Kellene egy normális bank...

Fórumok

Adott egy kisvállakozás mely havidíjas szolgálttást nyújt. Az ügyfelek egy része sárga csekken fizet, másik része átutalással.

Azt a "hülyeséget" vettem a felyembe - most itt 2011-ben, amikor már mosógép és a kenyérpirító is az Internetről tölti le a legújabb firmwaret - , hogy telejesen elektronikusan kellene feldolgozni a beérkezett havidíjakat legalább naponta egyszer.

Létezik olyan bank amivel ezt meg lehet csinálni valamiféle API-n keresztül? Az is jó ha emailben el tudja küldeni a napi befizetési listát.

Az e-számlakivonat elvileg egy kompromisszumos megoldás lehet ha feladom az eleveimet és naponta egyszer bejelentkezek a számlakivonatért. Ezt még talán kibirom. Viszont a sárga csekk problémája továbbra is fennáll, azt továbbra is fénymásolaton kapom. Elvileg Elektra terminálon megkapok mindent teljesen elektronikusan (elfelejtettem írni hogy ez a fejezet az OTP-ről szől), de az egy vicc a külön telefonvonalával és a Windowsos kliensével.

Szóval, ha valaki tud megoldást a problémára ne kiméljen.
Tököm tele van azzal, hogy egyik alkalmazottam órákat/napokat tölt el a bankszámla kivonatok bogarászásával. Tényleg itt tartunk 2011-ben, vagy csak valami nagyon nem tudok? Bár a napokban pár banktól kértem tájokaztatást, idáig negatív az eredmény.

Az sem baj ha egy közeli országban tudtok ilyen bankot, az itthoniak meg dögöljenek meg. A UPC sárga csekkjei is Hollandiába mennek, legalább is a műholdas TV szolgáltatásuk havi díja.

Hozzászólások

Szerződést kell kötni a PEK (Postai elszámoló központ)-tal, hogy ti szeretnétek, hogy az OTP Electra terminálban lássátok a napi csekkes beérkezett befizetéseket. Ehhez megfelelő formátummal/kódszámmal ellátott csekket kell kinyomtassatok. Ezt a csekket a PEK megvizsgálja hogy jól nyomtatod-e, fel tudják-e dolgozni géppel, stb.

Postai kódok

Aztán már csak a számlázó/könyvelőprogramotokat kell felkészíteni, hogy az Electrából kiexportált állományt automatikusan feldolgozza.

Utána az embernek csak annyi a dolga, hogy ellenőrizze, hogy a megfelelő befizetések a megfelelő személyhez kerülnek. Nálunk a csekkeknél nem lehet beleszólni hogy hova kerüljenek, automatikusan mennek a megfelelő számlához (a pontos megtaláláshoz ott van a hosszú befizetőazonosító). Az átutalásosokat lehet pakolászni a megfelelő szerződéshez/számlához ha nem találná meg automatikusan a program. De erre általában csak az első utaláskor van szükség, mert utána megtanulja a bankszámlaszámot, valamint figyeli a megjegyzés mezőt, meg még egy csomó minden és jó helyre pakolja. Ritkán kell belenyúlni. Viszont nem árt mindig megnézni hogy tényleg jó helyre kerül-e, mert aztán lehet szívni ha 1000-ből 1 nem oda kerül valamilyen okból ahova kéne.

Lehet, hogy nem voltam egyértelmű...
Nincs Elektra terminálom és nem is lesz mert Windowson sincs és nem is lesz. OSX vagy Linux jöhet szóba, illetve webes alkalmazás.

Egyébként azt sem értem, hogy OC31 és OC32-es kódú csekkek miért csak az Elektrán elérhetők, sima Internet hozzáférésen miért nem?

Én még mindig ott tartok, hogy melyik banknál érdeklődtél? Mert ugye a húst a hentesnél, a tulipánt a virágosnál....egyébként sok banknál - nyilván díj fejében - megkapod a PEK anyagodat, a text alapút és a pdf (?) alapút is. ...marad még a fentebbi valamelyik post, a "szerződj a pekkel"szerű.

Vannak még azok, akik valami agyament módon nyomdába küldik a pekkes anyagot és a kinyomtatott holmit küldik el neked, de ez a fejlövés kategória. Azt hiszem a rafi pont ilyen. :)

subscribe

(Nekem is álom lenne egy ilyen bank)

A bank szakértőink merre vannak most? Nem hiszem el hogy nincs megoldás egy ilyen triviális dologra?

CIB? Mi most szerzodtunk, de meg nem volt idom ranezni.

Par info:

"Kérdésére válaszolva tájékoztatom, hogy a formázható digitális bankszámla történetre a Business Terminálunk használatával van lehetőség, ez a jelenleg használt internet banknál egy rugalmasabb egyedi igényekre szabható felület.
Csatoltan küldöm a szolgáltatás részletes tájékoztatóját.
Illetve küldöm az internetes elérhetőséget, melyen további részleteket és hasznos információkat talál a szolgáltatással kapcsolatban.

http://www.cib.hu/kis_kozep_nagy_vallalatok/szolgaltatasok/elektronikus…

A Terminál kondíciói az alábbiak:

Business Terminal

Telepítő csomag átadása BT esetében 5 000 Ft / csomag
Aláíróeszköz használati díj havi 250 Ft / ügyfél / db
Aláíróeszköz pótlásának díja 5 000 Ft /db
Telepítő csomag pótlása 2 500 Ft
Csoportos átutalás beállítása 2 000 Ft
Postai kifizetési utalvány beállítása 2 000 Ft"

Köszi, miginterjúvolom őket :) . Bár negatívum nekik, hogy mikor rányomtam a belépés gombra az OSX el kezdett visítozni, hogy az ibank.cib.hu szeretne hozzáférni a gépemhez. Mi a rosseb kellhet nekik?

Szerk: Ez sem lesz nyerő mert only Windows és külön telefon vonal.

Nem kell telefonvonal, interneten at (is) megy.

Viszont a program egy jo kis osi cucc, latszik, hogy programozok es bankszakertok terveztek, user interface designert nem latott sose, de meg a windowsos widgetek elterjedt/elfogadott hasznalatat sem sikerult kovetni. Vegulis mindegy, mukodjon azt kesz. Ja hogy folyton piros X-es hibakat dobal es hivogatni kell az UF-ot? Remeljuk ujratelepites utan mar jo lesz...

Plusz pont, hogy az ezzel foglalkozo ugyfelszolgalati telefonon nincs menu es azonnal kapcsoljak a muszaki embert is aki ert is hozza. (Vagy visszahivnak, ha epp foglalt).

Ilyen majd nekem is kéne.

Naponta el tudják küldeni az egyenleget, az nem probléma. Meg kéne kérdezni, hogy el tudják-e küldeni naponta az egyenleget egy email címre, XML formátumban (vagy olyan formátumban, amit program fel tud dolgozni). Szerintem ha ez megvan, akkor ez elég neked, csak kell rá írni egy programot. De félek, hogy ehhez muszáj lesz Business Terminált, vagy Electra Bankingot (ugyanaz, csak más néven) igényelni, amely egy Windowsra telepítendő szoftver.

Hogy az ügyfél hogyan fizeti be a pénzt, szerintem nem lényeg, ugyanúgy megjelenik a számlakivonatban.

Egyébként úgy tudom, a CIB és az OTP ad API-t, amellyel hozzáférsz a számlához.

Még fontos infó, hogy havonta hány darab kimenő utalásod van, azok átlagban milyen összegűek, és van-e köztük kiugróan magas érték?

Update: http://szamlazz.konnyen.hu/index.php/szamlazoprogram-bankszamlak

Ez tud olyat, hogy elektronikus számlákat állítasz ki, és ha CIB Banknál vagy, akkor a program figyeli, hogyha valaki kiegyenlítette a számláját, és automatikusan "fizetve" státuszra állítja a számlát.

Nagyon nem mindegy, hogyan fizet az ügyfél, a sága csekkel van mindig a gond. Ha ez nem lenne az e-számlakivonattal megoldható lenne minden. Igaz ezt sem küldik, de azt kibírom, hogy naponta egyszer bejelentkezek érte. Viszont a csekkes befizetésnél csak az szerepel, hogy postai befizetés, a részleteket csak papíron kapott befizetett csekk fénymásolatáról tudod meg, kivéve az Electra terminal.

Az OTP API-ját nézegettem, nem erre találták ki.

A kimenő utalások száma nagyon alacsony, a bejövő a lényeg, hogy napra kész tudjak lenni az ügyfelek felé, és egy emberemnek ne kelljen bogarászni a számlakivonatokat.

Nem igazán értem, miért bocsátasz ki sárga csekket, miért szívatod magad?

Csakis elektronikus számlát kell kiállítani, azt megkapják emailben az ügyfelek. Ezután van rá X napjuk, hogy elutalják a pénzt, mert csak utalással engeded nekik, hogy fizessenek.

Akinek van internetbankja, az belép a bankjára, és elutalja a pénzt.

Akinek nincs internetbankja, azt elkezded cseszegetni, hogy nyisson egyet, mert ingyen van.

Aki nem hajlandó nyitni, az bemegy a számlavezető bankodba, és készpénzben befizeti a pénzt a számládra.

VÉGSŐ esetben elballag a postára, és elutaltatja a pénzt a számládra (ez nem sárga csekk). És ez megjelenik ugyanúgy a számlakivonaton, hiszen olyan, mintha bankból utalta volna (csak sokkal drágább).

"Nem igazán értem, miért bocsátasz ki sárga csekket, miért szívatod magad?"

Azért mert nem csak 20 éves városi ügyfeleim vannak. Egy kistelepülésen a 70 éves nénikének fogalma sincs, hogy mi az az utalás. Nem szeretnék emiatt ügyfeleket veszíteni.

Én inkább azt nem értem, hogy ha PEK képes elektronikus formátumban elküldeni a csekkes befizetéseket, akkor a bankok miért nem képesek továbbítani az ügyfeleik felé, illetve miért csak legdrágább megoldásban működik (Electra terminál) ami egyébként tele van megkötésekkel (Windows kliens, külön telefon vonal, stb) amiket én nem tudok elfogadni.

De a postán lehet utalni bankszámlára sárga csekk nélkül is.

Akinek nincs internete, annak küldesz papír számlát, azon rajta vannak az adatok. Bemegy a postára, és utal. Mért kell ehhez sárga csekk?

"-Jó napot kívánok, készpénzt szeretnék utaltatni a postával egy magyarországi bankszámlára. Ide azt a nyomtatványt, ami kell hozzá!
-Parancsoljon, hátoldalán a kitöltési útmutató.
-Köszönöm!"

Nyomtatvány kitölt, pénzt és nyomtatványt átad, igazolást elvesz.

Most ezt komolyan gondolod? Ha felvetném ezt a megoldást azt a választ kapnám, hogy "Jajj aranyoskám nem értek én ehhez, tessék nekem csekket adni ahogy eddig is volt".

Az ügyfél szemszögéből nézve a csekkel semmi gond nincs, odadja a pénzzel együtt, visszakapja befizetést igazoló részt es már ballaghat is hazafelé. Ellentétben az utalási megbízással csak a szívás van, ki kell tölteni, könnyen lehet téveszteni stb. Aztán az kérdés, hogy a mozgó postáknál lehet e utalási megbízást adni.

Most hogy ezt a postot írtam eszembe jutott egy ötlet: küldhetek én a sárga csek helyett egy előre kitöltött utalási megbízást is. Bár aláírni azt is kell.

Elismerem, a probléma valós. Mi e-számla képesek vagyunk (munkahelyem), mégis lényegében mindenhova papír megy még az elküldött papírról is. Nyugatra, bankokhoz, állami szervekhez is.

Kínos röhögőgörcsöt kapom, ahányszor meghallom a papírmentes iroda kifejezést. Több papírt kell gyártani, amióta ezt "nyomatják" nálunk.
Hiába van elektronikus EV/KKO, számla, ha a azt kibocsátó, kitaláló, ellenőrző szerv is lényegében papírban kéri vissza. :(
--
Solaris Express, Opera, OpenOffice.org, Yebol

Már fizettek be a számlámra postán keresztül, de nem sárga csekkel, és ezt látom a kivonatban:

2011.03.29 Átvezetés ügyfelek pforg. szlai. között
Érték: 1,000
Értéknap: 2011.03.29 AZON: xxxx-xxxx
Példa Béla 1222 Bp. HUP u. 123.
63200171-99999999
TECHNIKAI SÜF.BUDAPEST I.

Talán a Posta nyitott minden egyes banknál számlát, hogy a lehető legolcsóbban tudjanak mindenhová utalni?

Kicsit OFF, de ízelítő a banki bürokráciáról:

Tehát meghatalmazott vagyok egy értékpapírszámlán, az illető személyesen anno meghatalmazott. Mivel már nincs rá szükség, a tulajdonos tartósan külföldön tartózkodik stb., meg szerettem volna szüntetni. Na, ezt nem tehetem! Minden mást igen. Mikor kérdeztem, hogynadeezmiért, akkor közölték, hogy a meghatalmazás erről nem szól. Kösz, amikor a meghatalmazás történt, akkor ezt az apróságot közölhették volna. De a legszebb most jön. Ha az illető esetleg haza jönne, és személyesen bemegyünk, akkor SEM hatalmazhat fel arra, hogy megszüntessem a számláját!! De ha elmegyünk a pénznyelő irodába (közjegyző), és ott írunk egy meghatalmazást, akkor az alapján meg megszüntethetem a számlát! Tehát egy papírfecni többet ér, mint maga a tulajdonos személyes jelenléte! Ja, kinti közjegyző előtt írt papír nem jó nekik, csakis külképviselet által hitelesített, és semmilyen más módot nem fogadnak el. Átalános meghatalmazással meg elhajtanak, még akkor is ha közjegyzős....
A lényeg: az hogy egy bank mit fogad el hitelesnek, az erősen kérdőjeles, sokszor a józan észnek ellentmond stb. :)
Bank az az OTP, és USA-ban él a számlatulajdonos.

Ne kattints ide!

Bármelyik bank, aki tud a bejövő átutalásokról SMS-t küldeni + mobilnetes USB modem és Linux alapú SMS feldolgozás.
PingvinBolt is így csinálja. :-)

--
Kum G.
Linux pólót a PingvinBoltból!

A posta honlapján a pénzforgalmi üzletszabályzat mellékletében ott vannak az ügyfelek számára nyújtott adatszolgáltatás formátumai.
Ugyan azt írják, hogy floppyn (???) vagy CD-n küldik, de talán meg tudod velük beszélni, hogy neked másképp küldjék.

Ha a fenti dolog nem jön össze, vagy drágább, mint a Windowsos megoldás, én simán a Windowst választanám.

Üdv,
Gergely

Köszi az infót, kicsit turkáltam és ezt találtam:

"(1.1.1) A postai pénzforgalmi közvetítõ szolgáltatásokhoz kapcsolódó adatátadás a Magyar Posta és a Hitelintézet vagy számlatulajdonos között létrejött megállapodás szerint a szolgáltatástól, illetve szolgáltatástípustól függõen papír alapú adathordozón, számítástechnikai adathordozón (floppy, CD, DVD, Pen-drive stb.), valamint adatátviteli úton (hálózaton keresztül) történhet."

