Konzolon FPS?!?! Ki találta ki ezt a baromságot?

MOST. Most volt elég ebből. Szereztem egy PS3-at, hozzávaló játékokkal. Simpsons jó, bár szörnyű az irányítása, de asszonynak tetszik. Gran Turismo alap, kellemes, nem mellesleg asszonynak is tetszik. Gondoltam elaludt, játszok valami FPS-sel.

A választás a Resistance-ra esett. Fogalmam sincs milyen játék, mert kb. 10 perc után abbahagytam. Egyszerűen nem értem, hogy ki volt az a barom, aki úgy gondolta, hogy két analóg kar tökéletes FPS-hez. Ezt így mégis hogy? NEM LEHET IRÁNYÍTANI!!!

És ez nem azért van, mert béna vagyok, hanem mert az egész szar, vagy inkább nem ergonómikus. Régebben is játszottam néha konzollal. Autós játékokhoz oké a kontroller. Platform / verekedős játékokhoz kíváló! De FPS-hez??

Ahogy már régebbi kommentekben leírtam (vagy IRC volt?), az egész elgondolással az a baj, hogy szar. Nem jó. Félreértés. Baromi nagy tévedés. Hatékonyan úgy lehet írtani az ellent, hogy rántok 2 centit az egeren és azt tudom, hogy kb. 90 foknak megfelelő elfordulást eredményez. Vagy ha célózni kell, akkor picit igazítok, picit oldalazok és headshot. Vagy egyszeráen kapáslövés, frankón odarántom az egeret.

Ellenben ezzel, ezzel mi van? Az egér egy-az-egyhez relációjához képest (egér megtett útja == elfordulás szögben) egyrészt behoz még egy változót (idő), másrészt nem megtett utat, hanem nyomást mér.

Konkrétan: egérnél, ahogy fentebb írtam is, 2 centi == 90 fok. Az ember ezt egy idő után ösztönösen érzi, egyszerű, tanulható, legjobb. Konzolnál? Nyomás * idő == 90 fok, vagy (Nyomás*2) * idő/2 == 90 fok. Ha kisebb erővel nyomom, akkor kétszer annyi ideig kell nyomva tartanom, ha nagyobbal, akkor fele annyi ideig. Egyszerűen szörnyű. Azon vettem észre magam, hogy nem célzok, inkább csak oldalazok+lövök és majd csak lesz valami.

Casual gamereknek ez biztos frankó, de én FPS esetén inkább maradok a PC-nél + egérnél. Bár itt se sokat játszok már, túlságosan elkonzolosodott a játékipar. Nekem ne villogjon az ajtó, a lőszer, a rádió, a checkpoint. Ne nézzen hülyének a játék. Nem egy barom vagyok, akinek az arcába kell tolni a megoldást. Majd rájövök. És ez az, amiért már vagy 3x végigjátszottam a Half-Lifeokat, de a Singularity-t és a Metro 2033-at abbahagytam 30 perc után. Pedig alapvetően tetszettek volna, bár sajnos már a szokásos FPS-ipar termékei.

Singularityben jó ötlet volt az időmanipuláció. Illetve jó ötlet lett volna, de sajnos érdektelenségbe fulladt az egész.

Metro 2033 is tetszett volna, a könyv az tetszett, mondom akkor újraélem a kalandokat. Hát, nem igazán jött össze. Egyszerűen érdektelen volt az egész. Oké, megyek egy labirintusban, tök jó, de mégse. Modern Warfare 2-nél el tudtam viselni az agyatlan linearitást, mert ott tetszett a környezet. Half-Lifenál el tudtam viselni a linearitást, mert baromi jó a történet és okosan oldották meg a dolgokat. A fenti kettőnél nagyon nem tetszik. Klausztrofóbiás leszek attól, hogy terel egy úton és bár a többi is ezt teszi, de talán kicsit kellemesebben.

Ezek miatt nem is csodálom, hogy virágzik a "demo" ipar. MW2 esetén kicsit idegesítő lehetett, ha az ember megvette 12e+ Ft-ért a játékot, majd aznap este ki is végezte. Oké, talán másnap este. Ha lassú volt.

Tudom-tudom, casual gamerekben van az üzlet, meg minden. De azért hiányoznak a régi idők. Lehet, hogy akkor se játszottam végig a játékot, mert dög nehéz volt, de legalább nem azért hagytam ott, mert hülyének nézett.

Pl. Imperum Galactica 1. Máig sajnálom, hogy nem vittem végig, de ahogy a story mode véget ért, egyszerűen elfogyott a lelkesedésem. Most mit harcoljak a gép ellen? Amíg a feleségem bejelentkezett, meg láthattam a gyereket, addig volt motiváció, utána nem.

Diablo 2. Sajnos az 1. kimaradt, annyira nem érdekelt anno (kicsi voltam). Kettő bejött, de a 3. Chapternél meguntam. Megyek, írtok, lootolok, tök jó. De mégse köt le.

Ha már RPG, akkor MMORPG, WOW. Kaptam 30 napos trial kódot, mondom kipróbálom. Addigra már lecsengett az első nagy hype hullám. Imádtam a világot. Baromira szép, hangulatos volt az egész. Tetszett a grafika, nem akart realisztkus lenni, inkább, mintha tényleg egy fantasy mesébe csöppentem volna. De az egész súlytalan volt. Semmi cél, amiért harcolni lehet. NPC az nem cél, az körítés. Az, hogy lemegyek egy dungeonbe, vagy hogy is hívják itt, aztán vagy legyakom, vagy nem, az nem kihívás. Illetve az, de nem ad semmit. Legyaktam, mint előttem már 1000-en. Fasza.

Ebből a szempontból az EVE Online tetszett volna, de az meg egyrészt baromi drága, másrészt baromi lassú. Amikor a fórum howto úgy kezdi, hogy 6 hónap, mire megtanulja a karaktered azt, amivel már lehet is kezdeni valami érdekeset, az érdekes. De az baromi jó ötlet, hogy van az 1.0 biztonsági szintű terület, ahol nulla PvP van, van a 0.6-0.3, ahol már óvatosnak kell lenned, mert ciki lehet (PC kalózok, stb), és van a 0.0, ahol semmi NPC security nincs, ott tényleg farkastörvények uralkodnak. Ezeket a rendszereket a Corpok (klánok, guildek) felügyelik, és védik. Egymástól. Ott van valami tét legalább. Ha kilövik alólad az új hajód, akkor 2 hónap munkája vész kárba, ha nem kötöttél rá biztosítást. Ha szar a Corpod 0.0-ban, akkor leigáznak, vagy protekturátus alá vesznek.

Ezzel szemben a WoW az igazi casual gamer MMORPG (ezért is lett ennyire sikeres). Hiszen nem veszthetsz semmit. Megölnek. És?

És ha már előjött az EVE. Ezt imádom. Így üzennek itt a másik corpnak :) A BoB (Band of Brothers) volt az egyik legnagyobb corp, a fél 0.0-t uralta. De ahogy az lenni szokott, nekik is lettek kihívóik, el is törölték szegény BoB-ot :)

Sajnos most nem találom, de volt olyan történet is, hogy egy zsoldos Corp kapott egy megbízást, hogy csináljon ki egy másik Corpot. Hónapok alatt sikerült a tagjaikat egészen a felső vezetésbe juttatnia, majd, kb a megbízás után egy évvel elcsalták a CEO-t semleges területre, kilőtték alóla a hajóját, a Corpot kinullázták a kulcspozícióban lévő emberek, az ISK (InterStellar Kredit) átutalták saját számlára, stb.

A játék komolyságát ezen kívül az is bizonyítja, hogy komoly probléma lett az ISK inflációja :) Hiszen csak jön befelé az ISK a bányákból, casual gamerek által megoldott NPC feladatokból, de elkölteni nem igazán sikerül, bent marad a rendszerben. Hogy azóta kitaláltak-e erre valamit, nem tudom, mindenesetre azért ez se mindegy :) Ha jól tudom 0.0 pl teljesen a PC kereskedőkre van bízva, vagy indítanak saját karavánokat.

