- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1301 megtekintés
Hozzászólások
A V8 a pokolban is V8!
Ha már hat henger, akkor inkább sor6! A turbó meg menjen a rizsrakétákba... Köbcentit csak köbcentivel lehet pótolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szíved szeretné ezt :), a valóság meg mást mutat szerencsére ;).
Éljen a fejlődés! (sniper troll :D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fejlődés, piha.
Kíváncsi vagyok, hogy pl 20 évre és 300e km-re levetítve melyik autónak nagyobb a környezetterhelése: egy elavult, egyszerű szívó 1.8-as benzines motornak (lehetőleg még a CAN busz előtti időkből), vagy egy hipermodern, 1.2 literes nagynyomású diesel szarnak. És ha nem bír ki 20 évet vagy 300e km-t, akkor automatikusan veszített...
Segítek, a nagynyomású diesel nem fogja kibírni motorgenerál nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy jönnek ide a dízelmotorok? Miért nem benzines szívót hasonlítasz benzines turbóshoz?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert akkor már a startvonalnál veszítene a turbós :-). Így legalább kapott valami minimális esélyt a "fejlődés".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kicsi TFSI motorok még a dieselnél is hamarabb fognak halni. Én persze ezek is drágák: nagynyomású injektor, turbó, kormosodó szelepek.
A károsanyag-kibocsájtást két dologgal lehet csökkenteni: kisebb tömeg, illetve nagyobb hatásfok. Namármost az utóbbi igencsak ki van maxolva már... Manapság sokszor azért favorizálják a kicsi turbómotorokat, mert maga a motor könnyebb néhány 10 kg-al, így csökkentenek súlyt. Cserébe hamarabb elromlik. A tréler viszont sokkal többet fogyaszt, mint egy személyautó.
Másik kedvencem a kettős-tömegű lendkerék. A manuális váltó mellett szokott az érv szólni, hogy olcsóbb karbantartani. Persze a "fejlődés" megoldotta, hogy ez ne legyen így. És igen, a benzinesekben is van most már.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4-5 évre, vagy max. 100e km-re kell autót venni. El kell felejteni az "öregapám megvette a zsigulit, még mi is hajtjuk" szemléletet.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mindezt a természet óvásának jegyében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Illetve azért, hogy a használt autót vásárlóknak legyen mit megvenni. Ti. ha én (és a többi) nem veszek újat, egy idő után nem lesz használt sem. Vagy csak olyan mint Kubában.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem úgy értem, hogy a te hozzáálásod ne lenne racionális.
Hanem úgy, hogy a természet óvása érdekében szigorítjuk a kipufogást, aminek az lett az eredménye, hogy olyan autókat gyártanak, amiket sokkal drágábban kell szervízelni (drága=van mögötte ipari teljesítmény, ami ugye környezetszennyezés is), és várhatóan nem lesznek hosszú életűek (környezetszennyezés megintcsak).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Euro6-os motor. Feltehetően ez az autó 10 éves koráig nem fogja elérni a 100e futott kilométert. Olajcserén kívül meglepődnék, ha kellene rá komolyabb szerviz ez alatt az idő alatt.
Nem értem mire gondolsz.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos ami fejlődés, az nem tartalmaz belsőégésű motort, csak huncut elektronokat. Persze szívesen kipróbálnám a villanymotor előnyeit is, de a csecsemő is előbb tanul meg berregni, mint beszélni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem probléma. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni