- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 4388 megtekintés
Hozzászólások
egy cseppet elkestek vele... a mesa3d-ben mar ujrairtak mindent az evek soran.
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sot, gyanithato, h az alap Mesa hamarabb tamogatja az ujabb szabvanyokat, mint ez. Az mas kerdes, hogy ebbol mennyi jut el X[free|.org]-hoz, es az megint egy ujabb kerdes, hogy ebbol mennyi hardware accelerated.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mar ujrairtak mindent az evek soran" - ez nagy f*szsag. Nezd meg a xserver es a mesa forrasait a glx konzvtarak alatt. A kod gyakorlatilag az eredeti SGI, az evek soran hozzaadott dri, xcb, stb. tamogatassal.
Az ujralicenszeles igenis egy hatalmal lepes.
Tovabbi info:
http://cgit.freedesktop.org/mesa/mesa/commit/?id=dc8058c3370588bfcad49f…
http://cgit.freedesktop.org/xorg/xserver/commit/?id=69b79c1a6648f0d04a1…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valaki elmondaná egyszerűen, hogy ez miért jó azoknak a végfelhasználóknak/fejlesztőknek, akik nem Debiant és nem gNewSense-et (lol) használnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
AFAIK a fedora/Redhat ill. SuSE vonal szintén háklis a licenszekre, gyakorlatilag mindenkit érint (mindenhol mesa van). Ubuntuban is, ha erre céloztál...
Más nézőpontból: senkit sem érint addig, amíg nem teszik be ezt a disztrokba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehát valami OpenGL most is van. Ubuntun is megy az nVidia kártyám. Vagy rosszul látom?
Bocs tényleg, ma nem megy a szövegértés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"GNU/Linux-on (és máshol) a 3D gyorsításért felelős OpenGL kód..."
Hát igen. Nem Linuxon, hanem mindenhol, nem 3D gyorsításért, hanem 3D megjelenítésért és az OpenGL nem kód, hanem API.
Szóval a hír igaz, de nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Mercedeseket, hanem Zsigulikat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.
A hírben említett OpenGL Sample Implementation egyébként az extrém sportok kedvelőinek kedvezve "extremely liberal licencing" alatt érhető el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem Linuxon, hanem mindenhol" kb= "(és máshol)"
"nem 3D gyorsításért, hanem 3D megjelenítésért": azért az OpenGL mostani célja mégiscsak az, hogy ne házilag barkácsolt programokkal próbáljunk megjeleníteni 3Dben, amihez pont az OpenGL APIjának létezése miatt mégiscsak hardwareesen támogatva gyorsítottak a dolgok és azért ez van olyan fontos dolog (a gyorsítás), mint a 3d megjelenítés létezése. De egyébként igazad van.
"az OpenGL nem kód, hanem API": ha jól látom, itt mégiscsak az opengl KÓDjáról van szó!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval mégiscsak osztogatják Moszkvában a BMW-ket ;-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne eroltesd, mert zoldsegeket beszelsz. Az SGI-s implementacio talan a 3.3-as XFree86 kornyeken volt erdekes, amikor a GLX-et osszeraktak. Azota az egeszet atterveztek/ megirtak a nullarol (lasd Mesa3D, DRI, X.org), amit tudtak, azt hardveres gyorsitassal (ezert van jelentosege annak, hogy a kartyagyartok adnak-e specifikaciot, referencia kartyakat, illetve hazon belul irnak-e drivert). Ennek az SGI-s dolognak a gyakorlati jelentosege szinte 0.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, de hol az én zöldségem? Én a cikkben írtakra és az arra adott Airwin-i válaszra válaszoltam.
Értem én mit írsz a Mesa-ról, Xorg-ról, dehát itt az SGI kódjáról volt szó.
SGI-s dolog gyakorlati jelentősége 0: kb. egyetértek, fenntartva, hogy azért lehetnek benne olyan részek, amelyek érdemesek talán az újrahasznosításra.
Talán nem is azt kéne vitatni, hogy mennyi a gyakorlati jelentősége ma, hanem hogy valóban elkéstek vele, nem cseppet, nagyon :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni