Kecskeméti központú Mikrohullámú szolgáltató szervizes/hálózatos kollégát keres.
Feltételek:
- Dolgozni akarás
- B kat. jogosítvány (gyakorlattal!) - ne a céges kocsin tanulj meg vezetni :-)
- Problémamegoldó képesség
- Önálló ÉS csapatmunka
- Alapfokú hálózati ismeretek (be tudj állítani egy SOHO routert, és tudd mire jó a netmask)
Előnyök:
- Linux (és Mikrotik) ismerete
- Ügyfélbarát hozzáállás
- Szakirányú végzettség (informatikus v villanyász)
Hátrányok:
- Tériszony (leküzdhető)
- Vezetési gyakorlat hiánya
Amit mi biztosítunk:
- Megbízhatósággal/terhelhetőséggel/felelősséggel arányos fizetés
- Önképzési lehetőség (szakirányú tanfolyamok, vizsgák)
Munkavégzés helye: Kecskemét és környéke
A fényképes önéletrajzba kérlek tüntesd fel eddigi munkahelye(i)d, iskolai végzettségeid,
valamint a témához kapcsolódó tapasztalaidat, és ide küldd el.
- 4266 megtekintés
Hozzászólások
a céget meg lehetne tudni melyik?
mettől indul a fizetés?
hálózati ismeretek a routeros mellé, pl.: ospf nem kell?
akár pm-ben, köszi.
SOHO-okon sztem nem lehet állítani routing protokollt.
Neharagudj meg, de ha jól tudom a minimálbér idén ~73K ft, ha kicsivel felette, gondolom 80K körül gondoltátok, ami egy olyan melóhoz ami - magasban van (ergó veszélyesebb jóval), hálózatokkal foglalkozik (droid kizárva), és még vezetni is kell nemkeveset gondolom a magyar utakon.., hát viccnek is gyenge, én speciel a 3x ennyiért sem vállalnám be..
Ennél többet keres egy igazi droid bárhol...
1) Köszönöm van munkám, nem is szeretnék váltani
2) Sztem amit írtam, minimum 160 nettó, vidéki viszonyokkal számolva :)
3) Általában az ember kevesebbet visz haza mint amennyit termel, különben deficites a munkáltató számára, aki nem hülye általában ezen a téren :)
Kiváncsiságból kérdem, egy 2 év Mikrotik advanced admin mindenféle routing tapasztalattal, 50K vezetett km-el, mit érne nektek (esélye nulla hogy megyek,(jó melóm van, jó pénzért) de azért kiváncsi vagyok :)
Ha publikus
"Hátrányok:
- Vezetési gyakorlat hiánya"
"50K vezetett km"
Tehát elvileg nem is kellenél nekik.
Szerintem 50 000Km nem kevés, pláne hogy úgy volt meg, hogy minden nagyobb városban jártam :)
50.000 km épphogy friss jogsi teteje... Majd olyan 200.000 km-nél kezdheted mondani, hogy kezdesz tapasztalt sofőr lenni. ;)
Meg inkább számít, hogy mennyire használod a tudásod, milyen sokat vezetsz. MErt ha nem vezetsz, vagy ritkán, akkor felejtesz.
Ha ez az 50.000 km egy éves teljesítményed lenne, akkor végülis ok, de ha van mondjuk 5 éve jogsid, akkor nem vagy tapasztalt sofőr...
" minden nagyobb városban jártam :)"
Nem mondod, elmentél kocsival Washingtonba, New York-ba, Mexiko City-be, Las Vegas-ba, Pekingbe, Cairoba, Párizsba, Rómába, Münchenbe, Frankfurtba, Bombayba, Sydney-be, Moszkvába, stb.stb....??
:)
Szerintem aki itthon minden nagy városban, balesetmentesen autópályán & aotóúton ment 50000-et, az tudja mik a viszonyok.
Az hogy te 10x annyit mentél, nem jelenti azt hogy megfontoltabb, logikusabb vagy mint más.
Ez csupán elgondolás (ami lehet könnyen hibás is..)
Volt időszak, hogy hetente mentem 2000-3000km-t, mai napig napi szinten gurulok, és általában nem miattam van baleset, hanem kb. miattam nincs, mert mások faszságát korrigálom le :)
Teljesen mindegy, mit gondolsz, 50 ezer km kurva kevés.
Egyszerűen nudli.
Jó, nem nulla, annál több, kb. ahogy mondtam, a friss jogsi kategória teteje.
Értem amit mondasz, de erre mesélhetném pl, hogy egy ismerősömet egy 45 éves taxis törte szarrá mert benézte a jobbkezest...
Nyilván vannak szintek, pl 5000 alatt ami valóban veszélyforrás (erősen :)) de sztem 30-40K felett az ember tudja mi a pálya már...
Ha gondolod, legyen, felőlem.
Nem akarlak győzködni, majd ha tól leszel 500k km-en, akkor mosolyogni fogsz te is magadon, hogy most ezt mondtad.
Aztán meg ha már közelíted a millió km-et, akkor hangosan fogsz röhögni... :))
Csak nehogy abba a tévhitbe ringasd magad, hogy te milyen jó sofőr vagy, stb.stb.
(Amúgy egyébként két ember vezet jól: Schumacher és Colin McRae :) )
R.I.P. Colin McRae
Ő már nem vezet :(
Colin helikoptert nem vezetett jól.
30-40k kb. 2 éves gyakorlatot jelent egy "átlag" magyar autósnak.
Kevés.
Eleve a friss jogsi 2 évig csak gyakorló jogsi.
.. ami egy kikötéssel jár, ha jól emlékszem: nem vontathatsz.
Tök mindegy, lehet ragozni, 30-40-50 eKm az kevés, és az nem "vezetési tapasztalat", hanem épphogy a "friss jogsis kategória" teteje.
A januárba vett kocsimba tettem bele 40e km körül és nem hajtok éjjel nappal. szvsz 50e km nem túl sok.
Na hát ezt mondom én is. :)
Nemhogy nem tul sok, hanem pipafust.
Jot mosolygok, amikor ilyet olvasok, hallok. Szereny szemelyem het ev hivatasos arufuvarozassal kilog a sorbol, nem balesetmentesen, tehat nem jol, de tulleptem azt a magic 1mill. km kornyeket amiota vezetek.
Megsem mernem allitani, hogy jo vagyok.
50k megtetele utan ilyet allitani tobb mint vicc.
Hoppa, holy thread resurrection!
Annyit szólnék hozzá, hogy egyszer felvettem egy tapasztalt, kipróbált logisztikust, akit egy nagy cégtől vettünk át.
20 év tapasztalata volt, meg millió km feletti vezetési tapasztalata, mégis első honapban lezúzta a céges astrát.
2 m Ft volt a javítás (az egész kocsit 3,6m HUF-ért vettük...), a kocsi jobb oldalát gyakorlatilag egy-az-egyben cserélni kellett. (Belement egy pirosba egyébként, bárkivel előfordulhat, benézni, elbambul, stb.)
Volt casco, úgyhogy 100k HUF önrészt kellett csengetni csak, az meg le lett vonva a karácsonyi prémiumából.
Tehát attól, hogy valaki x km-et vezetett, még nem lehetsz biztos abban, hogy épségben marad a kocsi.
Inkább kössetek casco-t. :)
Ha van casco, akkor viszont le kell szarni.
A cégautó úgyis a leglaja, nem vigyáz rá senki.
A cégautó ezért van, igásló csupán, semmi több.
A munkavállalók 99%-a nem így van vele, sőt az emberek 95%-a sem.
Én azt mondom, hogy a cég a cégautót igáslónak, eldobható termelőeszköznek veszi, nem szabad idegeskedni olyanon, hogy most épp meghúzták, vagy beszálltak sáros lábbal.
Nem is szabad foglalkozni vele, ott a kocsi, amíg elvégzik vele a dolgukat, addig úgy csinálják, ahogy akarják.
Sárkány ellen sárkányfű, káresemény ellen meg casco.
Szvsz.
- Tériszony (leküzdhető)
o"sszel egyebkent is akarunk csinalni majd egy kis ipari alpin tovabbkepzest :]
Bocs az offért: van egy csoporttársam, aki ugyanilyen melót csinál, csak az ország másik részén, kb. minimálbér fölött. A tériszonyról jutott eszembe, hogy télen leesett egy tetőről és elrepedt a gerince... ennyi pénzért megéri? :S
ha a legrosszabb lehetőségre készülsz fel, akkor soha nem éri meg egy fizetés sem.
Én mindig arra készülök...be is jött. Megfáztam a klímától.
Nem mindig igaz. :) Itt a kábeles cégnél van egy olyan oszlopmászó srác, aki 120 kg körül van, felszuszog az oszlopra, mert kell a pénz neki, de 20 perc, mire felkűzdi magát....és az oszlop mozgásáról most nem értekeznék. :)
Amit ugye a munkáltató biztosít. Meg létrát, mászóvasat, ehhez megfelelő ruházatot, illetve gondoskodik ezek időszaki bevizsgálásáról...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Kis cégeknél sajnos sok minden előfordul.
Gyakorlatban azt tapasztalom, hogy sok esetben a munkavállaló sem használja magától az előírt védőeszközöket. Ha meg kötelezve van rá akkor meg morog... :D
Illetve gyakran nem áll rendelkezésre a megfelelő védőeszköz. Pl.: mászóvas van, de mivel nincs (esetleg nem kötelezően használandó) előírt munkaruha, ezért mondjuk tornacipőre veszik fel, vagy még mindig a már nem elfogadott mászóövet használják, nem ragozom jobban, szerintem láttál te is már erre példát.
De a leggyakoribb a bevizsgálás hiánya...
Bár én ilyen szempontból jó cégnél dolgozom...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Pedig sajnos arra is van példa... Ennyire nem veszélyes a helyzet, de olcsójános cégeknél lehet látni ezt-azt...
Egy ütvefúró szükséges a termeléshez, az emberanyag meg vigyázzon magára.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
1. nem mindig:)))
1.) Nem, nem fogadja el. Az ügyfél pláne nem. Szerinted tehát a mikrohullámú ügyfelek nocembertől februárig nem akarnak netezni hiba esetén? Érdekes...
félreérted troll barátom. vagy másik országban lakunk.
nálunk, az alföldön ha havazik, akkor (általában) pár napon belül leolvad a hó tetőről (vagy rá lehet segíteni, hogy eltűnjön róla)
A legtöbb esetbe az Ügyfél is elfogadja, hogy nem fogja a kolléga az életét kockáztatni azért, hogy a tetőn lévő 20cm hóban másszon fel (már amennyiben a tető közepén van az antenna, és nem olyan helyen ahol létrával megközelíthető). Természetesen az Ügyfél ilyen esetekben kompenzációt kap.
Mitől is voltam troll? ...de ha személyeskedünk, akkor hülye vagy. Ott, az alföldön. ...majd alkalmasint nézz szét a valós világban. Nekem egyszer mondanád, hogy a hó miatt nem reparálsz, máris -1 ügyfele lenne a cégnek, ahol dolgozol. Mellesleg a kolléga leseperheti a havat maga előtt, nem kell hóban kommandóznia...jé!
Mutass nekem kérlek Magyarországon 1 olyan települést, ahol a tengerszint feletti magasság 300m alatt van, és novembertől februárig hó van a tetőn.
Ha van ilyen, belátom, h igazad van.
A kolléga kimegy. Ha sok hó van a tetőn - és nem lehet létráról (és belülről) megközelíteni az antennát (és ott van a gond), akkor megpróbálja szabaddá tenni a tetőt (lesöpri a havat ha van rá mód).
Ha nem sikerül - és nem fogadod el, hogy nem fogják a havi 5000ft-odért kockáztatni az életüket (és sem Te, sem én nem mennénk fel) akkor elfogadom a felmondásodat (amennyiben ÁSZF-ben meghatározott időn belül nem oldjuk meg a problémát).
