John Carmack teljesen elhagyta az id Software-t

Címkék

John Carmack, számos stílusteremtő 3D-s számítógépes játék - Quake, Doom stb. - megalkotója teljes egészében elhagyta egykori cégét, az id Software-t. Tim Willits, az id Software igazgatója azt közölte az IGN-nel, hogy Carmack befejezte munkáját az id ötödik generáció játékmotorján, az id Tech 5-ön és minden egyében, így a távozása nincs hatással a stúdió jelenlegi projektjeire. Carmack, az id Software társalapítója nemrégiben műszaki igazgatói minőségben csatlakozott a VR sisakjáról ismert Oculus VR, Inc.-hez, azonban akkor még maradt alkalmazásban az id Software-nél is. Az id kiadója, a Bethesda akkor még úgy nyilatkozott, hogy örülnek, hogy John Carmack nem hagyja el a céget és tovább dolgozik a játékaik fejlesztésén.

A részletek itt.

Hozzászólások

hát, pedig a suszter a kaptafa mellett az igazán jó. persze ha már nem akar jó lenni...

Ami a grafikajat illeti, 48 ora alatt keszult el az egesz rendszer egy versenyre. Vedd ugy, hogy egy otletes techdemo.

Lehetne otvozni az onnan linkelt masik demoval (amikor FPV modban megy valaki egy multicopterrel), es ugyanilyen szarnycsapasokkal iranyitani egy tenyleges repulot/mechanikus sarkanyt :)

--
Why did the chicken cross the road?
It was trying to get a signal on its iPhone 4.

Én meg mondjuk ezen a vonalon próbálnám k kicsit tartósabban, mint ahogy eddig sikerülti. Ráadásul ez már megjelent!
http://www.youtube.com/watch?v=1Rv65lPzZAw

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

"De igen, jelenleg dolgoznak rajta, hogy a gamerek ne okádják tele."

Teleokádni csak akkor sikerülne, ha fejenállva játszanának. :)

"Én kíváncsi leszek, hogy mi lesz belőle, egyelőre - játékosként - úgy nézek rá, mint ahogy a Kinect-re néztem és nézek jelenleg is (ferdén)."

Gondolom még nem próbáltad. Na, majd akkor megváltozik a véleményed! :)

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

"Teleokádni csak akkor sikerülne, ha fejenállva játszanának. :)"

Nem kell mindent szó szerint érteni.

"Gondolom még nem próbáltad. Na, majd akkor megváltozik a véleményed! :)"

Nem biztos, hogy megérem én azt, amíg ebből széles körben elterjedt (megfizethető és beszerezhető) és elfogadott (lesz rá elegendő, jó minőségű játék is) játékkiegészítő lesz.

--
trey @ gépház

A kis szériás dev. kit már most $300. A tervek szerint a consumer ez alatt lesz induláskor, ami még itthon is megfizethető, nem hogy tőlünk nyugatabbra!
A jelenleg bejelentett játékok listája. Ebből több még az idén elérhető, vagy már megjelent. Példaként említeném az Elite Dangeroust...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_Oculus_Rift_support
Tekintsük ezt úgy, mint anno a WP8-ról folytatott "vitánkat": majd az idő igazat ad valamelyikünknek... ;)
_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Kinectből közel 30 milliót adtak el eddig, ami egy külön megvásárolható konzolkiegészítő esetén szerintem siker. Főleg, ha azt is hozzátesszük, hogy ez az összes eladott Xbox 360-nak több, mint egyharmadát jelenti.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Hát, pont a Oculus Rift az a ketyere, ami nem a casual gamereknek szól. Szerintem nem kell nagyon magyarázni, hogy milyen előnye van mondjuk annak, hogy egy Quake 3 multiban nem az egérrel kell szarakodni, ha körbe akarsz nézni.
Na, mindegy! Szerintem nagyot fog ez szólni, de majd kiderül...

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Én nem jelentettem ki, hogy nem lesz siker. Azt mondtam, hogy _jelenleg_ ferdén nézek rá. Van még vele kapcsolatban bőven nyitott kérdés, amit meg kell oldani ahhoz, hogy legyen belőle valami. Amit eddig láttam, az egy böhöm nagy szar, amiből kábelek lógnak mindenfelé. Ha életedben viseltél már bukósisakot huzamosabb ideig, akkor tudod, hogy az a nyaknak milyen megterhelő. Kérdés, hogy mit tudnak ezzel kezdeni.

Azt is olvastam, hogy már tudnak akár 45 percet is játszani vele (wow!) anélkül, hogy kellemetlen tünetek jelentkeznének. Ha visszaemlékszek arra, hogy fénykoromban akár 8-10 órákat is játszottam egyhuzamban... Elég sovány.

Nem tudom, hogy érted-e, hogy mire gondolok.

--
trey @ gépház

Nem értem, szellemi fogyatékos vagyok. :)

Az egész cucc 380g. Egy iPad mini majdnem nehezebb, mint ez. Én amikor kipróbáltam, akkor nem okozott ez gondot.

Az, hogy 45 percet tudnak játszani vele, annak meg az is oka lehet, hogy a developer verzió LCD-jének felbontása elég alacsony. A végfelhasználói változat full HD lesz, bár vízszintes irányban az is feleződik.
_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Carmack maganyos farkas, a mostani jatek motorok pedig mar nem "one man show"-k

--
Live free, or I f'ing kill you.

nekem is ez jutott eszembe, mármint hogy egyemberesként hallottam mindig róla.

a másik, hogy az oculus kapcsán azt mondta, hogy már foglalkozni akart régóta a témával, de most jött el az a pont, ahol megfizethető, megfelelő minőségű a technológia, ...

érdekes fordulat, érdekel mi lesz vele

Carmackrol ami az eszembe jut az az Armadillo Aerospace.