25 éves a ProLiant szervercsalád

 ( trey | 2018. szeptember 10., hétfő - 10:48 )

Boldog születésnapot!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

valaki meg tudja mondani hogy a gen8-as microserverben hogy lehet a biosban kikapcsolni hogy ne pixelenkent torolje a post kepernyot? vagy ugy is jo ha karakteres lesz es nem grafikus ha ennek ez a eredmenye. ez 10 perccel hosszabb bootidot eredmenyez mint szukseges lenne. nincs a gepen sem monitor sem billentyuzet igy az nem jo hogy nezzem es nyomjak valamit. a bios beallitas idejere viszont tudok radugni amit kell.

koszi!

--
neked aztan fura humorod van...

Hát egy HP ProLiant MicroServer G7-em van itt kéznél. Az az alábbiakkal megcsinálja a trükköt:

Quick Boot = Enabled
Splash Screen = Disabled

Szerk: ja, megnéztem. A HP a G8-tól kezdve komolyan gondolta, hogy ez egy "szerver", így van benne "Sea of Sensors" stb. Az nem lesz gyorsabb imho.

--
trey @ gépház

a g7-nel nem volt ilyen problema, a g8-nal szabadszemmel is kovethetoen torli a pixeleket. persze lehet hogy ezzel csak elfedik a sensorok inicializalasat :)

--
neked aztan fura humorod van...

Miben jobb (ha jobb), mint a Dell PowerEdge szériák?

Ez erősen vásárlói preferencia kérdése. Bizonyos helyeken kikötik, hogy HP és kész. Nem tudom pl. a Dell-nek milyen hazai oktatói hálózata, vizsgarendszere, kiépített szervizhálózata és kiképzett szakembergárdája van.

A HP-nél egyértelműen léteznek ezek. Itthon.

--
trey @ gépház

tizen ev alatt nem szoptam annyit osszesen HPval, mint most egy racknyi dellel... pedig par racknyi c7xx megfordult a kezeim kozott

Van azért a HP-nál is fos, de ha az ember kiismeri, akkor rájön, hogy inkább ez, mint megtanul x mást. Ha rajtam múlik én is HP (vagy Fujitsu).

--
trey @ gépház

Milyen hibákkal?

Szervizhálózat biztosan van, az, hogy ez vidéken ténylegesen mennyire működik egy 4 órás ProSupport esetén már más kérdés.
Apropó, publikus szerződéssel milyen rendelkezésre állást vállal a HP?

Állítólag kötelező vizsgák is vannak, ennek ellenére a kiküldöt hardveres emberek minősége csapnivaló, volt olyan szerverem, ahol a "mérnök" elhajlított pár lábat egy Xeon cseréjénél, majd kézzel visszahajtogatta.
Nyilván pár nap múlva már egy új alaplappal láttuk viszont.
A másik 3 óra alatt képtelen volt egy működő memória konfigurációt összeállítani.
A PERC (Raid) firmware-k minősége borzasztó, folyamatos vakriasztások jöttek storage hibákra.
Emlekszem olyan PowerVault tárolóra, ami folyamatosan köpte ki a lemezeket, nem tudtak semmit csinálni vele, helyette kéthetente cseréltek benne.

Szerencsére már egy jó ideje csak felhővel vagyok kapcsolatban.

"Apropó, publikus szerződéssel milyen rendelkezésre állást vállal a HP?"

ProLiant-re szerintem 4 óra 24x7 onsite

ftp://ftp.hp.com/pub/services/carepack/info/cp_proliant_sb59816230en.pdf

--
trey @ gépház

Ertem en, hogy mashol kene hangsulyozni, de nekem ez mar csak "proli-ant" marad.