internetkártya probléma (illetéktelen leemelés)

Van egy bankkártyám (Visa Electron) mellé egy internetkártya (virtuális dombornyomott MasterCard). Ma jött egy sms, hogy leemeltek róla x dollárt. hmm, mondom, nem volt rajta 100Ft sem, hogy emeltek le sokkal többet.

Felhívom a supportot, hogy mifene van. Mondom, hogy nem hitelkártya ez, nem kéne ilyeneket játszani, hogy erősen mínuszba visszük a számlát, meg amúgy is, eddig ilyet nem lehetett csinálni. Ha volt rajta összeg akkor el lehetett költeni, ha nem volt akkor nem.

Azt mondja a kedves hölgy, hogy volt úgy 2 órás leállásuk, ilyenkor nem az ő rendszerük adja a meghatalmazásokat, hanem a kártyakezelő rendszereseké. És ők nem néznek ilyeneket, hogy van e elég pénz rajta, emelnek, szevasz.

Na most ez eléggé problémás így (ha a te nevedre szól tényleges az emelés, és ha esetleg nem ?).
Az összeg már be van blokkolva, aki leemelte annál panaszkodjak, aztán vizsgálgatják majd vagy 120napig.

Csak szerintem problémás ez így vagy ennek így kell működni ? Ötletek, tanácsok ? Milyen szabályok szerint működik ez az egész ?

Hozzászólások

Menj be személyesen, és verd az asztalt. Van biztosítása a banknak... Szerintem kivered belőlük, hogy nem te voltál... Amex-el van hasonló tapasztalat, céges kollega kártyáját (alighanem) étterembe lefotózták majd elkezdtek vele online vásárolgatni... Itt az AMEX telefonált, hogy te szórod a pénzt mint állat ? Küldtek egy listát az összes tranzakcióról és csak be kellett pipálni amit ténylet a srác költött, többit Amex bácsi vitte... Tudom tudom ez nem amex, de azért ez az ő hibájuk... Végén marad a fogyasztó védelem.

Vagy fél éve vásároltam. Akkor minden rendben ment.

Most nem volt pénz a kártyán (volt vagy 100Ft), de ők leemeltek néhány ezret. Mínuszba vitték az egyenleget. Eddig ilyen nem történt. Próbáltam ilyet csinálni szándékosan, hogy pl. van rajta 1000Ft, de én 2000Ft-ért vásárolok. Ilyenkor simán visszapattant valami banki hibával a vásárlás.

Akart a franc vásárolni. Lehet az elmúlt időszakban bevettek valami havi díjas szolgáltatást, aztán most elkezdik lenyúlni. Ennek még utánaolvasok. Nem is ezzel van a probléma. Hanem hogy a bank simán megadja a jogot, hogy lehúzzák a pénz, ha van rá elég pénzed ha nincs. Aztán meg perkálhatsz keményen, mert hitelnek minősítik, és vastagon lehúz a pénzintézet.

Engem normál Mastercard-os vásárlásnál is hívtak fel a bankból, hogy tényleg én voltam-e X tranzakció. Igaz, ez az első vásárlások között volt, azóta nem kerestek. Gyanítom, hogy ha vmi külföldi éttermi cucc lenne, akkor megint hívnának.

Sőt még olyan is előfordult, hogy frissen nyitott számláról a számlavezető fióktól relatív messze utaltam papír alapon másnap reggel és du. hívtak hogy ugye én voltam. :)

Ez azért érdekes, mert elvilleg épp' az volna az egész lényege, hogy ne emelhessenek le bármikor pénzt a tudtod nélkül...

Én eddig egyszer szerettem volna használni ezt a webkártya dolgot, de hamar rájöttem, hogy munkaszüneti napok miatt még hosszú ideig nem vezetik át a számlát, így fizettem inkább a főszámláról a TI-nek... magyarul eddig nem ért semmit számomra, mert amúgy paypal-on megy minden. Amikor kellett volna, épp' használni nem tudtam...

Két dolgot rendeltem tőlük, az egyiket utólag levonták még egyszer... mondjuk nem nagy összeg, de most várom, hogy visszautalják... nem tudom, hol volt a hiba, amúgy eddig készségesek voltak.

Nemtom melyik bank lehet a tied, de az enyémnél a számlák közti átvezetés azonnal megtörténik. Eddig nem is volt ezzel semmi problémám.

Most ÁSZF-et olvasgatok, ilyeneket találtam:

A Bankkártya kizárólag a Bankszámlán és/vagy az Elkülönített Kártyaszámlán fennálló egyenleg és –
amennyiben a Főkártyabirtokos és a Bank úgy állapodott meg – a Főkártyabirtokos részére biztosított
kapcsolódó Hitelkeret erejéig használható. Elkülönített Kártyaszámla esetén a Főkártyabirtokos köteles
gondoskodni a Bankkártya-tranzakciók fedezetéről. A Bank a Bankkártya-tranzakciók fedezetét a
Bankszámláról automatikusan nem vezeti át az Elkülönített Kártyaszámlára. A Bankszámlán vagy az
Elkülönített Kártyaszámlán rendelkezésre álló egyenleget meghaladóan a Bankkártya nem vehető igénybe.

Amennyiben a Kártyabirtokos a rendelkezésre álló egyenleget meghaladóan végez Bankkártyatranzakciókat, úgy a Fıkártyabirtokos köteles a jogosulatlanul igénybe vett összeget (a kényszerhitelt)
haladéktalanul visszafizetni.

Na ebben a pár mondatban aztán van minden, mossák kezeiket.

A bankkartya.hu-n némi infó: http://www.bankkartya.hu/?oldal=interneten_kartyak_3

Amennyiben ugyanis reklamációra kerülne sor, nehezíti a helyzetet, hogy ezek az elfogadóhelyek zömmel külföldön vannak, így az esetleges reklamációk a nemzetközi kártyatársaságokon keresztül intézhetők. Ez meglehetősen borsos, több ezres, több tízezres költséggel járhat (forintban), ha a végén kiderül, hogy a reklamáció indokolatlan volt. Magyarázatul szükséges elmondani, hogy az efféle vásárlások a nemzetközi kártyatársaságokon keresztül érkeznek, melyekről ezért a bankunk offline kapcsolat esetén utólag, a benyújtáskor értesül. Ezért az efféle tranzakciók nem tilthatók le. Tehát különösen fontos, hogy gondosan válasszuk meg, adatainkat kinek adjuk meg.

fogyasztovedelem.com fórum: http://www.fogyasztovedelem.com/forums/lofiversion/index.php/t1291.html

Csak, hogy tiszta legyen a kép. A bank követelése lehet teljesen jogos is.
Ugyanis itt egy CNP (azaz Card-not-present) tranzakció történt. Viszont ennek a tranzakciónak is van két fajtája:
1) Online CNP
2) Offline CNP

Az online tranzakciók esetén a helyes adatok megadása után ellenőrzi a kártyakibocsátó központ a kártyaszámla egyenleget, amennyiben rendben van, akkor az esetek nagy többségében ZÁROLJA a kérdéses összeget, majd a tranzakciót LÉTREJÖTTNEK visszaigazolja. Ezt követően az elfogadó a kártyaközpont/bank felé terhelési kérelmet küld, ami alapján a bank teljesíti a ZÁROLT ÖSSZEGBŐL a kért összeget. Amíg a bank nem kapja meg a terhelési kérelmet, addig az összeget - jó esetben - zár alatt tartja, de fizikailag nem távolítja el a számláról.

Az offline tranzakcók esetében a kártyaszámla egyenlege nem kerül ellenőrzésre, hanem amikor a bankhoz/kártyaközponthoz benyújtják a terhelési igényt, akkor kerül terhelésre és megfizetésre az összeg, itt nincs zárolás.

Mivel rengeteg a CNP tranzakciókkal való visszaélés, így hazánkban több banknál is van lehetőség a CNP tranzakciók zárolásának feloldására, esetlegesen megfelelően igazolva azt, hogy valóban nem vette igénybe a szolgáltatást, nem rendelte meg a terméket, stb. Vagyis a zárolt, de még a szolgáltató/bolt felé nem teljesített összegről rendelkezhetsz úgy, hogy "mégse teljesítsék". Ezzel a CIB Banknál már találkoztam többször, sok esetben CNP tranzakció esetén a zárolást követően, a terhelési kérelem benyújtása után a bank telefonon(!) is engedélyt kér a CNP tranzakció zárolt összegből való teljesítésére. Hozzáteszem, ezzel a lehetőséggel is sokan élnek vissza, ezért találkozni azzal, hogy hazánkból sok helyen nem fogadnak el CNP kártyatranzakciót...

Az egyik Országos szervezet. :)
Elvileg itt is azonnal megtörténik az átvezetés, legalábbis azt mondták.

Tapasztalat szerint viszont mégiscsak meg kellett várni, míg nyit a bank a legközelebbi munkanapon, így utalhattam vissza rögtön a "fölösleges" pénzt a normál számlára. Vagyis úgy tűnik, csak banki munkaidőben történik meg azonnal az átvezetés...

