 500e km után azt mondom, hogy _NAGYON_ jó autó.
A kötelező szervizeken kivül soha nem volt gondom semmivel (ez persze lehet szerencse is).
A mostani kombi, Elegance változat dizelmotorral és DSG váltóval. Életem legjobb autója eddig :)