V8 szívó vs. V6 turbo

Ahogy arra már korábban utaltam, van "némi" különbség a kettő közt. A TV-ből is jól hallani, de na 1-2 méterről?!?

Az más kérdés, hogy hangban jobb a V8-as Red Bull. De az F1-ben a P1-et nem hangra osztják. A V6-os Mercedes veri.

Hozzászólások

A V8 a pokolban is V8!

Ha már hat henger, akkor inkább sor6! A turbó meg menjen a rizsrakétákba... Köbcentit csak köbcentivel lehet pótolni.

Fejlődés, piha.

Kíváncsi vagyok, hogy pl 20 évre és 300e km-re levetítve melyik autónak nagyobb a környezetterhelése: egy elavult, egyszerű szívó 1.8-as benzines motornak (lehetőleg még a CAN busz előtti időkből), vagy egy hipermodern, 1.2 literes nagynyomású diesel szarnak. És ha nem bír ki 20 évet vagy 300e km-t, akkor automatikusan veszített...

Segítek, a nagynyomású diesel nem fogja kibírni motorgenerál nélkül.

A kicsi TFSI motorok még a dieselnél is hamarabb fognak halni. Én persze ezek is drágák: nagynyomású injektor, turbó, kormosodó szelepek.

A károsanyag-kibocsájtást két dologgal lehet csökkenteni: kisebb tömeg, illetve nagyobb hatásfok. Namármost az utóbbi igencsak ki van maxolva már... Manapság sokszor azért favorizálják a kicsi turbómotorokat, mert maga a motor könnyebb néhány 10 kg-al, így csökkentenek súlyt. Cserébe hamarabb elromlik. A tréler viszont sokkal többet fogyaszt, mint egy személyautó.

Másik kedvencem a kettős-tömegű lendkerék. A manuális váltó mellett szokott az érv szólni, hogy olcsóbb karbantartani. Persze a "fejlődés" megoldotta, hogy ez ne legyen így. És igen, a benzinesekben is van most már.

Nem úgy értem, hogy a te hozzáálásod ne lenne racionális.

Hanem úgy, hogy a természet óvása érdekében szigorítjuk a kipufogást, aminek az lett az eredménye, hogy olyan autókat gyártanak, amiket sokkal drágábban kell szervízelni (drága=van mögötte ipari teljesítmény, ami ugye környezetszennyezés is), és várhatóan nem lesznek hosszú életűek (környezetszennyezés megintcsak).