Adott egy budapesti oktatási intézmény. A neve lényegtelen, nem is kell, hogy tippelgessétek.
A rendszerének üzemeltetésére kellene "beárazni" két fő munkaerőt. Az egyik embernek főként operátori és support feladatokat kellene ellátni, a másik fő pedig főként erősen szakmai munkára kellene. (szerverek, hálózat, IT-munkafolyamatok menedzselése, beszerzés-pénzügyek, stb.)
A rendszer körvonalaiban:
- szerver #1: Novell Netware 6.5 és Open Enterprise Server, hozzá mindenféle LDAP-on illesztett szolgáltatással
- szerver #2: Tűzfal és gateway: NetBSD, routing több WAN és VLAN között, NAT, csomagszűrő, Squid, DHCP, DNS, VPN, dialup, OpenRADIUS, stb.
- szerver #3: Levelezőszerver: NetBSD, postfix, courier-imap, stb. mindez LDAP-on illesztve
- szerver #3: Linux, LAMP és vidéke, mailman, stb.
- szerver #4: Windows Server 2003 + MSSQL 2005 az ügyviteli/bérszámfejtő/intézményadminisztrációs rendszernek
- szerver #5: Windows Server 2003 terminál szerver, a sok távolról nyomuló júzernek
- szerver #6: CCTV biztonsági megfigyelő rendszer, IP kamerák tucatjával
A telephelyen 5 épület van, kb. 50 darab ethernet switch, 13 darab hálózati nyomtató, 11 darab WiFi accesspoint, 7 gépterem, 260 desktop PC, 60+ notebook (mind Windows XP) és hozzá kb. 150 privilégizált júzer (kolléga) és ~800 diák/tanfolyami júzer.
A rendszer - a lehetőségekhez képest - jól megtervezett és kivitelezett, nagyszerűen működik.
Közeljövő tervei:
- Netware -> Open Enterprise Server migráció teljes befejezése
- IPv6 bevezetése
- Szerverek ésszerűsítése, virtualizáció, SAN bedurrantása
- XP -> Windows 7 áttérés (vigyázat, egyedi célszoftverek használatban!)
A kérdés tehát két darab, nettó, HUF-ban mért fizetés összeg, amit reálisnak gondoltok a feladatért.
Ha szerintetek ez több, mint két emberes feladat, akkor jelezzétek.
Köszönöm!
- 2079 megtekintés
Hozzászólások
operátorkodás/support napi hány órában? hétvégén? mi van a tanítási szünetekkel?
mennyi idő alatt kell válaszolni?
szerintem nem csak azért több, mint két ember, mert túl sok a téma, hanem azért is több lehet, mert nem 8 órásnak tűnik a dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az operátorkodás alapjaiban véve 8 órás történet.
a tanítási szünetek remek alkalmak arra, hogy elvégezd azokat a feladatokat, amikre a napi rutin során egyébként nem jut idő és lehetőség :) - értsd ide az üzemidő-kieséssel járó karbantartásokat is.
a hosszabb (nyári) szünetben persze azért jut idő arra, hogy kivedd az egész éves szabadság-keretedet, és még marad is mellette egy-két hét bónusz szabadság.
válaszolni munkaidőben praktikusan azonnal kell :)
munkaidőn kívül nincs official support, viszont ha szombat reggel lerohad egy szerver, akkor nyilván meglincselnek, ha csak hétfőn reggel üzemeled be. magyarul, a kétfős személyzetből azért lehetőség szerint valaki mindig legyen elérhető. súlyos üzemzavar ritka, és VPN, iLO, távmenedzsment játszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennyi cuccnál van rá esély, hogy egynél többel van gond. ha azonnali válasz kell, akkor egynél több operátor kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
netto ~160
netto ~200
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyit illene.
Kozszferaban kevesse valoszinu, hogy ennyit fizetnenek.
Masreszt ket embernek ez sok, fokent a support resze.
Uzemeltetesi resze nem veszelyes.
A helyettesites is felmerul, szabadsag, betegseg, kilepes, etc... ha ilyenkor egyvalakire marad az eleg hamar befogja dobni az unalmast es/vagy a felhasznalok fognak hapogni.
2 support es egy uzemeltetes, nem keverve, aki az uzemeltetest csinalja, az ne szaladjon mar nyomtatot bizergalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni