Piacfelügyeleti eljárás a magyar telekom ellen

Fórumok

UPDATE2:
========

Úgy látom van aki félreértette, miért is indítottuk meg az eljárást. Konkrétan a következők miatt:
http://hup.hu/node/84016#comment-972740

Az Előzményekben szereplő, döntően költői kérdések nem szerepeltek a beadványban. Bocs, ha félreérthető volt.

A lényeg az lett volna, hogy a mt azt hazudta itt nem elérhető az 5M, reklámozott sávszél, 1M van csak. Ezért nem akarta engedni a jóval olcsóbb (drága 4M volt) 4M->5M váltást. Erre mondta az NMHH, hogy jogszerűen járt el a mt, mert nem kötelező neki szerződést kötni és megindokolni sem köteles miért nem köt. Érdekes.
A lényeg, hogy mivel letelt a 3 hónap egy másik szolgáltatótól megrendeltem az 5M-t amit annak a rendje szerint be is kötöttek. Ami ugyanazt a mt vonalat használja amin a régi 4M is ment. Na akkor mik azok a műszaki okok ami miatt nem tudtam a mt-nál váltani?

A vicc az egészben, hogy ami miatt a büntetést kapták azt valójában nem is reklamáltam meg. Visszanézték az mt felé beadott reklamációimat és találtak kettőt amire nem válaszoltak.

UPDATE:
=======

Tegnap megérkezett az NMHH határozata:

A Magyar Telekomot 500ezerFt-ra büntették

A lényeg: a fentiekben foglaltak kifogásolását elutasították. Magyarra lefordítva a szolgáltató azt csinálhat amit akar, mivel a szélessáv nem közmű és bármikor elutasíthatja a szerződéskötést az ügyféllel. Persze az én esetemben kamu kifogással élt, de ez úgy látszik nem számít.
Azóta azon a vonalon ami a szolgáltató szerint nem tudja az 5M-át vígan internetezek 5M-ával. Persze nem a magyar telekomnál fizettem elő. De ettől függetlenül a magyar telekom biztosítja a vonalat. Amikor a telekomos szerelővel kipróbáltuk kb. 7M volt a max. letöltési sebesség.

Miért büntették meg végül a telekomot? 2 azaz két reklamációmra nem küldött írásos választ. Ja, és ezt visszaesőként tette. No comment.
Ezért arra biztatnék mindenkit akinek nem válaszoltak 30 napon belül, nyugodtan írjon az NMHH-nak. Sok fél millás bírság után talán jobb lesz az ügyfélszolgálatuk. :)

Továbbiak? Bíróság? Az okozott kárt és felesleges munkát mindenképpen szeretném kifizettetni velük.

ELŐZMÉNYEK:
===========

Nem flémet akarok indítani, de nem tudtam hova máshova soroljam be ezt a témát.

Konkrétan olyan (elsősorban céges) internet előfizetőket keresek akiknek már elegük van a szolgáltatójukból, és nemcsak a fent megnevezettből, vagy csak a jelenlegi internet-szolgáltatás szabályozása körüli visszásságokból.
Nekünk egy kis cégként lett elegünk ebből.

A címben szereplő eljárást a következő okok miatt akarjuk indítani (árak nettóban értendőek):

1.) Fogyasztók megtévesztése.
Szeptember óta hirdetik az 5M/500k sebességű X nevű internet csomagjukat 7eFt-ért. Még színes szagos hirdetést is küldtek róla többször a havi számlával.
Ettől függetlenül többszöri próbálkozásra sem tudtunk erre a csomagra váltani a jelenlegi 12eFt-os 4M/256k-s (valójában 3.8M/200k) Y csomagunkról. Kb. 5 éve volt náluk internet előfizetésünk.
Minden alkalommal technikai okok miatt utasították el a csomagváltási kérelmünket. A mai napig nem derült ki mik azok a technikai okok.
E miatt többször is megkerestük a szogáltatót, sőt a HFJK is felülvizsgálatra utasította őket. Váltig állítják, hogy kis falunkban a hálózatuk nem tudja az 5M-át.
Ennek gyökerest ellentmond, hogy novemberben hálózatbővítést hajtottak végre és decemberben már a szórólapon is eljutott hozzám, amiben 5M és 15M-s internet hozzáférést hirdetnek. Szintén kis falunkban.
Nem hatotta meg őket az sem, hogy a jelenlegi internet sávszélességünk az általános szerződési feltételekben általuk vállalt garantált és maximális értékeket maradéktalanul teljesíti. Nemrég pedig az egyik szomszéd újságolta, hogy +500Ft-ért az Invitel 5M-ra fogja bővíteni az 1M-ás internetjüket. Az Invitel szintén ugyanazt a hálózatot használja amit a telekom úgymond átenged neki.
Az ügy most ott tart, hogy szépen búcsút vettünk a T betűs cég(ek)től. Váltottunk mobilnetre, ami olcsóbb és egyelőre sebességben messze übereli a régi vonalasat (kb. 6M/1M), viszont nem korlátlan (14GB) :(.

Itt azt szeretnénk elérni, hogy:
a) Fogyasztók megtévesztéséért példásan büntessék meg a magyar telekomot.
Ugyanis úgy hirdetnek országosan egy szolgáltatást, hogy gyakorlatilag még a megrendelésnél sem tudják megmondani egy adott településen elérhető-e vagy sem.
Nem engednek csomagot váltani, amikor az technikailag az általuk vállalt általános szerződési feltételekben foglaltaknak megfelel.
b) Ha bebizonyosodik, hogy hazudtak a vonal sávszélességét illetően akkor természetesen kártérítésre is igényt tartunk.

2.) Miért kell a vállalkozásoknak gyakorlatilag (majdnem) ugyanazért a szolgáltatásért jóval többet fizetniük, mint az egyéni előfizetőknek? Azaz vállalkozások nem rendelhetik az egyéni előfizetőknek szánt csomagokat.
Pl.: DSL Office Standard árak (matáv válaszából idézek).

Egyéni:
- Maximális letöltési sebesség: 5000Kbit/sec
- Maximális feltöltési sebesség:500kbit/sec
- Havidíjba foglalt adatforgalom: Átalánydíjas
- Túlfogyasztási díj: nincs
- E-mail postafiók/tárhely: 5db (2GB/db)
- Webtárhely: 50MB
- Havidíj: bruttó 7100,- forint határozatlan idejű szerződéskötési idővel

Üzleti (csak a különbségek):
- E-mail postafiók/tárhely: 5db aldomaines levelezést lehetővé tévő e-mail fostafiók összesen 10GB e-mail tárhellyel. :) (5*2=10)
- Webtárhely: 50MB aldomaines tárhely
- Időkorlátozás nélküli Magyar Telekom HotSpot használat (DSL Office azonosítókkal vehető igénybe) :)
- Vírusvédelem szolgáltatás. :)
- Havidíj: bruttó 8750,- forint határozatlan idejű szerződéskötési idővel

Gyakorlatilag az első 4 pont utáni részt mi nem vettük igénybe, mivel kezdetektől fogva máshol van a doménnevünk is és a levelezésünk is (jóval olcsóbb mintha a matávot bíztuk volna meg a "doménnév karbantartással"). Utólag nem volt rossz ötlet különválasztani a kettőt.
Ez azt jelenti, hogy az ADSL végponton kívül nincs más igényünk a szolgáltató felé.
Azt ugyan a levelében a szolgáltató nem írta, hogy vállalkozások ne rendelhetnék meg az egyéni csomagot, de próbálkozásunkra teljes elutasításban volt részünk a szolgáltató telefonos ügyfélszolgálatán. Kerek perec kimondták, hogy nem lehet.

A HFJK erre azt válaszolta, hogy mivel az internet szolgáltatás nem számít közműnek ezért nem írhatják elő a szolgáltatónak, hogy csupasz internet előfizetést forgalmazzon. Sőt! Abba sem szólhatnak bele egy internet csomagban milyen egyéb szolgáltatásokat és mennyiért kínál egy szolgáltató. Mivel a HFJK szerint szabad verseny van és abba ők nem szólhatnak bele. Szerintünk meg nincs.
Ugyanúgy nem tudták megmagyarázni miért mások az üzleti és egyéni vonalhasználat átengedési díjak. Ezt az NHH oldalán is meg lehet nézni. A magyarázat az volt hogy valaki egyszer biztos így döntött. Érdekes.

Itt azt szeretnénk elérni, hogy:
a) Vagy magyarázzák el érthetően miért van szükség az üzleti és egyéni ügyfelek megkülönböztetésére, vagy szüntessék meg a diszkriminációt! Aztán ha a vállalkozó úgy dönt nincs szüksége aldoménre és hotspot szolgáltatásra (kíváncsi lennék hányan tudják mik ezek?) akkor szépen rendelhesse csak meg a bruttó 7100Ft-os egyéni előfizetőknek szánt internet szolgáltatást.
b) Lehessen rendelni csupasz internet hozzáférést is! Természetesen olcsóbb díjért, mint a többletszolgáltatásokat tartalmazó csomagot. A domain és az e-mail is piaci szolgáltatás, pont az korlátozza a szabad piaci versenyt, ha nem lehet csupasz internet előfizetést rendelni.

3.) Az 1M csomag csak nettó 300Ft-al olcsóbb mint az 5M.
Szerintem ez is megérne egy felülvizsgálatot.

Egyelőre ennyi, de még bővülhet a lista.

Hozzászólások

Inkább a piacnak kéne eljárnia a matávon, hogy tömegesen otthagyják a pöcsbe.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

Ez az.
Miközben ugye még a HFJK is azzal jön, hogy szabad piac van, ezt nemigen tapasztaljuk. Egy városban talán van esetleg kábelszolgáltató is, de itt vidéken csak a telekom.
Az összes többi meg mind tőlük bérli a vonalat.
A legjobb az volt amikor a HFJK-nak megemlítettem, hogy a szomszéd internetét 1M-ról 5M-ra bővítik, rögtön rávágták, hogy az nem azt jelenti, hogy meg is lesz az 5M, sok panaszuk van e miatt is. Mit lehet erre mondani.

Igen itt is van pl. Invitel. Szintén telekom hálózaton keresztül. Alacsonyabb garantált sávszélességgel.
Ha a telekom hálózata fizikailag nem tudja az 5M-át, akkor az invitel sem fog rajta annyival menni. Az viszont fölöttébb érdekes, ha a tkom nem akarja alacsonyabb havidíjra cserélni, miközben az invitel meg 5M-ra emeli.

Katonai területen (is) visszaél monopolhelyzetével az egyik nevezett haddnemondjammicsoda. Ahol stratégiai terület van, pl. laktanyák, speciális közművek, azok közelében csak T-betűs kancsó áldásos szolgáltatásaival találkozni, vagy *DSL esetén a T-betűs telefoshálózatot használó noname miniszolgáltatókkal, illetve leágyékolt, zajos nemvezetékes mobil/wifi szolgáltatókkal, utóbbiak horror kiépítési díjjal megspékelve játszanak az ember idegein.

A tantusz.nhh.hu is beveheti a végét ((C) from ro.*war.mp3)

http://www.youtube.com/watch?v=QXz7-BNC6jw
http://nocirc.org/

elvileg azért más az üzleti előfizetések díja, mert más a szolgáltatás, leginkább a rendelkezésre állás és a javítási idő. tisztességes szolgálatónál először az üzleti előfizetők cuccát javítják, ha baj van.

arról nem akarok vitát nyitni, hogy a tegnaptáv ide tartozik-e. nekem is van velük bajom bővem, jól fogynak az account managerek...

"elvileg azért más az üzleti előfizetések díja, mert más a szolgáltatás, leginkább a rendelkezésre állás és a javítási idő. tisztességes szolgálatónál először az üzleti előfizetők cuccát javítják, ha baj van."

Másfél évig ment az üzleti 8Mbps-os ADSL 512Kbps-al. Hibajavítás 1,5 évig tartott, amit 2 naponta meg reklamáltuk. Ezután jó volt 6 hónapig, most már 2 hónapja megint tartalék uplinken megy. Tényleg más az üzleti díjcsómag, egy valódi értékcsökkentett szolgáltatás.

és te azt hiszed, hogy ehhez az kell, hogy megfenyegesd hülyeséggel az ügyfélszolgálatost? :)) Minő naiv feltételezés :)

az ügyfélszolgálatos simán felveszi a bejelentést, ha az indokolt, ha megvan a garantált akkor is :)Amíg jóval eltér a maximálistól, addig simán felveszi a hibabejelentést :)

Igen, vannak kiemelt ügyfelek. Azoknak esetleg.
Dolgoztam olyan cégnél is. Ott országos VPN hálózat volt és ha valóban gond volt (ami általában hibás router beállítás volt) akkor kb. fél-1 napon belül intézkedtek. De a rendelkezésre állás külön kikötés volt a szerződésben. Ettől függetlenül szerintem rohadt drága volt. És csak a VPN-re vonatkozott. A többi telefonos ügyet a helyi matávos ismerőssel lehetett csak elintézni.
Viszont ha Győrnél elvágták a kábelt ez ellen ez sem védett. Addig nem volt hálózat a fél Dunántúlon amíg ki nem javították. Más egyéb hiba meg mi lehet egy internet kapcsolatnál amiért +pénzt lehet kérni?

ha az előminősítés nem fut le, akkor defaultból nem engednek a csomagra
váltani. (messze vagy a központtól, és szar a jel-zaj arány)

a reklám ne tévesszen meg, ahol ADSL/VDSL/bármi szolgáltatás van, ott reklámozzák az összes csomagot, pont azért van az előminősítés, hogy ne akarjon a júzer csillió megabitet, ha a drót nem tudja.

ugyebár, csomag az technológiából eredendően "up to" értékeket ad meg, nézd meg a garantált értékeket, ha az nincs meg, akkor pampoghatsz. persze, ettől a drótod fizikai tulajdonságai még nem lesznek jobbak.

Innen az ablakból rálátok a központra, kb. 50m-re van.
Sőt, pár éve építették ki a központból a gerincig a vezetékezést. Úgy hallottam anno már optikai kábelt raktak le, gondolva arra később ne kelljen4 km-t feltúrni két folyón és egy patakon keresztül.
Na, többek között ezért sem hiszem el amit állítanak. A magyarázatra pedig megvolt a lehetőségük. A HFJK fel is szólította őket a teljeskörű vizsgálatra. Ez nekik azt jelentette, hogy egy osztályvezető leírta nimcs 5M, ha kevesebbet akarunk fizetni akkor váltsunk a 4M-ról 1M-ra. Ja. Ahogy Móriczka elképzelte. Az 1M nettó 300Ft/hó-val kevesebb mint az 5M. A feltöltés pedig max. 128k.

Az előminősítésről meg annyit, hogy szerintem egy faluban azért illene tudni mi az ami maximálisan elérhető az egész falu területére. Sok időt és egyéb idegeskedést megspórolva ezzel annak aki meg szeretne valamit rendelni.
De ezen sem csodálkozom, ha nem tudják. Elég nagy kupi van szerintem a telekomnál.

Tavaj májusban elmentem a legközelebbi T-pontba. Tulajdonképpen mobilt cseréltem, mert a régi az utolsókat rúgta. Na az egész napom ráment.
Az hagyján, hogy egy patikus megirigyelhette volna azt a lassúságot amivel kiszolgálták a vásárlókat, de közben a hálózat is egy csomószor elment. Aztán elbatták a simkártyát és csak pár nap múlva lehetett használni a telefont.
Amíg ott vártam rájuk kínomban megkérdeztem nincs-e olcsóbb internet előfizetés. Előtte nemigen szoktam nézegetni. Külön mondtam, hogy csak internetre van szükségem semmi egyébre. Rögtön mondta az ügyfeles, hogy persze, csak internet nettó 8500Ft (mármint a 4M-s, ami addig is volt). Még a monitoron is megmutatta. Oké kitöltöttük a csomagváltási szerződést (akkor még volt ilyen). AZTÁN SEMMI. A számlák ugyanúgy a régi előfizetéssel jöttek. Párszor e-mail-ben reklamáltam, semmi, még csak válasz sem jött.
Aztán augusztusban újra bementem a T-pontba, felvették a reklamációt, aztán megint semmi. Szeptember végén már olyan levelet küldtem, hogy az NHH-hoz fogok fordulni, ha nem intézkednek. Leírtam, hogy kb. 8000-ért ígértek internetet. Megint hetekig semmi.
Közben láttam az 5M-s hirdetésüket nettó 7000-ért. Szépen be is mentünk újra a T-pontba, megrendeltük. Éppen kiléptünk az ajtón, pont akkor hívtak a számlázásról, hogy intézkedtek a csomagváltás miatt, de nem tudnak annyiért internetet amennyiért a t-pontban mondták, de lássam mennyire jóindulatúak(!) jóváírják májusig a különbözetet.
Mondtam semmi gond éppen most rendeltük meg az 5M-t 7000-ért. Erre mi történt? 2 hét múlva jött a levél, hogy technikai okok miatt elutasítják. Na igazán itt szakadt el a cérna.
Főleg, hogy a polgármestertől nem sokkal később megtudtam, hogy éppen bővítik itt a hálózatot és szerinte (mármint a polgármester szerint) 8M is lesz majd. December elején aztán szépen küldött is egy tkomos szórólapot, ami szerint már lehet rendelni az 5M-t.
Annak a rendje és módja szerint meg is rendeltem. Most már telefonon, mivel nem akartam még egy napot el..tölteni feleslegesen a t-pontjukban.
Mit ad', másnaptól a myt-home-on az az üzenet fogadott, hogy "Önnek nincs megjeleníthető szolgáltatása". Na mondom, biztos sínen van a dolog. Egy hét múlva azért rátelefonáltam az ügyfélszolgálatra mi az ábra. Na megint csak azt mondták elutasították a csomagváltást. A szöveg azóta is ugyanaz maradt a mythomin. Februárban szépen ki is nyomtattam.

Közben még január elején kellett írnom egy reklamációs levelet is. Egyszer ugye a csomagváltás miatt, másrészt pedig a jóváírás óta arra a számlára amire azt mondták ne fizessük be küldenek helyesbítő számlát, ami ki is fizettünk. Na arra szépen havonta elkezdtek késedelmi kamatot számolni!
Ehhez még hozzátartozik, hogy a decemberi teljes számla mellé szépen kiszámlázták a december elejétől a csomagváltás megrendeléséig terjedő időszakot is!
Szépen vissza is küldtem nekik a reklamált számláikat. Sőt azóta nem is fizettem nekik. Amire februárban szépen ki is kapcsolták a netünket, annak ellenére, hogy még éppen folyamatban volt a reklamációnk velük szemben.

Szóval ennyi a teljes története a kis ügyünknek a magyar (német?) telekommal.
Közben persze több levélváltás is volt velük is és a HFJK-val is és ennek folyományaként döntöttünk úgy hogy megindítjuk az eljárást.

Tavaly novemberben lett tele a hócipőm a gusztustalan árakkal, meg jött egy digis bekötési akció, úgyhogy úgy döntöttem, hogy váltok digire. Elképzeltem, hogy bekötik a digit, egy-két hónapig megy a kettő párhuzamosan és ha nincs nagy baj a digivel, akkor lemondom a tréh-t. A tré meg úgy gondolta, hogyha én számhordozással el akarom vinni a telószámomat, akkor ő önhatalmúlag felmondja a szerződést és nulla idő alatt kikapcsolta a netemet. Jól olvasod, a netemet kapcsolta ki amiatt, hogy nem volt a telóhoz szám. Ezen feltolták az agyam, de ezt még lenyeltem volna, ha nem küldenek még utána három számlát meg ilyenolyan egyenleges fenyegetőzős akármiket. Mikor a harmadik számlájuk is megjött, eldurrant az agyam és írtam nekik baráti hangvételű levelet.

Volt abban minden, idézet az ő ászf-jeikből, magyar giro szabványból, stb. stb. erre pár nap múlva küldtek egy minuszos számlát meg egy nullás csekket, ráírva nagy betűkkel a hülye júzernek, hogy nem kell befizetni. És ha én be akarom fizetni?:) valamelyik nap meg jött egy levél a panaszomra válaszul, nem formalevél, magyarázkodtak benne kicsit, már nem izgatott (fele nem igaz, de mindegy), és hogy intézkedett arról, hogy visszautalják a pénzem. Végülis ha megjön, elégedett leszek.

Az már csak hab a tortán, hogy amióta rögzítve van a tegnaptáv rendszerében, hogy számhordozás, onnan kezdve jártak a nyakamra az üzletkötők a jobbnál jobb ajánlataikkal. De az ilyet én hamar leépítem. Az egyik okostojás telefonhuszár meg is sértődött, mikor azt találtam mondani, hogy az ajánlata a digihez képest gagyi.:)

Amióta megszabadultam tőlük, nyugodt az éltem, stabil a netem és majd' fele annyiba kerül.
Amúgy a nagy cégekre általában jellemző, ha csak fele annyit költenének fejlesztésre, mint reklámra, akkor mindenkinek jobb lenne, csak a haver, sógor tök hülye fia/lánya nem lehetne menő marketing manager súlyos milliókért....
üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Hát igen. Még tavaly tavasszal a szembeszomszédnak azért kellett mobil internetre előfizetni, mert a matáv (nekem mindíg csak matáv marad, akárhogy is hívják magukat) kapacitáshiányra (végpont vagy mi?) hivatkozva nem kötötte be.
De még a 2000. év elején is volt olyan, hogy egy olasz cégnek fél évig nem kötötték be a telefont Szombathely főutcáján, mert állítólag ott sem volt elég kábel. A feleségem dolgozott ott úgyhogy a sztori így igaz ahogy leírtam.
De még az akkori cégemnél is így jártunk az ISDN vonallal. Ha nem lett volna ismerős(!) akit meg lehetett környékezni (több száz fős, középméretű cég) akkor ott is évekig nem mérték volna be a meglévő vonalat. Érdekes, hogy ismertségi alapon ezt is el lehetett intézni. Szerintem azoknak az embereknek a jó része még mind a mai napig ott dolgozik a telekomnál.
Méghogy szabad verseny van. A vonalas internet területen nemigen.
Szerencsére most már van más mobilszolgáltató is aki gyorsabb internetelérést szolgáltat, mint a vezetékes. A röhej, hogy erre pont a matávnál hívták fel a figyelmemet, amikor megpendítették, hogy más szolgáltató is van rajtuk kívül. Addig eszembe nem jutott volna a mobil internetelérés és csak egész véletlenül, próbaképpen teszteltettem le itt milyen a mobil szélessáv. Hát meglepődtem. De még az is aki kijött bemérni.

Amit viszont nem kötöttem a T orrára, jelenleg egy olyan projecten dolgozom ami ha összejön akkor elég sok mobilos internetelérésre lesz szükség. Hát, a T nevű cég kapásból elég nagy hátránnyal fog indulni. ;)
Kis ország Magyarország és sok minden sok mindennel összefügg. Dehát ők tudják.

És ez most neked miért is jó? Vihar a biliben, vagy mi?

programozó nők rémálma: a végtelen ciklus

Ha nem kóser az ISP ajánlata, akkor miért nem választasz másikat? Azért vergődni, mert az üzleti csomagot drágábban árúlja, enyhén szólva badarság. Meg miért ne tagadhatná meg a szolgáltató a szerződést, anélkül hogy indokolná? PTK értelmében azzal köt bármely jogi személy akivel akar. De legalább helyrepakoltak hivatalosani is..., meg persze megbűntették a T-t is mert a dolgozó nem válaszolt az agyament leveledre.
A T-nek meg sem kottyant a bírság, viszont a dolgozót lehet hogy miattad rúgták ki. Megérte ez a sz@rkeverés?

programozó nők rémálma: a végtelen ciklus

Hülyeségeken nem akarok vitatkozni. Azért abba gondolj bele, hogy bemész a boltba leveszed a polcról az árut, aztán a kasszánál közlik bocs de ezt neked nem adják oda. Vagy válassz valami másikat vagy húzzál szépen kifelé.
A fogyvéd. már nem egy céget büntetett amikor pl. a reklámújságban szereplő termék egyszerűen nem volt kapható az adott boltban. Miért lenne más az internetszolgáltatás? Ugyanolyan bolt mint a többi.

A személyeskedést meg szépen fejezd be. Mellesleg 30 napon belül válaszolni kell nekik bármi is a levél tartalma. Nem igazán fogom sajnálni azt a dolgozót aki nem végzi el a munkáját és emiatt kirúgják.

Megérte-e? Ha egy darabig egy kicsit jobban odafigyelnek az ügyfelekre már megérte. Lehet pont te leszel a következő akinek valami problémája lesz velük vagy egy másik szolgáltatóval kapcsolatban.

Izmozhatsz még bármeddig, de a végeredményben nem a Te igazad tükröződik. A T-t csak azért büntették meg egy jelképes összegre mert nem válaszolt a leveledre időben. Nyilván az elsőfokú határozat ellen fellebbezéssel lehet élni.

"A fogyvéd. már nem egy céget büntetett amikor pl. a reklámújságban szereplő termék egyszerűen nem volt kapható az adott boltban."
Hatalmas tévedésben élsz. Azokat a cégeket azért bűntetik mert a meghírdetett akciós terméket nem akciós áron, arra hivatkozva hogy az akciós készlet elfogyott. Remélem érted azt, hogy miért nem állítható párhuzamba a Te eseted és a hivatkozott eset.

"Nem igazán fogom sajnálni azt a dolgozót aki nem végzi el a munkáját és emiatt kirúgják."
Ezt a szociális érzéketlenséget nem népszerűsíteném. Mindenki hibázhat ha dolgozik.

Még mindíg bullshitnek tartom a problémát, és rosszindulatúnak a hozzállást. Talán megérted felháborodásomat (szvsz nem), de nagyon nem bírom a túlságosan öntudatos vásárlót, aki csak azt felejti el, hogy teljesen egyenrangú partnere az eladónak.

Nézd. Itt egy márciusi hozzászólásban arra panaszkodsz, hogy másfél évig tartott amíg megcsinálták az ADSLeteket. Biztos a szolgáltató dolgozói (vagy inkább külsős beszállítói) nagyon jól végezték a munkájukat. Neked lehet van erre időd és energiád, hogy ilyeneket elnézz nekik, nekem viszont nincs.

A fenti ügyben pedig nem az számít kinek van igaza. Volt egy eset amit igazságtalannak gondoltam és léptem a szájtépés helyett. Ennyi. Ha mindenki így tenne nem itt tartanánk. Talán nektek sem kellett volna másfél évet várni a "hibajavításra".
Az pedig, hogy a törvények sok mindent megengednek egy monopolhelyzetben lévő távközlési szolgáltatónak szintén nem jelenti azt ez jól van így és változatlanul kéne hagyni.

Még annyit. Pont most akartak lehúzni kötelező biztosítással kapcsolatban kb. 16ezerre örökölt kocsival kapcsolatban. Hagyhattam volna azt is, de megnéztem az erre vonatkozó törvényt és kiderült nem a biztosítónak van igaza, amit utólag kénytelen volt elismerni.
Sajnos ez megy nálunk. Akinek a munkaköri kötelessége lenne a törvények ismerete még az sincs tisztában velük. Lehet a Te szemedben ez apró hiba, de ez az eset több ezres telefonszámlámba került az időről nem is beszélve.
Vajon hányan fizették ki rajtam kívül ezt a plusz díjat? Ez a kérdés!

"Nézd. Itt egy márciusi hozzászólásban arra panaszkodsz, hogy másfél évig tartott amíg megcsinálták az ADSLeteket. Biztos a szolgáltató dolgozói (vagy inkább külsős beszállítói) nagyon jól végezték a munkájukat. Neked lehet van erre időd és energiád, hogy ilyeneket elnézz nekik, nekem viszont nincs."

El tudtam nézni, mert alapvetően az ADSL egy "tartalék" link volt, alapesetben a nyilvános net felé használták. A vállalati intranet egy bérelt vonalon lóg, míg aki iwiwezni akart az nem nagyon mert panaszkodni a sebességre.

Csak jószándékkal írom neked, hogy az utólag becopyzott fel/bejelentésed egyetlen pontjának sincs értelme. Így jogilag nem lehet fogást találni rajtuk. Az amit leírtál harmatgyenge próbálkozás, és a papír és a bélyeg árát nem érte meg rákölteni.

Nézzük sorban:

"1.) Fogyasztók megtévesztése."
Ez nem áll meg, nem tévesztett meg senkit.

"2.) Miért kell a vállalkozásoknak gyakorlatilag (majdnem) ugyanazért a szolgáltatásért jóval többet fizetniük, mint az egyéni előfizetőknek?"
Te is beleírtad (majdnem) ugyanazért és nem pedig ugyanazért...

3.) Az 1M csomag csak nettó 300Ft-al olcsóbb mint az 5M."
Lehet így értelmezni: Az 5M csomag csak 300Ft-al drágább mint az 1M csomag. Így már jobban néz ki nem?

>> "Nem igazán fogom sajnálni azt a dolgozót aki nem végzi el a munkáját és emiatt kirúgják."
> Ezt a szociális érzéketlenséget nem népszerűsíteném. Mindenki hibázhat ha dolgozik.
flame on
sajnos nagyon sokan vannak, akik meg sem próbálnak dolgozni...
flame off

nem lennék ebben ennyire biztos. szerintem azt nem mondhatja az egyetemes szolgáltató, hogy neked nem, mert csak.
(az alternatív mondhatja)
Ha van a területen DSL, akkor szerintem köteles biztosítani a hozzáférést, ha a feltételek adottak. (pl van szabad kapacitás, ki van építve, etc)

mégvalami. közmű.
az áramszolgáltató bekötési díja 15m kábelhosszt tartalmaz.efelett 3000Ft/m földben, 1500Ft/m levegőben.
(+ villamos doboz) - ez ugye közmű? ha 50m-re van a házad (telked) akkor (50-15)*1500 v 3000Ft a kábelezés díja

Víz: 100m-re van a telkem a vezetéktől. velem akarják kifizettetni az utcába bemenő cső kiépítését (amire majd más is ráköt).ez is közmű.

Ja, építési/lakhatási engedélyhez mindkettő kell! (ok, villanyból építhetnék szigetüzeműt a többszöröséért)

Még jó, hogy a gáz bekötése nem kötelező, az is lenne pár milla...

Nem akarok kötözködni, sőt védeni sem szeretném a szolgáltatót... DE! Kicsit nézz utána a DSL technológia működésének. A meghirdetett le- és feltöltési sebességek csak elméleti határértékek. A tényleges vonali sebesség nagyban függ a vonal műszaki paramétereitől (értem ez alatt az előfizetői végpont hosszát a központi egységtől pl.) Természetesen a szolgáltató 'lustasága' is nagymértékben befolyásolja a dolgot...

Nézd. A vonal 7M-t tud (vagy többet?), itt volt a szerelő, az ő hozzáférésével megnéztük. A telekom azt hazudta nem tudja az 5M-t, de 1M-ra válthatok szinte ugyanannyiért mint az 5M. Most meg ugyanazon a vonalon csont nélkül megy az 5M. Fizikailag, nem elméletileg.
Ezek után védheti bárki is őket. Hazudtak, ez tény.

Az is tény, hogy több mint 400 milliárd nettó árbevételből talán fejleszthetnének, akár itt vidéken is. Ettől függetlenül évekig sokan nem tudtak internetre előfizetni, mert nem volt szabad csatlakozás vagy mi. Pont a szerelő panaszkodott, hogy össze-vissza vannak kötözgetve a madzagok. A szabványt messze nem elégítik ki. Na ez megy a magyar telekomnál. Egy szemétdomb az egész (saját vélemény). A törvények meg sajnos elég tág teret engednek még egy ilyen monopol helyzetben lévő szolgáltatónak is.

"Az is tény, hogy több mint 400 milliárd nettó árbevételből talán fejleszthetnének, akár itt vidéken is. Ettől függetlenül évekig sokan nem tudtak internetre előfizetni, mert nem volt szabad csatlakozás vagy mi. Pont a szerelő panaszkodott, hogy össze-vissza vannak kötözgetve a madzagok. A szabványt messze nem elégítik ki. Na ez megy a magyar telekomnál. Egy szemétdomb az egész (saját vélemény). A törvények meg sajnos elég tág teret engednek még egy ilyen monopol helyzetben lévő szolgáltatónak is."

Populista közhely.

Én is kitolnám ha ilyen kormányok jönnének-mennének itt. Ezzel nincs baj. Azzal van, hogy a fejőstehenüket - infrastruktúra - nem etetik - fejlesztés - és ezért a folyamatos eredménynövekedést csak áremelésekkel és egyéb trükkökkel tudják tartani. Kicsit vissza kéne forgatni.

Magyar Telekom Távközlési Nyilvánosan Működő Részvénytársaság ez a pontos megnevezés. Nekem is van 8.547db MTELEKOM részvényem, úgyhogy megszólítottként megvédem magam ha megengeded. Amikor vettem, kb. 690Ft körüli árfolyamon vettem, a mai utolsó ára 587Ft-volt. Mindent lehet mondani, csak azt nem hogy tolnám ki a pénzt...

Az árfolyam esés oka a kormányunk csillapíthatatlan étvágya. Olyan váratlanúl és gyorsan jött a távközlési adó, hogy még kismennyiségben sem lehet eladni veszteség nélkül. Sőt azon gondolkozom, hogy mikor érdemes vásárolni, ha már eladni nem tudom.

Szerk: 2009.-ben 74Ft osztalékot fizettek részvényenként ami 10,72% hozamot jelent. Az idei évben viszi az eredmény (és az osztalék) jelentős részét a kormány.

***
programozó nők rémálma: a végtelen ciklus

A tipikus esete annak, hogy a verekedés úgy kezdődött, hogy a Józsi visszaütött.
Az állam "csillapíthatatlan étvágya" nekem nem a fidesz kormányra jön le, hanem inkább a balliberális, multibarát vezetésre, ahol a csillapíthatatlan étvágy azért nem ütközött a te érdekeiddel (sem), mert mind a adófizető polgárokra irányult (mielőtt ezzel jönne valaki, nem a fideszre szavaztam és nem is vagyok sem párt szimpatizáns sem a telekom alkalmazott, pláne nem részvényes!)
Minket húznak a nagy cégek, aztán amikor megrogynak, akkor majd kifizetjük a rossz gazdálkodásuk okozta hiányt. köszi de nem!
Ha lenne invesztálás, fejlődne a cég lehet, hogy emelkedne a részvény ára, de perpill az van, hogy a német sz.rért-h..gyért melóztat a magyarral a befolyt léből meg nem marad semmi. Most azon ajvékolnak, hogy pár százalékkal kevesebb marad, gondolom csak ideig-óráig, mert megemelik a díjakat és szépen ránk tolják az egészet.
Akkor majd örülhetsz mert 10 forinttal többet fognak érni a részvényeid és a hozamból majd vehetsz egy liter jó, lengyel tejet!
üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Hú, hát ez nekem most erős ideológiai post volt.
Bocs de én csak az a tőzsde fish vagyok, akinek elég kihívás a tőzsdemutatók kiértékelése is, illetve a néhány telepített tőzsderobot bekonfigurálása. Mint mondottam az éremnek 2 oldala van, most olcsón lehet venni részvényt. És ugye kormányok jönnek-mennek de a multik maradnak a részvényekkel az az egy biztos.

***
programozó nők rémálma: a végtelen ciklus

Bár ideológiai lett volna, de sajnos ez erősen gazdasági vonatkozással rendelkezik, amit én havonta érzek!
Ha meg a tőzsdénél vagyunk, akkor erről egy jó barátom esete jut az eszembe (bár az a ha jól tudom Svédországban esett meg), aki szintén vett még, amikor esett a általa "favorizált" papír értéke, majd amikor sikeresen bebukta az akciót annyit mondott:
"-Ez az eset, amikor az ember beleszeret a kurvába"
De kívánom, hogy neked sikeres legyen, bárhogy döntesz is!
üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Minek nevezed azt, amikor egy hét alatt vezetnek be ilyen-olyan jogcímen adót, olyan tételben, ami jelentősen befolyásolja az éves tervezetet?
(gondoltad volna, hogy egy ekkora cégnél tervezés nélkül wc papírt sem vesznek?)
Gondolj bele, amikor év elején elkészül az éves terv több hét alatt szakemberek által - ezt pár hónappal az évzárás előtt pár ember simán áthúzza? Ja, egyösszegben kell ám kifizetni az adót!!! (kisebb cég vegyen fel hitelt, vagy használja el a vésztartalékot?)

Mennyivel lenne jobb ha a multik nem kapnának kedvezményt, és nem jönnének ide? A sok képzett emberből nem lenne közép/felsővezető - hanem maradna munkanélkülin, h arról ne is beszéljek aki a lapátot fogja.

Ezek az emberek nemhogy adót nem fizetnének, de kaját sem tudnának venni!!!

Nézd. A vonal NEM minden esetben tudja azt az értéket. Az, hogy egy adott pillanatban ment annyival lehet akár mázli is. (hasonlítom pl Hungária körúttal. van amikor 10km/h az átlag, van amikor 110)
Mint szolgáltató többször tapasztaltam, hogy a T-Com nem építette ki a DSL-t adott sebességre nagyker partnernek, és "visszadobta nem létesíthető felirattal". Az Ügyfél átment a magenta boltba, és érdekes módon 1 hét múlva működött nála a kívánt sebesség - így nagyon értetlenül állok azelőtt, hogy pont a T-nél NEM kötötték be és a másik szolgáltatónál igen...

(ezzel persze nem vitatom azt, h időnként nem mondanak igazat :-)

A Magyar Telekom megkapta/megvette/átvette (szerintem senki nem tudja a pontosan az igazat :-) a Királyi Postai hálózatot. Vannak itt mások akik jobban tudják, hogy régen hogyan dolgoztak bizonyos emberek (akik húzták a kábelt két sör között) - sajnos időnként úgy látom, hogy egyre inkább alvállalkozókkal dolgoztatnak - és nem ellenőrzik a munkájuk minőségét. Lásd: magyar EU. bemész, bekötöznek, ha visszamész, úgysem hozzám kerülsz szindróma (tisztelet a kivételnek mindkét oldalon).

A befektetés általában ott történik, ahol hasznot hoz. Ahol nem látnak megfelelő üzletet, ott hagyják az egészet, és majd jön valaki, akinek jobban megéri...

Kár ezen tovább vitatkozni. Most 5M/500k van és atom stabilan tartja is. Le is, fel is.

