Kommentár nélkül

Hozzászólások

Nem tudom kiről lehet szó, de erről a névről egy hasonló hozzáállású tanár jut eszembe. -.-

Debrecenben volt szerintem egy Nagy Istvan...

Róla inkább az OE egy hasonló nevű tanára jut eszembe akinek vannak ilyen szintű mélyrepülései.

atyaúristen... részvétem nekik. Nem nagyon értem, hogy mégis miért engedik őt tanítani (kb ennyit ér a hallgatói véleményezés), még a kollégái is utálják. Én elhiszem (próbálom), hogy nagy tudású ember, de nem tanárnak való. Egyszer próbáltam ész érvekkel alátámasztva szembeszállni a tanításaival, a vége az lett, hogy nem válaszolt, csak annyit mondott, hogy erre nincs időnk itt gyakorlaton. (hozzátenném, hogy kb 10 percet "tanított", aztán kiadta mit csináljunk)

Nem mentem be arra a gyakra, amikor bemutatták a projekteket. Valami más dolgom volt. Hallottam, hogy volt valami apex-es kereső, de a stresszhelyzetet nem viselte jól, így nem nagyon működött. Én értékelem az ilyen projekteket, valakinek sok idejébe kerül, de néha azért nem ártott volna valami szamárvezető az elinduláshoz, mert némelyik eléggé eltévedt már a kezdetekben.

Na igen, Nagy Istvánnak mániája az APEX, meg hogy "ebből meg lehet élni". Na meg az Oracle, azon kívül nincs is ugye használható adatbázis-kezelő a világon.

Apropó APEX. Hallottam egy pletykát, hogy állítólag régen Delphiben volt adatbáziskezelés AB2-ből, majd mikor átváltott .NET-re a suli fő nyelvnek, akkor Nagy István nem volt hajlandó megtanulni C#-ul (eleve erős WTF egy tanártól, szerintem) és így lett végül az APEX.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Nem rossz dolog az APEX, de erre építeni egy egész féléves tárgyat... ez így mérnök infón értékelhetetlen. Ha belevittek volna a pl/sql web toolkit világába, akkor már talán. De legalább megtanultam kattintgatni. :) A nagy Oracle favorizálás meg szerintem érthető, akárcsak a Microsoft mánia. Valamiből fent kell tartani az intézményt. :)

Lehet jobb ez így nekünk, hogy ő nem tanult meg C#-ul. :) Kitudja milyen perverziókra lett volna képes.

Csak tudnám minek megy tanárnak az ilyen szar.

A szomoru az egeszben az, hogy a tanari palyanak olyan pozicionak kene lennie, amiert a tarsadalom legjobbjai versenyeznek, nem pedig olyannak, hogy aki hajlando elvallalni annyiert, az megy oda. Azon mulik ugyanis a jovo generacio viselkedese, gondolkodasa, es sok minden mas is. Egy olyan orszagban, ahol a tanarok keresik az egyik legtobb penzt, szerintem a media sem tudja ennyire kimosni az agyakat, a hitelkamatokat is ki tudjak szamitani az emberek, nem pedig felveszik a frankhitelt mert "kisebb a torleszto", altalanosban meg gimiben meg meno volt hulyenek lenni matekbol, es meg sorolhatnam tovabb, hogy egy magas tanari fizetes mekkora elonyoket jelentene akarmelyik orszagnak es annak a tarsadalmanak. Amennyire en tudom a skandinav orszagokban jellemzo is a jol megfizetett oktatas, es ott mukodnek is a dolgok, lassan az egesz EU-ban mar csak ok nincsenek bajban a ket fo gyarmattarto bankparadicsom (GER+FRA) mellett pl.

ezt ugy en bloc mondtam a kozoktatasra (eleg offtopik is volt ide, mert legalabb annyira az alapszintu es a kozepoktatas problemaja is ez), ettol fuggetlenul az OE benne van abban az 5 felsooktatasi intezmenyben, amelyiknek a josagarol teljes mertekben meg vagyok gyozodve (ettol meg lehet a tobbi is jo, csak en nem tudhatom mindrol hogy jo).

Jó nekik. Nézz meg egy vidéki középiskolát, hovatovább általános iskolát. Bár elég megnézni, mit és milyen időkeretben tanítanak eleve ott is. Ezek után nem csodálkozna senki, hogy ott tartunk, ahol.
Egyébként az is katasztrofális, hogy a média számára van ~3 középiskola az országban, általános iskola meg egyáltalán. Kivéve ha valami, a bulvár szintjét meghaladó esemény történik...
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Tanultam kulfodlon, szerintem az OE (az en idomben meg BMF) nem olyan nagy eresztes. Van par hozzaerto tanar, de maga a program szarul van osszerakva. Es teljesen szembe mennek a kredit rendszer lenyegevel. Nemet ismerosom 2,5 ev alatt vegezte el a 3,5 BSC-t. Egyreszt rohadt sokat tanult, masreszt lehetett elore felvenni targyakat. (Ha esetleg nem sikerult egy, mert midnekivel elofordul, nem baj kov felevben felveszi megint, de nem csuszik az egyetem elvegzese).
Tovabba az a gyak, hogy kivetotorol masolod a program forraskodjat az nem gyakorlat. Nem tanit meg semmire. Tovabba ha netan magad akartad emgoldani, es kerdeztel a tanartol akkor "Fiam miert nem masolod a projektorrol".
Tudom 1-2 alapjan nem jo vleemenyt alkotni, de tenyleg keves az onallo munkara es gondolkodasra valo sarkallas. Inkabb a seggelj be mindent szo szerint es meg veletlenul se kerdezd meg, hogy miert?

