Google Chrome már iOS-re is

Címkék

A Google elérhetővé tette népszerű, nyílt forrású webböngészőjét az Apple iOS mobil operációs rendszerére is:

Google Chrome iOS-en #1
App Store-ban, ingyenesen

Google Chrome iOS-en #2
Leírás

Google Chrome iOS-en #3
A felhasználás feltételei

Google Chrome iOS-en #4
Az első indítás

Google Chrome iOS-en #6
Funkciók áttekintése #1

Google Chrome iOS-en #7
Funkciók áttekintése #2

Google Chrome iOS-en #8
Funkciók áttekintése #3

Google Chrome iOS-en #9
Funkciók áttekintése #4

Google Chrome iOS-en #10
Funkciók áttekintése #5

Google Chrome iOS-en #11
Kezdődhet a használat

Google Chrome iOS-en #12
Tabos böngészés

Google Chrome iOS-en #13
HUP-ka

A cucc megtalálható az App Store-ban.

Hozzászólások

A WebKit elég moduláris valami. Hogy a legismertebbet említsem: a Javascript engine simán cserélhető benne, és a Google a saját V8 engine-jét használja a WebKit motorral a Chromeban.

Az Apple viszont a WebKit-tel együtt fejlesztett JSC (JavaScriptCore) engine-t használja a termékeiben.

Azonban az iOS SDK EULA-ban az Apple kifejezetten tiltja más engine használatát, csak a saját, beépített WebKit-et lehet.

Tehát hiába más a UI a Chrome for iOS-ben, a böngészőmotor ugyanaz mint bármely más app által nyitott WebView-ban, és jóval lassabb, mint a Mobile Safari.

Miért gyorsabb a Mobile Safari? Mert abban engedélyezve van a JavascriptCore engine JIT-je ("Nitro" a marketing név). Az App Store-ban terjesztett nem Apple alkalmazások azonban nem használhatnak JIT technológiát -- az OS nem engedi, hogy írható és futtatható lapokat hozz létre.

Ezzel szemben a többi platformon (egyéb különbségek mellett) a Chrome a WebKit-et a V8 JIT javascript motorral használja. A V8 egyébként annyira JIT, hogy interpreter nincs is benne, minden esetben fordít, csak amíg a profiler nem találja meg a hotspotokat, addig egy buta "fullcodegen" nevű kódgenerátort használ.

További érdekesség, hogy a JSC-be most került bele nemrég egy új, assemblyben írt interpreter (LLINT), ami fel fogja váltani a korábbi C++-ban írt interpretert. Ha ez valamelyik következő iOS verzióba be fog kerülni, akkor a 3rd party appok JS teljesítménye javulni fog. Viszont a Mobile Safari is gyorsabb lesz, hiszen egyrészt az is használni fogja az LLINT-et, másrészt fejlesztés alatt van a JSC új DFG alapú JIT-je, ami a V8 Crankshaft JIT-jéhez hasonló, és ez továbbra is csak Mobile Safariban lesz elérhető.

Hacsak meg nem oldják, hogy az UIWebView mögött lévő WebKit motor külön processzben futtassa a Javascriptet, így elméletben 3rd party appok is használhatnák a JIT fordítót.

Üdv,
Gergely

Szerk: javítva a Nitro-val kacsolatos részek

Ennek igazán örülök, már fel is varázsoltam az iPadre. Nincs mit kommentálni, google minőség. Kár hogy nincs flash player és web developer mode :)


-----------------------------------------------------------

Minden lehetséges, csak a lehetetlen tovább tart.

letöltöttem (iPad 2), kipróbáltam, de nem voltam elájulva tőle. Marad a Safari és a Dolphin...
www.haiku-os.org