webOS PDK a Palmtól a GDC 2010-en

A Palm az ezen a héten megrendezésre kerülő Game Developer Conference-en adja ki a Plug-in Development Kit-jét, ami lehetővé teszi C/C++ alapú programok fejlesztését/portolását a webOS alapú (pl. Palm Pre) készülékeire.

Ezzel a lépéssel a platform egyik nagyon komoly hátrányát csökkenti a cég a konkurens Android és iPhone platformokkal szemben. A cég képviselője külön kiemelte, hogy a a PDK támogatni fogja az OpenGL ES 1.1 és 2.0 szabványokat is, ami jelentős mértékben növelheti a készülékre fejlesztett játék- és grafika intenzív alkalmazások számát.

Jeff Bush, a Palm játékokért és grafikáért felelős igazgatója előadást tart az új lehetőségekről a GDC 2010-en.

Részletek itt.

Hozzászólások

Finoman megjegyezném, hogy a Palm legnagyobb problémája nem ez, hanem az, hogy az aksi kevesebb, mint 12 óráig bírja. (Palm Pre saját tapasztalat)
Szóval beszélhetünk itt játékokról, meg OpenGL-ről, amíg pár hívással és 5-6 oldal megnézésével 8 óra alá esik az aksiidő, addig az egész veszett fejsze nyele. De majd lesz rá csili-vili 3D-s játék és elérjük a max 4 órás üzemidőt... :(

Üdv: Tamaas