Az én esetemben egy 4M(14eFt) -> 5M(8eFt) váltást nem sikerült rajtuk végigvinni. Ezek után lehet találgatni mi lehetett az ok. Azt hazudták, hogy nem tudja a vonal de az már kiderült tudja. Megmagyarázhatták volna, de mivel nem kötelező nekik tovább nem is foglalkoztak velem érdemben.

Az egyik külsős szerelővel elbeszélgettem. Ő is azt mondta, hogy katasztrofális ahogyan össze vissza van kötözgetve minden a faluban.
Tudnék a matávról mesélni, de lehet már le is írtam itt valamelyik hozzászólásomban.

Szerintem van bőven elég bevétele a mt-nak rajtunk. Lenne miből fejlesztenie, csak ugye jelentős piaci fölénnyel bír és senki nem kötelezi, hogy többet költsön mint amit gondol.

a matávnak bizonyos esetekben tényleg katasztrofális az utolsó pár 10-100 méter. sajnos én úgy látom (bár csak 30 vagyok), hogy az országban dolgozó emberek java részének az elvégzett munkája egyre romlik. Nem azt mondom, h régen tökéletes volt, de...

Bőven van bevétele az államnak is, mégis mire költi? Na látod... mit vársz egy profit-orientált cégtől???

"Az állam karbantartja a közutakat"
Aha. Magyarországon kirakják a 60-as táblát, ami ott van évekig amíg nekiállnak a javításnak. Nagyforgalmú főutakon ez eléggé bevett rossz szokás sajnos.

"új autópályákat építtet"
Ami a legdrágább autópályák duplájába kerül nekünk.

Fejétől bűzlik a hal.
Szóval visszakanyarodtunk a törvényhozó, a felügyeleti szerv és az ott dolgozó, adónkból fizetett emberek felelősségére.

anno mikor nekem kotottek olyan 6-7 eve a netet (akkoriban axelero. :P), akkor a kocsmabol kellett osszeszednem a matavos emberkeket, hogy assak mar ki azt a 2 meteres reszt, es huzzak be a kabelt.
aztan meg gyorsan lejatszottak a jatekautomataban ami meg bennevolt, megittak a soruket, aztan elkezdtek tanakodni, hogy lehet hogy aznap mar nem fog beleferni nekik (persze az elso lepes mikor megjottek, az az volt, hogy alairattak velem, hogy kiszalltak, es nekialltak/megcsinaltak a bekotest).
szoval nem mai eredetu ez a fajta munkamoral, bar attol fugg mit ertesz regen alatt. :)

Tyrael

Szerintem nagyrészt ugyanazok az emberek vannak náluk. Pár éve még ismerős kellett, hogy megyeszékhelyen, céghez bekössék az internetet. Ott is hasonlóan azt mondták nem megy (persze, mert így biztos nem kell semmit dolgozni nekik), aztán kiderült mégis. Úgy látszik még a magyar telekomnál is jóvilág van. Kérdés meddig?

Szerintem te nem tudod, hogy miként működik egy nagycég. A "külsős szerelő" meg tényleg autentikus forrás lehet. Azt azérr tudnod kell, hogy körzetekbe vannak sorolva, és az aki budapesten a XII. kerületben kap munkákat, annak fingja sincs hogy mi folyik Békéscsabán.

***
programozó nők rémálma: a végtelen ciklus

Miért? Tudnom kéne hogyan működik a mt? Nem tudom, mert nem vagyok mt-s. Sőt még ismerősöm sincsen, különben nem szívtam volna annyit velük (veletek?).

Amúgy nem igazán érdekel kivel dolgoztat a szolgáltató. Szolgáltasson és ne szívasson, főleg ha nincs más helyette.
Persze erre azt is mondhatod, hogy de van. Igen, amikor kikapcsolták az internetet mobil internetet rendeltem rosszabb feltételekkel, mert internet kell a bankhoz, az adóbevalláshoz és úgy általában a cég működéséhez. 4 hónap elteltével pedig szépen beköttettem az 5M-t, amiről a mt azt hazudta nem megy.
Na most az igazságérzetem azt diktálná, hogy fizessék ki szépen a mobil internet költségét (és az egész hercehurcával járó munkáét) csak a telekomosok, hiszen az ő hozzáállásuk vezetett idáig.

Még mielőtt megint abba kötnél bele, feleslegesen túráztatom magam:
- Volt 4M/256k internetem 14eFt-ért
- Most van 5M/500k vonal 5eFt-ért + >5M/1000k mobil internet 8eFt-ért (14G korláttal)
- Sikerült megutáltatni magát a mt-nek velem (is)
- Az összes telefon és TV előfizetést felmondtam náluk, már csak a mobil van amíg azt is fel nem mondom
- A kiskereskedelmi árrést most egy másik szolgáltató fölözi le
- Megbüntették
- Az mt részvényeid megint kevesebbet érnek. Nem pont e miatt az eset miatt, de ne gondold én vagyok az egyedüli.

Pedig csak annyi lett volna a mt-s ügyintézők feladata, hogy tájékoztatnak hogyan lehet váltani a 4M-ról az 5M-ra és ez mivel jár, ha már elérhető a faluban. Ehelyett izmoztak, hogy csak az 1M megy ugyanannyiért mint az 5M. Persze nem hittem el, de miért is tettem volna?

Szerintem hagyd abba a nyálverést, és fogd már végre fel, hogy nincsen kötelezve arra, hogy az elérhető maximumot nyújtsa neked. Arra van, hogy h az elérhető minimumot nyújtsa - arra is csak akkor, ha Ő az egyetemes szolgálató.
Igényeljél bérelt vonalat sokkal több pénzért, az garantált minőség lesz, akarni fogják bekötni, hiszen uazon az érpáron sokkal többet keresnek, és még a pici sejhajodat is kinyalják, ha olyan értékesítőt találsz (akinek ettől függ a bónusza). Hidd el, hogy mindenki azzal foglalkozik igazán, amiben üzlet van, és nem az 5000Ft-os ADSL-eleket hajtja...

Képzeld, ha veszel egy bérelt vonalat, és SLA-n belüli ideig van megállva, akkor sem fogják fizetni a mobilinternet számládát (pedig akkor sokkal jogosabb volna)

azert azt megneznem, amikor a joska meg bela helyett mondjuk gunter es hans ul a teruleti igazgatoi szekben es beerkezik hozzajuk egy ilyen ugyfelkifogas.
biztos vagyok benne, hogy gunter es hans odafigyelne egy ilyen panaszra is, mert odakinnt az allasuk fug attol, milyen teljesitmenyt tud a teruleti igazgato felmutatni.
a dajcse telekomhoz ugy latom meg nem ert el a magyar nepi felhaborodas hullama, de amikor folyamatosan piacot veszitenek majd nalunk, elgondolkodnak az ilyen ugyfel panaszok kezeleserol is.

OpenBSD 4.7/i386 theo for the prezident:D

+1
Én is megjártam velük. Mellesleg nálam is rámértek a vonalra, akkor még 8mbit-tel, simán ment, aztán egyszer levágtak 4-re a már jól hallott kifogással. Azonnal átmentem más szolgáltatóhoz, a vonal nem változott és ismét ment a 8 rajta. Biztos más a bitek alakja a tré csoportnál és beleakad a vezetékbe...
üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

nyilván tisztában vannak, ők sózták ide a fos isdn modemeket is bazidrágáért annó (emlékszem, kétvonalas előfizetés 10k + napszaknak megfelelő percdíj, ami isdn lévén duplaáras volt a POTS-hoz képest, ja + a net előfizetés), amikor japánban már 5mbittel ment az adsl, s idejöttek nagy arccal a leharcolt dsl technikájukkal, hogy "ajnározzátok a németeket, mert idehozták a FÉL MEGABITES dslt!!!", ekkor a japánok már 12-20 mbittel tolták, de a németek is 8-10 körül jártak.

Nálunk meg 2010ben is tíz kilóért szopatnak az 5/0,5-tel, úgy kell térden csúszni, hogy bekössék végre. Persze berinyáltak, amikor megjött a digi... ott állnak ellen, ahol lehet, az upc-vel vállvetve. Na, az is jó firma... okádok tőlük.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

érdekes, hogy a nagy t tesónál minden mennyire drága, míg kisebb konkurenciánál mennyivel olcsóbb ugyanaz a szolgáltatás.
1 éves előfizetést kötöttem a nagy t tesónál anno, majd mikor lejárt az egy év, amit nem figyeltem így egyik hónapban még 8000 ft-volt a csekk, a következő hónapban már 13ezer volt. mikor felhívtam mit számláztak, akkor meg akarták magyarázni, hogy a borítékba amit küldtek anno abban felhívták figyelmemet, hogy lejár a hűségidőm, természetesen nem volt benne semmi csak a csekk...
így rögtön váltottam, majd átmentem a vidanethez, akit szintén sokan leszóltak, de ott hűségidő nélkül 15M net+digi csatornából az alap csomag és akció volt így 3 plusz csomag 1000 ft többletért rendeltem meg, így náluk fizetek ~8800ft-ot. amíg a t barátunknál a 8megás net került 8000 ft-ba. szóval no comment...
természetesen a t-nél ha előfizetsz valamire akkor meg kell nézni, hogy amit ajánlanak 15 megás netet, ám az apró részben oda van írva, hogy garantált 5 mega, tehát ha az meg van akkor pofa be, mert ők etljsítik a szerződésben foglaltakat. anno pár évvel ezelőtt a 8 megás nethez garantáltak min-m 6 megás kapcsolatot, nem hogy előbbre menne inkább vissza fele.
remélem a T kimegy az országból, mert már rég nem szolgáltatóként van jelen a távközlési piacon, hanem mint behajtó cég, ja és az invitel is. bízom benne, hogy a többi kis céghez fog majd csatlakozni mindenki aki teheti, mert érdekes ők ugyanazt a szolgáltatást olcsóbban adják.

Dell Studio XPS 1340

nem is értem miért nem Japánban laksz. Vagy inkább Koreában.
Az, hogy 10x akkora a népsűrűség mint nálunk bizonyos esetekben előny, máshol hátrány.

Az árak meg: hasonlítsd össze a Digi és a T/Invitel infrastruktúrájával. Az, hogy elmegy rajta a net, egy dolog.
Kérdés, hogy meddig, hány előfizetőig, milyen redundancia van benne, etc etc.

Értem én, hogy neked csak az ár a számít, ezért is jársz a tescoba megvenni a legolcsóbb tejet.

Nem a t-csoport védelmébe de jelenleg van egy müködő Paletta csomagunk ami 11 eFt/hó.
http://www.t-mobile.hu/lakossagi/ugyintezes/gyik/tarifak/paletta
Ebbe van kábeltv, kábeltelefon, kábelinternet és egy mobil.
Miután más szolgáltató nincs a kerületben ( T-monopolhelyzet)igy nem tudom megmondani, mennyivel lenne jobb mástól igénybe venni eme szolgáltatásokat.
Egy biztos, volt ADSL netünk, katasztrófa volt, most 5Mbps a kábelnet sbessége ( elvileg). A szomszédom ADSL-je 2Mbps, egy oszlopról vagyunk lekötve.
Amikor állandó gond volt az ADSl-lel a nhh nemigazán tudott mit kezdeni a szolgáltatóval igy végül azzal utasítottak el, hogy egynél több számítógépet kötöttem fel a netkapcsolatra igy megszegtem a szerződést amiben csak 1 gép szerepel.
A lényeg az, hogy router után 1 db szerver volt felkötve, ebből egy 16 portos switch majd 4 munkaállomás. Az adsl leváltása után a kábelnet pont ugyanerre csatlakozik és minden müködik mégis megmagyarázták, hogy én vagyok a hüle :))
Véleményem szerint amíg nem lehet elérni azt, hogy egy adott helyen egy adott lakásban 2-3 szolgáltató kábele legyen egyidejűleg elérhető és arra kössek rá amelyik jobb vagy kedvezőbb szolgáltatást kínál sokat tenni nem tudunk.
A szolgáltatói " bírságok" keményen belevannak építve a díjjakba, ha meg nem akkor is az előfizetők fizetik meg valamilyen úton.

Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090
http://elütöttek.hu/

A szereléseket már külsős cégekkel végeztetik. Lehet az ügyfelekkel se akarnak már foglalkozni, ezért szépen átengedik vagy inkább átüldözik őket a "konkurenciához". Így is úgy is az mt infrastruktúráját fogják használni, mert Magyarországon senkinek nincs pénze új infrastruktúra kiépítésére. Szóval így is úgy is a pénzüknél vannak. Talicskázzák is ki innen rendesen. :(

aztán végre eljutunk a "normális" modellhez. lesz infrastruktúrát szolgáltató cég, és lesz olyan, aki bérbe veszi az infrastruktúrát és szolgáltatást nyújt rajta.
Akkor talán a legnagyobb rájön, h nem érdemes mindent elhappolni, és mindenki jól jár, ha jut neki is a tortából...

(lásd pl svéd v franciaország)

Más szolgáltató = más eszközök. Lehet a drót ugyanaz marad... de más eszközre csatlakozol.