Segítség (csokis sulis kérdőív)

Kukucs!

A kérdőív:
rövid URL: http://bit.ly/csoki_kerdoiv
hosszú URL: https://spreadsheets.google.com/formResponse?formkey=dGkwSlJTWS16VXdqen…

A szöveg:
A dolog úgy áll, hogy a sulimban (BGF Külker, marketing mesterképzés) mitadisten beadandót kell írni. Ehhez raktam össze egy kérdőívet, és felettébb hálás lennék, ha néhányan kitöltenétek.
A kérdőív a csokikról, azon belül két konkrét márkáról szól.
A konkrét kitöltőket nem tudom azonosítani, így teljesen anonim, az adatokat kizárólag a beadandóhoz szándékozom felhasználni.
Az egész bő tíz perces cumó, de legalábbis jó eséllyel rövidebb, mint az NRC NetPaneles felmérések ;)

Cserébe a beadandót szívesen belinkelem ide is.

Köszönöm mindenkinek a választ, kiértékelés kezdődik! ☺

Hozzászólások

Kitöltve.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő

A márkával kapcsolatos kérdésekhez kéne "fogalmam sincs". Attól, hogy ismerem a márkát, nem biztos, hogy tudom, mennyibe kerül. Esetleg azt se tudom, milyen (mert nem szoktam venni/enni), csak reklámozzák. Vagy pedig pontosítani kéne, hogy "ismerem" azt jelenti, hogy rendszeresen veszem. És a "megbízol ebben a márkában"-t se tudtam értelmezni. Egy csokinál miben kéne megbíznom?

Lehet, hogy szőrszálhasogatásnak tűnik, de ha az ember bekattintgat valamit anélkül, hogy értené, az értelmezhetetlenné teszi az eredményeket (sok kérdőívnél van ilyen).

Továbbá sok a szöveges inputot váró mező. Ha csak 100-an töltik ki a kérdőívet, akkor is sok időt fog igényelni a feldolgozás, és a szöveges mezők tartalmának összevetése legtöbbször nem oldható meg objektív módon.

-----
"Fontosabb egy jó szomszéd, mint egy távoli rokon." (Árvízkárosult, 2010)

A szöveges mezőkből alapvetően kulcsszavakat keresek, a kérdéseknek nem feltétlenül kvantitatív kiértékelés a célja (nem is igen reménykedek még 50-es kitöltésben sem)
Gyakorlatilag az egész kérdőívet előadásjegyzet alapján raktam össze, a beadandóhoz mindenképpen jó, egyébként meg sokat tanultam a benne vétett hibákból – például abból is, hogy sok a szöveges mező :)

Alapvetően a kérdőívvel az a baj, hogy nagyon sok benne az olyan kérdés, aminek a megkérdezésére nem a kérdőív a legjobb módszer (hanem mondjuk mélyinterjú, fókuszcsoport), de a kérdőívezés esetemben sokkal könnyebben megoldható, mint több tucat ember megmélyinterjúztatása (ami alsó hangon lenne egyenként fél óra, mindenki idejéből külön, az enyémből meg összesen). Szóval bevallottan erőforráshiány miatt is lett kérdőív a dologból.

int getRandomNumber() { // ←ez itt már az aláírásom
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

ott nem az a feladat, hogy tudd, hanem hogy mit gondolsz? Ez pl. a márka kommunikációja szempontjából fontos lehet, mert hiába akarja a Mercedes, hogy a Smartot minden kőmacsó megvásárolja, amikor mondjuk arról mindenki azt gondolja, hogy nők veszik, vagy nőknek veszik ezeket a kocsikat. De köszönöm, picit finomítottam a kérdésen.

int getRandomNumber() { // ←ez itt már az aláírásom
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

Tul sok az olyan szoveges csillagos kerdes, amihez nem tudok ertelmeset irni. Elkezdtem, feladtam. Bocs.

--
The iPad: Because the iPhone was too small for other people to notice you.

Köszönöm a visszajelzést, következő majd jobb lesz, ígérem ☺
szerk.: sőt, kiszedtem pár csillagot is, helyette súgószöveget írtam hozzájuk

int getRandomNumber() { // ←ez itt már az aláírásom
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

Kitöltve.
A feldolgozáshoz sok sikert!

gy.

Kitöltve, de nem lesz benne köszönet.

A tót meg a svájci csoki mellé jó lett volna egy magyart is rakni...

Az az igazság, hogy a márkák kiválasztásakor az volt a fő szempont, hogy lehetőség szerint legyen róla véleményük az embereknek, és a dolgozat szempontjából előnyös, ha különbözik s kettőről alkotott kép.
Magyar csokinál ami így hirtelen felmerül, az:
- Bonbonetti Kft (Tibi csoki és társai)
- Szamos Marcipán (szerintem teljesen más termékkategória)
- Stühmer (a Szamossal össze lehet hasonlítani, de senki sem ismeri)
- Borsa desszert (bár én ismerném, nagyon jónak tűnik)

Kicsik, kevés termékkel
- Choco Hungária
- Aszúszem Kft.

Elvileg lehetne elemezgetni a Tibit meg a Szamost külön, de nekem kettőt kell egyszerre. A többinek most kellett utánanéznem.
Szerk.: abban viszont igazad van, hogy választhattam volna akár a Tibi mellé az előző kettőből. Az az igazság, be kell ismerjem, nem volt szempont, hogy magyart vizsgáljunk. Cserébe biztos lehetsz benne, hogy a kutatás eredményeiből nem húznak hasznot a külföldiek sem ;)

int getRandomNumber() { // ←ez itt már az aláírásom
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd