Letölthető a Quake Live standalone kliensének első kiadása - linuxosoknak marad a Wine

Címkék

Ahogy arról már korábban szó volt, a Quake Live önálló játékká válik és megszűnik a Linux, OS X támogatása. Ez sokakat szomorúsággal tölt el. Az ígéretnek megfelelően tegnap megjelent a Quake Live első standalone verziója. Az első kiadás nem tökéletes, vannak ismert hibái. Ebből kifolyólag sok az elégedetlen ügyfél. Egyrészt a Linux, OS X támogatás dobása miatt, másrészt a bugok miatt.

Az új, standalone kliens újdonságairól itt olvashatsz bővebben. Nézzük, hogy linuxosok mit tudnak kezdeni a letölthető .exe csomaggal...

Quake Live standalone kliens Wine-nal #1
Ha a rendszerünk fel van készítve windowsos programok futtatására (Wine, Winetricks stb. telepítve van), akkor az .exe csomagot nyugodtan rábízhatjuk közvetlenül a Wine-ra.

Quake Live standalone kliens Wine-nal #2
...

Quake Live standalone kliens Wine-nal #3
A telepítés egyszerű, next...

Quake Live standalone kliens Wine-nal #4
Install...

Quake Live standalone kliens Wine-nal #5
Finish.

Quake Live standalone kliens Wine-nal #6
Pár másodperc múlva elindul a launcher...

Quake Live standalone kliens Wine-nal #7
Bejelentkezés következik (még nem lehet játszani, a Play gomb piros)...

Quake Live standalone kliens Wine-nal #8
Letöltődik a játéktartalom... (kb. 500MB).

Quake Live standalone kliens Wine-nal #9
Végül a játék futtatásra kész

Quake Live standalone kliens Wine-nal #10
Kiválasztva a megfelelő játékmódot, arénát stb. kezdődhet a móka!

Quake Live standalone kliens Wine-nal #11
...

Quake Live standalone kliens Wine-nal #12
Az újdonságok közt szerepel, hogy az eddig 125fps-ben maximalizált fps limitet feljebb vitték

Quake Live standalone kliens Wine-nal #13
Jóval 200 fps feletti is elérhető (a max. 250 fps)

Ugyan natív linuxos standalone kliens nincs, de úgy fest, hogy Wine segítségével tovább játszható a játék Linux alatt is... A semminél ez is jobb!

További infókat a hivatalos bejelentésben lehet részletesen olvasni.

Hozzászólások

Igazán kíváncsi vagyok, hogy ennek a váltásnak mégis mi az értelme :)
Hasonlóan a 250 fps-nek...

eleg nagy a felhaborodas a dolog miatt. ertem en, hogy nem feltetlenul ok tehetnek errol, de akkor is :o

"Mac is about 5%, Linux is about 2%. " Matekoztak egy jót, hogy megéri-e nekik amiatt a 2% miatt Linuxra is fejleszteni és meglepő módon kijött, hogy : NEM .

forrás: http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?15514-Operating-System-WE…
Egy Quake Live developer hozzászólása alapján.

Igazán gratulálok az id software/Bethesda kettősnek, sikerült elérniük azt a szintet ezzel a klienssel, amit már anno a zárt béta is tudott...

Az FPS témára: az eredeti Quake3 engine-nek volt egy hibája, ami FPS függővé tette az ugrások magasságát és hosszát. Nem emlékszem sajnos a pontos értékekre, de mintha rémlene, hogy stabil 125 FPS volt az egyik maximum. E felett volt, hogy kisebb értékeket kapott az ember, de volt, hogy még ennél is durvábbat, vagy teljesen bugos mozgást. A magasabb FPS általában nem jelentett nagyobb problémát, hisz a kor számítógépei így is alig-alig tudták kiizzadni a stabil 125-öt.
Matematikai háttérről bővebben:

http://www.funender.com/quake/articles/fps.html
http://www.funender.com/quake/console/q3connection.html
http://www.psycco.de/125fps/UpsetChaps%20Quake3%20Guide%20-%20Why%20You…

Aztán a CPMA MOD javította ezt a hibát (http://cybergames.hu/a-cpma-mod-elso-resz), így már teljesen más oka van az FPS fétisnek: a vsync. Mivel sose volt olyan erős gépem, és sose volt olyan igazi professzionális CRT monitorom, ami mondjuk 150 Hz-en tolta volna az arcomba a rakettot, mégis, az igazi hardcore gamerek a mai napig esküsznek arra, hogy igenis van különbség 60 Fps 60 Hz, 125 Fps 60 Hz, 150 Fps 150 Hz stb. párosítások között. Mondom, én nemtom megítélni, ezért nem is foglalok állást ebben a témában, de valószínüleg ez állhat az Fps limitek meghatározásának hátterében, hogy egy utolsót hízelegjenek a "profi" játékosok felé, hátha le lehet ezzel még pár évad kompetitív bőrt húzni a Quake3-ról.

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Szép lassan gameportál lesz a HUP-ból is. Nekem fontosabb hír, hogy megjelent a Fedora 20. bár az Anaconda GUI-s lemezpartícionálója egy rakás szar.

--
robyboy

"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor

Azert a hup-on ritka az olyan szenzaciohajhasz cim, amibol nem derul ki, hogy mirol szol a cikk. Az ilyeneket meg sem nyitom az RSS-bol (pl. amikor megjelenik egy uj verzio valami olyan disztrobol, amit nem hasznalok). Szerintem te is ki tudnad talalni, hogy erdekel-e, vagy sem.

--
Why did the chicken cross the road?
It was trying to get a signal on its iPhone 4.

Hát kb lepippanthatnak, látszik, h elhúzott tőlük a linuxos fejlesztő emberke.

Én ezzel a Linux klienssel nyomtam korábban: http://www.qlprism.us/

Szerintem ez a csapat megtalálja majd a módját, hogy működjön az új megoldással is.

Aligha. A qlprism azt a böngésző plugint használta, amit a ql fejlesztő csapat kiadott, csak írt hozzá egy körítést, h ne böngészőből kelljen futtatni a játékot. Namost pont ezt a plugint rántották ki alóla.

Wine-ről annyit, h az 1.4 nem kezeli a raw mouse inputot, azaz teljesen használhatatlan az egér kezelés. Megpróbálok wheezy-re felhergelni egy 1.7-es wine-t. Mert hogy elöbb rakok esatára win7-et játék céljából, mint h ubuntura cseréljem a debiant a notimon, az tuti.

+1 erre, rengeteg jatekot be lehet allitani vele.
Eddig egy bajom volt vele: nem tudom, hogy lehet atirni a parancssori argumentumokat. (World of Tanks replay lejatszashoz pl.)
Igaz, nem is kerestem eddig a temaban, valoszinuleg egyszeru.

szerk: ez a megoldas:
playonlinux --run "World Of Tanks" replays/20131019_2237_usa-T29_60_asia_miao.wotreplay
elotte - mivel mast indit a playonlinux (WOTLauncher.exe), es mas a tenyleges jatek (WorldOfTanks.exe), az utobbival ideiglenesen felul kell csapni az elobbit.

--
Why did the chicken cross the road?
It was trying to get a signal on its iPhone 4.