- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 4587 megtekintés
Hozzászólások
Ismerek egy ceget, akik most kaptak egy C tartomanyt, merthogy nekik kell a PI tartomany. Jelenleg hasznalnak aktivan vagy 5 IP-t...
Raadasul vmi bagatell osszegert.
Raadasul eloszor csak egy /26-ot vagy /27-et kertek, de azt visszautasitottak, mivel olyat nem route-ol egy szolgaltato sem.
tompos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
PI esetén van a RIPE-nál egy 2000 € beugró a tagságra + 325 €/ negyedév szolgáltatási díj. Tehát ha most belépusz, akkor kifizetsz kb. 640.000.- Ft-ot első körben, utána meg évente kb. 350.000.-. 5 címért ez relítív, hogy bagatell összeg-e.
Ha jól tudom, a RIPE figyeli a tartomány kihasználtságát, és ha alacsony, akkor elveszik a tartományt. Szóval az egy dolog, hogy megkapták.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, mi hogyan tortent, par 10K HUF-ot fizettek ki.
Igen, a kihasznaltsagot figyelik _allitolag_, hogy mi a terve ezzel a ceggel, nem tudom.
Mindenesetre ez a figyeles is csak olyan, hogy masik cegnek szinten van PI tartomanya, csak a felet vagy meg annyit sem hasznalnak belole es senkit nem erdekel.
tompos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igy van, a 2007-01 policy pont arrol szol, hogy PI tartomanyt lehet kozvetlenul a RIPE-tol kerni.
Ilyenkor _evente_ fix dijat kell fizetni. Ha nem fizetsz, visszavonjak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es megis hogyan figyelik??? monitorozzak a halozati forgalmam? milyen jogon?
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elkerik az IP-regisztracios adatbazisodat. Ha nincs legalabb 80%-ig tele, nem kapsz ujat.
Csalni persze mindenhol lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a RIPE tagsag ara. Abbol is a legkisebb csomag. Ha tag vagy, annyi cimet kapsz, amennyire szukseged van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Raadasul eloszor csak egy /26-ot vagy /27-et kertek, de azt visszautasitottak, mivel olyat nem route-ol egy szolgaltato sem.
/24-nel kisebbet nem oszt a RIPE NCC. Tobb okbol sem:
- route-olni, rdns-t delegalni iszonyatos hekkelesek aran lehet csak;
- irtozatos admin koltsege lenne (per-IP) egy-egy allokacionak;
- meg a mostaninal is brutalisabb fragmentacio lenne, ami a mar amugy is tulterhelt router-eken nem fog segiteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendben, akkor ne sirjnak, ha elfogy. Ellenben biztositsanak mindenkinek zokszo nelkul, akinek szuksege van ra, attol fuggetlen, hogy kiurul a pool.
Bullshit router tulterheltsegre hivatkozni. A fragmentaciot pedig lehetne csokkenteni szervezessel.
Persze ez csak az en velemenyem. A rev. dns tema meg vegkepp hujeseg. Hol van az leirva, h egy PI range felhasznalo egyben dns szolgaltato is?
tompos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A PI range igény akkor "jogos", ha eltérő routing szabályt szeretnél a többiektől, azaz vagy egynél több, független uplink szolgáltatód van (klasszikus Provider-Independent), vagy az egy szolgáltatódon keresztül az ő több uplinkjén eltérő hirdetésekkel szeretnél megjelenni, és a szolgáltatódnál egyedi eset vagy, nincs több ugyanígy hirdetendő ügyfele.
Ebben az esetben a világ összes sarkában - ahol full BGP-vel mennek - benne kell, hogy legyél egy entryként a routing táblában.
Ha úgy gondolod, hogy nem szeretnél benne lenni minden router routing táblájában, akkor nincs szükséged PI tartományra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendben, akkor ne sirjnak, ha elfogy. Ellenben biztositsanak mindenkinek zokszo nelkul, akinek szuksege van ra, attol fuggetlen, hogy kiurul a pool.
Sirni a userek fognak.
Amugy meg, ha ennyire erdekel a tema, csatlakozz batran a RIPE community-hez - a levlistak nyitottak, meg lehet vitatni mindent.
De biztosithatlak felole, hogy hamar elkuldenek a megfelelo RFC-khez, es ra fogsz jonni, hogy ez a szabvany, mindenki igy csinalja.
Bullshit router tulterheltsegre hivatkozni.
Nem. Probalj meg egy /24-nal kisebb tartomanyt hirdetni BGP-n. A legtobb AS kiszuri az ilyeneket. Amikor terabyte/sec nagysagrendben kell routeolni, akkor nem mindegy, hogy 40K vagy 40M entrynek kell-e hely a szupergyors, 90M+ packet/sec-et lekezelo prociban.
A fragmentaciot pedig lehetne csokkenteni szervezessel.
Nem lehet. Az allokalt tartomanyokat neha visszadjak/visszaveszik (ha nem fizetik a tagsagi dijat/tonkremegy az ISP), vagy meg tobbet kernek. Van egy fix /8-ad, es ugy osztani belole, hogy egyik ISP sose ker tobbet, a masik meg felevente ker meg egy /24-et, es probalj meg legalabb tobbe-kevesbe osszefuggo tartomanyt allokalni neki.
A masik az, hogy ha te ISP vagy, akkor egy /24, 256 IP semmiseg, tenyleg az abszolut minimum (mar ha nem valami mellekallasban futtatott ISP-rol van szo :), tehat igazabol igeny sincs kisebbre.
A PI azert nagyon rossz, mert az egesz biztosan egy kulon bejegyzes lesz a routing tablakban (igy szivatta meg a piratebay is az ugyvedeket - egyszeruen atvittek az IP-t masik szolgaltatohoz, es onnantol ott announce-oltak, ugyvedek meg lestek, hogy akkor most miaszosz van, ugyanazon DNS, ugyanaz az IP, es megint mukodik)
A rev. dns tema meg vegkepp hujeseg. Hol van az leirva, h egy PI range felhasznalo egyben dns szolgaltato is?
Sajnos nem. Ugyanabbol a tortabol kell osztani ugyanis. Vagyis a PI/PA csak egy flag az allokacion, nem forditva.
A revdns nem kotelezo persze, csak szoktak igenyelni az emberek, es ha elolvasod a megfelelo RFC-t (sub-24 revdomain delegation), latni fogod, mekkora otvar hekk-el probaltak megoldani - na ezert sem adnak kisebbet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fog az még párat rugdosni. De hogy ne felejtsük el, hogy minden szentnek merre is mutat a keze ... a kaliforniai egyetemnek annyi ip-je van mint Kínának összesen :-S
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki annyi IP-t kap, amennyit megalapozottan igenyelt. Kinanak valszeg a Nagy Kinai Tuzfal miatt nincs szuksege tobbre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt remelem nem gondolod komolyan. USA-nak sokkal tobb IPv4 cime van mint amennyire szukseguk lehet.. Legalabbis lehetett, amikor kiosztottak maguknak a nagy tartomanyokat.
Forras1: http://www.bgpexpert.com/addressespercountry.php
Forras2: http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space/ipv4-address-space.x…
--
ahan nem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól látom csak seggbe kell rúgni pár amcsi nagyvállalatot, és lesz megint 2 évünk...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltéve, hogy ~95 utáni igénylésről beszélünk.
Ugye akik nagy cégként a prehistórikus időkben kaptak (jellemzően /8-as) címtartományokat, azok azt önkéntes alapon szokták (vagy nem szokták) visszaszolgáltatni a köz javára, náluk nem kérdezi senki, hogy kell-e nekik tényleg annyi. Régebben néztem, de simán van ott vagy 10-20 darab olyan /8, amit már régen nem használnak ezek a népek, csak "egyszer jó lesz az még nekünk" alapon tartogatják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
router-ekben egy firmware frissítéssel megoldható lenne a dolog, nem? persze szkeptikus vagyok, mert ebből is majd nyerészkedés lesz, inkább vetetnek új eszközöket gondolom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem foglalkoztam sosem ipv6-al, de emlékeim szerint valahol mintha azt olvastam volna, hogy az ipv6-os címek használatakor nincs szükség route-olásra, mert minden eszköznek dedikált ipv6 jut.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez egy eleg nagy logikai bukfenc, nem? :)
attol, hogy mindnek van cime, meg tudnod kell, hogy mi merre van. a zeroconf megint mas kerdes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nat-olást akartál írni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban, görög volt a falóban.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- DHCP-re nincs szukseg. Mivel ip cimet kapsz alapbol (radvd es tarsai), valojaban csak egy prefix-et kapsz es abbol general cimet az op rendszer mac alapjan.
- NAT ha jol tudom lehetseges lenne de nincs implementalva, mert minek.
- routolni mindenfelekeppen kell.
Mivel nincs NAT, igy firewall-ra meg nagyobb szerep harul, mivel IPv6 eseteben a szolgaltato egy prefixet ad neked, es azt te oszthatod tovabb az otthoni gepeidre (legalabbis a mostani tuneles megoldasoknal ez van). Szoval az oszes eszkozod kulso IP cimet fog kapni, es kozvetlenul tamadhato a netrol. Szoval IPv6 a kulonbozo worm-ok, virusok, es egyeb kartevok melegagya lesz mivel minden mikro, televizio, es egyeb kutyuk kulso IP-vel fognak kint logni az interneten.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DHCPv6-ra lehet szükség, és használják is mindenféle stateful beállítás közlésére, a windows meg éppen a virusok miatt nem a mac-ből generál ipv6 címet, hanem random. Más os-ek nem tudom, hogy a szabványt használják-e, vagy ők is random.
--
ahan nem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo lehet hasznalni DHCPv6-ot, de csak extra dolgokra kell. Egy atlag felhasznalonak tokeletesen megfelel a radvd. En otthon siman megvagyok DHCPv6 nelkul, ipt es routing beallitasokat kapok.
Windows alatt is lehet allitani, hogy random generaljon vagy MAC alapjan. Linux alapbol MAC alapjan general. Mas oprendszert nem probaltam. Attol, hogy random az IP meg nem lesz biztonsagos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így van, nem lesz biztonságos. Itt olvastam, hogy azért használnak random értékeket alapbeállítás mellett, hogy nehezebben legyen megtalálható véletlen kereséssel: http://www.ipv6.com/articles/general/IPv6-Microsoft-Vista.htm
Ha jól tudom a telekom használ dhcpv6-ot, az adsles ipv6 szolgáltatásánál, egyébként valóban nem szükséges egy teljesértékű ipv6-os hálózat működéséhez.
Nem belédkötni akartam, csak kiegészíteni amit írtál :)
--
ahan nem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miköze a vírusoknak ahhoz, hogy miből generál ipv6 címet? Esetleg az ipdből megtudják a mac címed, és abból kiderítik, hogy milyen nic van a gépbe? És?
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fordítva. Ha a MAC addressből generálják a cím utolsó 8 byteját, akkor sokkal kisebb tartományt kell scannelni, hogy véletlen próbálgatással megtalálják a vírusok a gépet.
Így használják a MAC addresst cím generálásra:
http://standards.ieee.org/regauth/oui/tutorials/EUI64.html
Nagyjából annyi a lényege, hogy a MAC address közepére beszúrnak 0xFFFE vagy 0xFFFF byteokat. Emellett, úgy globálisan tekintve a használt MAC címeket sem random osztogatják, úgyhogy ez jelentősen lecsökkenti a vírusok által scannelendő tartományt. Ezzel szemben ha teljesen random a Interface Identifier, akkor a scannelendő tartomány nagy, és nincs benne rendszer.
--
ahan nem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem a problémát. Hány olyan vírust tudsz mondani, amelyik úgy terjed, hogy nekiindul és elkezd scannelni ip tartományokat, hogy a potenciális megfertőzendő gépet találhasson?
És ha talál egy elő ipt, akkor mivan?
Továbbra sem értem... Nem azért lesz egy windows vírusos vagy nem vírusos, mert megtudták az ip címét, vagy sem.
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MSBlaster: http://www.softpanorama.org/Malware/Malware_defense_history/Malware_gal…
This worm scans a random IP range to look for vulnerable systems on TCP port 135.
Sasser: http://www.pchell.com/virus/sasser.shtml
Using one of these IP addresses, the worm then generates a random IP address.
52% of the time, the IP address is completely random.
23% of the time, the last three octets are changed to random numbers.
25% of the time, the last two octets are changed to random numbers.Because the worm can create completely random addresses, any IP range can be infected.
És nem töltöttem többet fél percnél a kereséssel, nyilván több ilyen is van, ezek relative nagy hírverést kaptak annak idején.
Nyilván nem ezért lesz vírusos egy gép, mert megtudták az ip címét, de ha tudják az ip címét, akkor tudják támadni egy már ismert, vagy még nem ismert hibán keresztül.
