Miért is ?

Ezt olvastam:

http://index.hu/belfold/2013/04/18/fokozott_sebessegellenorzo_akciot_ta…

Azon filóztam, hogy vajon tényleg a visszaszorítás a cél (miután senki nem jár jól, kivétel akivel nem történt baleset, de úgy érzem a mai anyagias világban nem ez a cél), vagy burkoltan a büntetésből származó bevétel növelése, a hiánycélok csökkentése érdekében ?
Miért is ? Talán mert korrupció még mindíg van. Nem annak fáj aki BMW-vel, Audi-val vagy egyéb luxusautóval jár, és a haverok elintézik a büntit két telefonnal, hanem aki általánosságban nem rohan, de éppen most belefut egy trafiba. Ja, családos ember, hitellel megáldva, és gülizik a megélhetésért....persze neki nincs meg a kapcsolatrendszere, de még a 10-es sem a pénztárcájában.

Szóval segítsetek eldönteni, jó ez, avagy sem ?

Hozzászólások

"A Tispol (Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata) tervei alapján az akciót az Európai Unió teljes területén megtartják, a mostani ellenőrzés kifejezetten a sebességmérésre koncentrál."

Köszi. Azt hiszem megtaláltam:
https://www.tispol.org/news/articles/tispol-begins-week-long-pan-europe…

De úgy néz ki le vagyunk maradva egy pár nappal, mert hétfőt írtak. Persze ettől még a bírságolás beszedésének célja továbbra is kérdéses.

--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>

eleg regota ismert teny hogy a traffipaxolas nem csokkenti a balesetek szamat
kezdjuk ott hogy a balesetekben nagyon kicsi arany ami a gyorshajtas miatt tortenik, bar a rendorsegi statisztikakban ez nem feltetlenul latszik, ugyanis ott gyakran egy kalap ala veszik a tenyleges gyorshajtast (tehat pl. 90 helyett 120) a relativ gyorhajtassal (vagyis mikor 90 helyett 80-nal mesz onos esoben, de csak 60 lenne biztonsagos, es emiatt kisodrodsz a kanyarban)

sokkal tobb balesetet okoz pl. az elsobbseg meg nem adasa, megsem allnak a rendorok az utkeresztezodesben, buntetve azt aki a masik ele bevag...

...és a legkevesebb munka ezzel van, hiszen kicsapják a háromlábut, esetleg sunyin bent az autóban, az végzi a dolgát. Az adatokat felküldik a szerverre, és onnan már automatice megy a feldolgozás, értesítés, behajtás. Lényegében ki kell vinni az eszközt a megadott helyre, és bábozni.
Mertügye amit írtál, ahhoz már figyelni kell, és fellépni.

--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>

annyi eszük mégsincs mint a franciáknak, ahol állítólag egy kamera pár hét alatt hozza be az árát és nem kell mellé embert ültetni. ha nem ül ott az ember, akkor el lehet küldeni valami valódi munkát végezni. ja és a sebességcsökkenés miatt kevesebb a kipufogás is.

Ja, nálunk is vannak fix kamerák, főleg a problémás útszakaszokon. Szépen ki vannak előre táblázva és az összes GPS eszköz szól, hogy "sebességmérő kamera következnek". Szerintem ez egy nagyon jó megoldás, és valóban annyival mennek ott a népek, amennyivel szabad.
Csaba

a franciak idiotak, kozlekedesben meg foleg
a vilag legbarmabb kozlekedesi szabalyai leteznek naluk, es ennek ellenere (vagy talan epp' ezert?) teljesen elmebeteg modon kozlekednek
volt alkalmam pl. Parizsban autoban kapaszkodni, az egy komplett eletveszely amit azok kozlekedes cimszoval muvelnek (nem veletlen hogy Europaban a masodik legmagasabb az egy fore eso motorbalesetek szama (csak a gorogok elozik meg oket), gondolom az autosoknal is hasonlo az arany)

Igen, de a gyorshajtás inkább egy tudatos valami, mint az elsőbbség meg nem adása és mint ilyen, tanulható, ahogy az ellentettje is.

