Worksforme #9998

Kibocsátottad az első számlád (XXXX-X), amelyet a hatályos jogszabályok értelmében be kellett küldened a NAV Online Számla rendszerébe. A számla beküldését a XXXXXXXXX sikeresen végrehajtotta, ezzel kapcsolatban semmilyen teendőd nincs.

Számlakibocsátáskor a XXXXXXX azonnal ellenőrzi, hogy a kibocsátott számlát be kell-e küldeni a NAV Online Számla rendszerébe. Ha igen, akkor ezt a jövőben azonnal és automatikusan megteszi (ahogyan most is megtette), de a jövőben erről külön sikerességi értesítést nem küldünk.

Nem szokott ilyesmi előfordulni, de ha véletlenül valamilyen technikai probléma miatt a számla beküldése késlekedne, erről emailben értesítünk majd.

[...]

Hozzászólások

Szerkesztve: 2020. 07. 01., sze - 12:33

Jaja, nalunk ugyanez, hibatlanul mukodik. Felesegemnek megcsinaltam a szukseges registracios lepesekt gepen es meg mobilon is, tokelets mukodik, orul neki. Igy en is. :)

Persze sokat segitett, hogy nem hagytam utolso pillanatra (mint gondolom ismet a legtobben), mert olvastam, hogy hetfon haldoklott a rendszer..

Fontos határidő és sokakat érintő téma, persze hogy főoldali cikk egy ilyen látogatottságú oldalon.

A magánvéleményem hogy tetszőleges IT rendszer gyengesége, hogy 2020-ban ilyen sok technológiai eredmény birtokában nem tudunk megfelelően skálázni.

A valóság persze máshol csönget be, azt tudom, mútlkor megbeszéltük :)

Ez amúgy bőven nem csak IT-s probléma, sok irodában ugyanez van, akkor is hárman pasziánszoznak bent, amikor nem járnak az ügyfelek, meg akkor is, mikor másik utcában van a sor vége.

Ezt relatíve pontosan implementálták :)

“May have been the losing side. Still not convinced it was the wrong one.”
"The clitoris has 8,000 nerve endings and still isn't as sensitive as a conservative man on the Internet"

A különbség az hogy 2020-ban a skálázást IT rendszerek esetén viszonylag könnyen meg lehet ugrani, a hús-vér emberekkel megrakott irodával ellentétben.

De úgy tűnik hogy erre egyeseknek nincs igénye, "jóleszaz Józsikám" jelszóval.

Altalaban nem az igeny hianyzik, hanem ma magyarorszagon a vezeto retegnek nulla informatikai tudasa van, es amikor egy ilyen igeny erkezik a fejlesztes/uzemeltetes reszerol, akkor "minekaz", "de hat az draga!!!!" megjegyzesek kozott van eldobva. Aztan amikor becsonget a valosag, akkor megy a keztordeles.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Ha elég messziről nézem a dolgot akkor tényleg mindig van 20-30% idióta ember aki a teendőit az utolsó órákra halogatja. Ez egy általános emberi gyengeség, sokan belefutnak időről időre.

A kérdés az hogy ezt természetes adottságnak veszem-e, ami úgyis mindig be fog következni, tehát meg akarom oldani, vagy nem oldom meg.

Én amúgy úgy vertem végig az egyetemi éveimet hogy minden egyes tárgyfelvételnél és vizsgaidőszak-megnyitónál körülbelül egy teljes napra térdre ment a rendszer, ami a kérések 1-2%-át volt képes feldolgozni, és ilyenkor nem számított hogy mikor kezded el, csak a szerencsén múlt, hogy bejutottál-e egy vizsgára vagy a korlátos létszámú kurzusra. Néha a szerencsés oldalra kerültem, néha a szerencsétlenre.

Ha a rendszer tudott volna skálózni, akkor legalább az számított volna, hogy gyors voltál-e, de így még az sem számított :)

Ó, az a jó öreg Win terminálszerveres baszott neptun! Addig nyomkodtad az F5-t mint a gép h. az ICA kliens beengedjen. Ha sikerült nagy nehezen bejutni, akkor talán már nyert ügyed volt, csak néha jött adatbázis hiba. Aztán 2007-8 környékén már átálltak webes neptunra ha jól rémlik. Az utána talán még letérdelősebbre sikerült, ahogy hallottam. Mert ott még a kiharcolt session-öd sem volt garantált, mint a terminal szerveresnél. Bármikor eldobhatta oszt jelentkezhettél be megint 0-ról, minden változtatásodat elfelejtette.

Blackfriday első éveiben emag, edigital webshopjai detto, emberek ezrei nem aludtak hajnali 6kor tűkön ülve várták h. megvehessék azt a szaros scsamcsung galaxy-t v. csamcsung tv-t 1000ft-al olcsóbban, azok a webshopok is estek-keltek első évben. Aztán köv években már jobban ment a kondicionált agyú fogyasztók terelése.

Azert az egyszeru oknal fogva, hogy faulty by design koncepciot implementaltak, jo sikerrel.

Az ha egy "frontend" elbirt egyszerre 300 embert, mar jo eredmenynek szamitott...

Ennel ezekben az idoszakokban sokkal tobben akartak hasznalni.

Sessiont meg a webkliens tarolta, tehat ha lehalt es masikra kerultel, az ijb eset.

Mit meg kellett veluk kuzdeni, hogy belassak, hogy amit csinaltak az szar. Termeszetesen programozo sosem hibazik. Szar az uzemeltetes...

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

a pénztárgépes cégeknél volt dömping az elmúlt héten, mert az online pénztárgép - online számla a fejekben valamiért összeakadt és azt hitték majd ők megoldják nekik.

a 99. hívás után az egyik cég kiajánlotta egy IT cégnek a hívásokat jutalékért. Na, ott volt ész!

Egyébként 5000 Ft / számlázóprogram / számlakiállító áron állították be. Jó kis 10 perces pénzkereset lett volna, de nem ilyen fényes a sztori, mert ugye kiszállás-utazás-gépkocsikopás...  Az ügyfél meg annyit lát, hogy 5000 / 10 perc. És hőbörögtek? Csoda, nem!

Tanulság: nincs

De van. Amelyik számlázóprogramot nem lehet elérnie a vendor-nak remote-ból, az annyit is ér. Utazgasson a mérnökük ha annyira szeret, de h. én a mai világban azért nem adnék 1 büdös fillért sem, mert ő csak utazgatva tudja megcsinálni az 5perces munkáját, na az biztos.

Vasárnap beállítottam a számlázó programomat. Hétfőn a számla küldése fél-egy perc között volt. Tegnap már katt és bent volt.

Az elmélet az, amikor mindent ismerünk, de semmi nem működik. A gyakorlat az, amikor minden működik, de senki nem tudja, miért.

Szerkesztve: 2020. 07. 01., sze - 18:14

Nekem az áfa miatt rég be kellett állítanom. A feleségemnek is beállítottam pár napja. Köszi, számlázz.hu!