- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1854 megtekintés
Hozzászólások
Amikor sokat tekertem mindig volt nálam tartalék belső. Egy kis gyakorlással 15 perc alatt cserélhető, különösen jó, ha a semmi közepén ér a meglepi. Szükséges eszközök: 1-2 csavarhúzó, 1 kulcs, 1 belső. Párszor már megmentett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyorszár van rajta, kulcs nem kell. Egy belső, meg valami pumpa, mert anélkül hiába cserélnék belsőt :) Csak a rosseb akarja ezeket állandóan hordani magával. Mindenesetre mákom volt, hogy közel voltam. 10km-ről nem lett volna olyan buli tolni a biciklit. Valamit ki kell találnom. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Létezik olyan cucc, hogy defektvédő szalag, ami egy műanyag szalag, a belső és a külső közé rakod be.
Tüske, üvegszilánk nem igazán megy át rajta...
Pl ez: http://ebike.hu/termekek/kerek/defektvedelem/477+weldtite+defektg%C3%A1…
kb 3-4 belső árába kerül, nem igazán van mellette defekt...
---
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Hasznos dolog, én is ilyet használok.
----------------------------------------------------------
Sebeink emlékeztetnek arra, hogy a múlt valóban megtörtént
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez sajnos csak az alulról jövő defektek ellen véd. A hátsó kerék defektek nagy része oldalirányú, mivel a külső által felkapott szilánk a sárvédő és csomagtartó (esetleg kerékpáros zsák) miatt elkezd random pattogni, és rossz esetben oldalról találja el a kereket. Legalábbis én az összes hátsó defektemet oldalirányból kaptam.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, bár lehet, hogy egy defektálló külső jobb. Kicsit utánaolvastam, volt akinek elcsúszott s megette a belsőt.
A többi termékük viszont érdekes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyi kerékpárboltos arc szerint egy ideig foglalkoztak ilyen szalaggal, de nem vált be. Elcsúszott, megkeményedett, majd a végén pont az nyírta ki a belsőt.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nálam a mindennapi uticsomag: 15ös kulcs ha nincs gyors-zár, utipumpa, foltszett és 3 gumileszedő nálam a csomag. gumileszedőt vegyél mindenképpen, párszáz forint, megéri!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tartalék belső, utipumpa, 15-ös kulcs. Foltkészleten még gondolkozom. Gumileszedőről még nem is hallottam. Én azt is a 15-ös villás végével szedem... :D De gondolom ez gumitól is függ, a 26 col 1.95 mindenesetre lejön így, de akasztottam már le kézzel is...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ök a gumileszedők: Link
Egy monti gumit tényleg nem nehéz leszedni, de azért egy országúti bicajról nem szeded le villáskulccsal, néha még leszedővel is nehéz.
----------------------------------------------------------
Sebeink emlékeztetnek arra, hogy a múlt valóban megtörtént
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
leszedni meg hagyjan, de egy 18-as gumit visszatenni, na az a nem semmi :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1:))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a felni gumi párosítástól is függ milyen nehéz.
----------------------------------------------------------
Sebeink emlékeztetnek arra, hogy a múlt valóban megtörtént
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gumileszedő azért is megéri, mert kevésbé nyüstölöd szét vele a felni szélét, mire lefeszegeted a külsőt, mint a villáskulcs végével. Mondjuk montiról le lehet szedni bármivel könnyedén, de országútiról nem mindig olyan könnyű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hosszabb utra, foleg mikor olyan helyre megyek, amit autoval nem lehet megkozeliteni, viszek tartalek belsot, javitokeszletet, pumpat meg egy bicskaszeru inbus, torx, stb. csavarhuzokeszletet is (hatizsakban nem foglal nagy helyet meg a sulyuk is elenyeszo). A folt ontapado, melleje meg ket kis kanalszeru eszkoz is van a dobozban, amivel a kulsot le lehet szerelni. Ha csak a varos korul karikazok nem szoktam magammal vinni semmit. Legrosszabb esetben az asszony autoval utanam jon es hazavisz.
--
FeZo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vigyél magaddal tartalék belsőt, leszedőt, pumpát, nem foglal sok helyet, na és ragasztót is, ugyan nem érdemes vele szenvedni, mert max 1000 ft egy belső, az csak azért kell, hogy legyen mivel segíteni másokon, illetve ha nem veszed észre a tüskét és megint kilyukad.
Pumpa helyett vannak CO2-s patronos cuccok, pénzbe kerül, de működik, javító anyaggal kombináltat nem ismerem. Vannak mindenféle tejcsik, amit bele lehet tölteni és defektgátló hatású, ez működik, de belsős kerékben nem annyira, és úgy macera is.
Nekem egy időben állandóan kilyukadt, elmebeteg helyeken 30km-re mindentől nem olyan vicces. Beruháztam egy tubeless kerékszettre, amit tejcsivel használok, azóta ha üvegszilánkot látok, arra megyek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A patronos gyorspumpák a relatíve drágaságuk ellenére is nagyon megérik a pénzüket. Kis helyen elfér, egy patron egy gumit frankón felfúj seperc alatt.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyugodtan használhatod a sparyt. A legegyszerűbb és jó is. Ha egy autóhoz azt adják gyárilag pótkerék helyett, akkor neked is meg fog felelni. Persze ne nyomd bele az összeset.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cserebelső a legegyszerűbb.
Hosszabb túrára (fenti mellett) a folt+ragasztó a nyerő, esetleg a ragasztó nélküli folt, bár drágább.
Spray-t azok fújnak bele, akik versenyen nyomják, ott ugyanis számít, ha 5-10 percre meg kell állni. Előre kell befújni, mert tömítőként működik. Folyékony marad, s ha szalad a levegő, ő is megy vele.
A Spray elég drága mulatság, nehezíti a kereket pár grammal, és nem tudom ha szereti minden szelep.
Külsőt akkor cserélsz, ha nagyobb vágás van benne, vagy kilátszanak a szálak.
Talán ha extrémebb helyeken tekersz megérné, utakra viszont nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Defektmegelőző/javító szerből is többféle van. Van, amiről írsz, ami elsősorban megelőzést szolgál. Én a szingós országútihoz Tufo Extreme-et cipelek, ez csak a defektet követően használható. Amúgy pótbelső mellett a foltot+ragasztót mindenképp ajánlom, kis helyet foglal és dupla defekt ellen is véd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en mindig ragasztokeszletet hordtam magammal, nem egyszer szukseg is volt ra, teljesen jol mukodik
javitosprayt egyszer probaltam, de 5-6 km utan mar ugyanolyan lapos volt a gumi mint elotte (orszaguti bringa, vekony gumival, bar ez nem hiszem hogy szamit)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én rakattam ilyen defekt gátló szalagot a kerekbe, azóta nem volt defektem (ez kb. 5 éve volt), előtte azért kéthavonta befigyelt egy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey!
Ülés alá kistáska, abba bele fér egy belső egy leszedő és egy pumpa. Ennyi kell semmi más :)
Ezt a pumpát nézd meg:
Birzman BM09-ZC-MINI-9PS
Ha jól láttam te montizol, az a nyomás amit ez tud neked bőven elég.
Belsőt cserélni 5 perc, 700 Ft-os belső ár mellett nem éri meg ragasztgatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, ez lesz. Tartalék belső + egy kis pumpa. Ez jól néz ki. A külsőt kézzel leszedtem a felniről :) Itt van előttem szétkapva. Délután dobok bele egy belsőt.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ajánlom az ilyen apró dolgokat. Pár centivel nagyobb, nem összecsukható pumpával is kín felfújni egy MTB kereket. YMMV.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
belemegy egy vagy ket drotdarab a gumiba, kicsereled a belsot (nem veszed eszre a defekt okat, vagy nem mindet), felfujod, tekersz harmat, ujbol defekt, ennyi...
en javitokeszlet nelkul nem indulnek el, az tuti...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Üvegszilánkkal jártam meg egyszer. Mikor harmadszorra is ugyanolyan stílusú vágást találtam a belsőn, kicsit tüzetesebben meghajlítgattam a külsőt, s ott rejtőzködött a kedves. Tapintásra nem érződött.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, megnézném én azt, hogy egy ilyen csöpi pumpával hogyan tudnál 4-6 bar nyomást belepasszírozni a belsőbe.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
montiba nem kell 4-6 bar
amugy en feleakkora pumpaval jarok orszagutin mint a 'normal' hosszu, es siman bele lehet nyomni kb. 4.5 bart minimalis vallakkal, azzal meg azert lehet tovabbgurulni
sajna a benzinkuti kompresszorok sem nagyon tudnak tobbet :(
volt olyan, mentem a kutra fujni
kerdezem a kutast hogy mennyit bir a kompresszor
nagy arccal: "hoooo, az lerobbantja a gumit!"
mondom na vegre, ilyet keresek, mashol nem tud a kompresszor 6-7 bart
erre nez ram hulyen: "6-7 bar? hat annyit ez neeeem tuuuuud"
koszonjuk Emese :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mountain bike-nak 2,8-4 bar kell. Ezzel a kis (9 cm hosszú) rejszpumpával 2 perc alatt csináltam annyi levegőt a tök üres tömlőbe, amivel az első kútig simán el lehet jutni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nekem ez vált be.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/77Mzp0kytoW97IV4nbM-y9MTjNZETYmyP…
Valóban többet lehet vele belenyomni, mint amennyit először kinéz belőle az ember...
Persze ez szeleptől is függ.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oksa! Akkor nem szóltam. Nekem egy monstrum városi/túra bicajom van. Télen 4 bar, nyáron minimum 6 kell neki. Ha a bicajos tatyóm is rendesen megvan pakolva (pl. piaci nagy bevásárlás 25+ kilóval), akkor
néha kell bele a 8 is.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Enyémen Continental Touring Plus defektvédett (kevlár szövetes + vastagított futófelület) külső figyel. Üvegszilánk ellen tényleg véd.
December óta van fenn, napi szinten budai rakpart + ZP megkerülő bicikliúton csapatom, nulla defekt.
Hátránya az ára. (Insert "You don't say!" meme here.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
continental safety contact, azóta nem volt defekt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én így csinálom:
Nyereg alatt hátul, kistáska, benne:
- ilyesmi foltozó készlet:
http://www.bringabutik.hu/vasarlas/kerekpar-alkatresz-kiegeszito/gumi/j…
Nem kell hozzá ragasztó, úgy tapad fel, mint egy matrica, és pár másodperc múlva már fújható is a kerék. Nem konkrétan a fenti linken lévőt használom, de ilyesmit.
- Pótbelső
- Gumileszedő
Nyereg alatt, előrébb, háromszög alakú kistáska, benne kulcs a kerékleszedéshez.
Középső merevítő csőre tépőzárral rögzítve kis pumpa.
Egyik sem foglal igazán helyet a bringán, és nincs útban tekerés közben, de cserébe már rengetegszer mentettek meg fölösleges gyalogtúráktól.
Pár perc alatt cserélem már a belsőt, ha úgy hozza a sors :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezekkel a dolgokkal az a bajom, hogy ha otthagyom a bringát valahol, akkor ezt is cipelni kell a lámpákkal, kilométerórával, egyéb cuccokkal együtt.
Amúgy nagyon jó infók gyűltek itt össze, köszi! :)
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
rand() a lelke mindennek! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, én nem szállok le róla :) Sportoláshoz használom, azaz, amikor nincs a garázsban, akkor rajta ülök :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az úgy más, nálam használati tárgy, elmegyek vele dolgozni, boltba, vonatozok vele, stb. :)
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
rand() a lelke mindennek! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gumiszagú és esetlegesen piszkos kéz nem túl komfortos, plusz a kesztyűt és a kormányt is összemocskolhatja. -> Kellhet valamilyen kéztisztító alkalmatosság is.
Szerintem az túlzás, hogy a kilyukadt belsőt dobjuk el. Otthon gyorsan meg lehet ragasztani.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eldobható nejlonkesztyűben szereltem. 30 darab pár forint. Abból tettem el. A belsőt nem dobtuk ki. A kollégák felaprították és újrahasznosították. Egyiknek motoremelőre kellett gumi, a másiknak a ház körül, a harmadik azt mondta, hogy vékonyra szelve jó befőttes guminak stb. :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni