Pixelhiba garancia

Fórumok

Érdekes eset történt meg velem a napokban. Nem voltam tisztában eddig a pixelhiba garanciával. Okulásként írnám le, más ne járjon úgy, mint én. Egy barátom segítséget kért, hogy vásárolna egy laptopot otthoni használatra, Ő nem ért hozzá, semmi extra nem kell, csak netezni, és időnként szöveget szerkeszteni szeretne. Megrendeltem az egyik nagyker webshopjából egy Dell Inspiron 5110-est a múlt hét szerdán, arra gondolva, hogy mégis 3 év garancia van rá. Kicsomagoltam pénteken délután a notebook-ot és telepíteni akartam. Kis kék pixelhiba fogadott a képernyő alján. Írtam levelet azon nyomban a nagykernek, hogy mi ilyenkor a teendő. Hétfőn délelőtt kaptam egy választ, hogy a Dell szerint egy pixelhiba nem hiba, és nem cserélik ki garanciában a gépet. Megnéztem tényleg így van, csak 6 pixel után cserél kijelzőt a Dell.

A gépet ilyen állapotban nem szeretném odaadni. Én is ha vennék egy újat, nem pixelhibával kérném. Nem is tudom elmagyarázni, hogy miért kap Ő egy minőségileg rosszabb gépet, mint más, aki ugyan annyit fizetett.

Most ott állok, hogy van egy majd 140 ezer forintos beragadt Dell laptopom, amit hirdettem itt is és, a Vaterán is, de senkit nem érdkel a nagyker ár alatt 15 ezer forinttal sem. A nagyker válasza még hétfőn délután az volt, hogy töltsek ki egy RMA nyomtatványt és majd eldöntik visszaveszik-e, ha igen mennyiért. Két napja nem jelentkeztek.

Megkérdeztem egy ügyvéd ismerőst. Érdekes a magyar jogrend. Mivel én továbbértékesítem ezért én nem minősülök fogyasztónak. Semmiféle elállási jog nem illet meg.

Azt is megtudtam, hogy viszonylag kevés gyártó van, aki felár nálkül kinál pixelhiba garanciát 72 órára. Ilyen a Samsung és néhány Acer model.

Szóval ezt is kalkuláljátok be ha notebook-ot vesztek.

Hozzászólások

probald meg a dell nemzetkozi ugyfelszolgalatat - altalaban az ilyen nagy cegek eleg kenyesek a presztizsukre es lehet, hogy jobban reagalnak egy ilyen megkeresesre, mint a magyar honban edzodott importor/viszontelado/kepviselet.

Egyébként meg bexarás 2012 ben , hogy úgy kell vásárolnod, hogy nem tudod a helyszínen kipróbálni utána meg baxák visszavenni.
Ahhoz, hogy egy zsir új de hibás terméket kicseréljenek "földhöz" kell vágni a hdd-jét és visszatolni, hogy biztos szállítás közben ejtették le ?

Webshopon rendelted 8 napon belül elállhatsz a vásárlástól és indokolni sem kell.
Itt találsz bővebb infot.
http://webaruhazak.blog.hu/2008/06/25/a_vasarlo_elallasi_joga

(terméket bontottan is vissza kell hogy vegyék úgy tudom, még sosem volt ezzel gondom.)

Egyszerűen mond azt te voltál a végfelhasználó.

Pixelgaranciát pedig remélem egy életre megtanultad!
http://www.dunacomp.hu/arlista/pixelh.pdf
magyarul érthetően az ISO13406-2 nem tudom van e újabb.
Ezért én csak olyat veszek amire 72 óra teljes körű pixelgarancia van, így kibontom, megnézem és járatom.