Kicsit elkalandoztam, de talán érthető a lényeg :)

Hozzászólások

FPS-re sztem is hulyeseg. Emlitettek tobbszor hupon valami felmerest, hogy talan az xboxos jatekosokra raeresztettek a pc-seket, es a legjobb konzolosokat az atlag pc-s jatekosok is szarravertek. Valoszinuleg az iranyitas miatt.
Mondjuk sztem platformhoz is jobb a billentyu. Autos jatekhoz ugye a kormany az alap, de igazabol azt kb. mindennel jol lehet vezerelni (nagy joystick meg eger mondjuk fura).
Eddig nekem egyedul dodzsemezeshez jott be a kontoller, bar lehet, hogy az is inkabb a HW kulonlegessege miatt. (a transcar szallitorobotot neha kell kezzel is tesztelni, ill. csak fix helyeken lehet visszatenni automata modba, addig meg kontrollerrel lehet iranyitani, mint egy dodzsemet)

--
R2D2 a filmtörténet legmocskosabb szájú karaktere.
Minden szavát kisípolták.

Rémlik nekem is a felmérés. Olyasmi rémlik, hogy a Microsoft ezért nem engedte a PC-s és konzolos játékosokat egy multiplayer arénába, mert esélytelenek lettek volna. Mármint a konzolosok.

Platformhoz jó a billentyűzet, de itt már nincs akkora lemaradásban a kontroller. Autós játékoknál már egyértelműen nyerőbb az analóg kar, a digitális billentyűzethez képest. Egér + billentyűzet lehet, hogy azonos szinten van, kormány meg ugye mindkettőnél kormány.

Mindenesetre egy ilyen kontrolleres robotot kipróbálnék, vicces lehet :)

Tavaly (vagy tavalyelőtt?) akartam venni egy konzolt, de mikor kipróbáltam rajta a Crysis 2-t, akkor azt mondtam, hogy egy ilyen fosért (konzol) pénzt nem adok. Inkább maradok a PC vonalnál.

--
trey @ gépház

"írtani az ellent, hogy rántok 2 centit az egeren és azt tudom, hogy kb. 90 foknak megfelelő elfordulást eredményez."

Ha valahogy, akkor így nem lehet FPS-t játszani. Gyakorlatilag lehetetlen pontosan célozni.

----------------
Lvl86 Troll

Saccra írtam. Egyébként ebben is változott az ízlésem az évek során. Régebben, mikor aktívabban CS-ztem, waroztam, akkor egy csuklómozdulat max. 90-120 fokot jelentett. Így tudtam pontosan célozni. Ugye ilyenkor nem is nagyon kellenek hatalmas megfordulások, főleg, ha az ember inkább fedez/védekezik.

Kis kihagyás után belőttem magamnak ugyanezt a sensitivity-t, játszhatatlanul lassúnak találtam az egeret:) Akkor meg az egy csuklómozdulat kb. 160-180 foknak volt megfelelő, az volt a kényelmes.

Jajj, de hiányzik néha a CS :) Nem tudja valaki, hogy mikor jön a 2?:)

Mondjuk en sokat HLDM-eztem meg meg regebben UT'99-et toltam, utobbit foleg InstaGibbel. Ott azert szamitott, hogy mondjuk sniperrel ra tudsz-e allni pontosan fejre, foleg ha azt hasznaltad zoom nelkul kozelre, tavolra, mert eros :) Vagy kepzeld el HLDM-ben a kis pisztollyal, ami alapvetoen egy pontos eszkoz volt, mert nem volt szorasa.

Teny, hogy farasztobb picit alkarbol jatszani, mint csuklobol, de megeri, ha mondjuk egy 10-12 centit kell forditani.