Nem tudom mennyivel vagyok a tengerszint felett, de nálunk volt ilyen tél, nem is olyan régen. ...és nekem sikerült a havat lesöpörnöm, amikor fel kellett másznom a tetőre - nem szir-szar mikrohullám miatt, de kellett - úgy, mintha nyár lenne. Mi az, a nem akaráson kívül, ami miatt nem sikerül a havat seperni ?
mondjuk a következőt képzeld el:
- esik pár cm hó
- esik ónos eső
- kicsit olvad
- ráesik 10cm hó
csak a tetejét tudod leseperni, az alja rá van fagyva. ha le van seperve a teteje, jó esetben 1-2 nap múlva már újra meg lehet próbálni (ha nem esik hó megint).
Ismétlem, az Ügyfél ilyen esetekben jóváírást kap!
Oké. Ha elfogadják, nekem nyolc. Én netre szoktam előfizetni, nem jóváírásra.
Inkább nem mondok semmit... :D
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Ne mondj. Nincs benne hiba.
Pedig van.
Néha a megrendelő azt hiszi, hogy amiért pénze van egy szolgáltatásra már rögtön hasra kell esni előtte.
Ha (a példánál maradva) az adott tetőre nem lehet felmenni mert balesetveszélyes akkor nem lehet felmenni, és két lehetőség van:
- Ha a feladatra alkalmas idő lesz akkor kerül megvalósításra.
- A tulajdonos oldja meg hogy biztonságosan el lehessen jutni a szerelési pontig.
A hiba ott van, ha a megrendelő saját felsőbbrendűségét bizonyítandó "csakazértismegkellcsinálni" módon áll hozzá mint amire te is utaltál a társalgásban a saját oldaladról, látszólag úgy, hogy ilyen jellegű munkával nincs jelentős tapasztalatod...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Bocsánat! Amikor engem, mint ügyfelet akvirálnak, akkor a csillagokat ígérik az égről. Amikor megvagyok, akkor már nem is az égről, nem is a csillagok? Vicces...
Nem. Ekkor te még nem vagy meg.
Ha a cucc ki van építve, akkor jön a szerződés...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Azt hittem, neked is egyértelmű, hogy amit javítanak, az ki van építve, mert ha nem, akkor telepíteni szokták, nem javítani. Ezek szerint neked nem volt egyértelmű, tehát leírom: Amit javítanak, az ki van építve, mert ha nem, akkor telepíteni szokták.
Ha a kiépítésre kell várni pár hetet, akkor jobb, ugyanis nem teljesítés miatt egyzserűbb elhagyni a sufni céget.
Ha a kiépítésre kell várni pár hetet, akkor jobb, ugyanis nem teljesítés miatt egyzserűbb elhagyni a sufni céget.
Főleg mivel hivatalosan 2-4 hét az átfutás... :)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Aha, akkor ezért nincs mikróm. :) Nos, bizonyára az alföldön életképes lehet egy ilyen vállalkozás...
Ahol nincs vezetékes net ott életképes egy ilyen vállalkozás.
Nem mondom hogy hülyeséget beszélsz, mert akkor én beszélnék hülyeséget.
De pár dolgot nem úgy látsz ahogy történik.
Neked azért nincs mikród mert van vezetékes net a környezetedben, ami ár/érték arányban annyival gazdaságosabb mint a mikró hogy eszedbe sem jutna rendelni akkor sem ha éppen most gondolkoznál életed első internet előfizetésén.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Amikor ide költöztem, a mikro kínált egyedül szélessávot. Két hónapig fizettem nekik, majd írtam egy levelet, hogy ez a sáv az ígért szélesség tizedét tudja, ergo kérem az ár felülvizsgálatát vagy vigyék el a kacatjaikat innen záros időn belül, mivel nem fizetnek bérleti díjat egy működésképtelen cucc tetőn tárolásáért. Elvitték. A szerelő aki jött leszerelni, kb. olyan hozzáállású volt, mint itt néhányan az alföldről :) de hamar lehervasztottam a mosolyát, mert jeleztem, hogy szokja szépen a gondolatot, miszerint a környéken sokat fog leszerelni....ugyanis egy nyertes EU pályázat kapcsán kábelhálózat épül ki egy éven belül...persze vigyorgott...4 hónapig. Akkor kb. 800-an szóltak, hogy le kéne szerelni a működésképtelen cuccot. :D Ez a piac.
Kíváncsi lennék, hogy az 1/10-ed amit kaptál, felette volt-e a garantált értéknek. Ha igen, akkor teljesen korrekt volt a szolgáltató, hogy "szó nélkül" elengedett, hiszen papírforma szerint mindíg megkaptad azt, amit minimálisan vállalt.
Hozzáteszem, ezért állna érdekében megnézni az Ügyfélnek a minőségi értékeket, hogy a max sávszélességből mennyi a garantált és ebből ki mennyit is teljesít...
Pl ide idéznék egy megnevezni nem kívánt ADSL szolgáltató 2009-re leadott teljesített értékeit letöltésre:
Max / Célérték / Teljesítetett
4096k / 768k / 1024k
8192k / 1024k / 2120k
(ok, ők nem a 1/10-ét, hanem az 1/4-ét nyújtják)
Hálás lennék, ha elmondanád, mi a baj a hozzáállásommal.
(15 éve foglalkozok internet szolgáltatással és eddig soha nem volt tartozásunk a szolgáltatók felé. ellenben a végfelhasználók közül tudommal majd' mindenhol 10% felett van a nem fizetők aránya...)
ps: tökjók ezek az támogatásból épült hálózatok. nem tudom mért jó nekem, hogy az én adómból épít a konkurrencia olyan helyen hálózatot, ahol már van lefedettség. építse meg piaci alapon a nyereségből, akkor meghajolok előtte!
Persze hogy vigyorgott. :)
Mivel erre szerződött cégek vannak nekik mindegy mit csinálnak.
Telepítésért kap x összeget, leszerelésért y összeget... 800-an szóltak? Abban a hónapban erős bevétele volt a cégnek.
Ahol lakom csak mikró van. Pár évig nem is lesz más. És igen. Nekem mint megrendelőnek annyi dolgom volt hogy várjam őket hogy bekössék. Kijöttek, ide, így nem lehet felrakni. Talán oda, esetleg úgy, de nem biztos. Végül kis megbeszélés után kértem pár nap haladékot, és megteremtettem a feltételeket hogy ne legyen összelökve a cucc, hanem tiptop módon hozzá lehessen férni telepítésnél/karbantartásnál, nem mellesleg jobb rálátással.
Gondolom te ezt nem tetted meg azért hogy jobb vételi környezetet teremts. Ok, nekem is ráment a hétvégém, nem is tetszett a dolog annyira, de ha meg kell csinálni akkor meg kell. És érdekes módon a szerződésben írt dolgok működnek.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
+1
A legtöbb esetben a szolgáltató kötött áron dolgozik (kiépítési díj ugye). Ebbe általába nem fér bele a "sok időt eltöltünk a szereléssel" projekt - és az Ügyfél költséghatékonyabban meg tudja oldani az árboc állítást. Azóta gondolom elégedett Ügyfél vagy.
ps: tudtommal ADSL-nél nem sűrűn van 48 órán belüli megjelenés a szolgáltató részéről...
Hja. Itt is árbóc lett áthelyezve. Illetve újra be kellett lőni a még rajta lévő másik két antennát. :D (földi, Digi)
A szolgáltatás így nálam jó. De hallom sok embertől én is hogy köpködnek. "Esőben nem megy, szélben szakad, stb"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Az a baj, minél inkább vidékre mentél, annál inkább válnak a szolgáltatások jutalommá... Egy halom települést ismerek, ahol "örüjjé', hogy néha van áram" a szint. És hiába is akarnál jobb lenni, hiába küldöd ki éjjel a vihar közepén az embert, hogy nézze meg, mi a baj, ha nincs kraft, nincs internet.
Sok év gprs sebességű vidéki mobilnetezés után ezzel tisztában vagyok...
Ma nemrég volt egy erősebb vihar, itt kétszer volt közben áramszünet. :D
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Abban az esetben, ha "fejpénzt" kap az ember a bekötött Ügyfelek után, előfordulhat,
hogy nem tartja be a "megfelelő ráhagyást" azaz időjárás-tartalékot - így simán előfordulhat,
h bekötéskor éppen megvan az elégséges jelszint - ami könnyen elmászik viharban, hóban.
(persze, ez nem vígasz az Ügyfélnek, akkor amikor nem megy...)
Én ezt tudom. :)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Értem. Tehát ha mondjuk tányéros TVd van a várostól 15km-re a tanyádon - természeseten köves út nélkül - és éppen nyakig érő sár van, elvárod, hogy aki eladta/felszerelte a parabolát, az ússzon be hozzád, és nem mész ki érte a 4x4-es kocsiddal (mert neked muszáj, hogy olyanod legyen, hogy haza tudjál menni akármikor).
Minden bizonnyal azon falvakban is a kábelezés a legköltséghatékonyabb megoldás ahol a házak egymástól többszáz méteres távra vannak.
Az gondolom fel sem merül benned, hogy egy ilyen szolgáltatás árban és minőségben is lehet versenyképes a vezetékessel...
Bennem nem kell felmerülnie semminek, ami a szolgáltatót érinti. Az merüljön már fer benne. Bennem az merül fel, amit 2010-ben egy közmű esetén elvár a fogyasztó...és mielőtt elindul a flame, az internet sajnos manapság a világ szerint közmű...az más kérdés, hogy nálunk a sötét középkor van még az elektromos közművek terén is...azt gondolom, hogy nem a szar állapotot kell elfogadni, hanem törekedni kéne a szolgáltatóknak a jobb felé. Bennem ez merül fel. Az meg nem nagyon érdekel, hogy Kovács Béla antennaizgató betojik-e a havas tető látványától.
Nem kétlem, hogy az internet közmű - de a villany is. Mégis előfordult pl Zalában 2010-ben, hogy komplett falu maradt áram nélkül. Attól nem megy tönkre a hűtőben a kaja, hogy nem tudsz netezni, és nem fagysz meg sem. Nem biztos, hogy azonos szintű a két szolgáltatás - annak ellenére, h közmű mindkettő.
Ha meg mégis sürgős internetezni való van - ott a mobil nem. Nem feltétlen olcsóbb (bár lehet) és gyorsabb (előfordul) - cserébe majd' mindenhol elérhető, ahol egyéb szélessávú net. (ps: a nagy mobilszolgáltatóknál mit csinálsz, ha a tanyádon az erdő miatt nem elérhető a 3G csak a GPRS? feljelented őket? kivágatod az erdőt?)
ugye tudjátok, hogy jogilag az internet nem közmű.
Jogilag még nem...de ha lassan is, itthon is ráébrednek arra, hogy annak kell lennie.
nem hiszem, hogy annak kellene lennie.
+1
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Pedig annak kell lennie, ugyanis ez nem hit kérdése. A világ az elektronikus ügyintézés felé halad, mitöbb, kötelezően elő van írva ez a történet...ehhez viszont az internet közművé kell hogy váljon.
látsz piaci versenyt a közművekben? nem látsz. irreális áron kapod a távhőt, a vizet, a satöbbit.
ezen is tessék elgondolkodni, mielőtt olyan kijelentéseket teszünk, hogy egy-két szolgáltatót monopol helyzetbe segítjük.
A probléma mindig ott szokott kezdődni, hogy az általam ismert ügyfelek 99.9%-ának fogalma sincs, mit ír alá, amikor aláírja a szerződést és ez a helyzet egyáltalán nem javul a szerződéses időszak alatt.
A legtöbb szolgáltató ászf-jében 30 napos telepítési határidő van, és a hibaelhárítás *MEGKEZDÉSÉRE* 72 óra. Ergo, ha te péntek délután felhívod, hogy elszállt a net és ő hétfő délben megjelenik, megnézi a jeget és szétteszi a kezét, akkor ő a szerződés szerint járt el.
Ráadásul a hatóság sem azt várja el a szolgáltatóktól, hogy ezeknek a határidőknek mindig eleget tegyenek, hanem csak azt, hogy a bejelentett panaszok (általában) 95%-ára ez igaz legyen.
Ez most a jogszabályi oldal volt, nem az ügyfélelégedettségi oldal.