Ez altalanos problema, tobb egyetemen is van hasonlo, meg a masik szemelyes kedvencem az az "informatikusnak tudnia kell annak a matematikai tetelnek a bizonyitasat fejbol, amibol a tetelt sem fogja soha hasznalni" hozzaallas, halistennek nalunk ezt fokozatosan epitgetik le. A josagot arra ertettem amugy, hogy vannak ott jo tanarok, mert rosszak is vannak mindenhol. Meg gyakvezer fuggvenye is amit mondasz, mert nalunk is egy gyakot az egyik ugy tart, ahogy te mondod: kivetitorol masolando forraskod+elmelet (amit eloadason is leadnak, csak arra alig jar valaki), masik gyakvezer ugyanabbol a tantargybol pedig elmagyarazza az ora elejen a tananyag oda vonatkozo gyakorlati reszet, majd kiadja, hogy csinald meg a gepednel magadtol, odamegy ha kerdesed van, majd ora vegen megmutatja az o megoldasat (nekem is ez a valtozat tetszik jobban). Ez nem csak az intezmeny fuggvenye.

A BSc-s kreditrendszer implemetacioja viszont orszagos szintu problema megintcsak: a magyar egyetemek szinte kivetel nelkul ugy ertelmeztek a BSc es MSc szetvalasztasat, hogy megprobaltak 5 ev anyagat 3/3.5 evbe besuriteni ("minden tanarnak maradjon mar meg a munkaja", etc.), egy rakas tantargynal talan picit enyhultek a kovetelmenyek, de a tananyag nagy resze ugyanaz, mint a regi rendszerben, es par kredittel kevesebb ugyanaz a tantargy. Ezert olyan ritka, hogy valaki nem bufeszakra jarva idoben elvegez egy BSc-t.

Es a megoldas tenyleg az lenne, amit irsz, annyi lenne a BSc anyag, mint Nemetorszagban, elvegre ennek egysegesnek kene lenni, szerintem az illeto 3-3.5 evet siman lehuzott volna itthon egy BSc-vel. Meg amit meg furcsallottam, hogy Londonban talaltam 1 eves MSc-ket, itthoniak alapjan azt hittem, hogy az minimum 2 ev.

Pontosan.
Tudom, hogy gyak vezer kerdese, csak sajnos az OE-n nekem 80%-ban ilyen gyakjaim voltak. En mondjuk nem csak a tanayag mennyisegere ertettem az kredit rendszer leszarasat, hanem azzal a hozaallassal, hogy nem sikerul a kozgaz (Info szakon), es emiatt egy evvel tovabb tart a BSC. azaz a tantargyak egymasra epuleset, amit egy a3 papiron kinyomtatva mint a matrixba kellett keresgelni, hogy mit vehetsz fel mit nem egy hulye toltelek targy buktaja miatt. Na ilyet (marmint elorehaladasos tablazatot) nem latott se nemet, se spanyol se portugal a sajat egyetemen.

ez viszont gaz, ilyenrol meg nem hallottam :/

OE eseten a "jo sulit" egyebkent a kovetlemenyrendszerere ertettem, hogy nem az a bufeszak szintu mindenkit atengedunk rendszer van (es benne van abban az 5 felsooktatasi intezmenyben, amirol biztosan tudom, hogy ilyen), hanem tenyleg kell hozza skill, hogy elvegezd, de mivel nem oda jarok, igy nem tudhatok rola mindent.

skill kell midnekepp. Vagy skill ahhoz seggelj, vagy skill ahhoz, hogy megertsd. Na a problema ott van, hogy ha valaki hulye az algoritmuysokhoz (mert van ilyen, hogy istenert nem erti, hogy myukodik a buborek rendezes, de megtanuljla a jegyzetbol) az seggelessel sajnos elvegzheti a legtobb egyetemet.
Es ezekbol nem lesznek jo szakik.
Nem bufe szakon tobbet kell seggelni.

#define skill
//lehet masra gondoltunk ugyanis skill cimszo alatt

Attol hogy te nem szulettel eleg hulyenek, hidd el, hogy van olyan boven, aki keptelen arra, hogy a matekot egy bizonyos szintnel jobban megertse, nem hogy megtanulja. Az ilyen nem is megy altalaban progmatra (regen egyetemre se ment), de ha igen, az elso matekos targyatoknal elszallna a 3 targyfelveteles korlat miatt.

Progmatra olyanok mennek, akik azert meg tudtak oldani egy egyenletrendszert legalabb.

Bar teny, hogy megint visszakanyarodhatnank oda, hogy matektanar fuggvenye is, hogy ki erti meg es ki utalja meg altalanosban es gimiben a matekot. (es szomoru, hogy mennyire "divat" matekbol gyengenek lenni)

masik kedvencem meg az archi1-2-3, azt berakni a vegere, raadasul keresztfelev nelkul, nagy g*ciseg volt... eleg sokan vannak akiknek a vegere mar csak ez az 1 targya marad (koztuk en is :/ ), vagy megprobalkoznak az lehetetlen a2+3 komboval...

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Abból mintha lenne VK, emlékeim szerint Archi1-ből repetáztam egyet.

Szerk: Jaja, még archi1-ből egyet ismételtem anno. Azonban utána tényleg nem tudtam felvenni az Archi II-t egyből (II-III. szerencsére meglett elsőre).

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Én a következőt éltem meg:
Lineáris algebra ZH, "eredményhirdetés".
A ZH-m hibátlan volt (egyszerű volt mint a faék) mégis egy 3-as virított az elején.
Gondoltam kimegyek megkérdezem miért;
- "Tanár Úr, miért kaptam közepest amikor hibátlan a zárthelyim?"
- "Ha sokat urgál, akkor elégséges lesz."
Gyorsan elsomfordáltam.