"Rákapcsolt a terjeszkedésre az Apple Pay"

 ( trey | 2019. május 14., kedd - 8:59 )

"Néhány héten, de legfeljebb pár hónapon belül összesen további 9 európai ország csatlakozhat az Apple Pay fizetési szolgáltatáshoz. A hivatalos megerősítést egyelőre csak részben nyert listán állítólag hazánk is szerepel, ahol az egyre erősebb pletykák szerint a piacvezető OTP-vel közösen mutatja be megoldását az Apple, akár napokon belül. [...] Már lassan nyílt titok, hogy hazánkban elsőként az OTP Bankkal kötött szerződést az Apple. A cupertinóiak részéről kézenfekvő választás lehetett az Oroszországban és Ukrajnában már partner, idehaza pedig piacvezető pénzintézet, amely ezzel akár több új, az Apple Pay-re régóta ácsingózó ügyfelet is elcsábíthat. Bár a Simple formájában az OTP viszonylag régóta rendelkezik házon belül fejlesztett (mobil)fizetési megoldással, az Apple zárt rendszerének egy szigorú korlátozása miatt ezt kizárólag androidos készülékekkel lehet érintéses (NFC-s) fizetésre (is) használni."

Részletek itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

A K&H-ban is varjuk szeretettel.

Ó, nem tudtam, hogy Simple nem volt apple telefonra.

Azért van ez, mert az apple nem engedi, hogy olyan feladatra adjon megoldást egy app, amire van apple megoldás is (ezt hallottam régen, nem tudom, hogy igaz-e)

"Ó, nem tudtam, hogy Simple nem volt apple telefonra."

Pedig számtalanszor végigmentünk már ezen. Emlékeim szerint te is benne voltál ezekben a beszélgetésekben.

--
trey @ gépház

Benne, legalább egyszer, de bizonyára elfelejtettem.

Mivel nem értint, valószínű nem raktároztam el az információt.

És ha lesz Apple Pay és feltételezzük, hogy Google Pay is előbb-utóbb, akkor mi lesz a Simple alkalmazás jövője?

Ezek a szolgáltatások nem adnak egybevágó funkcionalitást... például a simple-ben lehet autópálya matricát, mozijegyet, meg hasonló dolgokat vásárolni. Én parkolásra használom, mert kényelmesebb mint aprószacskóval szerencsétlenkedni. Nem hiszem, hogy a G/A-Pay tud ilyeneket. Vagy majd tud?

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Én pl. itt, Angliában a parkoláshoz külön appot töltöttem le. Ráadásul, mivel több rendszer is van, van vagy 4-5 parkolós app. Ezek közül van olyan, ami a Google Pay-jel együtt tud működni, és van olyan is, amibe be kell regisztrálni valami igazi kártyát.

Az Uber utakat is Google Pay-ből fizeti magától az app.

Autópálya matrica itt nincs, vonatjegyet, mozijegyet általában neten rendelek. Maga a Google Pay app nem tud ilyesmit. A vonathoz lenne app, tudom, bizonyára a mozihoz is, de nem szeretek millió appot tenni a telefonomra, ha valami nem kell minden nap, akkor jellemzően nem telepítem. Mivel nem próbáltam őket, nem tudom, hogy integrálva van-e a Google Pay, mint fizetési lehetőség.

Parkolásra a mezei sms a legjobb szerintem. A parkoló automatán ott a telefonszám, az sms szövege a rendszám, küld és kész. Bármilyen nyomógombos butafónról is használható, máig sem értem hogy minek ehhez app: csak okostelefonon lehet használni, még egy szar amit kerülgetni kell, ami frissül meg kínlódik a telefonon.

- nem biztos, hogy a telefonszamladon akarod latni a parkolast (pl. ceges telefon magan ut stb)
- nem kell elmenni megkeresni az automatat, az app gps-bol tudja a kodot
- az app szol ha elfelejtetted leallitani
stb

Kicsit zavaros amit mondasz. Az alkalmazás frissül, de mi az, hogy kínlódik? Amióta Simple-lel parkolni lehet én azzal parkolok nem csak Budapesten, de országszerte, nem tudom megfejteni a kínlódást ebben (évek, de nem tudom menni).

Az hogy legjobb, hülyeség, mert egyes kényelmi ficsőröktől elesel. Maximum szerinted, szubjektíven a legjobb.
A butafonos mondást nem is egészen értem, ha már egyszer okostelefonnal mászkálok, minek nekem butafon, hogy kényelmetlenebbbül parkoljak sms-ben? Ha neked csak butafonod van, akkor oké, de ne úgy keress ideológiát ennek az alátámasztására, hogy másokra nem érvényes mondásokat teszel.

De van még itt egy csomó más hátrány is, például nekem nem tetszene hogy a mobilszolgáltatóm hajtja be a parkolási díjat, Simple esetén közvetlenül a bankkártyámat terhelik meg, és nem utaztatjuk meg a pénzt olyannál akinek semmi köze a történethez (gsm provider). A simple-ösök legalább adnak kényelmi ficsőröket (kód automatikus keresése gps-en, értesítés lejárat előtt 15 percel, maximum lejárat és manuális leállítás, több rendszám és bankkártya megjegyzése, parkolás előjegyzése, stb... csomó van).

Lehet persze élni a régi megoldással, de annak szerintem inkább a megszoktam-oszt-működik-osztkész alapja van.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

HU-n belul a Simple a legjobb app parkolasra? Vagy mast erdemesebb lehet hasznalni (olyat ami nem SMS-eket kuldozget)?
____________________
echo crash > /dev/kmem

Nekem csak Simple tapasztalatom van, működik, jó. Internet/bankkártya alapú történet, nem SMS.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

+1, van egy csomo alternativa, de nem olcsobbak, akkor meg nem tartok kulon appot parkolasra

Valoszinuleg megmarad, mert egy csomo feature van benne, amibol csak az egyik a mobilfizetes, raadasul a Simple nem-OTP kartyakat is tud kezelni (Androidon).

De volt, csak az NFC-s fizetes nem mukodott vele. Az in-app vasarlasok igen.

Á, értem.

Ez érdekes.

Vajon az NFC-s fizetés miért nem? Gondolom nem technikai akadálya volt, hanem valami tiltás.

A CoreNFC-ben csak NFC tag olvasashoz (konkretan a tag adat tartalmanak olvasasahoz) van csak API. Tehat, nincs API, igy nem lehet megcsinalni.

---
Apple iMac 27"
áéíóöőúüű

Az, hogy az Apple-nél olyat fingottak, hogy csak rajtuk keresztül lehessen nfc fizetni, lenyeled-megveszed úgyis.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Jo lenne. Az sem lep meg, ha az "elavult", "manapsag senki nem bankol ott" OTP vezetne be.

Az egyik ok, ami miatt meg sem fordult a fejemben, hogy esetleg visszaváltsak iPhone-ra. De most, hogy lesz rendes NFC-s fizetés ... Ahahahahahaha.

--
trey @ gépház

Az NFC-s fizetes baromi praktikus, es nagy kar, hogy meg nincs iPhone-ra Magyarorszagon, de nalam nagyon sokadrangu szempont telefonvalasztasnal. Arra pl. nem volt eleg, hogy megtartsam a OnePlus 6T-t. Ha lesz, annak orulok, ha nem lesz, akkor a bankkartyam tovabbra sem foglal tul nagy helyet a terben. :)

Ha tudnám, hol lehetne összegezni a tranzakciók számát és összegét, amit a Simple-ben elnyomtam az elmúlt (lassan) két évben, megnézném. Sajnos nem tudom. Tippre valahol ezres nagyságrend lehet és 4-5 millió körüli összeg. Azt hiszem, hogy nem tévedek, ha azt mondom, hogy nálam elsődleges fizetési formává lépett elő.

--
trey @ gépház

Ez semmiben nem ellenkezik azzal, amit irtam. :)

A rovid ido alatt, amig androiddal szorakoztam, egyedul kaveautomataknal es ALDI-kban nem hasznaltam, mert ott a terminal kifogott a 6T-n.

Napi szinten használom az ALDI-ban, egyetlen hely, ahol nem sikerült az 5 év alatt, az az bécsi Hauptbanhof-on levő villamosjegy automata. Nem a telefon hibája volt az sem, a végén szégyenszemre schillinget (vagy mi a rák van ezeknél) kellett előkaparnom a zsebből.

--
trey @ gépház

> Napi szinten használom az ALDI-ban

Ez nagyon jo hir, sajnos errol a Bp Tuzolto utcai ALDI nem tud, igy ott kb kettobol egyszer elo kellett venni a kartyat. Lehet, hogy a terminal volt szar, lehet, hogy a telefon, sot az is lehet, hogy a Simple, de attol meg az en konkluziom az volt, hogy igy is, ugy is kell lennie nalad kartyanak, ha nem akarsz ott allni kukan, mikozben a sor anyazik mogotted.

"ugy is kell lennie nalad kartyanak, ha nem akarsz ott allni kukan, mikozben a sor anyazik mogotted"

És mindig kell nálad lenni kp-nek is, nehogy a kártya ne működjön.

Valójában még az utolsó horvátországi benzinkúton is tudtam Simple-s NFC-vel fizetni. Nem nagyon aggódom. Ahol meg a terminál szar, ott a kártya sem fog működni.

Mondjuk kp mindig van nálam. Leszarom kategória.

--
trey @ gépház

Nálam már kp sincsen :D Szóval ha terminál nem megy akkor ÍJ. 2017 szeptembere óta használom a simplet, mindenhol tudtam vele fizetni, legyen ez falusi kis bolt, sarki fagyizó stb.

Fedora 29, Thinkpad x220

Na, akkor már legalább ketten használjuk nagy megelégedéssel. Legnagyobb problémám, hogy annyira rászoktam a használatára, hogy a reggeli kávét is ezzel venném a céges automatából, de az a fostalicska még mindig aprót kér. Asszem' beszélnem kell az üzemeltetőjével, hogy így 2019-ben illene már beletenni egy NFC scanner modult, ha már ott van rajta az előkészítés és úgyis minden gépnek kötelező már online adóügyi egységgel rendelkeznie.

--
trey @ gépház

Nem NFC-s, hanem ingyenes kavegepet illene manapsag kitenni a dolgozok szamara.

Ez így is volt nálunk, de a rendszeres

  • ki megy el a kávéért
  • (ki lopja haza a nyersanyagot, amikor már mindenki hazament - takarítóóó nőőőöö)
  • ki hamuzza ki
  • ki tölti fel vízzel
  • ki önt bele most babot
  • ki viszi szervizelni, ha beszarik benne a daráló
  • ki vízkövezi ki minden héten
  • miért szartak már be megint, ja ezt nem erre a mennyiségre tervezték

buziskodás után arra jutottunk, hogy a cég hozat nagyteljesítményű, ipari megoldásokat, amihez minden héten jön a support és tölti, karbantartja, basztatja, javítja.

A cég állja a kávé árának felét és az üzemeltetési költségeket, így a dolgozó gyakorlatilag egy rendes kávé árának töredékéért ihat normális löttyöt egy olyan gépből, ami rendszeresen karban van tartva.

Ne kávét adjon a cég ingyen, ne arra költsön, mert ha ingyen van, akkor vannak, akik víz helyett isszák (megtörtént sztori, volt, aki napi 6-ot ivott, mert ingyen volt), hanem adja oda jutalomként, amit nem erre költ. Majd abból én megveszem a dotált kávémat, annyit, amennyire szükségem van.

De kanyarodjunk is vissza a témához, mert ez most lényegtelen. NFC-vel szeretném kifizetni és azt hiszem, hogy ez így 2019-ben nem túl nagy igény.

--
trey @ gépház

NFC fizetes helyett inkabb a micro paymentet kellene tolni. Gondolom, sokan a kartyakiado fele fizetendo koltsegek miatt odcoknak tole. Tovabba en eroltetnem a qa kodos micro paymentete is :)
Amugy ilyen jellegu fizetesre kina szerintem jo pelda lenne, mert ott nagyon porog a dolog.

"NFC fizetes helyett inkabb a micro paymentet kellene tolni."

A nagyszerűsége számomra az univerzitásban rejlik. Megette a fene, ha ahhoz egy más megoldást kellene használni. Mire gondolsz konkrétan?

"Gondolom, sokan a kartyakiado fele fizetendo koltsegek miatt odcoknak tole."

Pedig ekkora tételben (kihelyezett automaták száma), nem hiszem, hogy drágább lenne, mint az állandó aprópénz begyűjtés, rolnizás, szállítás, kezelés, beváltás.

Ezekben a gépekben mindig kell, hogy legyen megfelelő mennyiségű apró a visszaadáshoz. Ezt pedig hozni-vinni kell. Egyébként van ilyen fityegőjük, amire lehetne tölteni pénzt. De jobb lenne, ha ezt a mobillal tudnám használni.

--
trey @ gépház

Micropayment: ha 1B forintot kell kezelned, ahoz megertem, ha banki liszencek kellenek, de ha kaveautomata, csoki, aprobizbaz szintu fizeteseket kell intezni, havi 10eFt limittel, akarmi ceg kaphatna erre liszencet, es wechat / wepay jellegu megoldast lehetne kinalni. Minek minden fizeteshez bankkarya meglete, eleg lenne egy kozos app, amibe tolsz kis penzt, es azt tamogathatnak az automatak. Kis ceg, rugalmasabb megoldassal, amihez automatak, kis arusok is szivesebben, konyebben igazodnak, vagy epp egy szimpla telefonos appal az elado oldal is megoldana mindent. mint kinaban, ahol piacon is az elado a sajat mobiltelefonjaval fogadja el az altalad mobillal felajanlott penzt.

Kartya elfogado terminal ellenesseg: pedig sokan, ahol nem volt, pont ezzel vedekeztek, hogy ez nekik folosleges tul sok kiadas. Pl. auto szervizben, ahol pedig nem 10000 Ft-okkal dobaloznak, se volt kartyas fizetesi lehetoseg. (szamla, stb volt....)

Apropenz: asszem egyetertunk, hogy ez a legutalatosabb :)

"Valójában még az utolsó horvátországi benzinkúton is tudtam Simple-s NFC-vel fizetni."

Abba a hibába estél (újra), hogy ha neked hibamentesen és jól megy (valami), akkor mindenkinek hibamentesen és jól megy. Pedig ez nem igaz.

--
https://iotguru.live

Nincs itt semmi hiba, a worksforme kiválóan működik nekem, a többi(eke)t meg eddig is leszartam.

--
trey @ gépház

Nagyszerű, de ugye gelei sikertelenségére nem érv az, hogy nálad épp működik.

--
https://iotguru.live

Gelei sikertelensége nem kimutatható véleményem szerint, ide tudok tenni neked 50+ tranzakcióról szóló nyugtát, amikor Aldiban használtam sikerrel. Hogy a nem tudom milyen utaciban a terminál nem fogadja el, az tekintsük helyi, izolálált problémának. Ami 99,999999%-ban működik, az működik. Ennyi hiba benne van a bankkártyában is, de akár a kp-ban is, amikor a szakadt ezresre azt mondja a pénztáros, hogy dugd fel magadnak.

--
trey @ gépház

"Ami 99,999999%-ban működik, az működik."

Kár, hogy a helyzet nem ennyire jó. És tudod, az a baj, hogy ha mégis ilyen jó lenne az arány és te lennél az a 0,000001 százalék, akinek nem lenne jó, akkor itt hallgatnánk a sírásodat, hogy szar az egész.

--
https://iotguru.live

De mit szeretnél? Milyen biztonsággal működjön? Szerinted van 100%-os megoldás? IT-s ember létedre mi a faszért ragaszkodsz a kp-hez ennyire (nem ez az első alkalom, hogy besírsz miatta).

--
trey @ gépház

Persze, hogy jó lenne a 99.999999 százalék.

Csak messze nem annyi, vannak sokan, akiknek nem működik egyáltalán, mert instant crash a fizetési folyamat és ami rosszabb: sokaknak bizonytalan. Én örülök neki, hogy neked és még sokaknak megbízhatóan működik (többek között nekem is), de ne ebből extrapolálj, mert hamis lesz a következtetésed. Kettőnk közül szerintem én tudok egzakt statisztikát...

--
https://iotguru.live

Sose értettem, hogy ha nekem valami 99,9999%-ban működik, akkor hol a faszba' kellene, hogy érdekeljen, hogy másnak csak 10%-ban. Világítsd már meg nekem ezt, kérlek. Az, hogy te ezzel szívsz, mondjuk munkádból kifolyólag, az a te szoc. problémád... Gondolom, rendesen megfizetik.

--
trey @ gépház

Mert mindig extrapolálsz egy szolgáltatás minőségére abból, hogy nálad működik vagy nem működik. Mint a MÁV-os statisztikánál: nálad jó, tehát a mindenhol jó.

--
https://iotguru.live

Vagy, csak ezt akarjátok kihozni belőle. Nem. Nekem jó. Pont. A többit leszarom. Pont.

Egyébként, hogy a diskurzusban valami előremutató is legyen... Arról van valami adat, hogy akinek nem működik, annak miért nem?

Csak azért kérdezem, mert a munkatársamnak megtetszett, hogy 2 éve telefonnal fizetem ki az ebédem, ő is feltette nagy nehezen, de kétszer nem sikerült neki a szemem előtt, amikor nekem igen. Elkönyvelte, hogy szar, pedig csak annyi volt, hogy NFC mellett elfelejtette engedélyezni a Simple-ben a kártyánál az NFC-s fizetést. Miután megmutattam neki, kiderült, hogy "jééé, ez milyen jóóóó!".

Szóval a lamerkedést ne rójuk már fel a technológiának!

--
trey @ gépház

"Vagy, csak ezt akarjátok kihozni belőle. Nem. Nekem jó. Pont. A többit leszarom. Pont."

Bocsánat, de akkor mi a fasznak reagálsz a "works for me" hozzászólásokkal másoknak arra a tapasztalatára, hogy nekik épp nem jó? Akiknél hibásan működik, azoknál nem lesz attól jó, hogy nálad épp jó. És fordítva is így van, biztos örülnél, ha lepattintana az ügyfélszolgálat bármilyen hibás működésénél, hogy nem értik miről beszélsz, hiszen "works for me", sőt, az ügyfelek 90 százalékánál szintén működik.

"Szóval a lamerkedést ne rójuk már fel a technológiának!"

Az esetek nagyon nagy részében nem az ügyfelek balfaszkodása okozza a crash-t.

--
https://iotguru.live

Azért, mert ez egy kibaszott fórum, ahol leírom a véleményemet én is. Nyugodtan ugord át, ha neked nem tetszik.

Abból, hogy telesírja, hogy neki az Aldiban nem megy, gondolhatná azt az egyszeri olvasó, hogy a Simple NFC-s fizetése nem működik az egyik legnagyobb áruházláncban. Erre leírtam, hogy kurvára működik, csak "rosszul tartja" vagy műszaki hiba. Ez egy informatív komment (még a full troll Slashdoton is), még ha neked nem is tetszik.

Népi megfigyelés: ha mindenki elolvasná a kibaszott mellékelt doksikat, fele annyi hibabejelentés lenne. Nyugodtan vitatkozhatsz ezzel.

--
trey @ gépház

"Azért, mert ez egy kibaszott fórum, ahol leírom a véleményemet én is. Nyugodtan ugord át, ha neked nem tetszik."

Semmi gond a véleményeddel.

A véleményed alapján levont következtetéseiddel van gond, amikor a messze nem reprezentatív saját tapasztalatod alapján leírod, hogy 99.999999% valaminek a megbízhatósága, mert nálad épp mindig működött, amikor meg nem, akkor azt lazán mérési hibának értékelted a statisztika szempontjából. A szolgáltatás tényleges mért rendelkezésre állását egyszerűen ignorálod és látványosan hitetlenkedsz, hogy másoknak rossz tapasztalataik vannak.

"Népi megfigyelés: ha mindenki elolvasná a kibaszott mellékelt doksikat, fele annyi hibabejelentés lenne. Nyugodtan vitatkozhatsz ezzel."

Ez szalmabáb. Én azt írtam, hogy alkalmazás crash nem azért van, mert a user balfasz.

--
https://iotguru.live

Az a baj, hogy olyan statisztikákra hivatkozol, amiket - állítólag - csak te látsz (vagy talán te készítesz). Én meg leszarom ezeket a statisztikákat. Azt látom, hogy téged rendkívül érdekelnek a statisztikák, hiszen előszeretettel gyártod őket.