Nomost igen. Az ügyfélnek az a neve, hogy "előfizető" ebből egyértelműen kitűnik, hogy fizet egy szolgáltatásért. Azért és nem másikért és nem holnap hanem ma és olyan gyorsan amilyent választ ésha nem, akkor első körben szerződéstbont második körben perel.
A szolgáltatónak a nevéből adódóan szolgáltatnia kell. Azt amire szerződött. És ha a hiba a tetőn van akkor oda kell felmászni, létrával, sodronnyal, csáklyával, helikopterről lelógatva. Bárhogy.
Ja hogy nem rentábilis?
Miért mindig a szolgáltatónak kell jól kijönnie a boltból? Hát nem. Előfordul, hogy egy kliens bizony drágább mint a nyereség. Ez van. Le kell nyelni.
http://bigacsiga.net
Ha ez ilyen egyszerű lenne...
Gyakorlatilag a ügyfél kezében szinte semmi jogorvoslati lehetőség nincs egy jól megfogalmazott ASZF esetén.
A szolgáltatónak egy célja van: az ügyfél elégedettségi faktort magasan tartani.
Bizony. Le kell nyelni. De nem mindenáron. És nem minden esetben.
Általában az ÁSZF a mérvadó ilyenkor.
Mivel az alkalmazott nem kötelezhető a testi épségének a kockáztatására ilyen esetben vagy annak kell felmennie aki a munkautasítást adja, vagy meg kell teremteni a feltételeket. Ha azt mondják két napot kell várni, hogy le lehessen kaparni a jeget, vagy azt hogy két nap kell a helikopter megrendeléséhez az gyakorlatilag a megrendelő részéről ugyanúgy két nap marad.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
A szolgáltató akkor köteles szolgáltatni, ha Ő az egyetemes szolgáltató (azaz adott primer körzetbet Ő az elsődleges, pl Monor - Monortel, Szeged - Invitel, Győr- Magyar Telekom). Akkor is csak akkor, ha lefedett területen rendelik meg a szolgáltatást.
(Azaz, 2 utcával odébb nem köteles elvinni az ADSL-t, sőt, 1db oszlopot sem muszáj állítania)
Az egyéb esetekben érdeke, hogy szolgálatasson. A fenti természetesen még be nem kötött előfizetőre vonatkozik.
Amennyiben már meglévő (bekötött) előfizetőről van szó - és a hiba a szolgáltató érdekkörén belül keletkezik (pl Ügyfélnél lévő - de szolgálató tulajdonában levő - eszköz meghibásodik) úgy a hibát el kell hárítani az ÁSZFben meghatározott időn belül - ellenkező esetben az előfizető kártérítési igénnyel élhet (szintén ÁSZFben meghatározva, jellemzően max a havi előfiz. díj kétszerese).
Nyilván a hibaelhárításhoz az Ügyfélnek is együtt kell működnie - pl biztosítani a bejutást, hozzáférést az eszközhöz, etc.
Amennyiben a hiba nem elhárítható (pl beépítettek a szolgálató bázisa és Ügyfél antennája közé egy házat - és nem biztosítható a rálátás) úgy véleményem szerint mindkét fél jogosult lehet felmondani a szerződést (pl vis major-ra hivatkozva).
Valószínűleg épeszű Ügyfél nem fog lehetetlent kérni a szolgálatótól (pl bontsa le az idő közben odaépült házat)
Na bazz...
Nem jó a ház szigetelése, a gazda fűt, kint néha enyhe az idő, és a hó olvad-visszafagy utána olvad-visszafagy utána olvad-visszafagy utána olvad-visszafagy utána mehetsz seperni...
Imádnád.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
Az én tapasztalatom nem ezt támasztja alá.
1.) pedig a munkát el kell végezni havas jeges időben is...
2.) sokat ér a biztosítással, ha többet nem tud lábra állni, vagy éppen meghalt az ember.
Egyetértek.
Max eltiltani lehet az adott munkafolyamattól, és/vagy az ilyen eseteket anyagilag kell szankcionálni. Esetlegesen nyilatkozatot kell aláíratni arra az esetre ha a munkavédelem mietta bünteti meg a céget akkor övé az anyagi felelősség...
Vélhetően ezektől meg fog nőni a védőeszközök használata...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő
+1
sajnos itt is csak azokat szivatják akikről tudnak - azaz a megveszem_az_adsl-t_és_megosztom_majd_eladom pistikékkel nem csinálnak semmit.
pedig:
- nem nyújtanak hivatalosan szolgáltatást
- nincs ügyfélszolgálat
- nincs befizetett adó sem
igazán foglalkozhatnának ilyenekkel is (mondjuk bejelentés alapján)
Nekünk is volt ilyenünk, ugyanis sokáig könyörögtünk a szolgáltatónak hogy tegye rendbe a tragikusan rossz szolgáltatást. Neki jó volt, nekünk nem, úgyhogy vettünk ADSL-t, szétcsaptuk pár felé és összedobtuk az árát (senki sem keresett rajta). Még egy kis sávszél-szabályozás is volt benne, tökéletesen működött. Mikróval is lehet jót csak körülményesebb.
______________________
echo crash > /dev/kmem
Hát semmit.
Egyébként én sem várnám el a szerelőtől, hogy ónos esővel megbolondított, 20-30 cm-es hóval fedett tetőre felmenjen antennát szerelni, elfogadnám, hogy majd jöjjön vissza pár nap múlva, ha már megközelíthető a szerelési pont.
Az más kérdés, hogy van egy kis hó, és le tudja seperni, akkor seperje le, és menjen fel.
Ezt reszben felelotlensegnek hivjak, kotel es sisak nelkul sehova.
A toronyba mindig elol kell maszni! :P
Igaz 6 éve, de 2 évig hasonló munkakörben dolgoztam (nem ügyfelekhez jártam, hanem a tornyokhoz illetve az üzemeltetés volt a feladatom).
Aki van annyira figyelmetlen hogy leesik, arra mit mondjak? Nekem előtte a 2m létráról is tériszonyom volt, így még nyáron is, biztonság alapon mindenhova hámmal másztam (15k-s occsó kategória, de arra tökéletes volt hogy könnyen felvegyem, illetve megfogjon ha kell). Kellő figyelmességgel az egyetlen balesetem az volt, hogy - szintén télen - megcsúsztam egyszer, és a fél méternyi csúszás közben lehorzsoltam a térdem.
Szervizes / (vagy?) hálózatos kollégát keresel vagy mindkettő egyben?
Lehetőleg olyan kollégát, aki az Ügyfél-bekötéseket (telepítő) és azok szervizelését (karbantartó) önállóan képes elvégezni (oktatás/training után). Amennyiben bázisállomás-szerelést, felügyeletet is rá lehet bízni az külön jó pont.
A bekötésnél fontos, hogy tisztában legyen az alapfokú hálózati dolgokkal (tcp/ip) és szereléssel utp bekötés, PoE, koax-kábel szerelés.
Szerinted szervizes v hálózatos kollégára van szükségem?
Ezt első sorban neked kell látnod.
Nyilván aki a bekötéseket intézi.
Jómagam is szolgáltatok mikrón nem kevés ügyfélnek. Azért volt ez a kérdésem mert mi ketté vállasztottuk ezt a dolgot, külön hálózatos bázisállomás-figyelős azonnal beavatkozós (jómagam) és bekötéseket végző kollégáim cégtársaim,külön ügyfélszolgállatos és még külön könyvelős.
Ha mindent egybe kezelsz nem biztos hogy jó ötlet. Csak egy tip. semmi több.
Vannak külön feladatra külön emberek, ezzel nincsen gond.
Persze, ha minden feladatra van külön ember, az nem baj - viszont drága, és nehezen megoldott a helyettesítés, ugye.
Tehát közel nem hátrány, ha a bekötéseket végző kolléga más feladatot is el tud látni (persze nem arra gondoltam, hogy csinálja meg a bevallást a könyvelő helyett :-)
Sziasztok,
a céget meg lehet tudni melyik esetleg ? kooperálási lehetőséget ajánlanék...
részletekkel email-ben szolgálnék
üdv