Érkezik a CRYENGINE linuxos verziója a Steam-re

Címkék

CryEngine Ubuntu-n

Nemrég volt szó arról, hogy a Crytek bejelentette, portolja a népszerű CRYENGINE-jét Linuxra. A GDC 2014-en részt vevők már láthatták élőben, ahogy a játékmotor fut Ubuntu-n. Mi sem bizonyítja jobban, hogy a fejlesztők komolyan gondolták a Linux támogatást, mint az, hogy a CRYENGINE for Linux megjelent a Steam adatbázisában...

Hozzászólások

Nekem nagyon furcsa, hogy a játékfejlesztő cégek most mind ekkora nagy lendülettel Linuxosítanak.

Ha a Linux tényleg 1%-os részesedésen áll, akkor ennek mi értelme? Vagy az 1% nem stimmel, vagy valami más erős motiváció áll a háttérben, ami kevésbé nyilvánvaló.

A SteamOS és a Steam for Linux nekem nem tűnik nagyon nagy motivációnak, hiszen szabad szemmel még azokon is éppen hogy csak látszik a Linux-os tábor.

Lehet, hogy a Valve cseszegeti ezeket a cégeket ekkora lendülettel a háttérből?

Azért nyit mindenki, mert piacot akarnak majd szerezni maguknak. Nagyon sokan a FreetoPlay-ben látják a jövőt, így hát ennek irányába is mennek. A FreeToPlay pedig akkor igazán free, ha free OS van alatta.

Nem tehetik meg azt a luxust, hogy nem figyelnek egy olyan bulira, ami robbanhat pár éven belül.

A végcél, hogy fizess a hardverért a kezedben/asztalodon, és fizess csak pár dolcsit apránként a tartalomért a képernyődön. Mindezt milliárdnyi emberen.

"A végcél, hogy fizess a hardverért a kezedben/asztalodon, és fizess csak pár dolcsit apránként a tartalomért a képernyődön."

Érdekes, hogy pár évvel ezelőtt pont fordított volt az előrejelzés. Filléres/ingyenes hardverek és fizetős tartalmak. Bár, végülis ezt nagyjából elértük az okostelefonokkal / tabletekkel + reklámokkal.

Így van, a freemium és hasonlók hatalmas sikert értek el a fizetős játékok rovására. Nagyon meglátszik (a játékosok számában) mennyire elpártoltak a játékosok. Kérdés a freemium és hasonlókra mennyire száll rá az EU de úgy néz ki erősen szóval ebből még bármi lehet. Sajna nem számít a freemiumnál a minőség ingyen nehéz bármit is kifogásolni. 10 év havidíjas játékozás után fanyalodtam rá a freemiumra és ratyi, gagyi, lehal még az olyan népszerűek is mint a dota 2/clash of clans szánalmas a fizetős után de a nép meghal értük. (btw a dota NEM freemium csak free so-so).

Szerintem megvan ennek az ertelme. Nezzuk csak az egyik legnagyobbat a WG-t. Idejekoran belenyultak a joba, mostanra akkora bazis jatszik nap mint nap pl. a WOT-al, amit a legtobb mas mmo(rpg) fejleszto csak szeretne es almodozoik rola.
Nezzuk meg a jatekosok osszetelet: jatekon beluli viszonylatban 60-80%-a szorakozgatasbol, idotoltesbol jatszik, nem tul kimagaslo eredmenyekkel es nem is erdekli oket hogy fejlodjenek szerezzenek skillt (nagyon hc duma tudom). Ezek a jatekosok az eletben nem vennek havi elofizut, de esely van ra hogy par garast elkoltsenek aranyra(tobb fele konstrukcioban), amibol vehet akar csak 1-2 nap premiumot proba kedveert, premium tartalmat, es ezzel o jol el is van. Ez mar plusz bevetel kiadonak, illetve lehet ra szamitani ha igazan jo egy jatek (ez ugye szubjektiv), es addiktiv is, ezen jatekosok korebol is kikerulhet vegul olyan aki fizet minden honapban a goldet/premium elozizetesert, a megjeleno uj tartalmakert...es ez a recept mukodik! (hogy meddig azt a banat tudja)

Ha azért van 1%, mert nincsenek rá programok és játék, akkor csak akkor fog elmozdulni, ha lesznek rá. Ha a játékfejlesztők arra várnának, hogy elmozduljon és majd akkor lépnek, akkor ördögi kör lenne. Valakinek mozdulnia kell. A platform kész, bizonyítottan lehet rá játékot fejleszteni. Itt az ideje, hogy a nagyok is elkezdjék.

Amint az látszik, akinek esze volt, az nem ment el a lehetőség mellett. Aki számít, az lépett. Crytek, Epic Games.

Az meg a világ vicce, hogy az id Software, amelynek tradíciója volt a Linux támogatásban, éppen ezekben az időkben szüntette meg (nyilván összefügg a tulajdonosváltással).

--
trey @ gépház

tíz éve ugyanez volt a duma a fejlesztőknél és a portolást végző csapatoknál egyaránt. bele is fogtak > lett pár lavor natív játék (köztük AAA-k is) -> beletört a bicskája mindnek. sajnos. pedig a platform kész volt, lehetett rá fejleszteni - ráadásul akkortájt még normálisabb üzlet volt a játékfejlesztésben és a WineX/Cedega supported listája sem volt olyan gyenge. a normálisabb üzletet úgy értem, hogy nem volt ennyire halott szar.

szóval a duma az tényleg jó, régen még komolyan el is hittem, hogy a [játékok száma <=> Linux] mekkora kölcsönhatás. na mindegy, részemről sok sikert kívánok minden résztvevőnek: lássuk a medvét, jövő ilyenkor térjünk rá vissza.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Ez egy nagyon nagyon jó hír és igen jól mutatja az ipar formálódását.

Sokakkal egyetértek itt, akik az egész hiábavalóságát mondják vagy éppen a "húú...hasít" rajongást hozzák elő.

Én viszont még hozzátenném azt is, hogy itt szerintem nem kimondottan a Linux-ról van szó, mint desktop. Manapság valahogy visszatértünk a régi műszertechnikás időkbe. Azaz bárki csinálhat eszközt. Ezen az eszközön meg bármi futhat. És itt jön a képbe az, hogy az ilyen eszközökön valamilyen Linux-ra épülő rendszert futtatnak, mert egyszerűbb, vagy van szaktudás, vagy olcsóbb, vagy mert könnyebben alakítható/moddolható/stb., vagy mert CSAK.

Viszont ha az utolső "PlayWithMe ZX5" eszközre is el akarják adni a terméküket, akkor az engine-nek futnia kell mindenhol, minden kiépítésben, minden OS-en.

Persze lehet hülyeség az egész amit mondtam. :D

Amúgy még évekkel ezelőtt olvastam, hogy a Crytek licencek nagyobb részét nem játékfejlesztők veszik, hanem tervezőirodák. Gondolom ott jelentősebb a nonwin használat. Úgyhogy ez is beleszólhat.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)