Felvillanyozódjunk?

Hozzászólások

Esetedben akar elektromos Harley-re, azzal gyorsulhatsz kishijan F1 auto szintjen is jeah.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Az új címedhez is dukálna egy új kocsi! De végre valami rendes autó legyen ám! :)

Nem azt írtad, hogy gyalog jársz munkába?

"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli

900 meter ? Nissan Leaf bar varoson kivul nem igazan mozdulnek vele.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Ha benzinkutat epitenek a sarkon akkor V8-ra valtasz?
 

Igen. Ha pedig helikopterleszálló, akkor helikoptert, ha pedig űrállomás, akkor űrhajót. Mi ebben az érdekes? Mármint, hogy kézzelfogható közelségben levő infrastruktúrához célszerű alkalmazkodni? Így már tudnám a város egyik végében levő garázsomban tölteni az autót, tudnám a cégnél, amíg nálunk nem lesz kialakítva saját töltő. Ez már elgondolkodtat.

trey @ gépház

Mindenképp! ;-)

Most még lehetnek kompromisszumok, de egyre szélesedik a kínálat.
Én két éve PHEV-et vettem és nem bántam meg.

A következő biztosan tisztán elektromos lesz!

Mitsubishi Outlander PHEV 2013 év végi (2014-es modell).

Ez volt az egyetlen 5 személyes, vonóhoroggal ellátott, elfogadható árú, nagyobb elektromos autó.

Nagyon csendes, remek a felszereltsége, 1,5 tonnáig vontathat, remekül bírja az egyszerűbb terepeket a négy kerékhajtás végett, autópályán is remekül megy akár 160-170 km/h-val hosszú távon, de a fogyasztása elkezd drasztikusan emelkedni 110 km/h fölött (6,5 l/100 km-ről akár 12-13 l/100 km-re). 2019-ben volt nagyobb modell frissítés, azoknak egy kicsit kedvezőbb a fogyasztása és kicsit erősebbek is lettek. 2000-es szívót lecserélték 2400-as atkinson ciklusúra. Abban már van sport mód ;-)

Minél többet jársz vele rövidebb utakat, annál kedvezőbb a fogyasztás. Városban kb. nulla.
Ez függ az akku állapotától. Egy újjal kb. 35-50 km tehető meg, egy leharcolttal meg 20-35 km. A leharcoltaknál segíthet az úgy nevezett reset, ami elérhetővé teszi a tartalék részét az akkunak (30%), így a leharcoltakkal is az újnak megfelelő távolságot kapjuk, cserébe esetlegesen gyorsabban romolhat az akku (pl. ha sokat áll lemerítve). A reset az kb. 8-12 hónapra ad átmeneti megoldást, mert szép fokozatosan megtanulja, hogy mennyi az annyi és egyre nagyobb részt rak vissza tartaléknak.

Szerviz problémák nem igen vannak, van egy-két típus betegség, amiket ki kell javíttatni, ha még nem volt, illetve 160e km körül kell egy nagy szervizt csináltatni (150-200e Ft körül).