Roncsautó elszállítás

Fórumok

Szervusztok!
Gondoltam feldobom a kérdést itt, hátha van valakinek tapasztalata.
Adott egy gépjármű (helyileg Budapesten), ami nagyjából használhatatlan (eszi a rozsda, üzemanyagpumpa halott), és csak foglalja a helyet. Miként lehet tőle megszabadulni a legolcsóbban? Esetleg vannak cégek, akik felvásárolják mint fémhulladékot? Esetleg elszállítják ingyen, utána meg kezdenek vele amit akarnak? Sajnos csak olyan megoldásokat találtam eddig, ahol fizetni kell, és akkor elviszik. Reménykedem, hogy nem ez az egyetlen lehetőség, a Dunába borítani mégsem szeretném, nehéz lenne eltolni odáig ;)
Előre is köszönöm!

Hozzászólások

ha csak az acpumpa a szar, azt lehet erdemes lenne megcsinalni es ugy eladni valamennyiert.

A'rpi

"Sajnos csak olyan megoldásokat találtam eddig, ahol fizetni kell, és akkor elviszik."

Olyat ahol nem kell fizetni, nem fogsz találni. Ez nem fémhulladék, hanem veszélyes hulladék. Szakszerű bontásra szorúl. Dunába nem dobhatod. Egy hivatalos igazolást fognak kiadni neked ami alapján elmehesz az okmányirodába kivonatni a forgalomból és megszabadulhatsz a súlyadó fizetési kötelezettségtől is. Mert most elvileg fizetned kéne azt is.

Par honapja vonattam ki a verdamat a forgalombol. A dolog ugy nez ki, hogy elballag az ember fia az onkormanyzathoz, ott a filujsagon kinez egy neki tetszo "elszallitot", aki nem ker, es talan ad penzt. Azt jol felhivja, az elviszi egy kis papirmunka utan az autot a megsemmisitobe /ilyen van pl az 5-os ut mellett Pest hataraban/, ahol, ha jol remlik, egy ~800kg tomegu autoert nagyjabol 15-18kHuF-ot adnak _neki_/, es ezert nem kell fizetni erte/. A csoka ad egy szep bontasi igazolast, amit a letisztiott rendszamokkal /haklisakra ra, ha mocskos vmiert/, meg a papirhalmazzal el kell cipelni az okmanyirodaba. Ahol egy kis csek befizetes utan mar kesz is :D

Google "bontási igazolás" első találata. (Egy autóbontó oldala)

A leadni kívánt autókat értékük szerint több csoportba osztjuk:
1. Azok a típusok, amely bontása gazdaságtalan, ezért a tulajdonosank kell fizetnie az átvételért és a Bontási Igazolásért.

Nem azt mondom, hogy ez az általános, hanem hogy ez is elképzelhető.

Ketsegtelen, de ezek a cegek is a piacrol elnek. Az, hogy az okmanyirodan a faliujsagot nezzem meg, a helyi ero javaslata volt. Ott is volt olyan ceg, akinek fizetni kell erte, cserebe olyan "szolgaltatast" igert, hogy raboksz az autora, papirokat ellenorzik, es bontasi igazolassal latod oket 2-3 ora mulva, de penzbe kerul... A masik verzio, amit irtam, csak ott foglalkozni is kell a verdaval, esetleg elkiserni az urget a megsemmisitobe stb /nekem el kellett vele menni, hogy ne kelljen egy hetet varni a postan feladott igazolasra/

Irj tipus.
Ha esetleg regi darab es van hasznalhato alkatresz, akkor bontonak nagy kincs.

En nemreg adtam le egy trabantot.
Bementem az elso bontoba es rakerdeztem, mondtak, hogy persze, atveszik, de fizetni csak jelkepesen tudnak erte.
Adtak otezer forintot es egy bontasi igazolast, ezzel az igazolassal ki is kell jelenteni az onkormanyzatnal ill. lemondani a biztositast.

Told el a MÉH-be. De nem ám a zümmögőshöz! :D Kapsz érte pár ezer forintot...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1

Törött Ladát vittek el tőlem bontóba, elnézést kértek hogy nem fizetnek érte semmit.

Kicsit off. Az utcánkban egy srác szokott néha ilyenekkel kópéskodni, vesz egy lepuszult szgk-t, nekiesik nagy-flexel és leadja a vastelepre valahol a környékünkön. Egyszer azért rákérdeztem, azt mondta a vas kilója ~50-65 Ft. Gondolom kb. 1 tonna darabolt vasat kreál és 60-80.000 ft-ot kap érte (réz, alu azért drágább nyersanyag). Bár eljárni dolgozni még nem láttam. Szóval lehet megéri valami flexmunkást ráugrasztani és elvitetni a vastelepre...

