Quake II RTX - Felújítja az NVIDIA az FPS klasszikust

 ( trey | 2019. május 27., hétfő - 14:19 )

Az NVIDIA bejelentette, hogy valósidejű ray-traced felújítást ad ki a legendás, 1997-es FPS-ből, a Quake 2-ből. A GeForce RTX kártyával (vagy más alkalmas hardverrel) rendelkezők az első három pályát ingyen megkapják, akikek pedig megvan a játék, az egészet élvezhetik majd. A remasterelt verzió ingyenes változata (első három pálya) és a meglevő játékhoz használható installer június 6-án válik elérhetővé (Linux, Windows).

Részletek az NVIDIA bejelentésében.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Óh, jaj. Mennyit játszottam vele. Single-ben és a Frogbot ellen. Hol volt akkor még az internetes játék. Fővárosi koleszosok kiváltsága volt a jó ping :D

--
trey @ gépház

hol volt? még dialupon is jól lehetett játszani... hát még DSL-en amit szintén akkortájt vezettek be :-)

Dialup-on 150-200-as ping volt Győrből, míg a bp-i koleszosoknak 10 körül.

--
trey @ gépház

Mar ha volt arra alkalmas geped... Mi 486-oson monoban hallgattunk mp3-at, hogy ne szaggasson. :)

Fúúú, nagyon rég volt, de ha jól rémlik DOS alatt xtcplay-jel egy Gravis Ultrasoundon pont ment a 44Khz stereo MP3, AMD 5x86/133-mal, 160-ra húzva. :) (Ami ugye csak egy nyomokban felpimpelt, átmatricázott 486 volt.) Ua. gépen egy SB16-on meg még pont nem, néha beszaggatott, ami azért volt vicces, mert ugye pont mindenki anyázta a Gravist h. milyen nehéz streaming lejátszást csinálni rajta... :P

Kéne építeni egy 486-ot megint, GUS van bőven... :D

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

ennek mi volt az oka? GUS-ban volt mp3 support vagy sb16-nal le kellett butitani a zenet (khz, bit, akarmi), ami szinten ette a cput?

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Wow! A zenéje eleve ilyen király volt, vagy azt is felújították?

Sonic Mayhem. Ez az eredeti zene.

https://www.youtube.com/watch?v=jY6yBTYxLko

--
trey @ gépház

Állat. Az "új" Doom zenéje is nagyon jó: https://www.youtube.com/watch?v=DYC0qgPQfiM

Amit nagyon jól megcsináltak az az, hogy illeszkedik a zene a játék tempójához, de valahogy úgy, hogy sosem tűnik fel hogy hogyan illeszti össze.

Az. Most éppen ezt hallgatom :D Nekem jobban bejött a Q2 zenéje, mint a Q1-es Nine Inch Nails-féle. Sokkal jobb alapot adott a henteléshez.

--
trey @ gépház

A Q3 zenéjét is a Sonic Mayhem csinálta (lehet a továbbiakat is), abban is vannak érdekes részek.

Itt beszél Mick Gordon a Doom zenéjéről:
https://youtu.be/U4FNBMZsqrY

Hadd adjak egy jobb forrást, magát a készítőt, hivatalos playlist-jét:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLbskP5RAOv8iZNrpqyc12gQzhnOfmbpdO

Csinált egy playlist-et, van rajta két rövid "így készült" videó is, de átugorhatja akit nem érdekel (pedig az orosz szintetizár puszta látványa nekem már megérte). Amit te linkeltél abban nem csak egymás után rakta a készítő a számokat, de bele is nyúlt majdnem mindegyikbe, megjegyzem szerintem rosszul, variált bennük, nem idegen amit csinált vele, csak nem annyira jó, mint az eredeti. A másik, hogy valamit csinált a hangminőséggel is, szintén nem előnyös irányba, olyan tompán szól néhol, kár volt, mert eszméletlen jól szól az eredeti album. Számcímeket már nem is írom, hogy megváltoztatta, és ennél több anyag van már csak a hivatalos csatornán is.

Mick Gordon hivatalos albumát streaming oldalon (a szerző youtube csatornáján kívül) nem láttam, de javaslom megvásárlásra annak, akinek tetszik a youtube-on közzétett számok legalább fele.

Köszi! Már szedem is!

Egy húsz éves, még kb. Vudu2-höz készült 3D játékot kellett előásni h. elég lowpoly legyen ahhoz, hogy jó legyen a framerate raytracinggel? :) :P Amúgy persze fasza.

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Van némi különbség a perspektívikus vetítés és a sugárkövetés matematikai komplexitásában.
Viszont ja, ez mutatja hogy az RTX 2000 mennyire nem éri meg a felárat. De nem baj, én nem bánom hogy elléptünk ebbe az irányba. A poligonszám nem minden.

Van némi különbség a perspektívikus vetítés és a sugárkövetés matematikai komplexitásában.

A poligonszám nem minden.

Pedig az első állítás igaz - csak pont a sugárkövetés sokkal erősebben függ a poligonszámtól.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

A ray-tracing sokkal inkább függ a pixel számtól, mint a polygonszámtól, így alkalmasabb nagyobb scene-ek renderelésére.

De elvileg ez a demo is ugyanúgy raszterizál, csak a fényekre használja a raytracinget, szóval ez a különbség irreleváns.

Nyilván pixelenként legalább egy sugarat mintavételezni kell, ezért lineárisan függ a pixelszámtól. Viszont minden sugárnál a metsző első poligon megtalálása költséges és nagyon függ a jelenetben levő poligonok össz-számától (naiv implementációnál kb a pixelek és poligonok szorzata számít). Térparticionáló adatszerkezetekkel rengeteget lehet optimalizálni, de még ezekkel együtt is sokkal inkább függ a poligonszámtól, mint raszterizálásnál.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Mintha egy életében szeretetnek és köztiszteletnek örvendő néni hulláját dugnák meg.

:)

jóhát eyecandy,de az összehasonlító képeken látszik nagyon a különbség,... kedvet kaptam hozzá !

------------------------------------------
“Luck Is What Happens When Preparation Meets Opportunity" - Seneca

Tisztán látszik, hogy a játékélményhez semmit nem ad hozzá. Sőt, elveszi a kissé nyomasztó, sötétszürke érzést, ami korábban a Q2 sajátja volt. Színes-szagos 2019-es szar.

:)

+1

Ez igazából egy tech demó, nem az a lényeg, hogy milyen a játékélmény, hanem megmutatja, hogy képesek real time ray tracingre, és hogy ez milyen menő dolog.

Valóban. Átgondoltam az álláspontom.

Mintha egy életében szeretetnek és köztiszteletnek örvendő néni színes és villogó LED-füzérbe tekert hulláját dugnák meg, miközben automata légfrissítő berendezés tartja illatosan a levegőt. Színes-szagos 2019-es szar.

:)

:D

Már múlt héten is mondtam, bolond lyukból bolond szél fúj :)
--

Kérlek, hagyd békén a lyukam! Előre is köszönöm.

:)

Ember te miről beszélsz ....miért kéne bármit is hozzáadnia a játék élményhez ? Annyira unalmasan tipikus trendi volt a hozzászólásod hogy a Darwin díjat is megkockáztattad ..

Pedig igaza van.

Jajj, igen, az a sotetseg mindig is idegesitett... (Nem, nem felelmetes, idegesito.)

Kelet már ez mint egy falat kenyér.

Nem értek egyet. Nagyon cool ez a Raytracing, egyértelműen ez lesz a jövő (iszonyat realisztikusan néz ki, végre rendesen megkülönböztethető milyen anyagokból vannak az objektumok), forradalmasítani fogja a 3D-s grafikát. Egyelőre még újdonság, meg a kártyák nem elég erősek hozzá, de már most erősen nyálcsorgató. Továbbá ezért jó, ha egy játék opensource, lehet rajta később ilyeneket is demózni. Szerintem ez egy nagyon pozitív hír, remélem a jövőben több hasonló játékon fognak ilyeneket demózni.

Sajnos csak egy AMD RX570-es kártyám van, az úgy tudom nem tud RT-et (csak az NV 10xx és 20xx-es sorozat). Direkt van AMD, annál nincs gond a linuxos driverekkel.


No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP

Idézet:
"Direkt van AMD, annál nincs gond a linuxos driverekkel."

Mi van?!? Ilyet most hallok eloszor... Ez mondjuk 10 eves szavazas, de nem tunt fel, hogy nagyot fordult volna azota a vilag.

Az újabb AMD kártyákat normálisan támogatja az Opensource amdgpu kernel driver és Wayland alatt sem problémás. NV kártyák normálisan csak zárt driverrel mennek (a zárt driver használata esetén meg a kernel, Xorg, stb. frissítése bajos lehet), és ha nem KDE/Gnome3-ról van szó, akkor a Wayland is felejtős rajtuk.


No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP

Aha, szoval az opensource driver javult ekkorat... Jatszani is lehet mar rajta esetleg?

Quake II-t minden bizonnyal :-). Mármint az eredetit nem a raytrace-est.

Muszáj volt javulnia, mert a zárt driver már nem nagyon működik frissebb disztrókon. Minden további nélkül lehet vele játszani, OpenGL-es, Vulkan-os, DXVK-s játékokat is. Nem csak Quake2-őt.


No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP

>> 1997-es FPS

budapest operárcós rendszer alatt látatlanban is legalább kétszer annyi

wow, ezzel a huzassal 8 honap utan az nvidia egy csapasra megduplazza a raytracinget tamogato jatekok szamat ! :)