Én maradok a saját tapasztalataimnál, ha el kell dönteni, hogy számomra az megfelelő vagy sem. A statisztikát molyolók meg "get a life", mert sokszor a statisztikák félrevezetőek.

Ha kizárólag a te statisztikáidra alapoznék, akkor nem járnék vonattal, mert szar. Nem fizetnék NFC-vel, mert szar. Mindeközben: full elégedett vagyok mindkettővel.

--
trey @ gépház

"Én maradok a saját tapasztalataimnál, ha el kell dönteni, hogy számomra az megfelelő vagy sem."

Én ezt mind értem. Azt nem értem, hogy gelei (és még sok ezer egyéb felhasználó) problémáin mit segít az, hogy neked működik. És azt pláne nem értem, hogy miért ne kellene statisztikák és crash report-ok alapján javítani egy szolgáltatás minőségén és rendelkezésre állásán, csak mert neked működik.

"A statisztikát molyolók meg "get a life", mert sokszor a statisztikák félrevezetőek."

Dolgoztál te olyan terméken valaha is, ami százezer feletti ügyfél saját változatos hardverén futott és más cég százezer feletti ügyfeleinek a saját változatos hardvereivel kellett kommunikálnia? Mert ilyen számosság esetén a statisztikák egyáltalán nem félrevezetőek, a "works for me" gondolkodásmód a félrevezető.

--
https://iotguru.live

Értem, tehát akkor a rosszat sírjuk bele az internetbe, a jó tapasztalatot meg hallgassuk el.

--
trey @ gépház

Sehol nem írtam ilyet, nem tudom, miből jött ez neked ki...

--
https://iotguru.live

Most akkor lehet worksforme-zni, vagy nem?

--
trey @ gépház

Szerintem te továbbra se érted, hogy mi a különbség aközött, hogy

a, 11 perc alatt lett új személyi igazolványom ebédidőben Budapest belvárosában
b, 11 perc alatt lett új személyi igazolványom ebédidőben Budapest belvárosában, tehát mindenkinek 11 perc alatt lesz új személyi igazolványa, bármikor megy be bármelyik okmányirodába az országban

Te általában a második ágat járod be, amikor személyes tapasztalatból extrapolálsz egy szolgáltatás minőségére.

--
https://iotguru.live

"Te általában a második ágat járod be,"

Linkeket plz. Te valóban úgy gondolod, hogy ha nekem az Aldiban 50-ből 50-szer működik az NFC-s fizetés az csak az én szerencsém? Geleinek meg egy boltból származó mintája reprezentatív? Melyik van közelebb a valósághoz? Tele vagy statisztikával. Gondolom erre is van.

--
trey @ gépház

"Te valóban úgy gondolod, hogy ha nekem az Aldiban 50-ből 50-szer működik az NFC-s fizetés az csak az én szerencsém?"

Igen, részben a szerencséd, hogy olyan telefonod van, amelyiknél a vendor nem baszott el valamit ezen a részen, amit esetleg körbe kell tákolni, hogy működjön. És persze elbaszhatja egy frissítéssel, aztán belekerülsz abba a kategóriába, akiknél nem lesz stabil. Egyszerűen attól, hogy _neked_ 50-ből 50-szer működik még nem lesz 99.999999 százalék sikeres a teljes felhasználóbázisra, ahogy írtad. Ha már linket kértél az extrapolációdra.

"Geleinek meg egy boltból származó mintája reprezentatív?"

Az se reprezentatív, de jól mutatja, hogy nem fog 50-ből 50-szer működni tetszőleges user esetén.

--
https://iotguru.live

Ja, hogy te most a 99,99999 százalékon lovgaolsz... Hát, ehhez csak gratulálni tudok. Esetleg pontosan nem számoltad ki, hogy ez mennyi ember?

--
trey @ gépház

Ja, hát te írtad le. Csak gratulálni tudok.

--
https://iotguru.live

Ja, hát majd pontosan belövöm neked, ha lesz pontos adatom. De nézzük a tényeket. A Play Store-ban 4,4/5 az alkalmazás, ez 88%.

Az általad festett képről nekem az jön le, hogy szerencse ha működik. Ezt te mennyire tennéd? A "szerencse ha működik"-et.

--
trey @ gépház

Nem írtam sehol, hogy szerencse, ha működik, miért hozol be szalmabábokat?

Azt írtam, hogy az a szerencse, ha egy egy felhasználónak 50-ből 50-szer működik, mert több mint 10000 eszköz van kinn a piacon, amit támogatni kell és ebből a halmazból elég sok eszköz esetén komoly problémák vannak, még flagship készüléknél is, amit vagy javít a vendor vagy nem, vagy mondjuk rendszerfrissítés után nem fog stabilan működni, mert pont elbaszta a vendor azt a részt, mint például Nokia 7 plus esetén egy hónapig instabil volt a Bluetooth kapcsolat.

Ezeket a hibákat pedig háromféleképpen lehet megoldani:
a, az eszköz komplett kizárása a támogatott eszközök közül, ami overkill, ha csak egy feature nem megy
b, beszerezni egy hibás eszközt, megkeresni a hiba okát és körbetákolni úgy, hogy más eszközön ne baszódjon el a funkció
c, leszarni a hibát, majd a user megtanulja, hogy mit nem tud stabilan használni, esetleg benyelni az egy-két csillagos értékelést

Ebből a c variáció szokott nyerni.

--
https://iotguru.live

Jó, jó. Értem. Szerencsefia vagyok. Majd legközelebb a worksforme mellé írok egy disclaimert, afféle GoT-stílusban, hogy

Én, '73-ban született Trey, első ezen a néven, a HUP, a HUPwiki királya és a nyílt forrás védelmezője, a flame-ek atyja, az Ubuntu éltetője, a szerencse fia, a "hardvert venni tudni kell" szerzője ....

--
trey @ gépház

Ismét mellébeszélsz és halmozod a szalmabábokat.

--
https://iotguru.live

Az első szalmabábot te hoztad be itt. Leírtam, hogy nekem szinte mindenhol működött, majd jött a szalmabábod, az extrapolációs. Pedig én nem beszéltem ott másokról.

--
trey @ gépház

Biztos tudod, hogy mi a szalmabáb? Mert rosszul használod a fogalmat.

Ugye ezt reagáltad: "Nincs itt semmi hiba, a worksforme kiválóan működik nekem, a többi(eke)t meg eddig is leszartam."
Aztán jöttél azzal, hogy ha másnak nem működik, akkor az "nem kimutatható" vagy "izolált probléma" és a többi.

Szerintem már túlragoztuk, kiindultál abból a hibás véleményedből, hogy a szolgáltatás jó, mert nálad jó, akinél meg nem jó, az balfasz vagy a terminál a hibás. A valóság meg kicsit több rétegű, mint amennyire megpróbálod leegyszerűsíteni.

--
https://iotguru.live

Valóban túlragoztuk, én leírtam, hogy nekem működik, a többit leszarom. Ezt továbbra is tartom. Regélhetsz nekem napestig, hogy mennyire szar, kinek miért nem jó, meg mennyit szenvedsz vele fejlesztői oldalon. Ugyanezt végigragoztuk a vasút témában. Kurva egyszerű a képlet: mindenki kipróbálja magának, aztán eldönti, hogy kell-e neki vagy sem.

A világ efelé halad, úgyhogy azt javaslom, hogy nyugodtan barátkozzon meg vele mindenki.

A jövedelemeltitkolók és társaik, akik állandóan ágálnak az ilyen technológiák ellen, pedig kezdjék el kifehéríteni a jövedelmeiket, vagy csináljanak amit akarnak.

Egy öröm volt veled a társalgás, mint mindig, de én itt befejeztem ezt a témát.

--
trey @ gépház

"Kurva egyszerű a képlet: mindenki kipróbálja magának, aztán eldönti, hogy kell-e neki vagy sem."

Így van. Csak ne bizonygasd, hogy ha valami neked épp jó, akkor az mindenkinek jó, ha amúgy egzakt mérések szerint nem mindenkinek jó. Ennyit kellene csak felfognod, de csak azt tudod hajtogatni, hogy "nekem működik, a többit leszarom".

"A világ efelé halad, úgyhogy azt javaslom, hogy nyugodtan barátkozzon meg vele mindenki."

Így van. Fog ez mennyi jobban is.

"Egy öröm volt veled a társalgás, mint mindig, de én itt befejeztem ezt a témát."

Öröm volt bizony.

--
https://iotguru.live

Btw egy szoval nem mondtam, hogy az elmenyem reprezentativ lenne.

Azt mondtam, hogy en is mindenhol hasznaltam, ahol lehetett. Ahol nem lehetett, az az ALDI es a ceges vending machine NFC olvasoja. Ott nem hasznaltam. Mindenhol mashol igen. Ennel egyszerubben megfogalmazni nem tudom.

Lehet, hogy érdemes lenne a statisztikákat a fejlesztőknek nem maguknak megtartani, hanem esetleg a forgalmi adatokkal együtt megjeleníteni a menü egy pontjában. Aztán akkor képünk lehetne százalékosan, hogy az összes indított tranzakcióból mennyi volt sikeres és mennyi nem.

Hány százalékra teszed te az összes általad indított NFC-s tranzakcióból a sikeretleneket?

--
trey @ gépház

> Hány százalékra teszed te az összes általad indított NFC-s tranzakcióból a sikeretleneket?

Darabszamra legalabb 20% a hibas, de ennek nagy reszet a 2 db szendvicskavecsoki-automata adta a cegnel (napi atlag 1-3 tranzakcio). Forgalomra termeszetesen joval kevesebb, egy komolyabb nagybevasarlas egy tranzakcioval kivaltja kb az eves automatazast.

"Abból, hogy telesírja, hogy neki az Aldiban nem megy, gondolhatná azt az egyszeri olvasó, hogy a Simple NFC-s fizetése nem működik az egyik legnagyobb áruházláncban. Erre leírtam, hogy kurvára működik,"

ez pont olyan mint amikor te fikázod az applet. gondolhatná az egyszeri olvasó ez alapján, hogy szar mert te azt mondtad. közben pedig nem szar, max neked nem felel meg, vagy inkább csak lamer vagy használni.

Ráadásul onnan indult a thread, hogy szerintem ez egy rohadt jó feature, és nagy kár, hogy az iPhone még nem tudja itthon. Még az ALDI-s kérdés előzménye is az volt, hogy mindenhol máshol viszont működik, és használtam is.

május 17

Alapvetoen igen, de a pezsgot majd akkor mondom, amikor a kartya bent lesz a Walletben. :)

es milyen okostelefonnal probalkoztal ott 1999 elott? mert azota euro van, nem schilling...

O, rly?

--
trey @ gépház

Várjá' van olcsón eladó német márkám, hallod, nem kell??
--

Hát, ha Schilling korszakban akartál NFC-vel fizetni, akkor nem csodálom, hogy nem ment... :)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Szándékos trollkodás volt, lépj túl rajta. Konkrétan az eset februárban történt.

--
trey @ gépház

Értem én, szimplán nagyképűen hangzott ez a "vagy mi az isten van náluk".

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Nem tudom pontosan, hogy a Simple hogyan csinálja, de hátha úgy, mint a Google Pay:

Szóval nekem az alkalmazás egy virtuális kártyaszámot generál, amikor regisztrálom a kártyámat.
A tranzakciós listában ez a kártyaszám látszik.
Így ha a tranzakciós listát letöltöm a bankomtól (mondjuk csv-ben), akkor egyszerűen a kártyaszámra szűrve és a tranzakciók összegeit összeadva megvan a teljes összeg.

Nyilván ki tudnám szedni a kivonatokból, de én ezt mondjuk szívesen látnám a Simple app-ban, a "Vásárlásaim története" alatti menüpontban aggregálva.

--
trey @ gépház

Megírod a support-nak, mint feature igényt. Aztán, ha az okosok ettől kellően lelkesek lesznek, akkor személyesen belefejlesztem, ha akkor is még ott vagyok.

--
https://iotguru.live

és android wearrel lehet fizetni már? ja nem... arra nem érkezett meg ez a fajta nagyon jó support. ugyanúgy lehet elővenni a telefont a zsebedből mint a tárcát lol. :D

Ha van olyan kártyád amit támogat a GPay akkor lehet.
Sajnos a Google nem igazán nyomul itthon, ebben most nagy előnyt szerezhet az Apple nálunk


return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

ilyenkor gyorsan eltűnik ez a nyiltság dolog.

öööö, ennek mi köze a nyíltsághoz?
Hogy megválogatják milyen bankkal dolgoznak együtt és már zárt is?
Szép volt :D


return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

En Garmin pay-el faszan tudok fizetni a legtobb helyen. Itt nalunk az apple pay van "lemaradva" faszkodni kell virtualis kartyaval meg top up credittel mert elbol egy csomo bank nem tamogatja es egy kulon kartyat kell hozza rendelni amit nyilvan elfelejtenek toltogetni.

A default a bankunknal a Swatch es a Garmin pay. UK-ben termeszetesen HSBC-nel volt apple pay beallitva es faszan mukodott is (kiveve a limitek miatt nem hasznaltam)

Nem azt sajnos meg a kis kezeddel kell csinalni ez mondjuk tetszet az Apple-nel. De mondjuk ezt nem csinalom naponta es bar lehet nem voltam eleg vilagos de amit leirtam az nem az Apple hibaja hiszen UK-ban mukodott tokeletesen. Itt svajcban nehezitik igazabol az eletet es ott raknak nekik keresztbe ahol lehet. Ha nagyon akarod tudod hasznalni de akkor olyan bankhoz kell menned ami by default tamogatja es nem csak ilyen virtualis meg top up kartyas trukkozessel mert az kinszenvedes.

Sokan OTP-znek és szerintem egész századbeli amit nyújtanak (otp smart bank app, simple...)

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Ha a tetves mobilparkolás nem extra 100 HUF/tranzakció "büntetést" baszna az emberre csak mert mobillal akar fizetni a 2 kiló vaspénz helyett, a kutya nem használná a simple-t.
--

Szerintem az emberek azért simple-öznek mert kényelmes és jó. Őszintén szólva vastagon leszarom hogy 20 vagy 50 vagy 100 forint a kényelmi díj. A f.szom fog aprózni.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

MIkor 3 óra az egyszerre parkolható idő, 8-tól 18-ig dijköteles, ott állsz egész nap, akkor az már +400. Csak mert app-ból nyomod.
--

Emlékszem hogy egyszer már beszélgettünk erről. A 3 órás maximum idő a legbelső kerületek környékén jellemző csak (pl. Nagykörút). Ha valaki rendszeresen, netán minden nap, egész nap ott parkol, óránként 500 forintokért, annak szerintem mindegy az a párszor 70 forint :)
Ahol én egész nap parkolgatni szoktam munkábajárás miatt (pl. Angyalföld) ott parkolható egyben egész nap.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Vidéken a belvárosban is 3 órás a limit sok helyen.
--

+1, pöppet drágának találom. Pláne arányaiban.

A végén tényleg utolérjük Kazahsztánt. :)
Fenti hozzászólásokat végigolvasva:

Na, én ennek örülök. Mióta lehet, simple user vagyok. Jól működik nálam. Szerintem egy jó találmány, és a paypass 5ezres limites baromságát is feloldja. Talán 380ezer volt eddigi legnagyobb tranzakcióm vele, de biztosan volt egy 160k körüli is, meg sok apró.

Ez is egy jelentősebb dolog, amiért nincs iPhoneom. Nagyon hiányozna.

Engem az se érdekel, hogy szarazopt sokak szerint. (nem mondom, hogy igazuk van, vagy nincs, de) Van ebben tapasztalatuk, örülök, hogy ők csinálják.

[off] Ahol nincs paypass/nfc fizetési lehetőség, nem vagyok hajlandó pénzem otthagyni idén, se tavaly. (ahol nincs nfc lofax, ott általában 99% hogy pos terminal sincs, kp pedig nincs, vagy max véletlen minimális van egy ideje nálam) Amelyik telefon nem tudja, nem is érdekel. Következő lépés, hogy olyan üzletbe nem megyek, amiben nincs önkiszolgáló kassza. Jelenleg in progress: tesco szerencsére tudja, újabban Spar is, de ez kevés. [/off]

"hogy szarazopt sokak szerint."

Ezt nem tudtam megfejteni. Mit jelent? :D

"Ahol nincs paypass/nfc fizetési lehetőség, nem vagyok hajlandó pénzem otthagyni idén, se tavaly."

Adócsalók, kóklerek, fogalom nélküliek. Az ilyen helyeket, szolgáltatókat: "Sajnos technikai okok miatt kártyát nem tudunk elfogadni." (egyre több helyen tűnik fel), lefordítom: a forgalom min. felét nem ütjük pénztárgépbe, jó messze elkerülni. Amelyik még mindig ilyenen trükközik, az nagyobb ganéságra is képes.

Ezekkel pont párba szedhetők a "nem használok kártyát, se bankszámlát, mert akkor látják a bérem, forgalmam" adóelkerülők.

Kérem a "de én egyik sem vagyok, azért csinálom, mert a gyíkemberek kiszívják különben az agyam, és mert megfigyel a Google, whatever, és a chemtrail is hullik" kíméljenek a hozzászólásukkal.

--
trey @ gépház

Kis typo, de az otp közhiedelem szerint nem feltétlenül a legjobb pénzügyi szolgáltató intézet, aminek ilyen cikkeknél hangot is szoktak adni. :D

Worksforme (immár 20+ éve)

--
trey @ gépház

Túl sok bajom nekem sincs vele egyébként. Ráadásul olcsó is egyelőre, mert a cég, ahol dolgozom, valamit szerződött velük.

Mondjuk az OTP-vel nekem soha nem az volt a bajom, hogy nem megy. Inkább az, hogy drága és - az utóbbi 3 alkalom legalábbis, amikor LTP-t intéztem - időutazás volt a múltba (az ügyintéző tett “szívességet”, amikor dolgozott és kicsit konkrétabb kérdésre nem tudta a választ és ezt 3 helyen, úgy, hogy nem minden fiók foglalkozott LTP-vel, csak ezek).
--
https://naszta.hu

Egyszer utánanéztem, hogy hol tudnának olyan komplex szolgáltatáscsomagot adni nekem, mint az OTP és mennyiért. Nem találtam sehol sem olcsóbban egyenértékűt.

Elhiszem, hogy Mari néni kisnyugdíjasnak meg Ferikének, aki csak arra tartja, hogy "arra jöjjön a fizu, mert a munkahelyen előírták" és 2-án rohan az ATM-et kifosztani, annak drága.

Vannak azonban, akik ennél kicsit szofisztikáltabbak a pénzügyeik terén és azoknak nem elsődleges szempont az a havi néhány ezer forint.

--
trey @ gépház

Nem tudom, Raiffeisen-nél van minden, ami nekem kell. És pontosan 0 Ft a bankolásom díja (egy időben nettó befizető volt a bank, de mostanában kb. 0 körül lett, ők is romlanak), az elérhető befektetési alapok pedig valóban jó befektetések és rengeteg van belőlük (amiket ért is Prémium Banki az ügyintéző). (Works for me? :P)
--
https://naszta.hu

Volt Raiffeisen számlám 5-10 éve, de olyan fos volt az a sárga-fekete netbankja, hogy sírva menekültem. Ez jobb lett?

NFC érintéses fizetés van?

--
trey @ gépház

A netbank sima HTML (sosem volt Java, SL, Flash whatever), nincs vele bajom. Apple telefonom van, egyelőre NFC-s fizetés máshol sem lenne. (Remélem lesz náluk ApplePay. Ha nem, lehet váltok, meglátjuk.)
--
https://naszta.hu

Ha nincs NFC-s fizetés, akkor számomra gyengébb mint az OTP.

Értékpapírszámlád van? Az is ingyen van?

--
trey @ gépház

Van értékpapír számlám, de abból két féle van: a rendszeres megtakarítási számla ingyen van. (Mondjuk nekem van pont a fizetős is, de annyit hoz vissza a hitelkártya pay back, ezért vagyok kb. 0-án. Minden más számlaköltség magától is 0 Ft.)
--
https://naszta.hu

Jó, hát ha én foglalkoznék az ilyen payback izékkel, akkor lehet, hogy pluszban lennék.

De akkor ez így nem 0 forint...

--
trey @ gépház

Nonprofit lett a Rafi? Nem hiszem. Szerintem van dija a bankolasodnak, csak nem tudsz rola. :)

Biztos van, csak megéri nekik. :D
--
https://naszta.hu