--
ahan nem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az egy izgalmas kérdés lesz a generált forgalom nagysága tekintetében, hogyha most egy ügyfélhez egy ipv4-es cím tartozik, ami x millióra nő ipv6 esetén, akkor egy hasznosan feltörhető számítógép kedvéért kettő a sokadikonnal több portscant kell majd végrehajtani...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szoval az oszes eszkozod kulso IP cimet fog kapni, es kozvetlenul tamadhato a netrol."
FYI attól még hogy publikus ip címet kap minden eszköz, ugyanúgy ki lehet firewallozni a gatewayen/tűzfalon a forgalmat, mint ipv4 esetén (akár natolt, akár nem)...
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mivel nincs NAT, igy firewall-ra meg nagyobb szerep harul, mivel..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért hárulna nagyobb szerep? Azért, mert minden ugyanaz csak nem kell natolni? Szerintem gondold végig még egyszer, elsőre lehet hogy a nat biztonsági eszköznek látszik, mivel elrejti a valódi belső ip-ket, de ez valójában nem sok mindentől véd. Ha egy forgalmat beforwardolsz belső gépre, az ugyanúgy támadható lesz, a másik esetben meg interneten route-olható címe van egy belső gépnek, de filterezel, és ugyanott vagy a biztonsággal.
---
;-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, a tűzfalon is engedélyezel egy portot, akkor is támadható. A tűzfal mégis egy biztonsági eszköz. És igenis sok külső támadástól megvéd a natolt környezet, IPv6 esetében pedig ugyanezt a biztonsági szintet csak tűzfallal lehet elérni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WTF: A nat nem tuzfalas gepden/routereden van ???
A nat bonyolultabb, mint megtiltani kivulrol a kapcsolatot kezdemenyezest.
FYI: Manapsag szinte minden OS rendelkezik beepitett allapottarto csomag szurovel.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért hárul nagyobb szerep, mivel normális isp nem filterezi/tűzfalazza az user gépét. És az átlag user sem tűzfalazza a gépét. Ha publikus ip címet kap, akkor fullosan tesztelhető/törhető az átlag user gépe.
Ugyanez natolt hálózaton valamivel kevésbé igaz.
elfogadom, hogy épelméjű usernél nem oszt, nem szoroz a nat. De átlag user ettől igen messze van. Átlag usernél gyakorlatilag az egyetlen védelmi vonal a szolgáltatói nat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Átlag usernél gyakorlatilag az egyetlen védelmi vonal a szolgáltatói nat."
Ezzel nem értek egyet.
Tegyük fel hogy az átlag user nem 10 éves Windowst használ és/vagy nem 14 éves linuxpistike aki szerint a Linuxra semmi biztonsági megoldás nem kell mert az feltörhetetlen.
Ez esetben a lehetőségek
- A Vistától felfele a Win megkérdezi hogy az éppen feldugott hálózatod otthoni vagy publikus hálózat, és ennek megfelelően állítja be a beépített tűzfalat - rákattint és megvan
- Önmaga be tudja állítani a Win tűzfalát illetve feltesz 3rd party tűzfalprogramot mert hallott erről (a Win kb 2 percenként sikít a tálcáról, ha hiányzik/letiltott a vírusirtó vagy tűzfal, és komolyabb ismeretet igényel a letiltása mint egy tűzfal telepítése - ezt már az XP is tudja)
- A Linuxán/BSD-jén/Plan9-én be tudja állítani a tűzfalat mert tudja, hogy jól felfogott érdeke
Aki ebből kimarad, azok a warez XP userek (hálisten rohamosan csökken a számuk) és a 14 éves linuxpistikék. De ezeknek a gépe amúgy is átjáróház, tűzfallal vagy anélkül...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell egyetérteni, ki kell menni az átlag ügyfélhez és meg kell nézni a gépét.
Xp-k mindenféle ócska kacatokon. Az már csúcs, ha van rajta service pack, még csúcsabb, ha aktuális.
"Tegyük fel hogy az átlag user nem 10 éves Windowst használ": amennyiben ezt feltesszük, akkor igazad van. A probléma annak bizonyítása, hogy a valóság és a kiindulási feltételezés egybe esik. A tapasztalat az, hogy nem esik egybe.
Az átlag ügyfélnek az is gondot okoz, ha máshova került az explorer ikonja. Nem tud vele mit kezdeni és nem is akarja megtanulni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen user ne is csináljon semmi a gépével, szóljon egy informatikusnak, aki megcsinálja.
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne gondold, hogy az jobb...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért hárul nagyobb szerep?
Ugyanaz minden, csak a címek 4 bájt helyett 6 bájtosak, és nem kell natolni.
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért, mert NAT esetén a kívülről érkező véletlen próbálkozások jó esetben nem fognak elérni a NATolt gépig. Ez azért jó neked, mert egy csomó worm scannel bizonyos IP tartományokat és bepróbálkozik, hogy az adott gépen van-e olyan szolgáltatás, ami támadható. Ha NAT mögött vagy, akkor a NAToló eszköz ezt nagy valószínűséggel megfogja, publikus IP esetén ez a te dolgod.
http://en.wikipedia.org/wiki/Network_address_translation
Az IPv6 címek pedig 16 byte-osak, és közel sem ugyanaz minden, mint IPv4 esetén :)
http://en.wikipedia.org/wiki/IPv6
--
ahan nem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ugyanaz minden, csak a címek 4 bájt helyett 6 bájtosak, és nem kell natolni."
Nyilván lesarkítva értettem...
Az ilyen kis natoló dobozoknak is van alapszintű beépített tűzfala, amivel mondjuk a tcp connectet/icmpt/stb. eldobják, és csak akkor engednek be egy adott portot, ha a dmz-hez kell, vagy forwardoltad valamelyik belső gépre. Ugyanez a tűzfal játszik ipv6-nál is persze, csak ott nem kell forwardolnod, csak egyszerűen beengedni a portot.
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a kis natoló dobozkában nem a beépített tűzfal funkció az, ami sokat véd (bár az is fontos), hanem az, hogy nincs mire natolni. Hiába támadod meg a 445-ös portját, ha a dobozkában nem figyel ott semmi, a pat táblájában meg nincs egyetlen bejegyzés sem, ami arra a portra vonatkozna. Eldobja a csomagot oszt jónapot. Ezért fog sokat a natoló dobozka.
Ugyanezért számít sokat a szolgáltatói nat, a tűzfal nem találja meg a célját a csomagnak és megy a levesbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát most arról vitázunk, hogy azokba a szappantartókba, amelyek v6-ra képesek lesznek, mindenképpen tenni kell egy alapszintű tűzfalat, ami by default minden kintről érkező NEW csomagot elhajít? Ez azért nem akkora feature :).
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, most arról vitatkozunk, hogy igaz-e az az állítás, hogy a nat mögött nagyobb biztonságban voltak az ügyfél gépek, mint publikus ipvel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, talán egy kicsivel... De önmagában egy natot nem lehet security megoldásnak nevezni.
Ellenben legalább egy egyszerű tűzfal ugyanúgy elkel v6-os gatewaybe is.
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A NAT nem security megoldás, hanem egy implicit tűzfal. Vágod már?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vágom :)
--
Discover It - Have a lot of fun!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg igen. Legalábbis Pl OpenWRT-ben be lehet lőni.
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez mindig erdekes amikor errol beszelnek es mindig elgondolkozok, hogy egy nagy websitenak mennyibe kerulne atvaltani ipv6-ra...
Aztan meg arra, hogy hany ipv6 kepes router van a haztartasokban, meg, hogy hany nagy szolgaltato "IPV6 ready".
Itt ahol 30mbites kabel kerul 40 euroba upctol, nincs ipv6 kiosztott cimem de meg csak nem is kerhetek, mert ez egy "unsupported feautre" amire nincs igeny.
Valoban, az atlag end-user leszarja magasrol, hogy mi ujsag van IPv6 teren amig a TV2/RTL/HirTV el nem kezd panikot kelteni, hogy Y2K vagy "Az internetnek nemsokara vege" vagy valami hasonloan frappans, idiotikus cimmel es akkor majd kezd mindenki panikolni es megveszi az egyiket a 3 kereskedelmi forgalomban kaphato ipv6 kepes routerbol es akkor lesz valaki aki majd megnyomja a nagy varazs piros gombot amire IPv6 van rairva es az epkezlab szolgaltatok fognak tudni ipv6-ot. Aztan majd kovetik a tartalomszolgaltatok... De elotte meg lesz egy kis IPv4 feketepiac ahol lehet majd venni a piacon 2 kilo /24-et.....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De elotte meg lesz egy kis IPv4 feketepiac ahol lehet majd venni a piacon 2 kilo /24-et.....
Igen, a feketepiactol komolyan tart az egesz RIPE community mar evek ota. Sajnos teljesen megakadalyozni nem lehet, de mar regota csiszolgatnak, hogy minimumra szoritsak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jön még kutyára teherautó, azaz lesz még itt large scale NAT a szolgáltatóknál...
suckIT szopás minden nap! Solaris: a legeslegfaszább OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ettől tartok én is... :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos ez mar a valosag, par honapja 10.x-es tartomanybol oszt cimeket a T-Mobile a 'wnw' apn hasznalata eseten. Csak lestunk h miert nem mennek az ipsec tunnelek egyszercsak. Igy most lehet nat-tzni, vagy 'internet' apn-t hasznalni. Persze minden eladott stuffban 'wnw' a deafult apn, szoval nem csodalkozom a lepesen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Logikus lepes, alapvetoen default-bol a userek 99%-anak nincs szuksege publikus IP-re mobilnet-nel. Akinek meg kell, az atallitja maganak, kesz.
Mar latom magam elott, hogy a publikus IP-ert extra penzt kernek :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amióta van t-nél web'n'walk, erre az apn-re mindig belső hálós IP-t osztott. Csak az 'internet' apn-re add publikusat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vodafone (mobilnet) pedig tudomásom szerint sohasem osztott publikus IP-címet.
Attól tartok, előbb állnak neki a nagyobb szolgáltatók is NAT-olni, minthogy az IPv6-ot kezdenék használatba venni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
voda-s mobil net publikus címet oszt, használtam is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit én néztem, az privát címet adott. Lehet, itt is valami APN variálás van a háttérben...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elképzelhető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(dupla)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Vodafone alapból privát címet ad mindenkinek, de elég egyszer felhívni az ügyfélszolgálatot, megmondani, hogy te publikusat szeretnél ezentúl, mert szükséged van rá, és onnantól kezdve (esetemben másnaptól) publikus címet kapsz. Nincs plusz költség sem rajta, csak így próbálnak spórolni a szűkös címtartományukkal.
Nagy Péter
www.konquer.org
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre nem is gondoltam, hogy ilyet lehet. :)
Nem is hangzik rosszul a dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey még mindig feleslegesnek érzed a v6ot?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem miota ( 1 eve) nativan van itthon ipv6 (magyar telekom, teszt) azota elerem a hupot ipv6on, gondolom joval korabban is elerheto volt mar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Asszem ezután vált elérhetővé:
http://hup.hu/cikkek/20090324/IPv6-on_is_elerheto_a_HUP
suckIT szopás minden nap! Solaris: a legeslegfaszább OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyelőre csak win7-en vagyok, de meg kellene csinalni az archos gépre is
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mifelénk T-s kábel van, de erre még nem sikerült kiterjeszteniük az IPv6-ot. Erős sejtésem, hogy ehhez cserélni kellene a Thomson modemet is. Az meg csökkenti a nyereséget.
-----
"Fontosabb egy jó szomszéd, mint egy távoli rokon." (Árvízkárosult, 2010)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A modemet szerintem nem kell cserélni. A fejállomási berendezéseket valószínűleg igen, bár ott is lehet olyan megoldás, amikor nem kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
done, már csak be kell lőni, hogy a többi gépnek a linux ossza a ipv6-os címeket :)
remélem csekély "tudásommal" azt is sikerül megoldani
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amióta ennyi internet-képes eszköz kerül piacra, nem vagyok már benne annyira biztos. Mindenesetre érdekes ez a szavazás a múltból:
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én tök hülye vagyok az efféle dolgokhoz. Világosítsatok már fel: van erre valamilyen átfogóbb terv? Országos, a magyar ISP-k felét tömörítő nemhivatalos szervezet, az NIIF vagy bárki adott ki erről valami enyhe ajánlást, ütemtervet, stb.?
Színesen alkalmazkodnék ilyesmihez, ha látnám, hogy tömegesen állunk át IPv6-ra. Elolvasnám, mit kell ehhez tenni otthon és a munkahelyen, megkérdezném a helyi rendszergazdát és az otthoni szolgáltatómat, stb.
El is boldogulnék vele valószínűleg, de csak akkor fektetek bele energiát, ha látom, hogy van értelme és nem zárom ki magam meglevő csak IPv4-et ismerő helyekről.