Ha nem találok olyan bankot aki normális keretek között átadja a PEK-től jövő elszámolást, akkor a postától is lehet kérni. Már csak ki kell nyomoznom, hogy mit takar náluk a "hálózaton keresztül".

Na, elvileg itt van amit kerestem:

http://www.mkb.hu/uzleti/vallalatoknak/elektronikus_banki_szolgaltataso…

Ez a lényeg: "Postai készpénz átutalási megbízások adatállományának átadása". (Szerk: 260Ft a havi díja. Szóval kicsit olcsóbb mint az Electra terminálos baszakodás a szükséges cuccaival.)

Nem a legolcsóbb bank, de a szolgáltatásaikat elnézve próbálják használni a buksijukat.

Ez már megér egy személyes találkozót.

Valakinek esetleg tapasztalat az MKB-vel kapcsolatban?

"Támogatott böngészők: Firefox 1.x; Internet Explorer 5.5 ; Mozilla 1.x; Netscape 8.x; Opera 9.x "

Ez annyira vicces, hogy szinte az összes bank honlapján 5 éve nem frissítették a rendszerkövetelmények leírását :) Az Internet Explorer 5.5 és a Netscape szinte minden bank honlapján előjön, mint támogatott böngésző. Az a szép, amikor a betárcsázós modemet is megemlítik.

Elvileg nem arra kéne nevelni az ügyfeleket, hogy mindig a legújabb böngészőt használják?

És persze IE 5.5-tel nem is menne az internetbankjuk.

Na ne szívassatok, miért kell feltelepítenem egy csak windowson futó programot ahhoz, hogy egy gombnyomással egyszerre több partnernek tudjak utalni? Olyan nehéz lett volna ezt az internetbankba beépíteni? Annyi kéne, hogy fogadjon egy .csv fájlt, és azt dolgozza fel. Egy képzett programozó 1 óra alatt elkészíti ezt a funkciót.

Az Electra, Multicash, elektronikus terminál (változó, hogyan hívják) banki ügyfélprogramról van szó.

Egyébként a Gránit Banknál lehet a sima internetbankon is egyszerre több partnernek utalni, csak náluk meg jó drága az utalás :(

Tisztelt Moderátor / Üzemeltető!

Az egyik topikjukban felvetett problémához szeretnék egy apró jelzést eljuttatni a topiknyitónak, de nem szeretnék regisztrálni az önök weblapján.

A kérdéses topik elérése:
Címlap » Fórum » Egyéb » Offtopic >> Kellene egy normális bank... (hup.hu/node/101280)

Az üzenetem pedig:
A DRB Bank (volt Siklós és Vidéke Takarékszövetkezet) Electra Internet Banking rendszerében a postai befizetési csekkek értesítője és a tételekhez csatolt csekkek képei is megnézhető, s akár postai formátumban (egy zip állományban) letölthető.

B.I.

A DRB Bank részéről csak az korrect, hogy figyelik a HUP-ot, viszont write only módba kapcsoltak. Többször leírtam, hogy Electra terminál kizárva, és a csekk képei sem érdekelnek, pontosan a képnézegetést akarom lecserélni elektronikus feldolgozásra.

Ha esetleg érdekel valakit:

A PEK-kel kummunikáltam egy sort. Azt az információt kaptam, hogy az üzletszabályzatukban szerplő hálozatos adatátviteli mód talán junius-juliustól fog élni. De ez nem biztos, mert már kb 2 éve tervezik bevezetni.

A "write only" visszvonva, az Elcatra Internet Banking tényleg Interneten megy (én voltam write only-ban). Elsőre megtévesztett az elnevezésben szereplő Electra szó, egyébként is már ráz tőle a hideg.
Kár, hogy az ország másik csücskében tevékenykednek, alternatívája lehetne az MKB-nek.
Köszönet B.I.-nek az információért.