Valószínű, hogy ha életfogytiglant kapnának az elsőbbséget meg-nem-adó (kevésbé figyelmes/rátermett) vezetők egy-egy baleset után, akkor jóval kevesebb baleset lenne, de milyen áron.. A sebességkorlát betartására ezzel szemben -emberi mércével mérve- olcsón tanítható az istenadta nép, élni kell vele.

ugye ez most nem komoly hogy a gyorshajtasi birsagot allitod szembe az elsobbsegadas elmulasztasaval kapcsolatban emlitett eletfogytiglannal?
az ugye elkepzelhetetlen, hogy a gyorshajtashoz hasonlo osszegu birsagot kapjon aki padlogazzal, csikorgo gumikkal bevagodik a keresztben jovo ele?
az nem megoldas, hogy ugyan sokkal kevesebb problemat okoz, de jobban birsagolhato, ezert szivassuk a gyorshajtokat, az embereleteket kovetelo korul nem nezo marhakat meg intezzuk el egy vallranditassal...

(egyebkent mielott megvadolnal hogy agyatlanul szaguldozo hulye vagyok, sosem volt meg gyorshajtasi birsagom. sot, az egyetlen birsag ami kaptam, egy stoptablanal valo meg nem allasert kiszabott 2000 forint volt :D (na AZ a stoptabla pl. teljesen feleslegesen van ott, mindket iranyba tobbszaz meterre belathato az ut, az egyik iranyban raadasul ott egy vasuti atkelo))

Még csak nem is a padlógázas kifordulásokból van a baj, hanem amikor gyökkettővel kigurul, mert fogalma sincs róla, hogy jön-e valami, de még talán arról se, hogy kereszteződésbe hajt be.
Ezen meg nincs mit bírságolni, mert nem látsz az agyába, hogy valóban látta-e aki közeledett vagy csak szerencséje volt, csak akkor lehet biztosan tudni, amikor már megtörtént a baj. Még az sem garancia ha a szemét figyeled, mert "néz, de nem lát".

Egyszóval nem lehet ugyanúgy szankcionálni a kettőt, emiatt nincs értelme ezen puffogni, hogy ha ezt igen, akkor azt miért nem.
Baleset után az elsőbbséget meg nem adót is szankcionálják rendesen, a pénzbünti mellé jár pár hónap eltiltás is olyankor, de ez már eső után köpönyeg. Megoldás itt leginkább a körforgalom meg a 28 légzsák.

a 'legjobb' mikor egyesbe rakja az autot, kigurul, kettesbe valt, lassan kanyarodik, kozben annyira visszalassul hogy rangat, visszateszi egyesbe, gazt ad, felvalt kettobe
mindezt a keresztezodes kellos kozepen, a forgalomnak pont keresztbe allva, es tobb ideig tart mint elolvasni az elobbi mondatot :D

a 'nez de nem lat' sajnos megintcsak letezo problema :(

de aki meg ennyire keptelen a felelossegteljes kozlekedesre, az ne vezessen...

Sokat autózok, de utoljára kb 12 éve büntettek meg gyorshajtásért. Valahogy nem tudok hinni annak aki nem gyorshajtó, de a rohadékok 2 havonta lekapcsolják, mert trükköznek..
Persze ismerem a "árokparton füvet nyírunk és éjszakára is kinnhagyjuk a 20-as táblát" ősi román szokást és biztos volt is már a történelembe, hogy valami hibbant beállt egy ilyenhez a trafival, de hogy nem jellemző, az biztos.

Ezt a másra mutogatást le kell vetkőzni, a törvény a frankhiteles-naccsaládos-kisemberre is vonatkozik épp úgy, mint a bmw-sre.

All-in-all, én örülök, hogy már nem a 2000-es évek örülete van az utakon, amikor nem lehetett úgy végigmenni egy autópályán, hogy ne lett volna legalább 1db kétszázzal levillogó faszagyerek, aki néha én voltam :D - ez pedig a trafiknak köszönhető.

# Ez egy olyan nap, amikor nem akarok népszerű lenni.

Soha nem volt még gyorshajtásért büntim. Azonban sokat járok autóval, és bizony autópályán előfordul, hogy a 130-140km/h közötti sebesség nem elég, mert jön egy nagyobb hodály, aki 150-160-al repeszt, és persze villog lefelé. Aztán lehet menni a 110-120-as külső sávba. Szóval sajnos még van ilyen. Viszont úgy gondolom hogy a 2 sáv nem szolgálja ki a növekvő igényeket, és autókat.

--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>

dehogynem.
tobb okbol is. 1. jobbra tartas, 2. a belso savban haladonak elsobbseget kell adni.
es nem vagy rendor, hogy felulbirald, attol hogy o velt szabalyserto, nem lehetsz te is az.
egyebkent meg nem is biztonsagos feltartanod, mar csak ezert is menj ki elole, hogy te legyel az okosabb.

masreszt meg meg kellene emelni a sebesseghatart az autopalyan legalabb 160-ra.
esetleg ezt az auto muszaki adottsagai alapjan, meg monduk a sofor PAV vizsgaja aapjan beloni.
tehat legyen egy olyanr endszer, hogy ok, tegyel le vizsgat 160-ra, az autot legyen olyan, hogy biztonsagos legyen 160nal is, aztan akkor te mehetsz 160nal.
sot, azert a premiumauo szegmensben a 200-at is egnedelyeznem hasonlo feltelekkel.
lehessen egyszeruen levizsgazni 200-ra, aztan aki tud 200-zal vezetni, az vezethessen 200-ra hitelesitett autot 200-zal.

>1. jobbra tartas, 2. a belso savban haladonak elsobbseget kell adni.

1. épp nem tud kimenni, mert ott mennek mások. majd kimegy ha lesz helye, addig is megy a megengedettel.
2. ő is a belső sávban megy. majd a majom elveszi a gázt 2 percre, nem nehéz megcsinálni. egyébként ha a 160-as lekényszeríti 130-ast a mondjuk 90-es kamionok közé, akkor ő tartja fel a 130-ast (okoz neki késést).

amire te gondolsz, az az, hogy kijöhet-e a 90-esek mögül a 160-as elé (illetve, hogyha üres a külső, akkor még 200-al húzzon ki szélre). természetesen nem és vszínű azért sem engedik, hogy 200-al lehessen menni, mert még a 130-al jövő elé is kihúznak sokan. márpedig az út mindenkié (közlekedésre, nem száguldásra) és az átlag képességei nem állnak olyan szinten, hogy mindent meg lehessen engedni. én 3 sávos autópálya legbelső sávjára mondanám azt, hogy legalább 140-al menjen (max 160), a középsőben legalább 120-al (max 140), a széle meg 90 a kaminonok miatt.

meg nem tudom mibe kerülne, de hosszú távon talán megérné (nincs több áthajtott a busz a piroson 16-an meghaltak) szétválasztani a vasutat meg a közutat alul/felüljárókkal (illetve ugyanezt megtenni városokban az autó vs. puhatestűek csomópontoknál, legalább a súlyos helyeken) meg megszüntetni ahol lehet a szembejövő forgalmat. ez utóbbi nyilván sokba kerülne megduplázni minden utat, de lehet autópályákkal kellene jobban behálózni az országot. pl ha el akarsz menni szegedről siófokra, akkor m5-m0-m7 vonallal jobban jársz (~70km-el több, fél órával rövidebb), mint mindenféle alsóbbrendű utakon vergődni, defektet kapni.

en szoktam jarni 3 savos autopalyan (rendszerint M7, Budapest fele) de szerencsere meg nem tapasztaltam olyat hogy a kulso sav ures lett volna (epp' ellenkezoleg, tobbnyire rendesen meg van tomve)
az teny hogy sokan szuttyognek a kozepsoben 100-120-szal, ami eleg zavaro
a 'belso szenvedest' meg sosem tapasztaltam a tizenX ev alatt :)

hat, pedig lassan ott tartunk, hogy a kozepso meg a belso tomve van, a kulsoben meg 200zal szinte vegig lehet menni...
bunkok itt magyarorszagon az autopalyan az emberek, az a baj.
egyreszt irritalja oket ha jon egy jobb kocsi, es csak azert sem megy le, inkab jatssza az onkentes rendort.
masreszt meg bamban vezetnek.

most szerdan tekertem le sokszaz km-t a nemet autopalyan
ott peldaul tokeletesen mukodik az, hogy mindenki jobbra tart, akar 180-nal is lehuzodnak a harom sav kozul a kozepsobe az amugy belsoben erkezok, akkor is, ha senki nem jon mogottuk
ott egesz egyszeruen termeszetes hogy ha van jobbra hely, akkor arrebbmegy

es ott nem 120-140-es temporol van szo, akkor is elhuznak az ember mellett ha 180-nal tep a kozepso savban :D

kulturaltsag es hozzaallas kerdese az egesz (ez sajnos Magyarorszagon erosen hianycikk)

ahahah 130 ele kimenni lol

milyen fura volt itt, amikor 40-es tablanal 40-el mentem, es senki nem akart letolni :P

(ez teljesen igaz mashol is, van egy autopalya szakasz itt, ami 100-al van vegigtablazva, hiaba autopalya (ott 120 a max), ott se akar erdekes modon letolni senki, pedig jobb autokat vezetnek, mint otthon...)