Kínos közjáték a Microsoft "Smoked by Windows Phone" kihívásán

A Microsoft legújabb Windows Phone promóját, a provokatív nevű "Smoked by Windows Phone"-t kellemetlen közjáték zavarta meg. A "Smoked by Windows Phone" promó lényege az, hogy a Microsoft kb. 1000 dollárnyi ajándékot ígért annak, aki okostelefonjával - Android készülékek, iPhone, Blackberry - ellátogat egy amerikai Microsoft Store-ba a hétvégén és ott gyorsasági tesztekben legyőzi a Windows Phone operációs rendszert. A győztesek egy 1000 dollár értékű Hunger Games Special Edition PC-vel sétálhattak ki az üzletekből. A veszteseknek a Microsoft felajánlotta, hogy lecseréli telefonjukat egy Windows Phone-ra (ami nem Nokia Lumia 800).

A hírek szerint a hétvégén az egyik próbálkozó Android 4.0-t futtató Galaxy Nexus telefonjával sikeresen verte a Windows Phone-t az egyik tesztben, de az üzlet dolgozói nem ismerték el a győzelmet. A Microsoft alkalmazásában álló Ben Rudolph, aki központi szerepet játszik a "Smoked by Windows Phone" kampányban, a Twitter-en előbb elnézést kért a zűrért és arra bíztatta győztest, hogy menjen vissza és játsszák újra a kihívást egy random Windows Phone teszten. Erre Sahas Katta - a kihívó - csak annyit válaszolt, hogy ha a Microsoft-tól valaki azt szeretné, hogy újrajátsszák a kihívást, akkor szívesen visszamegy és újra leégeti a Windows Phone-t az Android-dal.

Erre Rudolph egy korrektebb ajánlattal állt elő: egy telefont, egy laptopot és egy elnézés kérést ajánlott fel a győztesnek.

A részletek itt olvashatók.

Hozzászólások

"The tests are geared heavily in favor of Microsoft's services, but Sahas still managed to outdo them when tasked with showing the weather for two different cities. The Microsoft Store assistant already had weather tiles for two cities pinned to her Start screen, but Sahas similarly had two weather widgets on his Android homescreen and, importantly, had disabled the lock screen on his phone, allowing him to show the requisite info within a moment of pressing the Galaxy Nexus power button."

Nem azért, de ez egy elég hülye teszt. Mindenesetre tény, hogy ha a szabályok nem tértek ki a megjelenítés módjára, akkor valóban nyert, és jár a díj. Még jó, hogy utólag azért kedvező fordulatot vett az ügy.

A szabályok nem tértek ki arra sem, hogy ne egy államban legyenek a városok, kezdetben.

De a legelegánsabb az volt, hogy Androidon be lehet állítani, hogy a power button lenyomása esetén ne kelljen unlockolni a kijelzőt.

És erre a Microsoft alkalmazottai elkezdtek kamu szabályokat kitalálni, meg beterelni fényképezőgép elé a tagot egy felirattal, hogy szénné lett égetve az Androidja / vesztett, mintha ez nem lenne elég egy világméretű marketingkatasztrófához.

De lehet, hogy paráztak az alkalmazottak, hogy a Microsoftnak kárt okoznak azzal, hogy elismerik, hogy hulladékukat leverték (egyenetlen küzdelemben ráadásul, hazai pályán).

"És erre a Microsoft alkalmazottai elkezdtek kamu szabályokat kitalálni, meg beterelni fényképezőgép elé a tagot egy felirattal, hogy szénné lett égetve az Androidja / vesztett, mintha ez nem lenne elég egy világméretű marketingkatasztrófához."

Ezt hol olvastad? A hivatkozott cikk ilyet nem ír.

"De lehet, hogy paráztak az alkalmazottak, hogy a Microsoftnak kárt okoznak"

Valószínűleg ez lehetett, bár tisztában kellett lenniük azzal, hogy néha veszíteni is fognak, szóval szemrebbenés nélkül kellett volna a nyertesnek átadni a díjat.

"elismerik, hogy hulladékukat leverték (egyenetlen küzdelemben ráadásul, hazai pályán)."

Nem hiszem, hogy egyrészt a wp7 hulladék lenne azért, mert nem lehet kikapcsolni a lock screen-t, másrészt nem hiszem, hogy itt a wp7 bármilyen előnnyel indult volna.

Azaz mit képes a vállalatoddal tenni az alkalmatlan munkaerő.

Mindössze a menedzser és a Windows Phone-os munkatárs marketingkatasztrófát volt képes okozni a Microsoftnak.

Azért reklámértéke még ennek is van.

teszteljuk, hogy milyen oprendszerrel/browserel lehet a leggyorsabban kommentelni.
ki irja le elsonek, hogy 5?

----
5
----

en nyertem, tehat a leggyorsabb az ubuntu/chrome

:)

--
Live free, or I f'ing kill you.

hehe. eleve mennyire nevetségesen béna egy kampány már ez. tiszta dedó. azzal akarták legyőzni a srácot és megmutatni, hogy jobb az OS-ük, hogy eleve kirakják a felületre azt ami a kérdés lesz és mivel mily meglepő nekik kint volt az android fos. uram atyám. és még így is vesztettek, de az nem történt meg az ő univerzumukban :)

szerintem szépen szemlélteti, hogy miért tart itt az MS: mert belépett valami körbe, ahol a konkurensekhez képest tehetségtelen emberek dolgoznak náluk, akik ilyeneket művelnek mint ez a kampány is, majd a sikertelenséget agresszivitással és arroganciával próbálják kompenzálni, amivel tovább rombolják a cég imázsát és megint csak a gyengébb ember anyag választja majd őket, akik megint blődséget művelnek stb-stb újra az elejétől.

Pl az andoidos konkurencia milyen hasonlo kampanyt folytat?:) Asszem semmilyet, csak bejelentik a telefonokat.
Sajnos eleg ha csak 1 uzletben nem kapnak a dolgozok megfelelo tajekoztatast (nem tudom, h kaptak-e, csak altalanossag), es az ilyen marketingnek lottek.
Az h a feladatok mennyire korrektek mas teszta, nyilvan domboritani akarnak, de aki mast var az sztm kisse naiv:)

pont, hogy nem csak az alkalmazottról van szó hanem az egész kampány egy égés. a szint kb az, hogy zöld a háttered? nem. az enyém igen. nyertem, csináljuk a képet, hogy lealáztuk az androidot. szerintem aki bemegy és veszít sem azt fogja gondolni, hogy jaj de jó az a termék, hanem vagy ideges lesz, hogy ilyen módon szórakoznak vele vagy egyszerűen egy komplett idiótának nézi azt aki ezt komolyan megcsinálja vele és utána büszkén kéri, hogy csinálják meg a képet.

- Nem számít! Te lenni balkezes! Én várni ütés jobbról.
José (Fülig Jimmy) vállat vont.
- Nem lehet minden pofon mellé egy forgalmi rendőrt állítani.

Hi-hi-ha-ha, az átvétel után fogta s feldobta aukcióra jótékonykodás céljából! Na most a tuti-tuti-tuti! :))))))))

Nem igazán értem... mi ebben az ún. sebességtesztben a reprezentatív ?
Ez főleg júzerkedési sebességet mér, esetleg mobil adatátvitelt, ami meg a mobil hálózat pillanatnyi állapotától függ, nem ?
Mintha az lenne a gyorsabb telefon, amelyiken gyorsabban beír valaki egy sms-t... a fazont belemérni meg végképp szubjektív.
Ld. még Pandacsöki Boborján, aki a leggyorsabban elalszik.

Ha esetleg elindítanának egy mp3 kódolót, ami 5 percig fut, az legalább összehasonlítás lenne, bár nem túl értelmes. Egy okos telónak nem elsősorban gyorsnak kell lennie, vagy legalábbis nem úgy.

mi ebben az ún. sebességtesztben a reprezentatív ?

Szerintem nem nehez felismerni, hogy ez egy marketing kampany. Nem az a celjuk, hogy egy reprezentativ sebessegtesztet keszitsenek.

Ez főleg júzerkedési sebességet mér, esetleg mobil adatátvitelt, ami meg a mobil hálózat pillanatnyi állapotától függ, nem ?

Ha jol emlekszem a CES-en modositottak a szabalyokon, hogy csak a feltoltes elinditasaig kell eljutni, magat a feltoltest mar nem kell megvarni.

Ha esetleg elindítanának egy mp3 kódolót,...

Ha jol gondolom pont nem az volt a celjuk ezzel a "Smoked by..." kampannyal hogy egy szintetikus teszt eremenyekent kijovo szamokat mutogassanak hasonlitsanak ossze, hanem az hogy mas rendszereket hasznalo felhasznalok interaktivan resztvegyenek annak bemutatasaban/megismeresebn hogy egyes "mindennapi" funkciot gyorsabban ellehet erni egy windows phone-nal.

Nem hülyeség a tényleges használati időket és sebességet mérni, szóval szerintem teljesen jogos, pl. egy sms elküldésének sebességét vagy más telefonhoz kötődő feladatot lemérni. Más kérdés, hogy akkor cserélek telefont, ha az én feladataimat gyorsabban tudom rajta csinálni, nem pedig más, számomra értelmetlen feladatokat. Meglestem volna MS kisasszony képét, mikor közlöm, hogy a versenyfeladat vpn-en keresztül shell nyitása valamelyik macerálandó szerver felé.

Elvileg persze, csak attól tartok, hogy a telefonok sebességétől függő dolgokban (pl. applikáció felnyitás, inicializálás, stb.) van 20% különbség, a júzerfüggőben (pl. szöveg begépelése, lapozgatás, klikkelés elnemszúrás) pedig 60%.

Pláne ha a boltos bónuszmegvonás terhe mellett ki van képezve arra, hogy gyorsan csinálja meg 100x ugyanazt.

Tendálok egyetérteni azzal, hogy marketing porhintés.