Motorka

Vennék egy ilyet (Romet Zetka 50). Élőben még nem láttam, de a képek/videók elég bizalomgerjesztőek. Alapvetően munkába járni kellene, meg esetleg ide-oda a városban, ami adódik (Budapest...). Valakinek közelebbi ismerete van róla? Meg úgy a Rometekről egyáltalán?

Ha esetleg mást ajánlanátok, csak hasonló felépítés jöhet szóba (50 cm3-sek közül ez néz ki normálisan), és legyen rá jó a B-s hajtási :)

Hozzászólások

biztos, hogy egy lengyen motort akarsz venni, ami kb. akkor volt elavult, amikor a kétütemű wartburg még virágkorát élte?

50 esből ne vegyél négyütemőt, semmi teljesítménye sincs :( - a kétüteműeket nézegesd, ha már mindenképpen 50eshez ragaszkodsz.

A másik, hogy ezek a motorok szerintem nevetségesek - de ez magánügyem. Ami miatt neked nem ajánlanám ezeket, gondolom még nem nagyon motoroztál. Ez a fajta motor láncos hajtású, ami annyit takar, hogy neked azt karban kell tartani (a szíjasakat nem kell, csak néha kicserélteted mondjuk 6-7 évente esetleg :) ), macerás. Váltós, és ezek az 50esek 1-esben nem húznak, viszont 4esben is lassúak (ergo az összes robogós röhögve fog legyorsulni mindenhol, de lehet, hogy a biciklis futároknak is a hátsóját fogod csak nézni). A fojtást ugye ha jogsi nélkül akarod vezetni nem veheted ki, tehát még felezd el azokat a sebességeket, gyorsulásokat amiket olvastál.

Ergo valami normális mindennapi ketütemű robogót ajánlok neked ami nem igényel törödést, amihez van alkatrész (Yamaha BW,Aerox stb-hez kb a sarki hentesnél is kapsz alkatrészt, ehhez nem hinném). Az enyém pl. annyit törődést igényel, hogy normális olajat kapjon, és hidegen ne húzassam. Teljesen jó első motornak, hasonlót ajánlok neked is (szigorúan japánt :) ).

gondolom még nem nagyon motoroztál

annyira nem nagyon, hogy sosem

Az enyém pl. annyit törődést igényel, hogy normális olajat kapjon, és hidegen ne húzassam. Teljesen jó első motornak, hasonlót ajánlok neked is (szigorúan japánt :) ).

Mid van? Amúgy kösz a kommentet, kb erre voltam kíváncsi.

Yamaha Aerox 100. Jelenleg eladósorban van, de ez nagy robogó formájú, nem ilyen, valamint rendszámos - amit meglehet oldani, hogy ne legyen de érted, ha az embernek vannak hozzá papírjai hülyeség kidobni az ablakon :).

Amúgy Yamaha, Suzuki, Honda kb. mindegy, hogy melyiket veszed, mindegyik ennyi törődést igényel, ha 2 ütemű, léghűtésest veszel.

Na ha még nem motoroztál, akkor főleg ajánlom a váltót az első időkben elfelejteni, mert persze nem bonyolult, de még egy dologra figyelni kezdőként szerintem veszélyes.

Nehogy megvedd, kínai ipari hulladék, csak megvették a márkanevet.
Hasonlóképp mint a Sachsnál és még néhány megszűnt márkánál, ugyanazokat a borzalmakat árulják "rebrandelve" mint a többi kimondhatatlan nevű kínai márka. Sokkal inkább egy használt japán vagy bármi egyéb ennyiért.
Az 50-es 4 üteműek meg úgy nagy általánosságban nagyon lomhák, cserébe 2-3 literrel elvannak.

Ha ragaszkodsz a váltós 50-es kategóriához akkor elsőre én valami valóban jó állapotú yahama rd50, dt50, tdr50 vagy honda mt50, mtx50 gépet néznék.
Ezek ha nincsenek lelakva elég megbízhatóak, nem kell állandóan reszelni mint az ex-ndk motorokat, relatíve jól mennek, igaz 3 liter alatt egyik se fog enni no meg kétütemű. Szerintem ez előny a kisebb motoroknál, de nagyon sokan utálják a 2t motorokat (büdös, karban kell tartani, esetleg keverni az olajat, alul nagyon nem megy, stb.).
Hogyha eldobsz egy ilyen motort még a kár is kevesebb mint egy robogónál általában (masszívabb váz, nincs sok burkolat).
Nálam még az is szempont volt hogy pl. egy yamaha dt elég magas már, jobban rálátsz az előtted lévő forgalomra.
Viszont ahogy már írták előttem, negatívum hogy váltani kell sokat, láncot kenni, stb. De ha egyszer nagyobb motort veszel szerintem könnyebb lesz megszokni mint egy robogó után lenne.

Én imádom a 2T-s szagát.

A váltós felsorolásod teljesen jó. Ami a karbantartással kapcsolatos, annyit mondanék, hogy tapasztalatom szerint a mostani kétüteműeket nem kell annyira karbantartani, az olajat is magának keveri az enyém, meg a legtöbb, illetve megy az alul is :). 60-70-el megyek már mire kettesbe vált a legtöbb autós kollega :).

A hegyekkel erosebb motorral fogsz megbirkozni, nem valtoval :). Fogyasztas szinten attol fugg, hogy milyen motor van benne, mekkora, meg hogy te hany, es a motor hany kilok vagytok egyutt. No meg, hogy mennyire fogod huzatni (huzatas nelkuli motorozast meg megfogod ugyis unni par het alatt).

Amugy ezektol a "lengyel" motoroktol tenyleg tartsd tavol magad, nem tudom mennyire szerelik ossze a kinaiak, de valami iszonyat pici az a tarcsafek ami rajta van, a tobbit meg mar feljebb elmondtam. Nezzel valami japant, probald ki, aztan ha tetszik vedd meg (persze arra figyelj, hogy ne csorogjon, zorogjon a blokkja).

Nezz korbe a mobile.de-n. Ennyi penzert komoly cuccot lehet kapni. Sok nemet megveszi, fordul vele kettot aztan megunja es eladja olcson. Kisfurgonnal elmesz utana es hazahozod. Jo ideje nezegetem en is a Suzuki Banditokat de az asszony hallani sem akar rola.

--
FeZo

Én is most gondolkodom, ha kapok valami prémiumot vagy ilyesmit, meg meggyógyulok, lecserélem a robogót egy gs500-as, cbf500,er5-ösre. Megkaptam, hogy addig nem lesz gyerek míg motorozom, így asszony nálunk feltalálta a 100%-os védelmet, ugyanakkor most nagyon bennem van a motorozás, ergo motor kell :).

Mielőtt nem jött be a kép, a név alapján én a "hőskori" Romet-ra gondoltam - a minimotorra (Romet Pony) :)
A Simpsonok világkorában volt "népszerű", a legmókásabb meg az volt, mikor egy 100+ kilós fickót láttunk rajta: nem látszódott tőle a motor, csak annyi, hogy jön egy nagy darab pasas és motorbőgést produkál :D
Aztán bejött a kép... ugrott a nosztalgia!
Tehát ha Romet-et szeretnél, akkor max. egy Pony-t. Komolyabb célra meg lásd a fenti hozzászolásokat.

Ne kattints ide!