----------------
Lvl86 Troll

En azt nem ertem, hogy miert nem lehet kiadni egeret konzolhoz es konzol controllert PC-hez es maris lehet mindket platformon mindent jatszani :)

Nintendo Wii-n pl. a Red Steel kifejezetten jol jatszhato volt, az a kontroller tan meg vetekedhet is az egerrel (kerdes meg lehet-e annyira szokni), de a PS3-as joystickos fps szerintem is halott otlet.

Halo @ Xbox, tökéletes. Lehet jól is csinálni...

Amúgy meg jobb, ha barátkozol a gondolattal, mert az egész játékipar a konzolok felé húz, ma már a konzolos játékokat portolják PC-re, nem fordítva :)

Konzolon sosem lehetett normálisan FPS-t játszani. Nem hiába a rengeteg XIM és egyéb billentyűzet+egér megoldás. Ami nem mellesleg aránytalan előnyt jelent a többiekkel szemben. (Amiért nem dobhatják ki, hiszen egy doboz van rádugva a gépre, lehetetlen kiszúrni, szerverek pedig általában nincsenek konzolon. Talán pár PS3 játékban, ott is csak központi alapon.)

Anno a "sárgakazettás Nintendóhoz" kaptam egy über-gagyi NES Zapper klónt, szerintem még az is alkalmasabb volt célzásra. Strafe-jumpingolni egyáltalán lehet ilyen controllerrel?
------------------
FreeBSD 9.0 + XFCE

Attól hogy elsőre béna vagy konzolon még nem dől össze a világ...
Amikor mi vettünk évekkel ezelőtt először konzolt, mi is ezen a véleményen voltunk.

Ma, a sokadik konzolon már fordítva értetlenkedünk.
Hogy lehet PC-n játszani FPS-t, mikor így sokkal jobb?

Na most akkor kinek van igaza? :-)

Sent from my hand

Már hogy lenne jobb? :)

Nem mellesleg, pont az idióta konzolizmus miatt van herótja lassan az összes mai játéktól azoknak, akik PC-n játszanak. Miért kell kiírni minden egyes akciónál, hogy menj ide, nyomd le azt, csináld ezt, csináld azt, nem, te ott véletlen se ugorhatsz le, mert muszáj volt berakni egy láthatatlan falat, mert konzolon béna az irányítás és szegényke még véletlen belenavigálná. Valamint ugyanezen okok miatt gyakorlatilag nulla kihívás az összes játékban, mert le kell butítani az ellent, hogy konzolon is be tudja célozni a 12 éves vérpistike.

(Probléma ezzel a butítottsággal, hogy nem értem miért jó egy alapvetően PEGI-18-as besorolású sorozatot lebutítani a 12 éves vérpistikék szintjére, hogy aztán egy csomóan elpártoljanak tőle.)

----------------
Lvl86 Troll

Mi az, hogy a WoW-ban nincs kihívás???

DS HC25-ős DW kill megvolt?
Vagy egy Ragna FL HC25-őn?

Van kihívás, csak célja nincs. Legyakod a boss-t. És? Változik ettől valami? Van valami kihatása a WoW világra? Semmi. Súlytalan az egész.

Azt el tudnám képzelni, hogy a vadonban lehet építkezni, így a guildek csinálhatnának maguknak falvakat, várakat. Bevédenek egy ritka bányát. Vagy vámot szednek a bányászatért, vagy saját maguk kereskednek a kibányászott érccel, stb. Egy másik guild megelégeli a magas ércárakat, szövetkezik 2-3 másik guilddel és leverik a bányabitorlót. Tehát PvP, méghozzá a világra visszaható módon. Akkor lenne értelme, célja a dolognak :) Mert ha szar vagy, akkor a guilded elveszti a területét, ezáltal a bevételeit stb.

A stroymód mehetne PvP mentes övezetekben, aztán ahogy a karakter kinőtte magát, úgy lehetne beállni PvP guildekbe.

És máris lenne értelme a Horda, Alli felosztásnak, lehetne rajtaütéseket szervezni, stb. Tehát hogy legyen valami interakció is az egészben:)

Ha nem is olyan látványosan de van hatása:
Miután legyőztük Arthast, visszaszorult a scourge Azerothról. Vagy Kel'Thuzad legyőzése is véget vetett a az élőhalott inváziónak.
Jelenleg a Caverns of Time-ban láthatjuk mi lett volna, ha Deathwing-et nem sikerül legyőzni.
De gondoljuk csak a kataklizmára, ami a fél világot átdeformálta, amit Deathwing indított el. Azért ez nem kis hatás gyakorolás!
Az Alli elfoglalt pár Horda települést, illetve a föld martalékává vált néhány Alli által birtokolt település. A Cataclysm kiegészítőben szinte alapjaiban megváltozott a régen ismert világ.

Vagy ott van a nemrég bejött Firelands, ahol folyamatosan törünk előre Firelandson és a Druidák egyre
nagyobb részt foglalhattak el. Valóban változott minden, ahogy a játékosok segítettek közös összefogással.
És ott van Isle of Quel'Danas szigete, amit Alli-Horda összefogással foglaltunk el több mint 1 hónap alatt! Itt is a játékosokon múlt minden.

De még a Classic WoW-ban is ott volt AQ kapuja, amit több heti munkával nyitottunk ki!

Tehát a történet folytatódik, a világ változik...

Van outdoor PVP is: Wintergrasp vagy Tol Barad.
Bármelyik fél birtokolhatja ha elfoglalja. Napi questek, raid insta a jutalom, ha sikerül elfoglalni.

Az a gond, hogy ez így egy kooperatív RPG-nek elmegy, de nem igazán érzem benne az MMO-t. Diablo2-vel is lehetett Battle.neten együtt gyakni az NPC-ket, lootolni, stb. Igaz, hogy nem a városban, hanem a lobbyban lehetett dumálgatni, de nem érzem ezt akkora nagy különbségnek:)

Egy MMORPG igenis szóljon többről, mint NPC-kre vadászásról és súlytalan PvP-kről.

De tényleg. Ha meghalsz, mi változik? Kicsit kicsorbul a kard, elvész egy kis arany, de azon kívül? Jó, ha kilootolnak és elveszik a unique tárgyaidat, az csúnya érvágás. Ilyen lehetséges?

"RPG-nek elmegy"

Hogy minek? :))) Eddig ketfele WoW-ost lattam: egyik a "statbuzi", masik a 12 eves verpistike, akiben a WoW-os tudomanyok elorehaladta miatt nem fejlodott ki semmifele matematikai erzek. Illetve egyszer lattam egy embert, aki elkezdte a tortenete miatt a WoW-ot es csodalkozott, hogy kirohogtem. 10. szint utan allitolag o is mar csak szintezett ;)

----------------
Lvl86 Troll

A fenéket nincsenek:
- AQ kapu nyitás csak a játékosok álltál belefektetett energián múlott. Volt olyan realm ahol a Blizzard nyitotta ki, mert a játékosok nem tudták megcsinálni.
- Mint ahogy Firelands-en a Druidák előretörése is csak a játékosokon múlik.
- Meg egyébként is, a nemrég bevezetett shattering rendszeren rengeteg content alapul, ahol egy quest, vagy quest lánc után változik a világban valami. Gondoljunk csak a goblin kezdő szigetre. Éppen csak egy vulkán tör ki a segged alatt, amikor belefogsz a küldetésekbe.
Vagy ott van Uldum, ahol egy rahedli dolog változik a tetteid által.

Van akinek ez egyszerűen nem jön be, van akinek megy.
Én sose bírnám megszokni. De alapvetően jó a játékgép, csak bizonyos játékokra.

Egyébként fps-ben a stalkert javaslom, ott nincs koznol fíling, oda kell azért tenned magad. :)

>>: sys-admin.hu :<<

Én csak azt nem értem, hogy konzolon miért ne lehetne egeret használni? Vannak játékok amikhez jobb.