A Facebook megveszi az Operát?

Az utóbbi időben rendesen felbolydult a böngésző-piac. Immáron nem az Internet Exploler, hanem a Google Chrome a legnépszerűbb böngésző a világon, ami várható is volt, hiszen a Google rendkívül agresszív reklámkampányt folytat a Chrome mellett. Szinte minden oldalán ott van valamilyen formában a Chrome reklámja, kezdve a Google főoldalától, a YouTube-on át a Google Translate-ig. Nálunk ez persze kissé másként van, itthon továbbra is a tűzróka mellett lojális a felhasználók nagy része, ami nem meglepő, hiszen az újabb verziók valami kegyetlenül jóra sikerültek.

Pár napja a Yahoo is előállt saját böngészőjével, a Yahoo! Axis-al, ami nem számíthat túl nagy népszerűségre, tekintve, hogy a Yahoo! már egy pár éve haldoklik.

Most pedig a Pocket-link szerkesztői szellőztették meg a hírt, miszerint a Facebook megvenné a - jelenleg alacsony részesedéssel rendelkező - Operát. Ha sor kerül a felvásárlása, biztosak lehetünk benne, hogy jó pár millióval megugrik az Opera felhasználóinak száma, hiszen bérelt reklámhelye lesz a böngészőnek a Facebookon és a megszállott "fészbúkerek"-nek az első dolga lesz váltani. Na az persze más kérdés, hogy a Facebook mennyire szólna majd bele az Opera életébe és mennyire tudna a Facebook szárnyai alatt innovatív maradni. Úgy tűnik ez most a trend, minden tech cég akar magának egy saját böngészőt, a saját közösségi portál mellé.

Hozzászólások