Vagy ahogy én csináltam a trabimmal, abbahagyod a kötelező fizetését szándékosan és automatikusan bevonják a rendszámot ideiglenesen, ha x hónapig nem történik semmi cselekvés részedről akkor véglegessé válik a forgalomból történő kivonás... Ez a kiskapu. Kocsi megmarad, igazolás nem kell... Nos eleve így szerettem volna, mert későbbiekben szeretném renoválni az első autómat.

Teljesítmény (vagy mifene) adót sem kell fizetni utána?
Nem terhelnek így rád adótartozást?
A biztosítónál ezzel a húzással nem kerülsz föl valamilyen "ronda-büdös-ügyfél" listára?

Hasonlóban utazok, mint te a trabiddal (egy MZ-ről van szó), és nem tetszik a félévenkénti hosszabbítgatása az ideiglenes kivonásnak.

:wq

Bocs hogy beleszólok, de most beszéltem más ügyből az okmányirodával és ezt is megkérdeztem ha már vonalban voltak. Ez így nem igaz, ha nincs köteleződ akkor KÖBE-nek kell a saját díszabásában megfizetni a biztosítást ami lényegesen magasabb díj mint bármely biztosító piaci ajánlata. Ha most nem is fizeted, később meg fog keresni egy faktoring cég biztosan.
Kivonni a forgalomból csak 6 hónapra lehet az autót, ezt lehet hosszabbítgatni, ekkor nem kell kötelezőt fizetni.
Véglegesen kivonni a forgalomból csak bontási igazolással lehet az autót.

4 éve így volt, erre is az okmányirodai ismerősöm hívta fel a figyelmemet, nos szándékos biztosítás nemfizetés miatt felbontották a biztosítást és talán az okmányiroda (vagy városháza?) kötelezett, hogy adjam le a rendszámot+tk-t+forgalmit. Mivel nem szerződtem talán 9 hónapig új biztosítóhoz ezért az ideigleges kivonás véglegesbe hajlott át. Erről kaptam egy határozatot és ennyi volt. Akkor még súlyadó volt és úgy emlékszem a rendszám leadás napjáig kellett ezt fizetnem. Ugye a hangsúly a kötelezőn van,volt és a forgalomból történő kivonás lett a melléktermék. Hogy manapság ez mennyit változott?

Ezt nevezik illegális bontásnak! Akkumlátor megy a kukába ólommal és savval együtt, olajat, fagyállót, benzint nem szívja ki és kezeli megfelelően, az valahova környezetbe folyik el. Gumik és műanyagok amikből igen sok van egy roncs autóban is a kertvégi hulladék égetőben semmisülnek meg. Szévédő és egyéb égethetetlen értéktelen darabok egy illegális szemét lerakóban végzik be. Kellemes Európai települést mérgezhet az autó lebontása.

Ezzel teljesen egyetértek. (Úgy tudom az akksit is átveszik kilóra tokkal savval együtt, plusz minden fémet, a többi meg kuka). De azt is tudom, hogy ezeknek NEM fogja megmagyarázni senki, hogy ezt nem szabad így, mert ebben nőttek fel és ezt látják boldogulásuk útjának...

Én is szoktam illegálisan bontani. Cseréltem már szimeringet a kerti traktorjaimban, hát ott van olaj. Sőt benzinnel szoktam mosni az olajos motort főleg belülről, a karbit meg mindenképp. Ez van.

.. és mit lehet tenni azzal az autóval, aminek ugyan van rendszáma (rendőr nem szállíttatja el), de félig széttörve, leeresztett kerékkel áll fél éve a házam előtt?

Műszaki van még rajta?

A hivatalos eljárás valahogy így nézne ki, ha van műszaki vizsgája még: Bejelented a Nemzeti Közlekedés Hatóságnál hogy nem megfelelő műszaki állapotú jármű vesz részt a közúti közlekedésben. Fénykép, helyszín, rendszám stb. Ezután a NKH kiküld egy ellenőrt, aki közúti műszaki ellenörzés során megállapítja hogy a jármű műszaki állapota nem alkalmas a forgalomban való részvételre. Az autót kivonja a forgalomból.

a rendszámleadás nem kerül pénzbe?

tedd fel Vaterara 1ft-ert minimalar nelkul, azzal a szoveggel, hogy az elszallitasrol a vasarlonak kell gondoskodnia. valoszinuleg meg nyerni is fogsz rajta valamennyit.

Van Szigetszentmiklóson egy bontó ahol ingyen átveszik és bontási igazolást adnak.
Az enyémet tegnap - igaz 300 km-el odébb - beszámították 70.000 Ft-ért. Nagyon jól jártam, mivel már az ingyenes leadást fontolgattam.