Adott volt egy vadi új HP Proliant DL380p szerver. A teljes, minden összetevőre kiterjedő firmware frissítés elvégzése után nem indult. RSOD-dal megállt. Minden lehetséges debugolási kísérlet kudarcot vallott. Mivel 0 napos volt, bejelentésre került a hivatalos márkaszervizbe. A szerviz arra jutott, hogy alaplapot kell cserélni benne. Megtörtént, de a hibajelenség maradt. Ekkor terelődött a gyanú a hálókártyára.
A hálókártya cserélése után egy full system erase, firmware frissítés, plusz 1 napi / éjszakai teszt következett. Úgy tűnik. hogy a sztori végére feltehetjük a pontot. A hálókártya firmware okozta a galibát.
Sem én, sem a szerviz, sem más kollégák nem láttak még ilyet. Vannak, akik már 20 éve foglalkoznak Compaq/HP-vel, de nem találkoztak még ilyennel. Vagyis, nem fordul elő olyan gyakran.