Szóval segítsetek eldönteni, jó ez, avagy sem ?
- RGeri blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1322 megtekintés
Hozzászólások
"A Tispol (Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata) tervei alapján az akciót az Európai Unió teljes területén megtartják, a mostani ellenőrzés kifejezetten a sebességmérésre koncentrál."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi. Azt hiszem megtaláltam:
https://www.tispol.org/news/articles/tispol-begins-week-long-pan-europe…
De úgy néz ki le vagyunk maradva egy pár nappal, mert hétfőt írtak. Persze ettől még a bírságolás beszedésének célja továbbra is kérdéses.
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vakon mi miért tartunk európával, amikor az egy kóceráj :) - lásd orbán viktor -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
eleg regota ismert teny hogy a traffipaxolas nem csokkenti a balesetek szamat
kezdjuk ott hogy a balesetekben nagyon kicsi arany ami a gyorshajtas miatt tortenik, bar a rendorsegi statisztikakban ez nem feltetlenul latszik, ugyanis ott gyakran egy kalap ala veszik a tenyleges gyorshajtast (tehat pl. 90 helyett 120) a relativ gyorhajtassal (vagyis mikor 90 helyett 80-nal mesz onos esoben, de csak 60 lenne biztonsagos, es emiatt kisodrodsz a kanyarban)
sokkal tobb balesetet okoz pl. az elsobbseg meg nem adasa, megsem allnak a rendorok az utkeresztezodesben, buntetve azt aki a masik ele bevag...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...és a legkevesebb munka ezzel van, hiszen kicsapják a háromlábut, esetleg sunyin bent az autóban, az végzi a dolgát. Az adatokat felküldik a szerverre, és onnan már automatice megy a feldolgozás, értesítés, behajtás. Lényegében ki kell vinni az eszközt a megadott helyre, és bábozni.
Mertügye amit írtál, ahhoz már figyelni kell, és fellépni.
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
annyi eszük mégsincs mint a franciáknak, ahol állítólag egy kamera pár hét alatt hozza be az árát és nem kell mellé embert ültetni. ha nem ül ott az ember, akkor el lehet küldeni valami valódi munkát végezni. ja és a sebességcsökkenés miatt kevesebb a kipufogás is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, nálunk is vannak fix kamerák, főleg a problémás útszakaszokon. Szépen ki vannak előre táblázva és az összes GPS eszköz szól, hogy "sebességmérő kamera következnek". Szerintem ez egy nagyon jó megoldás, és valóban annyival mennek ott a népek, amennyivel szabad.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a franciak idiotak, kozlekedesben meg foleg
a vilag legbarmabb kozlekedesi szabalyai leteznek naluk, es ennek ellenere (vagy talan epp' ezert?) teljesen elmebeteg modon kozlekednek
volt alkalmam pl. Parizsban autoban kapaszkodni, az egy komplett eletveszely amit azok kozlekedes cimszoval muvelnek (nem veletlen hogy Europaban a masodik legmagasabb az egy fore eso motorbalesetek szama (csak a gorogok elozik meg oket), gondolom az autosoknal is hasonlo az arany)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csaxólok, hogy az elektronikus útdíj bevezetésével az autópályán szinte nem is lesz szükség trafira - a felhajtás/lehajtás időkülönbsége és a távolság alapján lehet szűrni a gyorshajtókat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Példa: tolom 180-al (mármint ha tudom :-) ), megállok egy parkolóban eszem-iszom, telik az idő, majd megyek tovább........
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem biztos, hogy csak a be/kijáratnál olvassák le az áthaladó járművek azonosítóit... A kamerarendszerrel már most is lehetne ilyet egyébként, hiszen a pontos hely- és időadatok rendelkezésre állnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igaz.
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de a gyorshajtás inkább egy tudatos valami, mint az elsőbbség meg nem adása és mint ilyen, tanulható, ahogy az ellentettje is.
Valószínű, hogy ha életfogytiglant kapnának az elsőbbséget meg-nem-adó (kevésbé figyelmes/rátermett) vezetők egy-egy baleset után, akkor jóval kevesebb baleset lenne, de milyen áron.. A sebességkorlát betartására ezzel szemben -emberi mércével mérve- olcsón tanítható az istenadta nép, élni kell vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugye ez most nem komoly hogy a gyorshajtasi birsagot allitod szembe az elsobbsegadas elmulasztasaval kapcsolatban emlitett eletfogytiglannal?
az ugye elkepzelhetetlen, hogy a gyorshajtashoz hasonlo osszegu birsagot kapjon aki padlogazzal, csikorgo gumikkal bevagodik a keresztben jovo ele?
az nem megoldas, hogy ugyan sokkal kevesebb problemat okoz, de jobban birsagolhato, ezert szivassuk a gyorshajtokat, az embereleteket kovetelo korul nem nezo marhakat meg intezzuk el egy vallranditassal...
(egyebkent mielott megvadolnal hogy agyatlanul szaguldozo hulye vagyok, sosem volt meg gyorshajtasi birsagom. sot, az egyetlen birsag ami kaptam, egy stoptablanal valo meg nem allasert kiszabott 2000 forint volt :D (na AZ a stoptabla pl. teljesen feleslegesen van ott, mindket iranyba tobbszaz meterre belathato az ut, az egyik iranyban raadasul ott egy vasuti atkelo))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még csak nem is a padlógázas kifordulásokból van a baj, hanem amikor gyökkettővel kigurul, mert fogalma sincs róla, hogy jön-e valami, de még talán arról se, hogy kereszteződésbe hajt be.
Ezen meg nincs mit bírságolni, mert nem látsz az agyába, hogy valóban látta-e aki közeledett vagy csak szerencséje volt, csak akkor lehet biztosan tudni, amikor már megtörtént a baj. Még az sem garancia ha a szemét figyeled, mert "néz, de nem lát".
Egyszóval nem lehet ugyanúgy szankcionálni a kettőt, emiatt nincs értelme ezen puffogni, hogy ha ezt igen, akkor azt miért nem.
Baleset után az elsőbbséget meg nem adót is szankcionálják rendesen, a pénzbünti mellé jár pár hónap eltiltás is olyankor, de ez már eső után köpönyeg. Megoldás itt leginkább a körforgalom meg a 28 légzsák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a 'legjobb' mikor egyesbe rakja az autot, kigurul, kettesbe valt, lassan kanyarodik, kozben annyira visszalassul hogy rangat, visszateszi egyesbe, gazt ad, felvalt kettobe
mindezt a keresztezodes kellos kozepen, a forgalomnak pont keresztbe allva, es tobb ideig tart mint elolvasni az elobbi mondatot :D
a 'nez de nem lat' sajnos megintcsak letezo problema :(
de aki meg ennyire keptelen a felelossegteljes kozlekedesre, az ne vezessen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokat autózok, de utoljára kb 12 éve büntettek meg gyorshajtásért. Valahogy nem tudok hinni annak aki nem gyorshajtó, de a rohadékok 2 havonta lekapcsolják, mert trükköznek..
Persze ismerem a "árokparton füvet nyírunk és éjszakára is kinnhagyjuk a 20-as táblát" ősi román szokást és biztos volt is már a történelembe, hogy valami hibbant beállt egy ilyenhez a trafival, de hogy nem jellemző, az biztos.
Ezt a másra mutogatást le kell vetkőzni, a törvény a frankhiteles-naccsaládos-kisemberre is vonatkozik épp úgy, mint a bmw-sre.
All-in-all, én örülök, hogy már nem a 2000-es évek örülete van az utakon, amikor nem lehetett úgy végigmenni egy autópályán, hogy ne lett volna legalább 1db kétszázzal levillogó faszagyerek, aki néha én voltam :D - ez pedig a trafiknak köszönhető.
# Ez egy olyan nap, amikor nem akarok népszerű lenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soha nem volt még gyorshajtásért büntim. Azonban sokat járok autóval, és bizony autópályán előfordul, hogy a 130-140km/h közötti sebesség nem elég, mert jön egy nagyobb hodály, aki 150-160-al repeszt, és persze villog lefelé. Aztán lehet menni a 110-120-as külső sávba. Szóval sajnos még van ilyen. Viszont úgy gondolom hogy a 2 sáv nem szolgálja ki a növekvő igényeket, és autókat.
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp azért vannak a trafik, hogy ne akarjanak letolni 140-nél. Amíg ez gyakran megtörténik, addig nincs elég trafipax. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"bizony autópályán előfordul, hogy a 130-140km/h közötti sebesség nem elég, mert jön egy nagyobb hodály, aki 150-160-al repeszt, és persze villog lefelé. Aztán lehet menni a 110-120-as külső sávba"
az ilyen elől nem kell kimenned.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dehogynem.
tobb okbol is. 1. jobbra tartas, 2. a belso savban haladonak elsobbseget kell adni.
es nem vagy rendor, hogy felulbirald, attol hogy o velt szabalyserto, nem lehetsz te is az.
egyebkent meg nem is biztonsagos feltartanod, mar csak ezert is menj ki elole, hogy te legyel az okosabb.
masreszt meg meg kellene emelni a sebesseghatart az autopalyan legalabb 160-ra.
esetleg ezt az auto muszaki adottsagai alapjan, meg monduk a sofor PAV vizsgaja aapjan beloni.
tehat legyen egy olyanr endszer, hogy ok, tegyel le vizsgat 160-ra, az autot legyen olyan, hogy biztonsagos legyen 160nal is, aztan akkor te mehetsz 160nal.
sot, azert a premiumauo szegmensben a 200-at is egnedelyeznem hasonlo feltelekkel.
lehessen egyszeruen levizsgazni 200-ra, aztan aki tud 200-zal vezetni, az vezethessen 200-ra hitelesitett autot 200-zal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>1. jobbra tartas, 2. a belso savban haladonak elsobbseget kell adni.
1. épp nem tud kimenni, mert ott mennek mások. majd kimegy ha lesz helye, addig is megy a megengedettel.
2. ő is a belső sávban megy. majd a majom elveszi a gázt 2 percre, nem nehéz megcsinálni. egyébként ha a 160-as lekényszeríti 130-ast a mondjuk 90-es kamionok közé, akkor ő tartja fel a 130-ast (okoz neki késést).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amire te gondolsz, az az, hogy kijöhet-e a 90-esek mögül a 160-as elé (illetve, hogyha üres a külső, akkor még 200-al húzzon ki szélre). természetesen nem és vszínű azért sem engedik, hogy 200-al lehessen menni, mert még a 130-al jövő elé is kihúznak sokan. márpedig az út mindenkié (közlekedésre, nem száguldásra) és az átlag képességei nem állnak olyan szinten, hogy mindent meg lehessen engedni. én 3 sávos autópálya legbelső sávjára mondanám azt, hogy legalább 140-al menjen (max 160), a középsőben legalább 120-al (max 140), a széle meg 90 a kaminonok miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, jo volna a 3 sáv.
a két sáv sokszor már nagyon kevés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg nem tudom mibe kerülne, de hosszú távon talán megérné (nincs több áthajtott a busz a piroson 16-an meghaltak) szétválasztani a vasutat meg a közutat alul/felüljárókkal (illetve ugyanezt megtenni városokban az autó vs. puhatestűek csomópontoknál, legalább a súlyos helyeken) meg megszüntetni ahol lehet a szembejövő forgalmat. ez utóbbi nyilván sokba kerülne megduplázni minden utat, de lehet autópályákkal kellene jobban behálózni az országot. pl ha el akarsz menni szegedről siófokra, akkor m5-m0-m7 vonallal jobban jársz (~70km-el több, fél órával rövidebb), mint mindenféle alsóbbrendű utakon vergődni, defektet kapni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"igen, jo volna a 3 sáv."
Felesleges. Nem tudják használni. Gyakorlatilag két sáv + kamionsávnak gondolják általában...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagyis szerinted eleg a ket sav (a te logikad alapjan kamionsav + 1 sav) :S
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem az én logikám. Ki kell menni bármelyik 3 sávos autópályaszakaszra, általában úgy néz ki, hogy külső tök üres, néha felbukkan egy-egy kamion, a középsőben tolonganak az emberek, a belső meg szenved.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en szoktam jarni 3 savos autopalyan (rendszerint M7, Budapest fele) de szerencsere meg nem tapasztaltam olyat hogy a kulso sav ures lett volna (epp' ellenkezoleg, tobbnyire rendesen meg van tomve)
az teny hogy sokan szuttyognek a kozepsoben 100-120-szal, ami eleg zavaro
a 'belso szenvedest' meg sosem tapasztaltam a tizenX ev alatt :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat, pedig lassan ott tartunk, hogy a kozepso meg a belso tomve van, a kulsoben meg 200zal szinte vegig lehet menni...
bunkok itt magyarorszagon az autopalyan az emberek, az a baj.
egyreszt irritalja oket ha jon egy jobb kocsi, es csak azert sem megy le, inkab jatssza az onkentes rendort.
masreszt meg bamban vezetnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most szerdan tekertem le sokszaz km-t a nemet autopalyan
ott peldaul tokeletesen mukodik az, hogy mindenki jobbra tart, akar 180-nal is lehuzodnak a harom sav kozul a kozepsobe az amugy belsoben erkezok, akkor is, ha senki nem jon mogottuk
ott egesz egyszeruen termeszetes hogy ha van jobbra hely, akkor arrebbmegy
es ott nem 120-140-es temporol van szo, akkor is elhuznak az ember mellett ha 180-nal tep a kozepso savban :D
kulturaltsag es hozzaallas kerdese az egesz (ez sajnos Magyarorszagon erosen hianycikk)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
40 évvel le vagyunk maradva, ennyi. majd 40 év múlva itt is olyan lesz^H^Hhet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 sávnál ez jól működhet. De nálunk a "nagy" M0-ás is 2 sávosra sikerült.
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt ket savon is mukodik, ugy, hogy a kulso tele van kamionokkal
otthon a ket sav kb hasznalhatatlan (nekem az M7 Budapestrol kifele pl.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja, én is így érzem....
na mindegy. Viszont valaki tudja, hova megy a büntikből befolyt összeg ?
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahahah 130 ele kimenni lol
milyen fura volt itt, amikor 40-es tablanal 40-el mentem, es senki nem akart letolni :P
(ez teljesen igaz mashol is, van egy autopalya szakasz itt, ami 100-al van vegigtablazva, hiaba autopalya (ott 120 a max), ott se akar erdekes modon letolni senki, pedig jobb autokat vezetnek, mint otthon...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>40-es tablanal 40-el mentem
ott nincs is akkora sebességkülönbség. de 90 és 130 között meg pont 40. persze ha mindenkinek V8-a lenne mint ámerikában, akkor hamarabb begyorsulna a másik elé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ertem en, de ahogy irtam, 100as tablanal se akarnak letolni ha 100al mesz. mondjuk itt siman elveszik a jogsit autopalyan 145-tol, ugyhogy... ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mai "szigor" eredménye. 3 mentőautó, és 2 baleset amit eddig tapasztaltam. Úgy látszik nem nagyon hat a szigor :-)
--
r@g3
jáTék0s l1NuX [http://www.youtube.com/user/gerig0d]>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni