- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
A ballibsi Partizán szerint meg csak egy ügyes üzletember, aki jó időben vett meg cégeket apuci pénzével indítva (A Twitteres cikkel egybecsengve):
https://www.youtube.com/watch?v=mpVaktpN6o4
Mindenesetre életében ne csináljunk szentet senkiből, ahogy Obama béke Nobel díja is kicsit elsietett volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nézek ilyeneket.
Egy ügyes üzletember azért kevés ahhoz, hogy a NASA-val versenyezve, majd arra ráverve megcsinálja a földre visszatérő, újrahasznosítható rakétákat, vagy a Falcon Heavy-t tizedannyiból mint amennyiért a NASA előt tudott volna hasonló képességű űrhajót.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig a 35 milliós, éves külföldi támogatásból profi "beszélgetősöket" csinálnak. - Nem szeretem a hadarást.., de el kell ismerni, egy kiemelkedően informatív csatorna. (Persze a helyenként kilógó "liberális lólábak" mínuszolásával...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megközelítem máshogy: nem igazán érdekel technikai/technológiai analfabéta politikai celebek értekezése mérnöki témákról.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp a megnézése nélkül politikai celebezted le a műsor készítőit előítéleted alapján. A műsorban semmilyen mérnöki témáról nem esik szó. Kifejezetten hasznos lenne megnézned. Ezt mondom akkor is ha éppen pár dologról nem az a véleményem ami elhangzik a videóban. A legtöbb ember ezt jól tudja kezelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ballibsi Partizán szerint meg csak egy ügyes üzletember, aki jó időben vett meg cégeket apuci pénzével indítva
Ja, hogy anélkül mondtak ítéletet egy ember feje felett, hogy nem érintették a beszélgetésben azt, amivel foglalkozik? 🤣 Pláne semmi értelme megnézni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bizonyítás az értelmes emberek világában úgy szokott történni, hogy nem azt bizonyítják mi nem, hanem hogy mi igen. Tudom nehéz ezt értelmezni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát ha Muskról bebizonyítják a partizánwhatevernél (bebizonyították?), hogy ügyes üzletember (példádban a "mi igen"), akkor az élből kizárja, hogy egyébként jó műszaki szakember (példádban a "mi nem")?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te szoktál a mérnöki hozzáértéséről nyilatkozni, a filmben azt fejtegetik, hogy is működtek ezek a beruházásai, hogy jutott el idáig. Amit megosztanak benne azok tényen alapulnak, sok vitád nem lehet benne, maximum az, hogy a következtetés rossz, vagy hogy nem tártak fel mindent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most azon kívül, hogy hamis adatokat adsz meg, fáj a létezése? Tudtad, hogy a Youtube-ot nem kötelező nézni? Hogy magyarázod, hogy olyan ember is hajlandó elmenni ezekbe a műsorokba mint Navracsics? (csak kérdések)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na itt elég súlyos benézések vannak. SpaceX nem a NASA kompetitora, hanem partnere. Nincs köztük verseny. Olyannyira nem, hogy a Merlin engine a NASA Fastrac hajtóművén alapul, konkrétan oda-vissza cserélgetnek azóta is adatokat, a propulzív visszatérés technológiájához a DC-X-es tapasztalatokat használták fel, a Crew Dragon abort rendszeréhez az MLAS projekten belül kikísérletezett dolgokat, stb. Az Artemis projektben meg konkrétan a landert adják együttműködve a NASA-val.
A NASA egy repüléssel, űrrel kapcsolatos kutató és fejlesztő szervezet, a SpaceX meg egy cég, amely ezekből termékeket készít. Kb. mintha egy KFKI-t vagy MTA-t hasonlítanál össze egy terméket előállító céggel.
Másrészt a Crew Dragon meg kb. úgy aránylik az Orionhoz, mint egy kisteherautó egy kamionhoz. Teljesen másra van tervezve mindkettő, teljesen más a képességek, kb. annyi a közös, hogy 4 embert képes szállítani és rakétán lövik fel. Viszont az előbbi csak arra van tervezve, hogy az ISS-ig elmenjen, nem arra, hogy hetekig szabadon repüljön vagy kibírja a egy Hold->Föld transzferpályáról a közvetlen visszatérést a légkörbe. Vissza se tudna jönni onnan, van ~400 m/s deltaV-je, Orionnak 1800 m/s.
SLS meg szintén egy teljesen más feladatra tervezett rakéta, mint a Starship.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleinte a SpaceX-et kiröhögték, azzal, hogy ott a NASA minden űrtevékenységre. Miután Musk bizonyította, hogy meg tudja csinálni azt, amiért eleinte kiröhögték, azután nyert el NASA szerződést.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az elmélet csak ott bukik meg, hogy a Falcon 1-ben is a Merlin 1A, majd később az 1C ment, ami a NASA Fastrac hajtóművén alapul. A "NASA ott van minden űrtevékenységre" meg szintén bullshit. NASA egy csomó mindent csinál, de egy csomó mindent nem. Rengeteg mindent a légierő fejlesztett vagy fejlesztetett és sok startot korábban is csak szimplán vett, nem maga építette a rakétákat.
A CRS szerződést meg még csak nem is első körösen kapták meg, hanem mert egy másik cég nem tudta megszerezni a bankgaranciát, ráadásul nem is egyedül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hinném, hogy értelme lenne ezt feszegetned. El van döntve, hogy Musk csinálta, bármit is leírhatsz, nem fog működni. El kell engedni, érzelmek ellen érvekkel nem érsz semmit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "NASA ott van minden űrtevékenységre" meg szintén bullshit
+1, a sam.gov 60170 aktív subcontracting pályázatot mutat, ebből 1380 találat van a NASA szóra, de hát nyilván a NASA, akár csak a 640kb mindenre elég. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleinte a SpaceX-et kiröhögték, azzal, hogy ott a NASA minden űrtevékenységre
Ez eléggé egybecseng a Tesla vs "ott a benzines mindenre" kiröhögéssel. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy, úgy! Majd ha nem lesz okom már röhögni, veszek is egy elektromost. Hogy az Tesla lesz-e, abban nem vagyok biztos.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
maskor meg fikazot a teslat. most akkor kell csodalkozunk a teslan vagy nezzuk a benazasait?
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy, úgy! Majd ha nem lesz okom már röhögni, veszek is egy elektromost.
Tehát, jelenleg nem tartom 1:1 benzines alternatívának, majd ha már közelítünk ebben az irányba, akkor újragondolom az álláspontom.
Hogy az Tesla lesz-e, abban nem vagyok biztos.
Hát, ez nem éppen a Tesla dicsérete. Vagy te annak értékelted?
Elon Musk nem csak a Tesla. A portfóliója kicsit nagyobb annál.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni