Microsoft 365 globális leállás: egyre gyakoribbak a felhőszolgáltatási zavarok
Újabb jelentős globális leállás érte a Microsoft Outlook szolgáltatását, amely több mint 19 órán át elérhetetlenné tette az Outlook.com, az asztali és a mobilalkalmazás felhasználóit szerda este 22:20 UTC-től csütörtök 17:25 UTC-ig. A Microsoft hivatalosan is elismerte a hibát (EX1112414), később pedig a Teams érintettségét is (TM1112332).
A Microsoft szerint egy konfigurációs változtatás teljesen leterhelte az infrastruktúrát, de a pontos kiváltó okról nem nyilatkoztak. Elemzők szerint az ilyen szintű leállás jellemzően az Azure Active Directory (Entra ID) hibájára, hibás frissítésekre, DNS vagy BGP hibákra, illetve az Azure mikroszolgáltatások bonyolult kapcsolati rendszerének egyetlen hibapontjára vezethető vissza.
Visszatérő problémák
A közelmúltban több hasonló leállás is sújtotta a Microsoft 365 szolgáltatásokat – májusban és júniusban is, a márciusi incidens pedig 37 000 felhasználót érintett világszerte. Ez a minta rávilágít a hyperscale felhőplatformok sebezhetőségére és arra, hogy a túlzott komplexitás már nem csak kockázat, hanem valós probléma.
A Microsoft nincs egyedül: júniusban az IBM Cloud kétszer is kiesett, a Google Cloud pedig több mint 50 szolgáltatása állt le 7 órára.