A levonásoknál pedig a Texas Instrumentsnél kavartak valamit. Állítólag 2-hét, max. 1 hónap alatt elintézik, hogy visszakerüljön a pénz hozzám... no de egy megbízhatatlanabbnak minősíthető féllel szemben kockáztatni, hogy kényük-kedvük szerint vonjanak le... nem kéne hagyni, hogy "-"-ba vihessék a számlát...

Na igen, velem is hasonlo tortent, es mar nem eloszor. Mondjuk nem tudom masok miert merik kiirni melyik bank, de en elarulom, hogy cib. Vettem repulojegyet n forintert, elotte raktam a kartyara n+m- et, majd utana a maradekot visszautaltam, hogy maradjon rajta ugy nagyjabol 300 forint. Par nappal kesobb latom, hogy -2500 forint van az internetkartyamon, es erre valami 40%- os kamatot szamolnak fel, aminek az elso honapra eso reszletet mar le is vontak. Na most ez a -2500 ugy jott allitolag ki, hogy eloszor atvaltottak euroba, mivel kulfoldrol vettem (de forintert!!), majd vissza, de elsonek csak valami altalanos arfolyamon, vagy kozeparfolyamon szamoltak, utana utaltam vissza, majd 1- 2 nappal kesobb a sajat arfolyamukon.

Egyszer mar tortent ilyesmi, csak akkor annyi kulonbseggel, hogy euroban vettem, es csak egyszer valtottak at, de ugyanugy minuszba mentem. A legjobb, hogy meg azert is fizetnem kell, ha -500ft ala megyek, es ujra aktivalni akarom, es akkor meg egy rakat hulyeseget is kerdeznek, pedig mar bejelentkeztem a telebankjukba. A, mindegy, mar nem sokaig vagyok naluk.

Naigen, ez valóban így működik. Megveszed valami külföldi pénzben a cuccot, zárolják az összeget. Ilyenkor nem árt ha van még valamennyi pénz a számlán, mert úgy két nap múlva leemelnek még némi váltási/árfolyamkülönbözetet. Ennek még nem jártam utána, hogy pontosan hogy is keletkezik. De valóban, így került már nekem is negatívba a számlám. Ilyenkor aztán szedik a kamatot rendesen.

Ez "jó", eddig még nem tűnt fel.

Jön egy SMS, hogy levontak X összeget és ennyi... viszont amennyire én tudom, stimmelni szokott a levont és előző egyenleg összege, bár ettől még lehet, hogy mondjuk hó végén vonják a differenciát... különösen, hogy az SMS csak zárolt összeget ír...

Nekem sms-t csak arról küldenek amit vásárláskor zároltak. Az 1-2 nappal későbbi levonásról nem.
Eddig még mindig vontak le valamennyi pénzt később ha nem forintban vásároltam.
Forintban meg nem is emlékszem hogy vásároltam volna valaha is.

Olyan is előfordult, hogy ki volt írva hogy X dollár a cucc, a levonás meg euroban jött. Vagy fordítva.

Törölve.

Valóban nem annyit vonnak le mint ami az SMS-ben szerepel. Legalábbis a számlatörténeten nem az van.
Követhetetlen a dolog, mert a számlatörténetet és SMS-ben kapott adatokat összevetve cirka 5.000 Ft-os differenciát is kaptam.
...a számlatörténetben szereplő összeg javára, de hogy ez minek tudható be...

Más sorrendben vannak a teljesítések is, nyilván más sorrendben kerültek ténylegesen zárolásra... kicsit bele is zavarodtam...
kissé katasztrofális. Azt sem igazán látom ebből, melyik tétel melyik vásárlás... :(

Megkérdezhetem, hogy ez melyik bank volt?
érdekelne...
Üzletszabályzat:
III. WebKártyával eszközölhető tranzakciók
Közös szabályok

7. A Kártya interneten keresztüli internetes kereskedői elfogadóhelyen pénzbeli ellenszolgáltatás
kiegyenlítésére használható.
8. A Bank engedélyező központja felé továbbított Tranzakciókat a központ abban az esetben tiltja
meg, ha
a) A Kártyát letiltották, illetve a Kártya használata más okból nem lehetséges, továbbá
b) Ha a Tranzakció összege meghaladja a kártyaszámla egyenlegét,
c) Ha a Tranzakció nem a megengedett kereskedői kóddal kerül kezdeményezésre.

Köszönöm!
Ennyi, csapó :S
Kizárólag 18-éven felülieknek:
- Bemegy a bankba
- Monitort felrúgja
- Nyakkendős felszopót előhív
- Hangos anyázás
Halkan megkérdez:
- Mit jelent a mínusz előjel???
- Diploma összetépése a helyszínen