Rendszergazda és IT vezető. Mennyiért?

 ( mauzi | 2011. március 1., kedd - 23:55 )

Adott egy budapesti oktatási intézmény. A neve lényegtelen, nem is kell, hogy tippelgessétek.

A rendszerének üzemeltetésére kellene "beárazni" két fő munkaerőt. Az egyik embernek főként operátori és support feladatokat kellene ellátni, a másik fő pedig főként erősen szakmai munkára kellene. (szerverek, hálózat, IT-munkafolyamatok menedzselése, beszerzés-pénzügyek, stb.)

A rendszer körvonalaiban:

- szerver #1: Novell Netware 6.5 és Open Enterprise Server, hozzá mindenféle LDAP-on illesztett szolgáltatással
- szerver #2: Tűzfal és gateway: NetBSD, routing több WAN és VLAN között, NAT, csomagszűrő, Squid, DHCP, DNS, VPN, dialup, OpenRADIUS, stb.
- szerver #3: Levelezőszerver: NetBSD, postfix, courier-imap, stb. mindez LDAP-on illesztve
- szerver #3: Linux, LAMP és vidéke, mailman, stb.
- szerver #4: Windows Server 2003 + MSSQL 2005 az ügyviteli/bérszámfejtő/intézményadminisztrációs rendszernek
- szerver #5: Windows Server 2003 terminál szerver, a sok távolról nyomuló júzernek
- szerver #6: CCTV biztonsági megfigyelő rendszer, IP kamerák tucatjával

A telephelyen 5 épület van, kb. 50 darab ethernet switch, 13 darab hálózati nyomtató, 11 darab WiFi accesspoint, 7 gépterem, 260 desktop PC, 60+ notebook (mind Windows XP) és hozzá kb. 150 privilégizált júzer (kolléga) és ~800 diák/tanfolyami júzer.

A rendszer - a lehetőségekhez képest - jól megtervezett és kivitelezett, nagyszerűen működik.

Közeljövő tervei:
- Netware -> Open Enterprise Server migráció teljes befejezése
- IPv6 bevezetése
- Szerverek ésszerűsítése, virtualizáció, SAN bedurrantása
- XP -> Windows 7 áttérés (vigyázat, egyedi célszoftverek használatban!)

A kérdés tehát két darab, nettó, HUF-ban mért fizetés összeg, amit reálisnak gondoltok a feladatért.

Ha szerintetek ez több, mint két emberes feladat, akkor jelezzétek.

Köszönöm!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

operátorkodás/support napi hány órában? hétvégén? mi van a tanítási szünetekkel?
mennyi idő alatt kell válaszolni?

szerintem nem csak azért több, mint két ember, mert túl sok a téma, hanem azért is több lehet, mert nem 8 órásnak tűnik a dolog.

az operátorkodás alapjaiban véve 8 órás történet.

a tanítási szünetek remek alkalmak arra, hogy elvégezd azokat a feladatokat, amikre a napi rutin során egyébként nem jut idő és lehetőség :) - értsd ide az üzemidő-kieséssel járó karbantartásokat is.

a hosszabb (nyári) szünetben persze azért jut idő arra, hogy kivedd az egész éves szabadság-keretedet, és még marad is mellette egy-két hét bónusz szabadság.

válaszolni munkaidőben praktikusan azonnal kell :)
munkaidőn kívül nincs official support, viszont ha szombat reggel lerohad egy szerver, akkor nyilván meglincselnek, ha csak hétfőn reggel üzemeled be. magyarul, a kétfős személyzetből azért lehetőség szerint valaki mindig legyen elérhető. súlyos üzemzavar ritka, és VPN, iLO, távmenedzsment játszik.

ennyi cuccnál van rá esély, hogy egynél többel van gond. ha azonnali válasz kell, akkor egynél több operátor kell.

netto ~160
netto ~200

Ennyit illene.
Kozszferaban kevesse valoszinu, hogy ennyit fizetnenek.
Masreszt ket embernek ez sok, fokent a support resze.
Uzemeltetesi resze nem veszelyes.

A helyettesites is felmerul, szabadsag, betegseg, kilepes, etc... ha ilyenkor egyvalakire marad az eleg hamar befogja dobni az unalmast es/vagy a felhasznalok fognak hapogni.

2 support es egy uzemeltetes, nem keverve, aki az uzemeltetest csinalja, az ne szaladjon mar nyomtatot bizergalni.