Azt hiszem, más is van így és az átállás részben az egymásra várás miatt nem indul meg.
Vagy valamit nagyon nem tudok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem lesz majd valami "IPv6 Migration Manual for Dummies", különben bajban leszek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az NIIFI ajánlja, hogy használd. Legalábbis a főbb szolgáltatásaidat tedd így is elérhetővé. Na nem azért, mert a felhasználók már az ajtót verik az IPv6-ért, hanem azért, hogy ha majd itt lesz a nagy BUUUUM akkor ne érjen meglepetésként, hogy akkor ez most mi? Náluk egyébként úgy tudom már mindenhol kérhető/elérhető. (az ADSL-el nem vagyok teljesen biztos, az optikás végeken biztosan ott van már jóideje) Ezt most rendszergazdaként mondom, felhasználói szemszögből egyenlőre sok tennivaló nincs ezügyben. Ha érdekel, járj utána, a beállításba, használatba nem kell sok energiát belefektetni... (értsd: működik)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár (nem olyan sok, max 5) évvel ezelőtt jártam egy félreeső ált. suliba segédkezni a gépek körül.
Akkor ők ha jól emlékszem 15 db publikus, fix ip-vel rendelkeztek (és volt összesen 30 gép, ha az épületben található összes pc-t vesszük).
--
"ktorrent utan az utorrent volt [...] beallithatatlan"
...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kezdetbe na Sulinetben mindenki kapott ennyit (legelején egy egész /24-et), ma már csak 5 db ip-t adnak / végpont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyit is miért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 8-as tartományból lejön a net meg a broadcast cím meg a router. A maradék ötből kell az intézményi levelező szervernek, web szervernek, esetleg egyéb cuccoknak címet osztani. Erre a 4-es tartomány kevés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha nagyon akarnák, akkor mindezeket 1 publikus ip-vel is simán meg lehetne csinálni..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
feltéve, hogy nem akarnak olyan protokollokat használni, amelyeknek nehézkes a NAT-olása...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeknek miért kellene külön publikus cím?
Nem mellesleg adnak egy 4.000/128-as vagy esetleg 256-os DSL-t, üzemeltess rajta web és mail szervert. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak úgy érdekesség képpen: logmein 5.x.x.x hálózata az saját "belső" hálózatuk, vagy azt hivatalosan ők hasznosítják és mondhatni foglalt? Ha lehet hinni az ilyen IPv4 -es visszaszámlálós cuccoknak, akkor ez majd' 10%-a a rendelkeésre álló címeknek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez a 10% hogy jott ki?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A logmein egy farok. Csak ugy eldontottok, hogy akkor ok most a 5/8 -as blokkot hasznaljak a virtualis cimekre, es kesz. Volt is jokora anyazas belole, mikor a RIPE NCC megkapta az 5/8 -at az IANA-tol. Utkozesek, miegymas. Nem tudom, mi lett a vege, de a policy szerint nem jogosit extra IP-cimekre, hogy "hat rosszul design-oltuk a rencert, keremszepen".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből a szempontból szkeptikus vagyok. Szerintem annyi fog történni, hogy 2011 eleje után csak IPv6-os címeket osztanak ki. De ez nem azt jelenteni, hogy az IPv4 gyorsan eltűnik. A vezérelv szerintem az, hogy ami működik, azt ha nem muszáj, akkor ne piszkáljuk. Majd ha valakinek már nem lesz elég a korábban megkapott tartomány, akkor dönt, hogy NAT-ot használ, vagy áttér az IPv6-ra.
-----
"Fontosabb egy jó szomszéd, mint egy távoli rokon." (Árvízkárosult, 2010)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen jó lesz:
-Te Béla mondd már meg az IP címed!
-Ő izé... Egyszerűen 2001:0db8:85a3:08d3:1319:8a2e:0370:7334. ...de most miért tökölsz vele ennyit? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor először: 2011 az ipv6 éve! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Argh, megeloztel ....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most felig-meddig vicc szintjen, de ez a tema ugyanaz kb mint az "ez az en a linux desktop eve" :) [flame megelozese kapcsan, nekem mar 2000 elott is linux desktop eve volt ... masnal nyilvan meg 2010 sem az]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elfogytak az IPv4-es címek.
("Megtörtént: elfogyott az összes internetes cím" - String szokás szerint elcseszte a címet)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni