Raspberry Pi, mint autószámítógép

 ( trey | 2013. május 26., vasárnap - 11:51 )

Amikor a Raspberry Pi még csak papíron létezett, voltak trol hangok, amelyek megkérdőjelezték a létjogosultságát. "Kinek", "Minek"? - hangzottak a - ma már tudjuk - felesleges kérdések. A Raspberry Pi óriási siker lett. Ráadásul nem csak a számítógépbuzik körében, hanem például az autóátépítők körében is.

Raspberry Pi egy Ford Focus-ban
Raspberry Pi egy Ford Focus-ban

Derek Knaggs blogjában arról ír, hogy hogyan épített egy Raspberry Pi-alapó szórakoztató- és információs központot autójába. A felhasznált alkatrészek:

  • Raspberry Pi (nyilvánvalóan)
  • Xtrons Car DVD player
  • 7″ TFT monitor (a hátsó ülések számára vagy fő monitorként)
  • további composite video kábel és 3,5 mm-es audió kábel
  • Wireless N USB dongle (Amazon)
  • Xenta Wireless Mini Keyboard (Ebuyer)
  • Micro USB autós töltő

Részletek itt és itt.

Hogy mennyire igaz, hogy nem csak a számítógépesek találták rendkívül hasznosnak az apró linuxos számítógépet, azt jól mutatja az alábbi két videó (a csávónak láthatóan fogalma sincs, hogy mi az a Raspberry Pi, de hihetetlenül örül neki):

A Youtube-on keresve a "raspberry pi car" szavakra jól látszik, hogy többeknek is eszébe jutott az, hogy az apró jószágot az autójuk szerves részévé tegyék...

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Az autós-linuxos hasonlatok új mémjével állunk szemben, fogalma sincs mi az, de boldogan használja :)
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

En is dolgozom ilyenen, addig mar eljutottam hogy a Pi szepen meghajtja a beszerzett 7 colos monitort, az erintokepernyo is megy, valamint tud a CAN buszon beszelgetni a fedelzeti szamitogeppel, gyari fejegyseggel, kormany gombokkal, stb. Mar csak integralni kellene az egeszet valami programmal es beepiteni a cuccot.

Hihetetlen fejlődés lenne kidobni a gyári CD-s GM standard Blaupunkt fejegységet, de nem ártana meghajtani I2C/CAN buszon a felette lévő kijelzőt is valahogy....

---
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions...

Milyen autorol beszelsz? Nekem 2001-es Saabom van, ott mar megoldott a SID meghajtasa :) Nem hiszem hogy mashol megoldhatatlan lenne.

Ignis, 2006-os.

Megoldható lenne, de nem ér annyit a dolog, hogy hónapokig doksit vadásszak, panelt marassak, AVR-t programozzak....
Már egy egyszerű AUX bemenet is hihetetlen lenne (emulálni kell a külső CD-t a rádiónak, hogy hajlandó legyen foglalkozni a bemenettel. - mindezt az MP3 és iPod kora után - szegénységi bizonyítvány a GM/SUZUKI párosnak).

---
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions...

A Saab-ban is igy van... elvegre az is GM valamilyen szinten. :) Mindenesetre egy CANUSB (http://www.canusb.com/) csatoloval megoldhato a problema, onnantol kezdve csak szoftver kerdese. Pi-n pedig a forgatott can-utils szepen viszi. Pontosan azert alltam neki annak idejen mert MP3-at akartam hallgatni a kocsiban :D

Köszi, nézem :)

Nem tudom, hogy a hőmérőt hogyan olvasom ki....

Szerencsére elég sok autóvillamosságis ismerősünk van, de kérdezni csak okosan szabad, nehogy leégjen a rendszergazda :P
---
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions...

Hogy oldottad meg az érintés vezérlést? Érintős maga a monitor is? Én "buta" (obdI) kocsiba szeretném beszerelni a dologot valahogy meg is tudom oldani, de a dolgok érintős része kissé neccesnek érződik nekem. Billentyűt nem akarok, vezetés közben szerintem tré. Adatokat szeretnék kiíratni vele (motor terhelés rész adatok, hőmérsékletek kb mindent amit az obd I nyújtani képes), mert a pioneeer (olyan lejátszóm van) autós megoldássa kissé drága (100+ felett mindennel, kb.). Pi-vel szerintem kb kevesebb mint feléből meg tudnám oldani azt, amire kellene nekem. Tulképp csak saját magam szórakoztatására gondoltam. Tudom, tapis kijelző nélkül is meg tudnám oldani, de szeretnék tapizni, hogy jobban testre tudjam szabni magamnak a kijelzés módjait.

Igen, erintos a monitor. Eloszor abban gondolkodtam hogy teljesen headless lesz a cucc hiszen a kocsi kijelzojere amugy is tud irni de vegul csak beszereztem egy ilyen monitort mert a fenykepezomhoz is jol jon. A nativ felbontast (800x480) beloni kicsit maceras volt de az erintes megy sima egerkent (plusz valami Linuxos driver is van egyebkent de azzal meg nem foglalkoztam). A monitornak egyebkent azota van 2 dines valtozata is.

Szerk: Esetleg egy ilyenen is elgondolkodhatsz ha nem akarsz a touch-al veszodni, megsem akarsz billentyuzetet. Alap feladatokra eleg lehet (kijeloles+select): Griffin PowerMate

Ezt a megoldást én undorítónak tartom. Vagy tapizom, vagy ha nem megy máshogy nem, de akkor majd kitalálok rá valamit.

Köszönöm a gyors választ amúgy!

Egyébként lehet, beleásom magam a pioneer lelki világába, megnézem hogyan is kommunikálnak a pio cuccok egymással az ip-bus-ukon, és lehet, kiötlök rá valamit. Terveim már vannak, csak neki kellene állni, ha időm is engedné... A gyári pioneer megoldás is ip-buson csatlakozok a lejátszóhoz, és ott tapogatva lehet a dolgokat állítgatni.

Én is gondoltam rá, hogy meghaxolok egy ilyet a Suzukiba. 2 DIN helyen sok minden elfér. De ahogy most a gyári fejegységen azt látom beindítás után, hogy "Reading..." - majd' egy percig, elmegy a kedvem a Pi bootolására gondolva. Ráadásul még valami GUI-t is kellene varázsolni hozzá.

En ugy vagyok vele, hogy mig elhelyezketsz a kocsiban, bekotod magad, stb. bebootol a Pi. Annyira nem kritikus az ido.

Suzukival járok, és megvan már 6 és fél éve. Ráadásul - mivel Suzuki -, csak elfordítom a kulcsot és már mehetek is, télen-nyáron :) Már a gyári rádió "READING..." szövegének bámulásától is sokkot kapok. Főleg, hogy előtte volt egy filléres Pioneer rádióm, aminek az "elfodítom a kulcsot" és a "szól az mp3 CD-ről" művelet között max 3 másodperc telt el.

Gondoltam szerzek eBay-ben egy Parrot Asteroidot, hisz' robotra van minden okosság. De sokkot kaptam, amikor megláttam, hogy milyen Android verzió fut rajta...

A Pi nem való autóPC-nek. _szerintem_