Defekt

A mai esti kerékpározás nem indult valami fényesen. Kb. 1 kilométer után látom, hogy az úttesten valami istenbarma borosüveget tört össze. Nagy ívben kikerültem, de kár volt fáradnom. Egyből hallottam, hogy a hátsó kerék felől diszkrét sziszegés kíséretében szökik a levegő. Szép lassan leeresztett. Szerencsére légvonalban alig 500 méterre voltam otthonról. Visszatoltam a bicajt és kikaptam a hátsó kereket. Holnap ki kéne cserélni a belsőt. Talán a külsőt nem, bár szemmel látható, hogy a szilánk - mert feltételezem az volt - hol ment át rajta.

Éppen tegnap beszélgettünk a kollégákkal, hogy ki hogyan készül fel az ilyesmire. Egyik visz magával foltot + ragasztót, a másik meg valami spray-t, amivel gyorsjavítást lehet végezni a lyukas belsőn. Lehet, hogy nekem is kéne valami megoldás? Ez a javítóspray nem tudom mennyit érhet... Valahogy nem hiszem el, hogy az a kis flakon fel is nyomja a kereket megfelelő nyomásra....

Hozzászólások

Amikor sokat tekertem mindig volt nálam tartalék belső. Egy kis gyakorlással 15 perc alatt cserélhető, különösen jó, ha a semmi közepén ér a meglepi. Szükséges eszközök: 1-2 csavarhúzó, 1 kulcs, 1 belső. Párszor már megmentett.

Gyorszár van rajta, kulcs nem kell. Egy belső, meg valami pumpa, mert anélkül hiába cserélnék belsőt :) Csak a rosseb akarja ezeket állandóan hordani magával. Mindenesetre mákom volt, hogy közel voltam. 10km-ről nem lett volna olyan buli tolni a biciklit. Valamit ki kell találnom. :)

--
trey @ gépház

Létezik olyan cucc, hogy defektvédő szalag, ami egy műanyag szalag, a belső és a külső közé rakod be.
Tüske, üvegszilánk nem igazán megy át rajta...

Pl ez: http://ebike.hu/termekek/kerek/defektvedelem/477+weldtite+defektg%C3%A1…

kb 3-4 belső árába kerül, nem igazán van mellette defekt...

---
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.

Ez sajnos csak az alulról jövő defektek ellen véd. A hátsó kerék defektek nagy része oldalirányú, mivel a külső által felkapott szilánk a sárvédő és csomagtartó (esetleg kerékpáros zsák) miatt elkezd random pattogni, és rossz esetben oldalról találja el a kereket. Legalábbis én az összes hátsó defektemet oldalirányból kaptam.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

nálam a mindennapi uticsomag: 15ös kulcs ha nincs gyors-zár, utipumpa, foltszett és 3 gumileszedő nálam a csomag. gumileszedőt vegyél mindenképpen, párszáz forint, megéri!

Tartalék belső, utipumpa, 15-ös kulcs. Foltkészleten még gondolkozom. Gumileszedőről még nem is hallottam. Én azt is a 15-ös villás végével szedem... :D De gondolom ez gumitól is függ, a 26 col 1.95 mindenesetre lejön így, de akasztottam már le kézzel is...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

Ök a gumileszedők: Link
Egy monti gumit tényleg nem nehéz leszedni, de azért egy országúti bicajról nem szeded le villáskulccsal, néha még leszedővel is nehéz.
----------------------------------------------------------
Sebeink emlékeztetnek arra, hogy a múlt valóban megtörtént

Hosszabb utra, foleg mikor olyan helyre megyek, amit autoval nem lehet megkozeliteni, viszek tartalek belsot, javitokeszletet, pumpat meg egy bicskaszeru inbus, torx, stb. csavarhuzokeszletet is (hatizsakban nem foglal nagy helyet meg a sulyuk is elenyeszo). A folt ontapado, melleje meg ket kis kanalszeru eszkoz is van a dobozban, amivel a kulsot le lehet szerelni. Ha csak a varos korul karikazok nem szoktam magammal vinni semmit. Legrosszabb esetben az asszony autoval utanam jon es hazavisz.

--
FeZo

Vigyél magaddal tartalék belsőt, leszedőt, pumpát, nem foglal sok helyet, na és ragasztót is, ugyan nem érdemes vele szenvedni, mert max 1000 ft egy belső, az csak azért kell, hogy legyen mivel segíteni másokon, illetve ha nem veszed észre a tüskét és megint kilyukad.

Pumpa helyett vannak CO2-s patronos cuccok, pénzbe kerül, de működik, javító anyaggal kombináltat nem ismerem. Vannak mindenféle tejcsik, amit bele lehet tölteni és defektgátló hatású, ez működik, de belsős kerékben nem annyira, és úgy macera is.

Nekem egy időben állandóan kilyukadt, elmebeteg helyeken 30km-re mindentől nem olyan vicces. Beruháztam egy tubeless kerékszettre, amit tejcsivel használok, azóta ha üvegszilánkot látok, arra megyek. :)

Nyugodtan használhatod a sparyt. A legegyszerűbb és jó is. Ha egy autóhoz azt adják gyárilag pótkerék helyett, akkor neked is meg fog felelni. Persze ne nyomd bele az összeset.

Cserebelső a legegyszerűbb.

Hosszabb túrára (fenti mellett) a folt+ragasztó a nyerő, esetleg a ragasztó nélküli folt, bár drágább.

Spray-t azok fújnak bele, akik versenyen nyomják, ott ugyanis számít, ha 5-10 percre meg kell állni. Előre kell befújni, mert tömítőként működik. Folyékony marad, s ha szalad a levegő, ő is megy vele.

A Spray elég drága mulatság, nehezíti a kereket pár grammal, és nem tudom ha szereti minden szelep.

Külsőt akkor cserélsz, ha nagyobb vágás van benne, vagy kilátszanak a szálak.

Talán ha extrémebb helyeken tekersz megérné, utakra viszont nem.

Defektmegelőző/javító szerből is többféle van. Van, amiről írsz, ami elsősorban megelőzést szolgál. Én a szingós országútihoz Tufo Extreme-et cipelek, ez csak a defektet követően használható. Amúgy pótbelső mellett a foltot+ragasztót mindenképp ajánlom, kis helyet foglal és dupla defekt ellen is véd.

en mindig ragasztokeszletet hordtam magammal, nem egyszer szukseg is volt ra, teljesen jol mukodik
javitosprayt egyszer probaltam, de 5-6 km utan mar ugyanolyan lapos volt a gumi mint elotte (orszaguti bringa, vekony gumival, bar ez nem hiszem hogy szamit)

Én rakattam ilyen defekt gátló szalagot a kerekbe, azóta nem volt defektem (ez kb. 5 éve volt), előtte azért kéthavonta befigyelt egy.

Trey!

Ülés alá kistáska, abba bele fér egy belső egy leszedő és egy pumpa. Ennyi kell semmi más :)

Ezt a pumpát nézd meg:
Birzman BM09-ZC-MINI-9PS

Ha jól láttam te montizol, az a nyomás amit ez tud neked bőven elég.

Belsőt cserélni 5 perc, 700 Ft-os belső ár mellett nem éri meg ragasztgatni.

montiba nem kell 4-6 bar
amugy en feleakkora pumpaval jarok orszagutin mint a 'normal' hosszu, es siman bele lehet nyomni kb. 4.5 bart minimalis vallakkal, azzal meg azert lehet tovabbgurulni
sajna a benzinkuti kompresszorok sem nagyon tudnak tobbet :(

volt olyan, mentem a kutra fujni
kerdezem a kutast hogy mennyit bir a kompresszor
nagy arccal: "hoooo, az lerobbantja a gumit!"
mondom na vegre, ilyet keresek, mashol nem tud a kompresszor 6-7 bart
erre nez ram hulyen: "6-7 bar? hat annyit ez neeeem tuuuuud"
koszonjuk Emese :D

+1
Nekem ez vált be.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/77Mzp0kytoW97IV4nbM-y9MTjNZETYmyP…
Valóban többet lehet vele belenyomni, mint amennyit először kinéz belőle az ember...
Persze ez szeleptől is függ.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

Oksa! Akkor nem szóltam. Nekem egy monstrum városi/túra bicajom van. Télen 4 bar, nyáron minimum 6 kell neki. Ha a bicajos tatyóm is rendesen megvan pakolva (pl. piaci nagy bevásárlás 25+ kilóval), akkor
néha kell bele a 8 is.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Enyémen Continental Touring Plus defektvédett (kevlár szövetes + vastagított futófelület) külső figyel. Üvegszilánk ellen tényleg véd.
December óta van fenn, napi szinten budai rakpart + ZP megkerülő bicikliúton csapatom, nulla defekt.
Hátránya az ára. (Insert "You don't say!" meme here.)

Én így csinálom:

Nyereg alatt hátul, kistáska, benne:
- ilyesmi foltozó készlet:
http://www.bringabutik.hu/vasarlas/kerekpar-alkatresz-kiegeszito/gumi/j…
Nem kell hozzá ragasztó, úgy tapad fel, mint egy matrica, és pár másodperc múlva már fújható is a kerék. Nem konkrétan a fenti linken lévőt használom, de ilyesmit.
- Pótbelső
- Gumileszedő

Nyereg alatt, előrébb, háromszög alakú kistáska, benne kulcs a kerékleszedéshez.

Középső merevítő csőre tépőzárral rögzítve kis pumpa.

Egyik sem foglal igazán helyet a bringán, és nincs útban tekerés közben, de cserébe már rengetegszer mentettek meg fölösleges gyalogtúráktól.

Pár perc alatt cserélem már a belsőt, ha úgy hozza a sors :)

Ezekkel a dolgokkal az a bajom, hogy ha otthagyom a bringát valahol, akkor ezt is cipelni kell a lámpákkal, kilométerórával, egyéb cuccokkal együtt.

Amúgy nagyon jó infók gyűltek itt össze, köszi! :)

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
rand() a lelke mindennek! :)

A gumiszagú és esetlegesen piszkos kéz nem túl komfortos, plusz a kesztyűt és a kormányt is összemocskolhatja. -> Kellhet valamilyen kéztisztító alkalmatosság is.

Szerintem az túlzás, hogy a kilyukadt belsőt dobjuk el. Otthon gyorsan meg lehet ragasztani.

:)

Eldobható nejlonkesztyűben szereltem. 30 darab pár forint. Abból tettem el. A belsőt nem dobtuk ki. A kollégák felaprították és újrahasznosították. Egyiknek motoremelőre kellett gumi, a másiknak a ház körül, a harmadik azt mondta, hogy vékonyra szelve jó befőttes guminak stb. :D

--
trey @ gépház